Πρώτη επαφή με το νέο αμιγώς ηλεκτρικό SUV e Vitara- Το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο στην ιστορία της Suzuki

“Επόμενη πίστα” για τη Suzuki, εκείνη της ηλεκτροκίνησης και όπως φάνηκε από την πρώτη μας επαφή με το αμιγώς ηλεκτρικό SUV μοντέλο στην πολύ προσεγμένη πίστα καρτ SFi στα Σπάτα, μπορεί όλα να αλλάζουν αλλά η προσέγγιση με “προσεκτικά βήματα” κάθε νεοτερισμού, παραμένει στο λειτουργικό DNA της εταιρείας.
Αν υπάρχει ένας τρόπος να γνωρίσεις πραγματικά ένα αυτοκίνητο, ακόμα και ένα SUV, αυτός είναι να το οδηγήσεις σε μια πίστα. Όταν αυτή είναι προορισμένη για διεθνείς αγώνες καρτ, τότε πρέπει να περιμένεις, έξυπνη χάραξη και σφιχτές στροφές, καμπές και μικρά ευθύγραμμα κομμάτια, όπου η ανάκτηση ρυθμού και οι συνεχείς μεταφορές βάρους, φέρνουν στο προσκήνιο τη δουλειά που έχει γίνει από τους τεχνικούς σε επίπεδο στησίματος.
Μιλάμε για όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που αναδεικνύουν το χαρακτήρα και το ύφος ενός μοντέλου μακριά από τις… ευγενικές συνθήκες του δρόμου. Έτσι λοιπόν βρέθηκα στην πίστα SFi στα Σπάτα, παρέα με το νέο Suzuki e Vitara, ένα αυτοκίνητο που φιλοδοξεί να γίνει το πιο ευρύχωρο, πρακτικό και οδηγικά “τίμιο” ηλεκτρικό της μικρομεσαίας κατηγορίας. Πριν πατήσω το κουμπί Start, το πρώτο πράγμα που ως απορία “αναβόσβηνε” μέσα στο μυαλό μου, ήταν το κατά πόσο μπορεί ένα ηλεκτρικό να παραμένει “Vitara”.
Η Suzuki δηλώνει πως το e Vitara βασίζεται σε μια νέα ηλεκτρική πλατφόρμα, με δύο επιλογές μπαταρίας, 49 και 61 kWh, που βρίσκεται ενσωματωμένη στο πάτωμα και απόδοση από 144 ίππους για τη δικήνητη έκδοση με τη μικρή μπαταρία, έως 184 ίππους για την τετρακίνητη έκδοση με τους δύο ηλεκτροκινητήρες και τη μεγάλη σε χωρητικότητα μπαταρία. Με το απόβαρο να κυμαίνεται από 1.700 έως 1.890 κιλά ανάλογα με την έκδοση, η εικόνα για την οποία προετοιμάζομαι πριν κάτσω πίσω από το τιμόνι, δεν είναι ακριβώς αυτή που θα περιέγραφα ως “θα ξηλώνει την άσφαλτο”.
Ειδικά σε ότι έχει να κάνει με το βάρος, που δεν είναι και ιδιαίτερα συγκρατημένο με προετοίμαζε για αυξημένες κλίσεις στις στροφές της πίστας και αντίστοιχη έλξη του αυτοκινήτου προς την εξωτερική πλευρά της εκάστοτε στροφής. Στην υπερασπιστική γραμμή του το e Vitara έχει το αρκετά χαμηλά εστιασμένο κέντρο βάρους, που κρατά τις ελπίδες “ζωντανές” για ευχάριστη συμπεριφορά. Στην SFi ωστόσο, η θεωρία κρατάει λίγο και η πράξη παίρνει τον πρώτο λόγο.
Αφήνω το φρένο και το e Vitara ξεγλιστράει μπροστά αθόρυβα. Η πρώτη ευθεία της SFi δεν είναι μεγάλη αλλά αποδεικνύεται αρκετή για να σε πείσει πως οι ηλεκτροκινητήρες του Suzuki έχουν αμεσότητα στην απόδοσή τους και στη δυνατή έκδοση με την οποία ξεκινώ την πρώτη επαφή μου με το μοντέλο, είσαι παραπάνω από “ok” σε ότι έχει να κάνει με την αίσθηση επάρκειας της ισχύος. Δεν είναι εκρηκτικό το τράβηγμα, είναι όμως γεμάτο και σταθερό, με εκείνη την γραμμική ώθηση που κάνει τον χειρισμό προβλέψιμο.
