ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Οδηγούμε το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Volvo στην Ελλάδα

Ο Δημήτρης Μπαλής οδηγώντας το νέο ηλεκτρικό Volvo
Ο Δημήτρης Μπαλής οδηγώντας το νέο ηλεκτρικό Volvo COPYRIGHT,SPREADTRUM,2011

Μολονότι η πρώτη οδηγική επαφή με το νέο XC40 Recharge ήταν απλά για να πάρουμε μια πρώτη γεύση, εντούτοις οι διαπιστώσεις είναι αρκετές.

Το να οδηγείς ένα αυτοκίνητο για καμιά 80αριά χιλιόμετρα, δεν είναι ό,τι καλύτερο, προκειμένου να έχεις μια πλήρη άποψη. Τουλάχιστον, έχεις μια πρώτη εντύπωση, για το τι μπορεί να προσφέρει.

Σε αυτές τις λίγες ώρες, σε μια μικρή διαδρομή, κυρίως σε επαρχιακούς δρόμους και σε παλιά Εθνική Οδό στη Χαλκιδική, είχα τη δυνατότητα να βρεθώ πίσω από το τιμόνι του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της Volvo.

Οδηγούμε το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Volvo στην Ελλάδα
Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Volvo στην Ελλάδα

Το XC40 Recharge που βλέπετε με ξένες πινακίδες στην Ελλάδα, ήρθε ακριβώς για να το οδηγήσουμε για λίγο, καθώς τα αυτοκίνητα που θα διατεθούν στο εμπόριο, έρχονται τον Ιούλιο. Μάλιστα, υπάρχει σημαντικό ενδιαφέρον αγοράς, από… φωτογραφίες.

Το πρώτο λοιπόν, εγχείρημα της Volvo, στην πορεία προς τον πλήρη της εξηλεκτρισμό το 2030, είναι απτή πραγματικότητα.

Στην ουσία, οι μηχανικοί διατήρησαν την πλατφόρμα του υπάρχοντος, συμβατικού XC40, αλλά βάζοντας την μπαταρία, χαμήλωσαν κατά περίπου 4 εκ. την απόσταση από το έδαφος (17,6 εκ.) και άλλαξαν τις ζώνες παραμόρφωσης, εμπρός και πίσω, ώστε σε περίπτωση ατυχήματος η δύναμη να διοχετεύεται στα πλάγια.

Επίσης, επειδή δε χρειάζεται ψύξη, διότι δεν έχει θερμικό κινητήρα, η μάσκα είναι πλέον κλειστή, κι αυτό είναι κάτι που το κάνει να ξεχωρίζει οπτικά από το συμβατικό μοντέλο, πέραν του λογοτύπου στο πίσω μέρος, με τα αρχικά P8 (από το Pure), το AWD που υποδηλώνει τετρακίνηση και το Recharge που σημαίνει ότι φορτίζεται.

Οδηγούμε το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Volvo στην Ελλάδα
Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό VOLVO στην Ελλάδα

Χωρίς πολλές πολλές παρεμβάσεις στο εσωτερικό, παρά μόνο προσθήκες στο μενού επιλογών για τη διαχείριση των ηλεκτρικών συστημάτων και τις ενδείξεις του ψηφιακού πίνακα οργάνων, η τοποθέτηση δύο ηλεκτρικών μοτέρ, έναν σε κάθε άξονα, που αποδίδουν συνολικά 408hp με 660Nm ροπής, δημιουργούν συνθήκες πραγματικής τετρακίνησης, που διαπιστώνεις στην πράξη πόσο ωφελεί, με τόση δύναμη.

Παράλληλα, η εκρηκτική ροπή, κάνει ένα αυτοκίνητο βάρους 2.188 κιλών, να επιταχύνει σαν πούπουλο, με 4,9 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα. Αλλά τι να την κάνεις την παραπάνω ταχύτητα, άσε που η ΕΕ θέλει να θεσπίσει όριο τα 130 χλμ./ώρα.

Η δε μπαταρία των 78kWh (ωφέλιμη 75 σε χωρητικότητα), χαρίζει αυτονομία έως 418χλμ., η οποία με τη χρήση του συστήματος One Pedal Drive, μπορεί να φθάσει τα 530 χλμ., μέσα στην πόλη. Ουσιαστικά, είναι σα να μην πατάς καθόλου φρένο, καθώς αφήνοντας το πόδι από το γκάζι, το αυτοκίνητο επιβραδύνει αρκετά έντονα (χρειάζεται εξοικείωση), ώστε να ανακτήσει περισσότερη ενέργεια.

