Το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ Ιστορικών αυτοκινήτων 2025 είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον

Με δεδομένο πως το PEMA Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις αποτελεί τον έβδομο γύρο του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ Ιστορικών αυτοκινήτων της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας, κάνουμε μια ανασκόπηση στη φετινή χρονιά λίγες ημέρες πριν τον “δικό μας” αγώνα.
Έχουν προηγηθεί 6 συναντήσεις, ως επί το πλείστον σε ασφάλτινη επιφάνεια, με το θεσμό του Πρωταθλήματος των Ιστορικών Ράλλυ φέτος να απαρτίζεται από συνολικά 10 αγώνες. Νέο αέρα στο πρωτάθλημα προσδίδει η συμμετοχή του Γιάρι Μάτι Λάτβαλα, του πρώην εργοστασιακού οδηγού του WRC και νυν επικεφαλής της Toyota Gazoo Racing WRT.
Ο Φινλανδός οδηγός αν και έχει την ταχύτητα, του λείπει η αξιοπιστία καθώς σε αρκετούς αγώνες, είδε τη μαύρη Toyota Celica Turbo 4WD να παραδίδει πνεύμα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, η υπόθεση-τίτλος να παραμένει ανοιχτή και αρκετούς οδηγούς να έχουν βάσιμες ελπίδες για την κατάκτηση του στέμματος στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ Ιστορικών αυτοκινήτων. Ας δούμε όμως τι έχει γίνει μέχρι στιγμής, λίγες ημέρες πριν τον “δικό μας” αγώνα.
1. Rally Costa Brava | Ισπανία | 13-15 Μαρτίου
Η χρονιά ξεκίνησε παραδοσιακά στα μέσα Μαρτίου, με τη διεξαγωγή του Rally Costa Brava που είχε ως επίκεντρο τη Χιρόνα της Ισπανίας. Το Φινλανδικό δίδυμο των Λάτβαλα- Χούσι (Toyota Celica Turbo 4WD ST185) δεν δυσκολεύτηκε να πετύχει την πρώτη του νίκη στο θεσμό, επικρατώντας μάλιστα με άνεση των Γάλλων Ντιμά- Ταϊράν (Porsche 911 Carrera RS 3.0) που τους ακολούθησαν. Στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκαν οι Περού- Ντιμόν με BMW M3 E30.
2. Historic Vltava Rallye | Τσεχία | 26-27 Απριλίου
Η Τσεχία φιλοξένησε τον δεύτερο γύρο του Πρωταθλήματος, με τους Λάτβαλα- Σεμέϊκα να φεύγουν νικητές από το Historic Vltava Rallye. Για άλλον έναν αγώνα, ο οδηγός της Toyota Celica Turbo 4WD ST185 δεν απειλήθηκε από τους διώκτες του, φτάνοντας σε μια εύκολη νίκη. Οι Πρωταθλητές Ευρώπης Ιστορικών του 2024 και δεύτεροι στο περσινό Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις, Έρντι- Κέρεκ τερμάτισαν δεύτεροι με το Ford Sierra RS Cosworth 4×4, με τους Ιρλανδούς Κέλυ- Κένεντι με BMW M3 E30 να ολοκληρώνουν στην τρίτη θέση.
3. Rallye d’Antibes – Côte d’Azur Historic| Γαλλία | 16-17 Μαΐου
Η συνέχεια για το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ Ιστορικών αυτοκινήτων δόθηκε στα μέσα Μαΐου στις ακτές της Κυανής Ακτής, με το Rallye d’Antibes – Côte d’Azur Historic να περιλαμβάνεται για πρώτη φορά στο καλεντάρι του θεσμού. Ο 26χρονος Γάλλος Πιερί πέτυχε μια νίκη, έχοντας στο δεξί μπάκετ μιας BMW M3 E30 την Μαρίν Λακρούζ. Οι Ιταλοί, Λομπάρντο- Κονσίλιο (Porsche 911 Carrera RS 3.0) τερμάτισαν στη δεύτερη θέση, εμπρός από τους Πολωνούς Λούμπιακ- Νταχόφσκι (Porsche 911 Carrera RS 3.0).
4. Ypres Historic Rally | Βέλγιο | 27-28 Ιουνίου
Νίκη για τους τοπικούς ήρωες, Μέϋαρτ- Ντεβίλφ με BMW M3 E30. Στη δεύτερη θέση ολοκλήρωσαν οι Μαγυάροι Έρντι- Κέρεκ (Ford Sierra RS Cosworth 4×4), με τους Πολωνούς Λούμπιακ- Νταχόφσκι να κάνουν έναν αθόρυβο αγώνα με την Porsche 911 Carrera RS 3.0 και να τερματίζουν τρίτοι, συλλέγοντας παράλληλα πολύτιμους βαθμούς για τη μάχη του πρωταθλήματος.
5. Rallye Weiz – Historic | Αυστρία | 17-19 Ιουλίου
Δύσκολη εντός έδρας νίκη για τους Αυστριακούς Βάγκνερ- Ζάουνερ (Porsche 911 SC) στο Rallye Weiz Historic. Το δίδυμο είδε τους πρωτοπόρους για το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα, Έρντι- Κέρεκ (Ford Sierra RS Cosworth 4×4) να εγκαταλείπουν την προσπάθειά τους, από μηχανική βλάβη, με τους Σουηδούς Γιόχανσον- Στράντμπεργκ (Audi Quattro A2) να επωφελούνται και να ανεβαίνουν στην κορυφή του αγώνα. Τελικά, στη δεύτερη θέση τερμάτισαν οι Λούμπιακ- Νταχόφσκι, ενώ στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκαν οι Βρετανοί Γκράχαμ- Έντουαρντς με BMW M3 E30.
6. Lahti Historic Rally 2025 | Φινλανδία | 15-16 Αυγούστου
Ο έκτος γύρος του πρωταθλήματος φιλοξενήθηκε στα “γρήγορα” χώματα της Φινλανδίας. Το Lahti Historic Rally μαζί με το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις αποτελούν τους μόνους αγώνες του θεσμού που διεξάγονται σε χωμάτινη επιφάνεια. Νικητές αναδείχθηκαν οι Πέρεζ- Μπόουεν οδηγώντας μία Porsche 911 Carrera RS 3.0 με τους Πολωνούς Λούμπιακ- Νταχόφσκι με Porsche 911 Carrera να ανεβαίνουν στο βάθρο σε άλλον έναν αγώνα, τερματίζοντας στη δεύτερη θέση. Τους ακολούθησαν οι Βρετανοί Γκράχαμ- Έντουαρντς με BMW M3 E30.
Στην κορυφή της βαθμολογίας του Πρωταθλήματος είναι οι Πολωνοί Λούμπιακ- Νταχόφσκι παρά το γεγονός πως δεν έχουν κερδίσει αγώνα φέτος. Έχουν ανεβεί, όμως τέσσερις φορές στο βάθρο των νικητών και έχουν συγκεντρώσει 111 βαθμούς. Μόλις 7 βαθμούς πιο πίσω βρίσκεται ο Γράχαμ και ο Λάτβαλα να είναι τρίτος με τις δύο νίκες που πέτυχε στην αρχή της χρονιάς. Λίγο πιο πίσω βρίσκονται οι Φερέϊρο και Μετίβιερ, Έρντι και Πέρεζ, οδηγοί που έχουν συγκεντρώσει αρκετούς βαθμούς και φαντάζουν ικανοί για την κατάκτηση του στέμματος, με δεδομένο ότι προσμετράνε τα έξι καλύτερα αποτελέσματα του κάθε οδηγού στην τελική βαθμολογία.