Στο 0-50 χλμ./ώρα το αυτοκίνητο δείχνει πιο ζωηρό από όσο περίμενα, κάτι που βοηθά πολύ σε μια πίστα που όλα γίνονται γρήγορα και αυτές οι επιταχύνσεις παίζουν σημαντικό ρόλο. Φτάνοντας στην πρώτη καμπή, αντιλαμβάνομαι το καλό ζύγισμα. Το εμπρός μέρος βουτά ελάχιστα και το e Vitara στρίβει με προθυμία, χωρίς την αίσθηση ότι το επιπλέον βάρος της μπαταρίας το τραβά προς τα έξω.
Η Suzuki έχει σφίξει την ανάρτηση σε σχέση με τα θερμικά Vitara και παρότι αυτό μπορεί να φαίνεται στους δρόμους της πόλης, εδώ μέσα ταιριάζει πολύ καλά. Πιάνω τον εαυτό μου πολύ γρήγορα να τοποθετώ το αυτοκίνητο με φρένο στην είσοδο της κάθε στροφής, για να χρησιμοποιήσω ιδανικά τους 65 ίππους που έχω στους πίσω τροχούς προκειμένου να φτάσω στην έξοδο με δύναμη, με τον πίσω άξονα να παραμένει “ήσυχος”.
Οι επόμενες στροφές είναι ιδανικές για να δοκιμάσω μεταφορές βάρους. Εκεί το e Vitara δείχνει την ηλεκτρική του ταυτότητα με τη ροπή των 307 Nm είναι άμεσα διαθέσιμη και να βοηθάει στη διατήρηση της επιθυμητής πορείας, επιτρέποντας μικρή περιστροφή πριν σε επαναφέρει στη γραμμή. Δεν είναι σπορ αυτοκίνητο –ούτε προσπαθεί να είναι– αλλά αποπνέει μια ευχάριστη αίσθηση ακρίβειας. Η πληροφόρηση στο τιμόνι, αν και ελαφριά, είναι καθαρή και “τίμια”.
Στο πιο τεχνικό κομμάτι της πίστας, το βάρος γίνεται αντιληπτό. Θέλει υπομονή στο turn-in για να μην ανοίξει η τροχιά αλλά όταν βρεις τη σωστή ταχύτητα εισόδου, το e Vitara παραμένει σταθερό σαν να πατά σε ράγες. Τα φρένα –δισκόφρενα εμπρός/πίσω με ενισχυμένη ανάκτηση ενέργειας– έχουν καλή αντοχή, χωρίς την “ξύλινη” αίσθηση που συχνά συναντάς σε υβριδικά ή ηλεκτρικά μοντέλα. Η πίσω ανάρτηση με τη διάταξη των πολλαπλών συνδέσμων, είναι ο κρίκος που συμπληρώνει ιδανικά την εικόνα του αυτοκινήτου που, εν τέλει, είναι απόλυτα σύγχρονη.
Κάνοντας μερικούς γύρους ακόμη, αρχίζω να “διαβάζω” λίγο καλύτερα το αυτοκίνητο. Το e Vitara σε ανταμείβει όταν το οδηγείς καθαρά, με ομαλή είσοδο, λίγη υπομονή στο apex και σταθερό άνοιγμα του γκαζιού. Συμπεριφέρεται σχεδόν εκπαιδευτικά, σαν να σου λέει ότι αυτός είναι ο σωστός τρόπος να οδηγείς ηλεκτρικό SUV σε απαιτητικές συνθήκες. Βγαίνοντας από την πίστα, η εικόνα του απόλυτα σύγχρονου αυτοκινήτου είναι ξεκάθαρη στο μυαλό μου και φυσικά, τοποθετώ το e Vitara ανάμεσα στα πραγματικά καινούργια αυτοκίνητα της αγοράς.