Οδηγούμε το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Volvo στην Ελλάδα
Το εσωτερικό του ηλεκτρικού Volvo στην Ελλάδα

Για τη φόρτιση, από συνεχές ρεύμα DC 150kW, χρειάζεται 40 λεπτά για το 0-80%, και από φορτιστή εναλλασσόμενους ρεύματος AC 11kW, απαιτούνται 8 ώρες για το 0-100%. Από απλή πρίζα σπιτιού, χρειάζεται περίπου 27-28 ώρες, για πλήρη φόρτιση.

Γι αυτό και η Volvo, πριμοδοτεί την αγορά και με δωρεάν παροχή επιτοίχιου ταχυφορτιστή, αξίας 1.300 ευρώ.

Στον τομέα της ασφάλειας, εκεί που η Volvo έχει δώσει διαπιστευτήρια εδώ και δεκαετίες, πέραν της ειδικής ενίσχυσης του κλωβού του αμαξώματος, λόγω της μπαταρίας, εφοδιάζει το XC40 Recharge με όλη τη παλέτα της πλατφόρμας ADAS, των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού. Ούτε λίγο ούτε πολύ, 27 συστήματα υπάρχουν στο μοντέλο, όμως σε κάθε περίπτωση, όση προφύλαξη και προστασία να παρέχουν, ο οδηγός έχει πάντα τον πρώτο ρόλο.

Ενας άλλος τομέας όπου η Volvo έκανε σημαντική δουλειά, είναι τα συστήματα ενημέρωσης και η συνδεσιμότητα. Με νέο σύστημα Infotainment Android By Google, ευκολία χρήσης με συνεχείς ενημερώσεις, νέο πακέτο ψηφιακών υπηρεσιών Volvo, υπηρεσίες Volvo Cars (πρώην on call), υπηρεσίες Google, Smartphone Integration, Wireless charging και ασύρματη ενημέρωση λογισμικού OTA. Στα δύο τελευταία, μπορείς να προγραμματίσεις την αυτόματη φόρτιση του οχήματος όποια ώρα θέλεις, ενώ οποιεσδήποτε αλλαγές γίνονται στο λογισμικό, ενημερώνονται αυτόματα, όπως στα κινητά τηλέφωνα.

Όπως προέγραψα, στα λίγα χιλιόμετρα που οδήγησα, δεν ήταν δυνατόν να δοκιμάσω όλα τα συστήματα. Μου άρεσε η οδήγηση και χωρίς το One Pedal Drive, όπως και χρησιμοποιώντας το Cruise Control.

Εχει δύναμη, κάτι που σημαίνει προσοχή στα φρένα, τα οποία είναι βέβαια ισχυρά και οι περιττές κλίσεις απουσιάζουν, λόγω του χαμηλότερου κέντρου βάρους.

Περισσότερα εν καιρώ, με μια πιο εκτενέστερη δοκιμή.

Στην Ελλάδα, θα λανσαριστούν τον Ιούλιο, δύο εκδόσεις του μοντέλου, οι οποίες συνοδεύονται από 5 χρόνια εγγύηση, 5 χρόνια οδική βοήθεια και 3 χρόνια service.

Η τιμή του XC40 Recharge P8 είναι 58.020€ με πολύ πλούσιο βασικό εξοπλισμό, ενώ η ακόμη πλουσιότερη έκδοση (Upgrade) κοστίζει 61.988€.

Με το έξτρα πακέτο 3ετούς μικτής ασφάλειας, οι τιμές διαμορφώνονται αντιστοίχως στα 62.101€ και 66.069€.

Πάντως, με το επιδοτούμενο πρόγραμμα για τα ηλεκτρικά, το XC40 Recharge επωφελείται επιδότησης 6.000€, με συνέπεια οι τιμές να διαμορφώνονται με ασφάλιση 56.101€ και 60.069€ και χωρίς ασφάλιση 52.020€ και 55.988€, για τις δύο εκδόσεις.

Η Volvo θέλει το 2030 να πουλά μόνο ηλεκτρικά και το 2025 το 50% των πωλήσεών της να είναι ηλεκτρικά. Η ελληνική εταιρεία θέλει το 2025 το 70% των πωλήσεων να είναι ηλεκτρικά. Κάτι πρέπει να κάνει γι αυτό, πέραν της κρατικής επιδότησης. Χρειάζεται να ενισχύει την όποια επιθυμία αγοράς ηλεκτρικού, διότι μπορεί να έχει αύξηση πωλήσεων, όμως τα ηλεκτρικά κοστίζουν περισσότερο.

Πάντως, το μεγάλο μέρος των πωλήσεων, θα διοχετευτεί μέσω του leasing, δηλαδή των εταιρικών πωλήσεων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

NEWSFEED

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