Μάθε τα πάντα -και την τιμή- για το νέο ηλεκτρικό Renault Twingo που μόλις παρουσιάστηκε επισήμως

Το Renault Twingo, που λανσαρίστηκε το 1992, μεταμόρφωσε ριζικά το Segment Α με το τολμηρό νέο όραμα που αντιπροσώπευε, σχετικά με τα αυτοκίνητα πόλης.
Χαρούμενο, πολύχρωμο και με πολλαπλές δυνατότητες διαμόρφωσης του εσωτερικού του, που του έδιναν χαρακτηριστικά πολυμορφικού αυτοκινήτου, το Twingo προσκαλούσε τους πελάτες να “εφεύρουν τη ζωή που το συνοδεύει”. Εκείνη την εποχή, η αγορά προσέφερε μια μεγάλη γκάμα αυτοκινήτων πόλης, με περισσότερα να φτάνουν κάθε χρόνο. Από το 1992, το Twingo καθιερώθηκε ως ένα εμβληματικό αυτοκίνητο πόλης.
Σημείωσε τεράστια επιτυχία, πουλώντας πάνω από 4,1 εκατομμύρια μονάδες σε 25 χώρες και αφήνοντας το στίγμα του σε αρκετές γενιές με τον καινοτόμο σχεδιασμό ενός κουτιού, τον γενναιόδωρο, αρθρωτό εσωτερικό χώρο και τον χαρούμενο χαρακτήρα του. Σήμερα, το Twingo E-Tech electric ξεκινά ένα νέο κεφάλαιο ως μια σύγχρονη επανεκκίνηση, λαμβάνοντας τα βασικά στοιχεία της πρώτης γενιάς και προσαρμόζοντάς τα στις σημερινές ανάγκες.
Εδραιώνοντας την ηγετική θέση της Renault στην ηλεκτρική κινητικότητα στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης, συνδυάζει την καινοτομία, την οδηγική απόλαυση και την περιβαλλοντική ευθύνη. Σήμερα, αυτή η κατηγορία αντιπροσωπεύει λιγότερο από το 5% της ευρωπαϊκής αγοράς. Σε αντίθεση με τη δημοφιλή πεποίθηση, το τρέχον μέγεθος του Segment Α δεν αντανακλά τη χαμηλή ζήτηση.
Οι οδηγοί σε όλη την Ευρώπη εξακολουθούν να αναζητούν συμπαγή, οικονομικά προσιτά οχήματα, σχεδιασμένα για αστική ζωή ή για χρήση ως δεύτερο αυτοκίνητο. Αντιμέτωποι με τη δυσκολία συνδυασμού του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, της συμμόρφωσης με τα πρότυπα και των σύγχρονων προσδοκιών των πελατών, οι περισσότεροι κατασκευαστές απλώς αποσύρθηκαν από αυτήν την κατηγορία.
Βασιζόμενη στην ιστορία και την εμπειρία της στα μικρά αυτοκίνητα, η Renault αποφάσισε να αναλάβει αυτήν την πρόκληση και να την δει ως μια σημαντική ευκαιρία ανάπτυξης. Ως αποτέλεσμα, το Twingo νέας γενιάς είναι πραγματικά μια ριζική αλλαγή. Αποτελεί μέρος ενός σαρωτικού μετασχηματισμού, τόσο εσωτερικά, όσο και σε επίπεδο αγοράς, όπου επαναπροσδιορίζει τα πρότυπα του Segment Α, ως ένα σύγχρονο ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης που προσφέρει υψηλή αξία για τον πελάτη σε προσιτή τιμή.
Η επαναφορά του πνεύματος του Twingo, περιελάμβανε τη λήψη του DNA της πρώτης γενιάς και την προσπάθειά του να του δοθεί μια μοναδική, σύγχρονη αίσθηση. Ένα όχημα με εμβληματικό και άμεσα αναγνωρίσιμο σχεδιασμό, το ηλεκτρικό Twingo E-Tech είναι επίσης εξαιρετικά ευρύχωρο και ευπροσάρμοστο στις ανάγκες, με πέντε πόρτες, δύο ανεξάρτητα συρόμενα πίσω καθίσματα στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, αναδιπλούμενη πλάτη στο κάθισμα του συνοδηγού και πολλά άλλα.
Ο εσωτερικός χώρος είναι βελτιστοποιημένος για να καλύπτει κάθε ανάγκη, με ένα επίπεδο ευελιξίας που δεν έχει επιτευχθεί ποτέ πριν στο συγκεκριμένο πλαίσιο τιμής/ κατηγορίας, η οποία ειρήσθω εν παρόδω, υπολογίζεται μέχρι στιγμής, πως θα κυμαίνεται κάτω από το “ψυχολογικό” (για τους Ευρωπαίους) όριο των 20.000 ευρώ. Το νέο Twingo, εξελιγμένο ως μέρος ενός καινοτόμου και μοναδικού διεθνούς οργανισμού, εκφράζει τη φιλοδοξία της Renault να φέρει τα ηλεκτρικά οχήματα στο mainstream και να τα κάνει ευρέως προσιτά.
