X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

HONDA CIVIC

Το Honda Civic γιορτάζει 50 χρόνια ιστορίας

50 Χρόνια Honda Civic HONDA

Το Civic πρωτοπαρουσιάστηκε στις 11 Ιουλίου 1972 και έχει καταγράψει τεράστια επιτυχία παγκοσμίως. Ας θυμηθούμε μια προς μία τις 11 γενιές του δημοφιλούς ιαπωνικού μοντέλου.

Ήταν 11 Ιουλίου 1972 όταν η Honda παρουσίασε επίσημα το ολοκαίνουριο Civic, στην Ιαπωνία. Από τότε, 50 χρόνια, 11 γενιές και πάνω από 27,5 εκατομμύρια πωλήσεις σε 170 χώρες μετά, το Civic παραμένει ένα ‘αυτοκίνητο για τον κόσμο’ σύμφωνα την ίδια την Honda.

Είναι ένα από τα πιο δημοφιλή μοντέλα παγκοσμίως. Δεν είναι τυχαίο που εδώ και μισό αιώνα έχει διατηρήσει το ίδιο όνομα σε όποια χώρα κι αν πουλήθηκε. Ας θυμηθούμε μια προς μία τις 11 γενιές του Honda Civic.

Honda Civic 1972-1979

Honda Civic - 1η Γενιά HONDA

Η πρώτη γενιά του Civic γνώρισε μεγάλη εμπορική επιτυχία και καθιέρωσε τη Honda ως μια αυτοκινητοβιομηχανία παγκόσμιου βεληνεκούς. Είχε καλές επιδόσεις, παροιμιώδη αξιοπιστία και αρκετούς χώρους για το μέγεθός του. Ήταν διαθέσιμο ως 3θυρο, 5θυρο και SW και είχε ανεξάρτητη ανάρτηση μπρος – πίσω.

Υπήρχαν επιλογές κινητήρων βενζίνης από 1,2 μέχρι 1,5 λίτρα, μηχανικά κιβώτια 4 ή 5 σχέσεων και αυτόματο 2 σχέσεων (Hondamatic). Στην Ιαπωνία υπήρξε και έκδοση 1200 RS με 75 ίππους. Καινοτομία αποτελούσε ο κινητήρας CVCC με προθάλαμο καύσης που περιόριζε σημαντικά την κατανάλωση και τους ρύπους.

Ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που πέρασε τον Αμερικανικό νόμο για τις εκπομπές ρύπων, χωρίς καταλύτη (!) και πέτυχε την καλύτερη οικονομία καυσίμου, σύμφωνα με το Αμερικανικό Υπουργείο Περιβαλλοντικής Προστασίας, για τέσσερις συνεχείς χρονιές.

Honda Civic 1979-1983

Honda Civic - 2η Γενιά HONDA

Το Civic δεύτερης γενιάς ήταν περισσότερο ραφιναρισμένο, με καλύτερη ποιότητα κατασκευής και βελτιωμένη άνεση. Παράχθηκε σε εκδόσεις χάτσμπακ (3θυρο & 5θυρο), sedan και SW με κινητήρες από 1.3 - 1.5. Η σπορ έκδοση S είχε μοτέρ 1,3 λίτρων με 75 ίππους, ενώ ο κινητήρας CVCC βελτιώθηκε για υψηλότερη αποδοτικότητα.

Στο facelift του 1981 τα εμπρός φανάρια έγιναν παραλληλόγραμμα από στρογγυλά και οι προφυλακτήρες πλαστικοί, ενώ το αυτόματο κιβώτιο Hondamatic έγινε 3-τάχυτο.

Οι πωλήσεις του ξεπέρασαν το τα 2,5 εκατομμύρια. Στην Ελλάδα αποτέλεσε εμπορική επιτυχία με τον βασικό κινητήρα των 1.170 κυβικών - ακόμη κυκλοφορούν αρκετά ανάμεσά μας. Στην Αγγλία, αποτέλεσε τη βάση για το Triumph Acclaim, στο πλαίσιο συνεργασίας της Honda με την British Layland.

Honda Civic 1983-1987

Honda Civic - 3η Γενιά HONDA

Το “Wonder Civic“ βασίστηκε στη σχεδιαστική φιλοσοφία “Man-Maximum, Machine Minimum“. Ξεχωριστό το σφηνοειδές σχήμα της 3θυρης έκδοσης, πιο συμβατικό το σεντάν.

Σε αυτό βασίστηκε το αντισυμβατικό Civic Shuttle, κάτι μεταξύ SW και MPV, ενώ στην τρίτη γενιά Civic βασίστηκε και το πρώτο κουπέ CRX, με μοτέρ 1.5 100 ίππων. Στην Αγγλία, το Civic αποτέλεσε τη βάση για τα πρώτα Rover 213/216.

