ΕΚΟ ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ 2022

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022: Το συνολικό κόστος του αγώνα και η διάκριση από τη FIA

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022: Το συνολικό κόστος του αγώνα και η διάκριση από τη FIA
ΕΚΟ ACROPOLIS RALLY FORUM 2022 / INTIME SPORTS

Το Υφυπουργείο Αθλητισμού και η Motorsport Greece διοργάνωσαν το συνέδριο ΕΚΟ Acropolis Rally FORUM 2022 με αντικείμενο τη συνολική αποτίμηση του αγώνα.

Τη συνολική αποτίμηση του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022, τόσο σε οικονομικό όσο και σε κοινωνικό επίπεδο, είχε αντικείμενο το συνέδριο ΕΚΟ Acropolis Rally FORUM 2022 που διοργάνωσαν το Υφυπουργείο Αθλητισμού και η Motorsport Greece την Πέμπτη 8 Δεκεμβρίου στο The Ellinikon Experience Centre.

Ειδικότερα, αναλύθηκαν όλες οι λεπτομέρειες του φετινού αγώνα: από τις εργασίες που προηγήθηκαν, δεδομένων των ιδιαίτερων συνθηκών λόγω της κατασκευής της υπερειδικής διαδρομής στο Ολυμπιακό στάδιο της Αθήνας, έως και το αποτέλεσμα της διεξαγωγής του, σε ανασχεδιασμένη διαδρομή και υπό το νέο, υβριδικό καθεστώς του Πρωταθλήματος.

Τις εργασίες του συνεδρίου άνοιξε ο Υφυπουργός Αθλητισμού και Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής του αγώνα, Λευτέρης Αυγενάκης, ο οποίος στην ομιλία του αναφέρθηκε εκτενώς στο κόστος διεξαγωγής του αγώνα αλλά και τις χορηγίες που προσέλκυσε. Επιγραμματικά αναφέρουμε τα σημαντικότερα στοιχεία:

  • Το Ελληνικό Δημόσιο συμμετείχε με το ποσό των 400.000 € σε έναν αγώνα που ξεπέρασε τα 4,2 εκ. ευρώ. Συγκριτικά, το ελληνικό δημόσιο για τη διοργάνωση του αγώνα το 2021 είχε συμμετάσχει με 25% του προϋπολογισμού που έφτανε τα 3 εκ. ευρώ (750.000 € περίπου).
  • Η κατασκευή της υπερειδικής, η λειτουργία της για τον αγώνα και η αποκατάσταση του σταδίου ανήλθαν στα 1,7 εκ. €. Τα έσοδα από εισιτήρια ήταν 1,1 εκ. €, ενώ ακόμη 600.000 € προήλθαν από τη συμμετοχή χορηγών αποκλειστικά για την υπερειδική διαδρομή.
  • Η Οργανωτική Επιτροπή έχει καταβάλει φόρους και ΦΠΑ ύψους 400.000 €.
  • Οι συνολικές χορηγίες του αγώνα ανήλθαν στο ποσό των 2,8 εκ. ευρώ από 1,7 εκ. ευρώ το 2021, παρουσίασαν δηλαδή αύξηση κατά 40%.
ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022: Το συνολικό κόστος του αγώνα και η διάκριση από τη FIA
Λευτέρης Αυγενάκης, Yφυπουργός Αθλητισμού και Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής του EKO Ράλλυ Ακρόπολις ΕΚΟ ACROPOLIS RALLY FORUM 2022 / INTIME SPORTS

Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου αναπτύχθηκαν 6 ενότητες, με τα πεπραγμένα για την υπερειδική διαδρομή στο ΟΑΚΑ, που φέτος γιορτάζει τα 40 χρόνια λειτουργίας και φιλοξενίας μοναδικών εκδηλώσεων, να αναπτύσσονται από τον Συντονιστή & Γενικό Διευθυντή των εγκαταστάσεων, Κωνσταντίνο Χαλιορή, τον διευθυντή του αγώνα, Παύλο Αθανασούλα και τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος, Δημήτρη Μιχελακάκη.

Για την προβολή του αγώνα κλήθηκε να μιλήσει ο κ. Σάιμον Λάρκιν, Event Director του promoter του θεσμού, ο οποίος επιβεβαίωσε τη δυναμική του σπορ, που μεταδίδεται τηλεοπτικά σε περισσότερες από 150 χώρες και σε κοινό που ξεπερνάει τα 781 εκατομμύρια.

Ειδικά για το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022, υπολογίζεται πως 65.000 θεατές παρακολούθησαν από κοντά την Υπερειδική στο ΟΑΚΑ, ενώ περισσότεροι από 300.000 θεατές έσπευσαν στα βουνά για να απολαύσουν τα πληρώματα που συμμετείχαν στον ελληνικό αγώνα.

Για τη συνολική προβολή του αγώνα μέσω Social Media και κορυφαίων φωτογραφιών μίλησε η κα Ελένη Ξενάκη, Υπεύθυνη Γραφείου Τύπου & Επικοινωνίας του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις.

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022: Το συνολικό κόστος του αγώνα και η διάκριση από τη FIA
Ελένη Ξενάκη, Υπεύθυνη Γραφείου Τύπου & Επικοινωνίας του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις ΕΚΟ ACROPOLIS RALLY FORUM 2022 / INTIME SPORTS

Για την εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων αναφορικά με την επίδραση του αγώνα στην ελληνική κοινωνία εκπονήθηκε σχετική έρευνα από την Κάπα Research. Ο κ. Αλέξης Ρουτζούνης, Διευθυντής Ερευνών της κορυφαίας εταιρείας στον κλάδο των υπηρεσιών έρευνας αγοράς, στρατηγικής, επικοινωνίας και επιχειρησιακού σχεδιασμού στην Ελλάδα και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, αναλύοντας τα αποτελέσματα στάθηκε στην ολοένα και μεγαλύτερη διείσδυση του μηχανοκίνητου αθλητισμού στο ελληνικό κοινό η οποία αγγίζει πλέον το 13%, επίδοση υψηλότερη από εκείνη παραδοσιακών αθλημάτων όπως το τένις, το βόλεϊ και το πόλο.

