Πρώτη επαφή με τον “παίκτη” από τη Maxus που θέλει να κάνει τη διαφορά στην κατηγορία των pick up

Μια νέα εταιρεία προβάλλει και οι οιωνοί της είναι άριστοι, τόσο γιατί η εκπροσώπησή της έχει “γερά θεμέλια”, όσο και γιατί το πρώτο δείγμα που πήραμε την ημέρα της παρουσίασης, ήταν απόλυτα θετικό.
Η μέρα ξεκίνησε από την Παιανία, με τον ήλιο να έχει ήδη αρχίσει να ψηλώνει και τη θερμοκρασία να είναι ιδανική για οδήγηση εκτός δρόμου. Βάζεις μπροστά το Maxus T60, ένα πραγματικά εντυπωσιακό pickup με ισχυρό diesel κινητήρα twin-turbo 2.0 λίτρων που στη μοναδική έκδοση που είναι διαθέσιμο σε πρώτη φάση στη χώρα μας, αποδίδει περίπου 215 ίππους και 500 Nm ροπής, συνδυασμένο με 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο και σύστημα κίνησης στους 2 ή 4 τροχούς.
Μη έχοντας προηγούμενη εμπειρία από την εταιρεία και τα προϊόντα της, οι πρώτες νοητές καταγραφές, έχουν θετικό πρόσημο και αφορούν στην ποιότητα της συναρμολόγησης, τα υλικά που με περιβάλλουν αλλά και το συνολικό feeling του heavy duty μεν αλλά πολύ φιλικό σε ότι έχει να κάνει με τη διεπαφή μεταξύ μηχανήματος και ανθρώπου (με highlight την ύπαρξη επιφάνειας για ασύρματη φόρτιση κινητού). Ρυθμίζοντας τη θέση οδήγησης, δεν εντυπωσιάζομαι από τη στήριξη του μεγάλου καθίσματος αλλά βρίσκω μια ικανοποιητική στάση απέναντι στο τιμόνι.
Στο τιμόνι, όπου είναι το μόνο σημείο που μπορεί να προκαλέσει μια σοβαρή ένσταση, καθώς η απουσία της τηλεσκοπικής ρύθμισης, είναι αυτή που το “στέλνει” πρακτικά ανάμεσα στα γόνατα- ειδικά αν είσαι κάπως αυξημένου αναστήματος. Το συνηθίζεις όμως και πας παρακάτω, μια και το T60 είναι γεμάτο ωραίες λεπτομέρειες που προκαλούν παρατήρηση. Τέτοια είναι π.χ. η ευκολία εμπλοκής της τετρακίνησης αλλά και η χρήση της τεχνολογίας που παραπέμπει σε πλήρως εξοπλισμένο SUV της μεγάλης κατηγορίας.
Από τα πρώτα μέτρα πάνω στο χωμάτινο μονοπάτι, από τη θέση του οδηγού εισπράττεις άμεσα μια αίσθηση εμπιστοσύνης. Το τιμόνι είναι “ζωντανό” στο χώμα, με καλή αίσθηση (επαναλαμβάνω, στο χώμα), και το πλαίσιο τύπου σκάλα που είναι μεν κλασική λύση για pick-up, εδώ όμως έχει προφανώς τις σωστές ενισχύσεις προκειμένου να αποδεικνύεται αρκετά σφιχτό, χωρίς υπερβολικές ταλαντώσεις, ακόμα και όταν η επιφάνεια αρχίζει να γίνεται ανώμαλη.
Η ανάρτηση με διπλά ψαλίδια μπροστά και πίσω φύλλα σούστας είναι ξεκάθαρη ένδειξη προσανατολισμού, προς την εργασιακή κουλτούρα και την αυξημένη αντοχή, παρά προς την ιδανική άνεση επιβατικού αυτοκινήτου- αν και πρέπει να σας πω πως και σε αυτή την κατεύθυνση δεν τα καταφέρνει καθόλου άσχημα. Η οδήγηση επί χωμάτινης ατραπού που κάποτε φιλοξενούσε τα ράλι του Ακρόπολις δεν μπορεί παρά να είναι απαιτητική, με σκληρό έδαφος, φυτευτές πέτρες, χαλίκια, νεροφαγώματα, λακκούβες με νερά και κλίσεις που δοκιμάζουν κάθε επιβατικό σασί.
Το T60 όμως, χάρη στην ικανή απόσταση από το έδαφος περίπου 215 χιλ., περνά άφοβα πάνω από προκλήσεις που θα “έσφιγγαν” στην καλύτερη και θα “σκόρπαγαν” στη χειρότερη ένα τυπικό SUV. Το twin-turbo diesel μηχανικό σύνολο χαρίζει άφθονη ροπή στο πεδίο, εκεί που πραγματικά την έχεις ανάγκη και αποδεικνύεται ιδανική για σκαρφαλώματα λόφων και για ελιγμούς ανάμεσα σε πέτρες και ρίζες. Χάριν φωτογραφίας, στέλνω διαγώνια το Τ60 σε ένα ανάχωμα, με στόχο να τσεκάρω την άρθρωση και τη διαδρομή της ανάρτησης.
