FORMULA 1

Formula 1: TOP-5 πληροφορίες για την πίστα της Μόντσα

Formula 1: TOP-5 πληροφορίες για την πίστα της Μόντσα

Αυτό το τριήμερο η Formula 1 βρίσκεται στην Ιταλία, για το δέκατο έκτο Γκραν Πρι της φετινής σεζόν. Αυτά είναι όσα πρέπει να γνωρίζουμε για την πίστα της Μόντσα.

Η πίστα της Μόντσα θεωρείται βασίλισσα της ταχύτητας και φέτος γιορτάζει έναν αιώνα ιστορίας! Παρότι οι Ferrari βρίσκονται εντός έδρας, αναμένεται να περάσουν δύσκολες ώρες απέναντι στις Red Bull της οποίας τα μονοθέσια βολεύονται καλύτερα σε τέτοιου είδους πίστες – θεωρητικά πάντα.

Πέρσι εδώ ο Ντάνιελ Ρικιάρντο κατάφερε να πάρει τη νίκη με τη McLaren να γιορτάζει ένα απίστευτο 1-2, καθώς στη δεύτερη θέση τερμάτισε ο Λάντο Νόρις. Όλοι όμως θα θυμόμαστε τη σύγκρουση μεταξύ των Μαξ Φερστάπεν και Λιούις Χάμιλτον που είχε ως αποτέλεσμα ο πίσω τροχός της Red Bull να χτυπήσει το roll-bar και το halo του Βρετανού.

GP Ιταλίας 2022, Μόντσα

Formula 1: TOP-5 πληροφορίες για την πίστα της Μόντσα
Η πίστα της Μόντσα (2022) ©FORMULA1.COM
  • Πρώτο F1 GP: 1950
  • Μήκος πίστας: 5,793 km
  • Γύροι: 53
  • Συνολική διαδρομή: 306,72 km
  • Ρεκόρ γύρου: Ρούμπενς Μπαρικέλο, 1:21,046 (2004)
  • Νικητής 2021: Ντανιέλ Ρικιάρντο

TOP-5 πληροφορίες για την πίστα της Μόντσα

  1. Η πίστα της Μόντσα κατασκευάστηκε το 1922 σε μόλις 110 μέρες. Άνοιξε τις πύλες της στις 9 Σεπτεμβρίου εκείνης της χρονιάς και μια εβδομάδα αργότερα φιλοξένησε το Γκραν Πρι Ιταλίας. Το Autodromo Nazionale Monza είναι η τρίτη πίστα στον κόσμο που κατασκευάστηκε ειδικά για αγώνες του μηχανοκίνητου αθλητισμού, μετά από αυτές του Μπρούκλαντς στο Ηνωμένο Βασίλειο και της Ιντιανάπολις στις ΗΠΑ.
  2. Από την ίδρυση της Formula 1, το 1950, η Μόντσα φιλοξενεί ανελλιπώς αγώνα του πρωταθλήματος, με εξαίρεση μόνο μία χρονιά (1980).
  3. Από τις πλέον γρήγορες πίστες της F1, καθώς στο 80% της διαδρομής οι οδηγοί κινούνται με το γκάζι στο πάτωμα. Η ευθεία εκκίνησης/τερματισμού είναι μεγάλη με μήκος 1,1 km, επιτρέποντας στα μονοθέσια να φτάσουν την τελική τους ταχύτητα. Το 2004 ο Χουάν Πάμπλο Μοντόγια έπιασε στις ελεύθερες δοκιμές μέση ταχύτητα γύρου 260,6 km/h!
  4. Καθώς επιλέγονται χαμηλές κλίσεις στις αεροτομές για αντίστοιχα χαμηλό αεροδυναμικό φορτίο, αποκτά μεγαλύτερη σημασία η μηχανικά παραγόμενη πρόσφυση που προέρχεται από τα ελαστικά. Η ελκτική πρόσφυση είναι σημαντική, ώστε να έχουν τα μονοθέσια καλή έξοδο προς τις ευθείες με τέρμα γκάζι, που έπονται των πιο αργών και τεχνικών κομματιών της πίστας: ένα ακόμη γνωστό χαρακτηριστικό της Μόντσα είναι τα ψηλά κερμπ στα σικέιν. Το να εξουδετερώσει κανείς την φυσική τάση υποστροφής των φετινών μονοθεσίων στις αργές στροφές της Μόντσα είναι μια πρόκληση καθώς απαιτείται και σταθερό πίσω μέρος για να υπάρχει σωστή ισορροπία στις γρήγορες καμπές. Τα φρένα καταπονούνται επίσης πολύ στα σφικτά σικέιν του ιστορικού πάρκου.
  5. Τα τρία ελαστικά από το μέσο της γκάμας μας επέλεξε η Pielli για το ιταλικό GP και την πίστα της Μόντσα είναι η C2 ως P Zero λευκή/σκληρή γόμα, η C3 ως P Zero κίτρινη/μέση γόμα και η C4 ως P Zero κόκκινη/μαλακή γόμα.
Formula 1: TOP-5 πληροφορίες για την πίστα της Μόντσα
Τα δεδομένα της Pirelli για την πίστα της Μόντσα PIRELLI

ΠΗΓΕΣ: FORMULA1.COM, PIRELLI

TAGS FORMULA 1 GP ΙΤΑΛΙΑΣ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