Η Suzuki λανσάρει το πρώτο της ηλεκτρικό μοντέλο (BEV) μαζικής παραγωγής, το e Vitara. Το “ALLGRIP-e” σύστημα πάνω στο οποίο βασίζεται η προηγμένη τετρακίνηση του μοντέλου, είναι ένα ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης που αξιοποιεί την τεχνογνωσία της Suzuki στην τετρακίνηση, με δύο ανεξάρτητα eAxles εμπρός και πίσω. Το σύστημα περιλαμβάνει λειτουργία Trail για ομαλή διέλευση σε δύσκολα εδάφη, μειώνοντας την ισχύ στους τροχούς που χάνουν πρόσφυση (σπινάρουν) και διανέμοντας τη ροπή κίνησης στον αντίθετο τροχό με την καλύτερη πρόσφυση (λειτουργία LSD).
Στην καμπίνα η εικόνα είναι γνώριμα καλά κατασκευασμένη, με σωστή εργονομία και -αν και τα αυτοκίνητα που είχαμε στην πίστα ήταν προπαραγωγής- σου έδιναν την γνώριμη αίσθηση του “αλεξίσφαιρου“. Πίσω από το τιμόνι, η σύγχρονη εικόνα των οθονών αναβαθμίζει το σύνολο και παραπέμπει στη μελλοντική εικόνα των αυτοκινήτων της Suzuki. Γρήγορο λειτουργικό στο interface του μοντέλου και όλες οι ηλεκτρονικές “διευκολύνσεις” του οδηγού, είναι εκεί και σε ετοιμότητα- αν και προς έκπληξη πολλών από τους παρευρισκόμενους, δεν χρειάστηκε στην πραγματικότητα καμία δραματική επέμβαση για να αποφευχθούν “δυσάρεστες” καταστάσεις.
Η πλατφόρμα Heartect-e είναι ειδικά σχεδιασμένη για αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, με ελαφριά δομή, προστασία της μπαταρίας υψηλής τάσης και ορίζει μεγάλο μεταξόνιο και μικρούς προβόλους. Το μεγάλο μεταξόνιο με τη σειρά του, ορίζει πολύ καλούς χώρους για τους επιβάτες, οι οποίοι θα μετακινηθούν με όλες τις ανέσεις, έχοντας περισσότερο χώρο στη διάθεσή τους από ότι περιμένουν κοιτώντας τις συμπαγείς διαστάσεις του αυτοκινήτου απ’ έξω. Ο χώρος αποσκευών είναι κάπως “ριγμένος” με τα 310 λίτρα, να είναι μικρή χωρητικότητα για τη συγκεκριμένη κατηγορία.
Αξίζει να ξέρει κανείς πως οι ηλεκτρικές αυτονομίες είναι: 344 χλμ. για την έκδοση 49kWh 2WD, 426 χλμ. για την 61kWh 2WD και 395 χλμ. για την 61kWh 4WD. Η μπαταρία του μοντέλου, με στοιχεία από την εξελιγμένη Blade της BYD, υπόσχεται γρήγορη φόρτιση, παρά το φαινομενικά μικρό εισερχόμενο από ταχυφορτιστή DC (70kW). Το νέο e VITARA θα διατίθεται σε εκδόσεις GL και GLX, με επιλογές μπαταρίας 49 kWh και 61 kWh, καθώς και με σύστημα κίνησης 2WD ή 4WD.
Η έκδοση GL περιλαμβάνει πλούσιο εξοπλισμό όπως High Beam Assist, κάμερα οπισθοπορείας, λειτουργία one-pedal drive, σύστημα πλοήγησης, εμπρός και πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι, αυτόματο κλιματισμό, σύστημα προειδοποίησης έκτακτης πέδησης, αυτόματους υαλοκαθαριστήρες και θύρες USB εμπρός/πίσω. Η έκδοση GLX προσθέτει προηγμένες λειτουργίες όπως Adaptive High Beam Assist, κάμερα 360°, γυάλινη πανοραμική οροφή με σκίαστρο, επαγωγική φόρτιση και κάθισμα οδηγού με ηλεκτρική ρύθμιση 10 κατευθύνσεων.
Τιμές και περισσότερες λεπτομέρειες αναφορικά με την τοποθέτηση του αυτοκινήτου στην ελληνική αγορά, θα έχουμε από το νέο έτος, όταν και θα “ανοίξουν” οι παραγγελίες, με την άφιξη του e Vitara στη χώρα μας να αναμένεται το Μάρτιο του 2026.