Ο πίσω εσωτερικός τροχός είναι πάνω από 30 εκατοστά στον αέρα στη στιγμή που “κάθισε” η ανάρτηση και κατέβηκα, το αμάξωμα θα πρέπει να στρεβλώσει αλλά προς έκπληξή μου, η πόρτα του οδηγού ανοίγει (και κλείνει) χωρίς διαμαρτυρία, σαν να είναι το αυτοκίνητο παρκαρισμένο σε επίπεδο σημείο της διαδρομής. Αυτό είναι μια πρώτης τάξης ένδειξη για την αυξημένη ακαμψία του pick up της Maxus, που παρά τη “σκάλα” που λέγαμε νωρίτερα, κάθε άλλο παρά “τσίχλα” είναι σε ότι αφορά τις εγκάρσιες στρεβλώσεις.
Καθώς η διαδρομή στρίβει προς τα βόρεια και αρχίζουν οι κλίσεις, θυμάσαι γιατί οι ειδικές διαδρομές αυτές ήταν αγαπημένες στους οδηγούς αγώνων. Η εμπρός ανάρτηση σου δίνει αίσθηση ελέγχου στις αλλεπάλληλες στροφές και στις αλλαγές κλίσης, μια και -τι να κάνεις; παρασύρεσαι από το ικανό σύνολο και έχεις ασυναίσθητα ανεβάσει ρυθμό…- κρατώντας το βαρύ pick up σε τροχιά χωρίς ανεπιθύμητες εκπλήξεις. Τα πίσω φύλλα σούστας προσφέρουν αξιοπρεπή συμπεριφορά και δεν αφήνουν το όχημα να “χοροπηδήσει” υπερβολικά στις ανωμαλίες προδίδοντας αρκετή μελέτη στο πεδίο από τους τεχνικούς της εταιρείας.
Το χωμάτινο μονοπάτι γίνεται πιο στενό, οι αντιστάσεις αυξάνονται και το T60 δείχνει τον χαρακτήρα που έχει: εργαλείο κανονικό, σε πλήρη λειτουργία. Δεν είναι σπορ αγωνιστικό pick up, αλλά είναι απόλυτα λειτουργικό. Η ροπή του κινητήρα (500 Nm είναι αυτά), η καλή του χημεία με τη μετάδοση και η στιβαρή κατασκευή του πλαισίου σημαίνουν ότι μπορείς να κρατήσεις καλούς ρυθμούς χωρίς να φθείρεις άσκοπα μηχανικά μέρη. Η άφιξη στον Παπάγο σηματοδοτεί την “αποθεραπεία” μετά τη χωμάτινη διαδρομή. Παντού χώμα, σκόνη (και μπόλικη λάσπη) στο αμάξωμα αλλά το αίσθημα ικανοποίησης είναι μεγάλο.
Η εμπειρία από μια τέτοια διαδρομή δείχνει ότι το Maxus T60 δεν είναι απλώς ένα ωραίο pickup για καθημερινή χρήση που όπως μπορείτε να δείτε από τις φωτογραφίες, έχει όλα όσα χρειάζεται για να “παίξει” στα ίσια και τις πλέον mainstream προτάσεις της αγοράς, είναι ικανό να σε φτάσει, να σε στηρίξει και να σε ανταμείψει ακόμα και όταν οι δρόμοι ξεφεύγουν από τις άσφαλτο και σε πάνε πίσω σε μονοπάτια που θυμίζουν εποχές Ακρόπολις. Με ωφέλιμο φορτίο τα 1.050 κιλά και την ικανότητα ρυμούλκησης έως 3.500 κιλών (με φρένα) το T60 MAX είναι πραγματικό “εργαλείο” για απαιτητικές αποστολές.
Ίσως να μην έχει την τελευταία λέξη στην οδήγηση υψηλών ταχυτήτων ή στην άνεση ενός πολυτελούς SUV, αλλά στην πρακτικότητα, στη ροπή, στην αίσθηση στιβαρότητας και στην αξιοπιστία κάτω από δύσκολες συνθήκες, το T60 σου δίνει μια εμπειρία που μπορεί να σε κάνει να εκτιμήσεις τη χωμάτινη πλευρά της οδήγησης. Το αυτοκίνητο είναι άμεσα διαθέσιμο στην Ελληνική αγορά, με μια έκδοση εξοπλισμού και αμαξώματος (double cab), πλούσια εξοπλισμένο και χωρίς ελλείψεις, με μια πολύ ικανή αντιπροσωπεία να “καλύπτει” κάθε ανάγκη follow up όσων εμπιστευτούν τη συγκεκριμένη επιλογή.
Η τιμή προ φόρων του Maxus T60 Max είναι 34.000 ευρώ και στην έκδοση με μη μεταλλικό χρώμα, διαμορφώνεται (μετά φόρων) στα 44.880 ευρώ (45.380 ευρώ με μεταλλικό χρώμα). Αναφορικά με τις εγγυήσεις που “ακολουθούν” το μοντέλο, αυτό που αξίζει να συγκρατήσουν οι ενδιαφερόμενοι (αλλά και ο ανταγωνισμός) είναι πως το T60 MAX συνοδεύεται από εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών ή 160.000 χιλιομέτρων.