Τέλος στην εκτύπωση αποδείξεων στα διόδια- Τι αλλάζει για τους οδηγούς

Μια σημαντική τομή στην καθημερινότητα των οδηγών και στην αναπτυξιακή κατεύθυνση της δημόσιας διοίκησης πραγματοποιείται με την απόφαση της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) να καταργήσει την υποχρεωτική εκτύπωση της απόδειξης μετά τη διέλευση από σταθμούς διοδίων.
Σύμφωνα με εγκύκλιο του διοικητή της ΑΑΔΕ, η απόδειξη παροχής υπηρεσίας θα εκδίδεται ηλεκτρονικά αλλά η εκτύπωσή της τίθεται στην προαιρετική επιλογή του οδηγού, αφού πρώτα ενημερωθεί. Με άλλα λόγια, δεν καταργείται η απόδειξη αλλά απαλείφεται η υποχρέωση του σταθμού διοδίων να δίνει χαρτί κάθε φορά, σε κάθε διέλευση, εκτός αν το ζητήσει ο πελάτης.
Η απόφαση αυτή έρχεται στο πλαίσιο μιας ευρύτερης προσπάθειας για μείωση της χρήσης χαρτιού, προώθηση της ψηφιοποίησης και της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας. Η πρακτική της εκτύπωσης και η συνήθεια πολλών οδηγών να πετούν τις αποδείξεις στον δρόμο είχε γίνει πρόβλημα αισθητικής και περιβαλλοντικής ρύπανσης. Παράλληλα, η νέα ρύθμιση σε πρακτικό επίπεδο έχει στόχο να επιταχύνει τη διέλευση από τα διόδια, ιδίως σε ώρες αιχμής, μειώνοντας τον χρόνο αναμονής και τις “ουρές” στους σταθμούς.
Για τον οδηγό κατά τη διέλευση, η απόδειξη θα εκδίδεται ψηφιακά και αποθηκεύεται ως ηλεκτρονικό αρχείο και μόνο αν ο οδηγός το επιθυμεί, θα μπορεί να ζητήσει να εκτυπωθεί. Σε κάθε περίπτωση, δεν θα είναι πλέον αυτονόητη η έντυπη εκτύπωση, και έτσι θα αποφεύγεται ο αυτοματισμός τυπώσεων που συχνά καταλήγουν στα χώματα δίπλα στους δρόμους.
Η διαφάνεια σε κάθε περίπτωση και η φορολογική “λογοδοσία” διασφαλίζεται μέσω της υποχρέωσης που έχουν οι διαχειριστές των αυτοκινητοδρόμων, οι οποίοι πρέπει να αποστέλλουν στην ΑΑΔΕ κρυπτογραφημένα ηλεκτρονικά αρχεία με στοιχεία των διελεύσεων (αριθμούς κυκλοφορίας, μοναδικούς αριθμούς διέλευσης, ημερομηνίες, κλ.π). Με αυτόν τον τρόπο, η αρχή μπορεί να διασταυρώνει στοιχεία, να επαληθεύει τις παρεχόμενες υπηρεσίες και να εξασφαλίζει ότι δεν υπάρχει “μαύρη τρύπα” στην εκκαθάριση και τον έλεγχο.