Το Twingo E-Tech electric σχεδιάστηκε για να επιτύχει τρεις βασικούς στόχους:
• Να κάνει την ηλεκτρική κινητικότητα προσιτή και πιο βιώσιμη: με τιμή εισόδου κάτω των 20.000 € (χωρίς επιδοτήσεις), το Twingo E-Tech electric είναι μια προσιτή και πιο βιώσιμη λύση για τα ευρωπαϊκά νοικοκυριά.
• Μείωση του χρόνου εξέλιξης οχημάτων σε δύο χρόνια: για πρώτη φορά στην ιστορία της Renault, αυτό το επίτευγμα ήταν μέρος ενός πιλοτικού έργου που παρείχε πληροφορίες για μελλοντικά έργα εντός της εταιρείας.
• Διατήρηση μιας ανταγωνιστικής παραγωγικής βάσης στην Ευρώπη: συναρμολογημένο στο Νόβο Μέστο (Σλοβενία), το Twingo E-Tech electric είναι σε θέση να βασίζεται σε μια βελτιστοποιημένη βιομηχανική οργάνωση και μια τοπική αλυσίδα εφοδιασμού.
Σημαντικό ρόλο στον περιορισμό του χρόνου για την εξέλιξη κάθε νέου μοντέλου, έχει παίξει το τεχνολογικό κέντρο ACDC στην Κίνα. Ιδρύθηκε στη Σαγκάη το 2024, το ACDC είναι ένα κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης που βρίσκεται στην καρδιά ενός κινεζικού οικοσυστήματος που είναι γνωστό για τους γρήγορους χρόνους ανάπτυξης, το ανταγωνιστικό κόστος και την τεχνολογική του εξειδίκευση. Το ACDC ομαδοποιεί τις μηχανικές λειτουργίες για την επιτάχυνση των χρόνων ανάπτυξης και τις λειτουργίες αγορών για τη βελτίωση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.
Διατηρεί επίσης μια τεχνολογική παρακολούθηση για τον εντοπισμό των τεχνολογιών του μέλλοντος. Η ομάδα απασχολεί περίπου 150 υπαλλήλους στη Σαγκάη, καθώς και μερικούς μηχανικούς που μένουν στο Τεχνοκεντρο. Το έργο Twingo περιελάμβανε περίπου 100 μηχανικούς της ACDC, υπεύθυνους για την ολοκλήρωση συστημάτων και τη διαχείριση έργων. Το ηλεκτρικό Twingo E-Tech θα κατασκευαστεί -από τις αρχές του 2026- στο Νόβο Μέστο της Σλοβενίας.
Είναι ένα ιστορικό εργοστάσιο της Renault που καλύπτει έκταση 66 εκταρίων και είναι αφοσιωμένο στη βιομηχανική αριστεία. Το εργοστάσιο έχει ήδη κατασκευάσει πάνω από πέντε εκατομμύρια οχήματα, κυρίως εμβληματικά μοντέλα στις κατηγορίες Α και Β (Renault 4, Renault 5, Clio, Twingo 2 και 3). Το 2016, το εργοστάσιο ξεκίνησε την κατασκευή του πρώτου ηλεκτρικού μοντέλου του, Smart ForFour EV, για την Daimler, ακολουθούμενο από το Twingo 3 Electric, που θα παράγεται αποκλειστικά από το 2020 για ολόκληρη την ευρωπαϊκή αγορά.
Από τη συνολική του εμφάνιση μέχρι πολλές από τις λεπτομέρειες, το ηλεκτρικό Twingo E-Tech είναι άμεσος απόγονος του Twingo πρώτης γενιάς. Το μονοκόμματο αμάξωμα με την παιχνιδιάρικη, εκφραστική του εμφάνιση εξακολουθεί να υπάρχει, αλλά με μια πιο σύγχρονη αίσθηση, καθαρότερες γραμμές και χαρακτηριστικά προηγμένου τεχνικού σχεδιασμού, όπως οι προβολείς. Αλλά έχει την ίδια στάση και τον ίδιο μοναδικό χαρακτήρα με το αυτοκίνητο που έφερε επανάσταση στην κατηγορία του τη δεκαετία του 1990.
Το ηλεκτρικό Twingo E-Tech βασίζεται στην πλατφόρμα AmpR Small, γνωστή για την ευελιξία και την απόδοσή της. Για αυτό το έργο, έχει προσαρμοστεί για αστική χρήση και επίσης για τη βελτιστοποίηση του κόστους. Ο μπροστινός άξονας είναι πανομοιότυπος με τα Renault 5 και Renault 4 E-Tech electric, ενώ ο πίσω άξονας πολλαπλών συνδέσμων αντικαθίσταται από έναν εύκαμπτο άξονα που βασίζεται στη ρύθμιση του Captur.