Ειδικότερα, το Ράλλυ Ακρόπολις απολαμβάνει σημαντικά ποσοστά δημοφιλίας της τάξης του 83%, ενώ ιδιαιτέρως επιτυχημένη κρίνεται η φετινή διοργάνωση από τη μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών (62%), με μόλις το 4% να εκφράζει αντίθετη άποψη. Τέλος, τα στοιχεία φανερώνουν ότι αναγνωρίζεται η σημασία της επιστροφής του αγώνα στο WRC για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά (80%) αλλά και η συνολικότερη αξία του θεσμού, τόσο για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό στην Ελλάδα (75%) όσο και για τη διεθνή προβολή που προσφέρει στη χώρα (79%).

Στην πορεία του συνεδρίου, ο κ. Νίκος Κερερές, Εκτελεστικός Διευθυντής της Motorsport Greece, αναλύοντας τα οικονομικά στοιχεία της διοργάνωσης, επανέλαβε πως το κόστος της υπερειδικής του ΟΑΚΑ ανήλθε σε 1,7 εκ. ευρώ, ενώ αντίστοιχα, τα έσοδα αποκλειστικά για την υπερειδική προήλθαν από τις πωλήσεις εισιτηρίων (1,1 εκ. ευρώ) και από χορηγίες (600.000 ευρώ). Ως προς τα έσοδα του αγώνα, οι χορηγίες ανήλθαν σε 2,3 εκ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 40% σε σχέση με το 2021.

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022: Το συνολικό κόστος του αγώνα και η διάκριση από τη FIA
Συνέδριο με αντικείμενο τη συνολική αποτίμηση του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022 ΕΚΟ ACROPOLIS RALLY FORUM 2022

Στο συνέδριο συμμετείχε (εξ αποστάσεως, με video) και ο Υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, ο οποίος εξήρε τη συνεργασία του Κράτους με τον ιδιωτικό τομέα, αναφέροντας σχετικά πως το συνολικό οικονομικό αποτέλεσμα της διοργάνωσης για το 2021 ανήλθε σε 35,1 εκατομμύρια ευρώ.

Κατά τη ροή του συνεδρίου αναλύθηκε από τον κ. Γιώργο Καζαντζόπουλο, Υπεύθυνο Περιβάλλοντος του αγώνα, η σπουδαία διάκριση που επιτεύχθηκε χάρη στις πρακτικές που εφαρμόστηκαν στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022. Ειδικότερα, έπειτα από επιτόπιο έλεγχο και διαρκή αξιολόγηση, η Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου απένειμε στη διοργάνωση την περιβαλλοντική πιστοποίηση «τριών αστέρων», όπως αυτή καθορίζεται από το Σύστημα Περιβαλλοντικής Πιστοποίησης της FIA. Πρόκειται για την ανώτερη πιστοποίηση της Ομοσπονδίας στον τομέα του περιβάλλοντος και είναι η πρώτη φορά που τη λαμβάνει κάποιος φορέας στην Ελλάδα.

Η συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση, τους χορηγούς, τους εθελοντές, καθώς και τους ίδιους τους συμμετέχοντες, ήταν προφανώς καθοριστική γι’ αυτή την επιτυχία. Με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος άλλωστε η FIA προχώρησε στον εξηλεκτρισμό του WRC, με τη νεότερη, υβριδική γενιά των αυτοκινήτων της κορυφαίας κατηγορίας του θεσμού να σηματοδοτεί την πλέον ριζοσπαστική αλλαγή σε επίπεδο τεχνικών κανονισμών στην ιστορία του σπορ. Για τις προκλήσεις που αντιμετώπισαν οι ομάδες μίλησε ο Τεχνικός Διευθυντής της Toyota Ελλάς, Ηλίας Καραΐσκος.

Εκπρόσωποι των χορηγών του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022 ανέπτυξαν με τη σειρά τους τα οφέλη της συνεργασίας με ένα γεγονός αυτού του μεγέθους, ενώ ειδική μνεία έγινε στη σπουδαιότητα του εθελοντισμού στην επιτυχία αθλητικών διοργανώσεων παγκόσμιας εμβέλειας, για τον οποίο έκανε λόγο ο Δρ Αντώνης Αυγερινός, Πρόεδρος του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, που όπως και πέρυσι, ανταποκρίθηκε σε κάθε πιθανή ανάγκη του αγώνα.

Το ΕΚΟ Acropolis Rally FORUM τίμησαν με την παρουσία, τις τοποθετήσεις και τις εισηγήσεις τους με σειρά εμφάνισης οι κ.κ. Φάνης Σπανός, Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας, Ιωάννης Σιδέρης, Chief Sustainability Officer της Πλαστικά Θράκης, Ιωάννης Μιαούλης, Υποδιευθυντής Marketing Εγχώριας Εμπορίας ΕΚΟ, Χρυσούλα Αθανασοπούλου, Head Of Brand Strategy & Marketing Ops, Dixons South‐East Europe (Κωτσόβολος), Λιάνα Μόσχου, Marketing Communications Strategy Director Fixed & Mobile της COSMOTE, και Θάνος Μαρίνος, CEO της Betsson.

TAGS ΕΚΟ ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ 2022 ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ WRC
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