Που βρίσκονται οι πρώτες κάμερες με ΑΙ που θα καταγράφουν παραβάσεις στην Αθήνα

Οι πρώτες κάμερες με τεχνητή νοημοσύνη που θα τοποθετηθούν σε όλη την Ελλάδα, από τις συνολικά 2.500 συσκευές, θα εγκατασταθούν τις προσεχείς ημέρες στην Αττική ενόψει της πλήρους λειτουργίας του συστήματος μέσα στο πρώτο τρίμηνο της νέας χρονιάς. Δείτε σε ποια σημεία βρίσκονται.
Το σύστημα των καμερών με Τεχνητή Νοημοσύνη εντάσσεται στα μέτρα του υπουργείου Μεταφορών για τη μείωση της οδικής παραβατικότητας και των τροχαίων ατυχημάτων. Η πιλοτική του λειτουργία αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στις επόμενες μέρες με τις πρώτες 8 κάμερες σε ισάριθμα σημεία μεγάλης επικινδυνότητας στην Αθήνα.
Οι οκτώ αυτές συσκευές θα βρίσκονται σε μεγάλες Λεωφόρους – συγκεκριμένα σε Πανεπιστημίου και Βασ. Σοφίας (κέντρο Αθήνας), Κηφισίας και Εθνικης Αντιστάσεως (Δήμος Φιλοθέης-Ψυχικού), Μεσογείων και Χαλανδρίου (Αγ. Παρασκευή), Μαραθώνος και Φλέμινγκ (Δήμος Ραφήνας-Πικερμίου), Συγγρού και Αγίας Φωτεινής (Καλλιθέα), Ποσειδώνος και Ερμού (Δήμος Βάρης-Βούλας-Βουλιαγµένης και έτερη στο Δήμο Αλίμου) και Βουλιαγμένης (Δήμος Ελληνικού-Αργυρούπολης).
Οι κάμερες ΑΙ, τις οποίες χειρίζεται το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αρχικά θα καταγράφουν τις παραβάσεις -χρήση του κινητού τηλεφώνου, παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, υπερβολική ταχύτητα, παραβίαση της ΛΕΑ και της λεωφορειολωρίδας, μη χρήση ζώνης ή κράνους, παράνομη στάθμευση κ.λπ.- αλλά προς το παρόν δεν θα στέλνουν κλήσεις.
Όταν το σύστημα τεθεί σε πλήρη λειτουργία, οι παραβάσεις θα αποθηκεύονται και εν συνεχεία οι οδηγοί που υπέπεσαν σε αυτές θα λαμβάνουν την κλήση μέσω SMS ή e-mail ή ειδοποίηση μέσω του gov.gr. Επίσης, τα αρμόδια όργανα θα έχουν τη δυνατότητα περαιτέρω εξέτασης του υλικού για τη διερεύνηση αν ένα όχημα είναι ασφαλισμένο, αν έχει περάσει ΚΤΕΟ και αν έχει καταβάλει τα τέλη κυκλοφορίας.
Στις 2.000 κάμερες αυτές θα προστεθούν άλλες 388 της Περιφέρειας Αττικής και οι συνολικά 500 που θα τοποθετηθούν στα αστικά λεωφορεία. Όλο το υλικό θα διαχειρίζεται το Ενιαίο Πληροφοριακό Σύστημα.
Όλες οι κάμερες θα είναι φανερές, καθώς τονίζεται από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης ότι στόχος του μέτρου είναι η πρόληψη των ατυχημάτων και όχι η έκδοση κλήσεων για τις παραβάσεις.