Volkswagen: Στην τελική ευθεία για τη γραμμή παραγωγής το ID.Polo

Το ID. Polo αποτελεί το πρώτο από τα τέσσερα νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της Volkswagen στην κατηγορία των μικρών και compact αυτοκινήτων, τα οποία θα λανσαριστούν από το 2026 και μετά.
Η αντίστροφη μέτρηση για το νέο ID. Polo έχει ξεκινήσει. Λίγους μήνες πριν από την παγκόσμια πρεμιέρα του, ένας στόλος σχεδόν έτοιμων για παραγωγή πρωτοτύπων ID. Polo ολοκληρώνει τα τελευταία χιλιόμετρα εντατικών δοκιμών σε διαφορετικές περιοχές του κόσμου. Στόχος είναι η διασφάλιση κορυφαίας ποιότητας σε κάθε λεπτομέρεια, καθώς και η απόλυτη μικρορύθμιση των οδηγικών χαρακτηριστικών, ώστε το τελικό μοντέλο να ανταποκρίνεται πλήρως στις απαιτήσεις της μαζικής παραγωγής.
Μια νέα εποχή – 50 χρόνια μετά το πρώτο Polo. Με το ID. Polo, η Volkswagen επενδύει στα διαχρονικά της συγκριτικά πλεονεκτήματα: διαισθητικό χειρισμό, υψηλή λειτουργικότητα, ποιότητα κατασκευής και προσιτή τιμή. Παράλληλα, το ID. Polo αποτελεί το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική γλώσσα “Pure Positive”, όπως αυτή εκφράζεται από τον επικεφαλής σχεδιασμού της Volkswagen, Andreas Mindt.
Το αποτέλεσμα είναι ένα συμπαγές αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο που προσφέρει αυξημένους χώρους και οδηγικά χαρακτηριστικά ακριβείας, αντίστοιχα με εκείνα της αμέσως επόμενης κατηγορίας. Επιπλέον, πρόκειται για το πρώτο μοντέλο της οικογένειας ID. που φέρει το καθιερωμένο και εμβληματικό όνομα Polo. Τέσσερα επίπεδα ισχύος, δύο μεγέθη μπαταρίας, αυτονομία έως 450 χλμ. Κατά το ντεμπούτο του την άνοιξη του 2026, το ID. Polo θα διατίθεται σε τρία επίπεδα ισχύος: με 116, 135 και 211 ίππους.
Το σπορ ID. Polo GTI, με ισχύ 226 ίππων θα ακολουθήσει αργότερα μέσα στο ίδιο έτος. Οι εκδόσεις 85 kW και 99 kW θα εξοπλίζονται στάνταρ με μπαταρία υψηλής τάσης τεχνολογίας LFP (λιθίου–φωσφορικού σιδήρου) καθαρής χωρητικότητας 37 kWh, η οποία υποστηρίζει ταχεία φόρτιση DC με ισχύ έως 90 kW. Οι ισχυρότερες εκδόσεις, 155 kW και 166 kW, θα διαθέτουν μπαταρία τεχνολογίας NMC (νικελίου–μαγγανίου–κοβαλτίου), βασισμένη στα νέα ενοποιημένα στοιχεία της PowerCo, με καθαρή ενεργειακή χωρητικότητα 52 kWh.
Η συγκεκριμένη διαμόρφωση επιτρέπει αυτονομία έως 450 km και φόρτιση DC με ισχύ έως 130 kW. Το ID. Polo διαθέτει ένα νέο σύστημα ηλεκτρικής κίνησης στους εμπρός τροχούς, βασισμένο στην περαιτέρω εξελιγμένη πλατφόρμα Modular Electric Drive Matrix (MEB+). Το πλήρως επανασχεδιασμένο σύστημα κίνησης ξεχωρίζει για την υψηλή του αποδοτικότητα, μειώνοντας την πολυπλοκότητα, τον αριθμό των εξαρτημάτων και το συνολικό βάρος.
