ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ

Ηλεκτροκίνηση: Πόσοι φορτιστές υπάρχουν στην Ελλάδα και πόσες αιτήσεις έχουν γίνει για επιδότηση ηλεκτρικού αυτοκινήτου

Mercedes EQA 250
Φόρτιση Ηλεκτρικού Αυτοκινήτου 24MEDIA / ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Στοιχεία για την πορεία του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά 2”, τους διαθέσιμους δημόσιους φορτιστές στην Ελλάδα και για τις επόμενες ενέργειες που σχεδιάζει το Υπουργείο Περιβάλλοντος για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης.

Στο Electric Vehicle Conference 2022 που έγινε την Τρίτη 18 Οκτωβρίου, ο κ. Ιωάννης Τσελίκης από το Αυτοτελές Τμήμα Ηλεκτροκίνησης του Υπουργείου Περιβάλλοντος, στην ενδιαφέρουσα ομιλία του έδωσε στοιχεία σχετικά με το το δημόσιο δίκτυο φόρτισης στην Ελλάδα, την πορεία του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά 2” αλλά και τις επόμενες δράσεις του υπουργείου για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας. Ας τα δούμε αναλυτικά.

Ηλεκτροκίνηση: Πόσοι φορτιστές υπάρχουν στην Ελλάδα και πόσες αιτήσεις έχουν γίνει για επιδότηση ηλεκτρικού αυτοκινήτου
Ο κ. Ιωάννης Τσελίκης, από το Αυτοτελές Τμήμα Ηλεκτροκίνησης του Υπουργείου Περιβάλλοντος στο Electric Vehicle Conference 2022 24MEDIA

Κινούμαι Ηλεκτρικά 2

Σύμφωνα με τον κ. Τσελίκη, από την Πέμπτη 28 Ιουλίου 2022 που άνοιξε η πλατφόρμα για υποβολή αιτήσεων επιδότησης αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, στο πλαίσιο του Β’ κύκλου του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά”, μέχρι τις 13 Οκτωβρίου 2022 είχαν υποβληθεί συνολικά 8.034 αιτήσεις. Από αυτές:

  • 23% αφορούν ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
  • 38% αφορούν ηλεκτρικά ποδήλατα.
  • 35% αφορούν ηλεκτρικά δίκυκλα / τρίκυκλα.
  • 4% αφορούν ηλεκτρικά μικροαυτοκίνητα (τετράκυκλα).

Αυτό σημαίνει πως σε τρεις μήνες περίπου έχουν γίνει κάτι λιγότερο από 2.000 αιτήσεις για επιδότηση ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Παρατηρείται δηλαδή αυξημένο ενδιαφέρον για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στον δεύτερο κύκλο του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά”, σε αντίθεση με τον πρώτο που η συντριπτική πλειοψηφία των αιτήσεων αφορούσε ηλεκτρικά ποδήλατα.

Δημόσιο Δίκτυο Φόρτισης

Οι δημόσια προσβάσιμοι σταθμοί φόρτισης στην ελληνική επικράτεια υπολογίζονται αυτή τη στιγμή τους 1.700 περίπου (στοιχεία: Ιούλιος 2022). Συγκριτικά, τον Ιανουάριο του 2022 ήταν 1.255 και το 2020 μόλις 173!

Δυστυχώς, η συντριπτική πλειοψηφία αφορά φορτιστές AC έως 22 kW που βρίσκονται σε δήμους, supermarket, εμπορικά κέντρα κλπ και μόλις το 7% περίπου του συνόλου είναι ταχυφορτιστές DC (30 kW και πάνω). Ελάχιστοι τέλος είναι οι ταχυφορτιστές με ισχύ 120 kW και πάνω (μόλις 4 τον Ιανουάριο του 2022).

Επόμενες ενέργειες για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης

Όπως αποκάλυψε ο κύριος Τσελίκης στην ομιλία του, σχεδιάζονται ήδη τέσσερις στοχευμένες ενέργειες για την ηλεκτροκίνηση στη χώρα μας. Συγκεκριμένα:

Πράσινα Ταξί: Ένα πρόγραμμα με προϋπολογισμό 40 εκατομμύρια ευρώ για την αντικατάσταση περίπου 2.000 παλαιών ταξί (Euro 5 ή παλιότερα) με νέα, αμιγώς ηλεκτρικά. Θα είναι υποχρεωτική η απόσυρση και καταστροφή του παλιού οχήματος. Το πρόγραμμα αναμένεται να ξεκινήσει τον Νοέμβριο του 2022 και να διαρκέσει μέχρι το τέλος του 2024.

Φορτίζω Παντού: Πρόγραμμα για την προμήθεια και εγκατάσταση δημοσίως προσβάσιμων σταθμών φόρτισης σε δήμους και άλλα σημαντικά σημεία: οδικό δίκτυο, λιμάνια, αεροδρόμια, πρατήρια κ.α.. Ο προϋπολογισμός είναι 80 εκατομμύρια ευρώ και το σχήμα έχει κοινοποιηθεί στην ΕΕ. Στόχος είναι να πάρει έγκριση και να ξεκινήσει πριν το τέλος του 2022.

Produce E-Green: Πρόγραμμα με προϋπολογισμό 200 εκατομμυρίων ευρώ για την κατασκευή παραγωγικών μονάδων με υποχρεωτικό τμήμα έρευνας και εξέλιξης (R&D) για καινοτόμα προϊόντα και υπηρεσίες στο πλαίσιο της βιώσιμης κινητικότητας, όπως ανακύκλωση μπαταριών, κατασκευή/συναρμολόγηση ηλεκτρικών οχημάτων και φορτιστών κλπ. Στόχος ν ολοκληρωθεί μέχρι το 2025.

Εξηλεκτρισμός Δημόσιων Συγκοινωνιών: Πρόγραμμα 100 εκατομμυρίων ευρώ για την αντικατάσταση 220 παλαιών λεωφορείων (163 στην Αθήνα και 57 στη Θεσσαλονίκη) με νέα ηλεκτρικά. Στόχος να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2024.

TAGS ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