ΑΣΦΑΛΕΙΑ & ΑΣΦΑΛΙΣΗ

Υποχρεωτικό το "Μαύρο κουτί" στα καινούρια αυτοκίνητα από τον Ιούλιο

Υποχρεωτικό το "Μαύρο κουτί" στα καινούρια αυτοκίνητα από τον Ιούλιο
Electronic Data Recorder (EDR): "Μαύρο κουτί" στα νέα αυτοκίνητα από τον Ιούλιο του 2022 CONTINENTAL

Από τις 6 Ιουλίου 2022, όλα τα νέα μοντέλα υποχρεούνται να διαθέτουν σύστημα καταγραφής δεδομένων συμβάντων (EDR).

Από το καλοκαίρι όλα τα νέας γενιάς αυτοκίνητα υποχρεούνται να εξοπλίζονται με σύστημα καταγραφής δεδομένων συμβάντων. Το EDR (εκ του Electronic Data Recorder) είναι ουσιαστικά ένα “μαύρο κουτί”, σαν αυτό που διαθέτουν τα αεροσκάφη και σκοπό έχει την καταγραφή και την αποθήκευση δεδομένων οδήγησης σε περίπτωση σύγκρουσης, όπως η ταχύτητα, η δύναμη πέδησης (φρεναρίσματος), η ανάπτυξη των αερόσακων, η κατάσταση και η λειτουργία των συστημάτων ασφαλείας. Τα δεδομένα που συλλέγει το EDR θα είναι ανώνυμα και θα χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για την έρευνα και την ανάλυση ατυχημάτων.

Τα συστήματα EDR πρόκειται να καταστούν υποχρεωτικά από 6 Ιουλίου 2022 για την έγκριση τύπου στους νέους τύπους επιβατικών αυτοκινήτων και ημιφορτηγών, σύμφωνα με τους αναθεωρημένους κανόνες της ΕΕ (κανονισμός για τη γενική ασφάλεια). Στα εντελώς νέα μοντέλα δηλαδή που λανσάρονται από αυτή την ημερομηνία και μετά, και όχι σε όλα τα καινούρια αυτοκίνητα που έχουν ήδη πάρει έγκριση τύπου και πωλούνται ήδη από τις εταιρίες. Από τις 7 Ιουλίου του 2024 ωστόσο θα είναι υποχρεωτική από τους κατασκευαστές η τοποθέτηση EDR σε όλα καινούρια τα αυτοκίνητα.

Το Electronic Data Recorder θα καταγράφει πληροφορίες που σχετίζονται με το ατύχημα, λίγο πριν, κατά τη διάρκεια και αμέσως μετά τη σύγκρουση. Δεδομένα της οδήγησης και της λειτουργίας του οχήματος δηλαδή, χωρίς ήχο, βίντεο, στοιχεία κυκλοφορίας και ιδιοκτησίας του οχήματος ή προσωπικά δεδομένα οδηγού κι επιβατών.

Σκοπός είναι η συγκέντρωση ακριβέστερων και εμπεριστατωμένων δεδομένων σχετικών με ατυχήματα, τα οποία θα επιτρέπουν στα κράτη μέλη της ΕΕ να διενεργούν αναλύσεις για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Σύμφωνα με τα όσα ισχύουν σήμερα, τα δεδομένα αυτά δεν θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε δικαστικές διαμάχες που αφορούν την υπαιτιότητα ή όχι ενός οδηγού σε περίπτωση ατυχήματος.

TAGS ΑΣΦΑΛΕΙΑ & ΑΣΦΑΛΙΣΗ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