X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

To hypercar των 3 εκατομμυρίων του Αλόνσο, ο Νιούι και η Ferrari

ASTON MARTIN MEDIA

Ο Φερνάντο Αλόνσο πιθανότατα θα ήθελε ένα μονοθέσιο σχεδιασμένο από τον Άντριαν Νιούι (της RBR) στα GP της Formula 1, αλλά αντ' αυτού απέκτησε ένα για το δρόμο: τη συλλεκτική Aston Martin Valkyrie των 1.140 ίππων. Πώς όμως σχετίζοναι όλα αυτά με τη Ferrari;

Η Valkyrie είναι το πιο ακραίο αυτοκίνητο παραγωγής όλων των εποχών, και κρύβει ένα μυστικό: η δημιουργία της ήταν αποτέλεσμα της προσπάθειας της Red Bull Racing να κρατήσει τον Άντριαν Νιούι στις τάξεις της πριν από 8 χρόνια, όταν ο Βρετανός είχε πρόταση να μεταβεί στο Μαρανέλο για λογαριασμό της Ferrari F1 - όπως επιβεβαίωσε ο διευθυντής της RBR, Κρίστιαν Χόρνερ.

Αυτό συνέβη σε μια εποχή που η Aston Martin ήταν χορηγός ονομασίας της Red Bull Racing, πριν ο σημερινός ιδιοκτήτης της Λόρενς Στρολ αγοράσει την εταιρεία, και μαζί την ομάδα Racing Point (πρώην Force India) για να τη μετανομάσει στη σημερινή Aston Martin F1.

Θέλοντας να δελεάσει τον Νιούι να μείνει στο Μίλτον Κινς, ο Χόρνερ πρότεινε στον πιο επιτυχημένο σχεδιαστή της ιστορίας της F1 να σχεδιάσει ένα hypercar δρόμου για λογαριασμό της Aston Martin - έχοντας φυσικά λάβει τη σύμφωνη γνώμη του τότε διευθύνοντος συμβούλου της Aston, Άντι Πάλμερ.

Από αριστερά: Οι Χέλμουτ Μάρκο, Άντι Πάλμερ, Κρίστιαν Χόρνερ, Άντριαν Νιούι (με δύο ακόμα στελέχη της Aston Martin) στο ντεμπούτο της Valkyrie στο Σίλβερστοουν το 2019 RED BULL CONTENT POOL

Ο Χόρνερ είπε στον Πάλμερ, για να τον πείσει: “Κοίτα, έχουμε τον καλύτερο σχεδιαστή όλων των εποχών. Εσύ έχεις μια σπουδαία φίρμα. Δεν θα χρηματοδοτήσουμε το αυτοκίνητο. Αλλά έχει νόημα να ενώσουμε αυτές τις δύο σπουδαίες πτυχές”. Όπως εξήγησε ο Χόρνερ, “όλα αυτά συνέβησαν κυριολεκτικά μέσα σε μια παμπ στο Λονδίνο. Ο Άντριαν έφτασε πολύ κοντά να φύγει. Για την ακρίβεια, απέμενε μόνο μισή ώρα για να υπογράψει [στη Ferrari]”.

Η Ferrari είχε κάνει μια πολύ δελεαστική πρόταση στον Νιούι: θα πήγαινε καθημερινά αεροπορικώς από το Μονακό στο Μαρανέλο, η Scuderia θα τον βοηθούσε με τα φορολογικά του - και επίσης θα σχεδίαζε και ένα αυτοκίνητο παραγωγής της Ferrari. Αυτό το τελευταίο ήθελε να καλύψει ο Χόρνερ.

H Valkyrie το 2019 δίπλα στη Red Bull RB14 RED BULL CONTENT POOL

Τα κατάφερε, και όντως κράτησε στο Μίλτον Κινς άνθρωπο που αρκετά χρόνια μετά θα σχεδίαζε τη φετινή RB19, το πιο επιτυχημένο -πιθανότατα- μονοθέσιο στην ιστορία της Formula 1. Μετά από την επιτυχή έκβαση της υπόθεσης για τον Χόρνερ, προχώρησε και το πρόγραμμα του hypercar της Aston Martin που θα σχεδίαζε ο Βρετανός αεροδυναμιστής.

Η πρώτη ανακοίνωση για τη δημιουργία του έγινε το 2016, και είχε την αρχική ονομασία AM-RB 001. Ένα χρόνο αργότερα οι δύο εταιρείες ανακοίνωσαν ότι το hypercar θα έπαιρνε το όνομα Valkyrie, και τελικά τα περιορισμένα του αντίτυπα ξεκίνησαν να κατασκευάζονται το 2021 - τη χρονιά που, συμπτωματικά, η RBR έγινε ξανά ανταγωνιστική στη Formula 1.

Κάτω από το αμάξωμα που σχεδίασε ο Νιούι, και ο Χόρνερ χαρακτήρισε ως “διαχύτη με τροχούς”, η Valkyrie φιλοξενεί τον V12 κινητήρα των 6.5 λίτρων που κατασκεύασε αποκλειστικά για αυτήν η Cosworth, ο οποίος συνδυάζεται με το υβριδικό σύστημα ανάκτησης ενέργειας που παρέχει η κροατική Rimac. Το σύνολο αγγίζει τους 1.140 ίππους.

Ο Φερνάντο Αλόνσο απέκτησε ένα από τα 85 αντίτυπα της Valkyrie, στα χρώματα της Aston Martin F1 AP PHOTO/VINCENT THIAN

Η Valkyrie δεν θα κατασκευαστεί σε περισσότερα από 85 αντίτυπα, κι έτσι καθίσταται ένα από τα μελλοντικά αυτοκίνητα που θα αποζητούν οι συλλέκτες. Ο Φερνάντο Αλόνσο το γνωρίζει, προφανώς, κι έτσι σύντομα θα υποδεχθεί ένα από τα 85 αυτά αντίτυπα στη συλλογή του.

Ήλπιζα σε μια έκπτωση για εργαζομένους!” αστειεύτηκε ο Αλόνσο σε συνέντευξή του στο περιοδικό GQ. Είδαμε τις προδιαγραφές μαζί [με την εταιρεία] και διαλέξαμε το πράσινο χρώμα με λεπτομέρειες σε κίτρινο lime, για να μοιάζει με τη F1 μου. Και μετά είδαμε την έκπτωση. Δεν υπήρχε έκπτωση! Κι ήταν πια αργά”, κατέληξε ο Ισπανός. Ο οποίος ακόμα κι αν έμενε στη Ferrari μετά το 2014, εντέλει και πάλι δεν θα συνεργαζόταν με τον Άντριαν Νιούι.

TAGS FORMULA 1 F1 RED BULL ASTON MARTIN ΦΕΡΝΑΝΤΟ ΑΛΟΝΣΟ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