Οι κινητήρες έγιναν 12βάλβιδοι, ενώ για πρώτη φορά υπήρξαν και τετρακίνητες εκδόσεις. Η Honda ονόμαζε το σύστημα Realtime και είχε συνεκτικό συμπλέκτη, μεταφέροντας ποσοστό της ροπής στους πίσω τροχούς όταν οι εμπρός έτειναν να σπινάρουν.

Honda Civic 1988-1991

Honda Civic - 4η Γενιά HONDA

Τεχνολογικά προηγμένο, με ανάρτηση διπλών ψαλιδιών και αποκλειστικά 16βάλβιδους κινητήρες με υψηλή απόδοση. Η γκάμα ήταν και πάλι πλούσια με εκδόσεις χάτσμπακ, σεντάν, Shuttle, το κουπέ CRX, καθώς και τετρακίνητες.

Η γκάμα κινητήρων ήταν ευρεία. Ξεχώρισε ωστόσο ο καινοτόμος κινητήρας 1.600 VTEC με σύστημα μεταβλητού χρονισμού και βύθισης των βαλβίδων, που απέδιδε 150 ίππους (160 στην Ιαπωνία) στα Civic και CRX VTEC, με κορυφαία για την εποχή σχέση ίππων/λίτρο και εξαιρετική αξιοπιστία.

Το Civic Shuttle συνέχισε να παράγεται μέχρι το 1996, για συγκεκριμένες αγορές.

Honda Civic 1992-1995

Honda Civic - 5η Γενιά HONDA

Η πέμπτη γενιά Civic ξεχώρισε για την αεροδυναμική, γεμάτη καμπύλες σχεδίαση η οποία, ειδικά αυτή του τρίθυρου χάτσμπακ παραμένει ενδιαφέρουσα ακόμη και με τα σημερινά δεδομένα.

Φυσικά, και αυτή η γενιά είχε δυνατούς κινητήρες 1.3, 1.4, 1.5 και 1.6 λίτρων. Κορυφαίο της γκάμας το 1.6 VTi των 160 ίππων, ενώ υπήρξε και η ειδική έκδοση VTEC-E για ακόμη μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου.

Για πρώτη φορά παρουσιάστηκε έκδοση Civic κουπέ, ενώ το CRX έγινε τάργκα με την ονομασία del Sol. Στις ακριβές εκδόσεις, είχε και οροφή που άνοιγε ηλεκτρικά και αποθηκευόταν στο πορτμπαγκάζ που ανασηκωνόταν επίσης ηλεκτρικά.

Honda Civic 1995-2000

Honda Civic - 6η Γενιά HONDA

Βελτιωμένο σημαντικά σε παθητική ασφάλεια και κράτημα. Η 5θυρη έκδοση που αντικατέστησε το Concerto, παραγόταν στην Αγγλία και αποτέλεσε για μια ακόμη φορά τη βάση για το Rover 214/216, σε αντίθεση με τα τα 3d/4d που ήταν Made in Japan. Υπήρξε και έκδοση SW με την ονομασία Aerodeck.

Για πρώτη φορά το Civic αποκτά κινητήρες diesel και κιβώτιο CVT, ενώ στις ΗΠΑ διατίθεται και έκδοση φυσικού αερίου (GX).

Κορυφαία έκδοση ήταν το Type-R -το πρώτο του είδους- με ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.6 VTEC και απόδοση 185 ίππων, που όμως δεν έφτασε στην Ελλάδα. Ακολουθώντας τα χνάρια του Integra Type-R, άφησε ιστορία με την οδική του συμπεριφορά και τις επιδόσεις.

Η ειδική έκδοση Jordan βασίστηκε στο 1.6 VTi των 160 ίππων. Ήταν αποκλειστικά κίτρινο, παραπέμποντας στην ομάδα Formula 1 Jordan Mugen Honda και παράχθηκε σε 500 αυτοκίνητα.

Το Civic 6ης γενιάς ήταν εξαιρετικά πετυχημένο εμπορικά με 3,2 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως!

Honda Civic 2001-2005

Honda Civic - 7η Γενιά HONDA

Η 7η γενιά του μοντέλου άλλαξε γραμμή πλεύσης και έδινε προτεραιότητα στην ευρυχωρία και την πρακτικότητα. Οι εκδόσεις χάτσμπακ (3d & 5d) παράγονταν στη Μ. Βρετανία και η Sedan στην Ιαπωνία.