Παράλληλα, η επιλογή της μετάδοσης της ισχύος στους εμπρός τροχούς, προσφέρει σαφή πλεονεκτήματα στην εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων. Στον πυρήνα του συστήματος βρίσκεται ένας ηλεκτροκινητήρας Volkswagen τελευταίας γενιάς, με κωδική ονομασία APP290, ο οποίος συνδυάζει υψηλή απόδοση και αποδοτικότητα. Στο δάπεδο του αμαξώματος ενσωματώνεται μια νέα γενιά μπαταριών ενοποιημένων στοιχείων PowerCo, βασισμένη στην τεχνολογία cell-to-pack.
Σε αυτή τη διάταξη, τα στοιχεία τοποθετούνται απευθείας στο σώμα της μπαταρίας, καταργώντας τα ενδιάμεσα περιβλήματα modules. Το αποτέλεσμα είναι μειωμένο κόστος, μικρότερες απαιτήσεις χώρου και χαμηλότερο βάρος, ενώ ταυτόχρονα η ενεργειακή πυκνότητα αυξάνεται κατά περίπου 10%. Το όφελος είναι σαφές, καθώς η αυτονομία είναι η μεγαλύτερη δυνατή, ενώ βελτιωμένη εμφανίζεται και η αποδοτικότητα. Με την πλατφόρμα MEB+, το ID. Polo φέρνει στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων όχι μόνο τις πιο σύγχρονες τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης, αλλά και προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού νέας γενιάς.
Ανάμεσά τους ξεχωρίζει το σημαντικά αναβαθμισμένο Travel Assist, το οποίο μπορεί να υποστηρίζει υποβοηθούμενη πλευρική και διαμήκη καθοδήγηση, καθώς και υποβοηθούμενη αλλαγή λωρίδας σε αυτοκινητόδρομους. Επιπλέον, στο ID. Polo το Travel Assist θα προσφέρει για πρώτη φορά λειτουργίες αναγνώρισης φωτεινών σηματοδοτών και πινακίδων STOP. Το ID. Polo έχει μήκος 4.053 mm, πλάτος 1.816 mm και ύψος 1.530 mm, με μεταξόνιο 2.600 mm.
Παρότι οι εξωτερικές του διαστάσεις είναι συγκρίσιμες με εκείνες του κλασικού Polo, το οποίο βασίζεται στην πλατφόρμα MQB, το αμιγώς ηλεκτρικό ID. Polo, χάρη στην αρχιτεκτονική της πλατφόρμας MEB+, προσφέρει σαφή πλεονεκτήματα σε επίπεδο εσωτερικών χώρων. Οι επιβάτες απολαμβάνουν αυξημένο εσωτερικό μήκος κατά 19 mm, με το όφελος να γίνεται ιδιαίτερα αισθητό στο πίσω μέρος, ενώ το πλάτος της καμπίνας και ο διαθέσιμος χώρος για το κεφάλι έχουν επίσης βελτιωθεί.
Ο χώρος αποσκευών παρουσιάζει αύξηση κατά 24% σε σύγκριση με το κλασικό Polo, από 351 σε 435 λίτρα. Με αναδιπλωμένες τις πλάτες των πίσω καθισμάτων, ο συνολικός όγκος φόρτωσης φτάνει τα 1.243 λίτρα, έναντι 1.125 λίτρων στο αντίστοιχο θερμικό μοντέλο. Χάρη σε αυτή την αυξημένη χωροταξική ευελιξία, το πάντα τετράθυρο και πενταθέσιο ID. Polo αναδεικνύεται στο πιο πρακτικό και ευέλικτο Polo που έχει παρουσιαστεί μέχρι σήμερα. Ένα αυτοκίνητο ιδανικό για τις ανάγκες της πόλης, καθώς και για την καθημερινότητα.
Με το ID. Polo, η Volkswagen μεταφέρει την εμπειρία και την αξιοπιστία ενός διαχρονικού best-seller στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης. Συνδυάζοντας προσιτή τεχνολογία, προηγμένα συστήματα και υψηλό επίπεδο πρακτικότητας, το ID. Polo φιλοδοξεί να αποτελέσει σημείο αναφοράς στην κατηγορία των μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ανοίγοντας τον δρόμο για τη μαζική μετάβαση στην ηλεκτρική κινητικότητα.