Η νέα γενιά κινητήρων i-VTEC έδινε μεγαλύτερη έμφαση στη χαμηλή κατανάλωση παρά στην κορυφαία απόδοση. Εξαίρεση το 2λιτρο Type-R των 200 ίππων που διακρίθηκε για τον εκρηκτικό του χαρακτήρα σε επιδόσεις και κράτημα. Για πρώτη φορά, η γκάμα απέκτησε υβριδική έκδοση: το Civic 1.3 ΙΜΑ.

Honda Civic 2006-2011

Honda Civic - 8η Γενιά HONDA

Δυο γενιές εμπρός σε σχεδίαση και κράτημα από το προηγούμενο. Το ιαπωνικό Sedan έχει εντελώς διαφορετική πλατφόρμα από τα ευρωπαϊκά 3d (Type S) και 5d.

Για πρώτη φορά το Civic hatchback φιγουράρει ως το πιο σπορ σε οδική συμπεριφορά στην κατηγορία, χωρίς να «ξεχνά» τον πρακτικό-οικονομικό του χαρακτήρα. Το πιο οικογενειακό 4θυρο διαφέρει αρκετά σε προδιαγραφές και χαρακτήρα, ενώ περιλαμβάνει και την υβριδική έκδοση.

Η γκάμα αποτελείται από κινητήρες 1.3 ΙΜΑ, 1.4 i-VTEC, 1.8 i-VTEC και 2.2 diesel. Top επιλογή στην Ευρώπη ήταν το 2λιτρο Type R των 200 ίππων, ενώ στην Ιαπωνία υπήρχε Sedan Type R με ατμοσφαιρικό 2λιτρο κινητήρα και 240 ίππους!

Honda Civic 2012-2015

Honda Civic - 9η Γενιά HONDA

H 9η γενιά διατηρούσε το σπορ DNA και την ξεχωριστή αισθητική και προσέφερε σημαντικά καλύτερη άνεση και πιο ραφιναρισμένο χαρακτήρα. Πλέον, στην Ευρώπη υπήρχε διαθέσιμο μόνο πεντάθυρο χάτσμπακ, αλλά και έκδοση Tourer.

Στο λανσάρισμα υπήρχαν οι ίδιοι βενζινοκινητήρες 1.4 (100 PS) και 1.8 i-VTEC (142 PS), βελτιωμένοι στα σημεία, καθώς και ένας νέος 2.2 i-DTEC 150 ίππων.

Αργότερα, η γκάμα εμπλουτίστηκε με έναν εντελώς καινούργιο 1.6 diesel 120 ίππων, αλλά και την κορυφαία έκδοση Type R.

Για πρώτη φορά το Civic αποκτούσε turbo σε κινητήρα βενζίνης, με τον δίλιτρο κινητήρα να αποδίδει 310 ίππους, ισχύς που έφτανε αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς μέσω μηχανικού κιβωτίου 6 σχέσεων. Και αυτό το Type R άφησε εποχή με τα δυναμικά του χαρακτηριστικά.

Honda Civic 2016-2021

Honda Civic - 10η Γενιά HONDA

Ένα κορυφαίο από κάθε άποψη μοντέλο στην κατηγορία του, ξεχώριζε σε εμφάνιση, ευρυχωρία, εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας αλλά και με τους αποδοτικούς κινητήρες VTEC TURBO.

Στη βάση υπήρχε ο 1.000άρης των 129 ίππων, πιο πάνω ο 1.5 με τους 184 ίππους και στην κορυφή ο 2λιτρος του Type R με 315 ίππους. Η γκάμα περιελάμβανε και τον 1.6 diesel των 120 ίππων.

Στην Ευρώπη ήρθε αποκλειστικά ως πεντάθυρο χάτσμπακ και σεντάν.

Honda Civic 2022

Honda Civic e:HEV 2022 HONDA

Το νέο Civic εισάγεται στην Ευρώπη αποκλειστικά πεντάθυρο και υβριδικό, με 2λιτρο κινητήρα βενζίνης και σύστημα e:HEV συνδυαστικής απόδοσης 184 ίππων και με μέση κατανάλωση από 4,7 lt/100 km.

Όλα τα δυνατά στοιχεία του προκατόχου του συναντώνται και στην 11η γενιά, η οποία παράλληλα μεγάλωσε και πλέον ταξινομείται στο D Segment.

Το νέο Honda Civic είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία στην ελληνική αγορά, με τα πρώτα αυτοκίνητα να αναμένονται στα τέλη Σεπτεμβρίου.

Διαβάστε εδώ την Πρώτη Οδήγηση του νέου Honda Civic e:HEV στη Μαδρίτη.

TAGS HONDA CIVIC CLASSIC CAR HONDA
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