Κάθε γραμμή και κάθε καμπύλη έχει σχεδιαστεί για να εμπνέει συναίσθημα και να φέρνει ένα χαμόγελο στην αστική ζωή. Και αυτό χωρίς να ξεχνάμε τη βελτιστοποιημένη αεροδυναμική που αποτυπώνεται από το βυθιζόμενο καπό. Είναι εύκολο να αναγνωρίσει κανείς τα στοιχεία που παραπέμπουν στο σχεδιασμό του αρχικού Twingo, όπως το σχήμα των προβολέων και της μάσκας, οι αεραγωγοί πάνω αριστερά στο καπό και το κουμπί των αλάρμ.
Μια διπλή οριζόντια οθόνη OpenR δίνει στο εσωτερικό του Twingo E-Tech electric μια σύγχρονη εμφάνιση. Όλες οι εκδόσεις διαθέτουν την ίδια διαμόρφωση: έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών στραμμένο προς τον οδηγό για πληροφορίες οδήγησης και μια κεντρική οθόνη πολυμέσων 10 ιντσών. Αυτές οι οθόνες δεν είναι απλώς λειτουργικές: ζωντανεύουν την καμπίνα με παιχνιδιάρικα γραφικά και κινούμενα σχέδια ειδικά σχεδιασμένα για το Twingo, μετατρέποντας κάθε αλληλεπίδραση σε μια στιγμή απόλαυσης.
Η διασκέδαση ξεκινά με ένα καλωσόρισμα όταν επιβιβάζεστε. Παίζοντας με ένα πρωτότυπο soundtrack που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τον Jean-Michel Jarre, και οι δύο οθόνες σας προσκαλούν σε μια φούσκα αισιοδοξίας. Με μήκος μόλις 3,79 μέτρα, το Twingo E-Tech electric είναι ιδανικό για οδήγηση και στάθμευση στην πόλη. Με κύκλο στροφής μόλις 9,87 μέτρα, είναι επίσης ένα ευέλικτο όχημα, που κάνει τις στροφές U και άλλους αστικούς ελιγμούς ελαφριές.
Στο εσωτερικό, ωστόσο, έχει τις διαστάσεις ενός αυτοκινήτου από την επόμενη κατηγορία και πάνω, ιδιαίτερα στο πίσω μέρος όπου οι επιβάτες αποκτούν χώρο για τα γόνατα έως και 160 mm. Επίσης, θέτει το πρότυπο στην κατηγορία του με πλάτος ώμων 1.305 mm και χωρητικότητα αποσκευών έως 360 λίτρα. Το μυστικό αυτού του γενναιόδωρου εσωτερικού χώρου δεν είναι δύσκολο να βρεθεί: τα συρόμενα πίσω καθίσματα.
Κληρονομημένη από την πρώτη γενιά Twingo, αυτή η λειτουργία έχει βελτιστοποιηθεί για να την κάνει ακόμα πιο χρήσιμη. Όλες οι εκδόσεις του ηλεκτρικού Twingo E-Tech διαθέτουν δύο ανεξάρτητα πίσω καθίσματα, καθένα από τα οποία σύρεται προς τα εμπρός και προς τα πίσω κατά 17 cm. Έτσι, οι επιβάτες μπορούν να δώσουν προτίμηση στον χώρο επιβατών ή στη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών για ολόκληρη τη σειρά καθισμάτων ή μόνο για ένα κάθισμα.
Το Twingo E-Tech electric τροφοδοτείται από έναν συμπαγή, ελαφρύ ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 82 ίππων. Ένα ελαφρύ αυτοκίνητο πόλης (1.200 kg στην έκδοση Evolution) δεν απαιτεί κάτι μεγαλύτερο ή πιο ισχυρό: είναι σε θέση να επιταχύνει από 0-50 km/h σε μόλις 3,85 δευτερόλεπτα. Βελτιστοποιημένος για απόδοση, ο κινητήρας υποστηρίζεται από λεπτορυθμισμένη αεροδυναμική: συντελεστής φόρτισης στροφών (CdA) 0,656, υποδαπέδια επένδυση, πτερύγια στα πίσω φώτα, κ.λπ.
Αυτό επέτρεψε μια βελτιστοποιημένη αξιοποιήσιμη χωρητικότητα μπαταρίας 27,5 kWh με αυτονομία έως και 263 km βάσει του προτύπου WLTP. Ως αποτέλεσμα, το Twingo E-Tech electric είναι ιδανικό για την πιθανή πελατειακή του βάση (35 km την ημέρα κατά μέσο όρο). Αυτή η μπαταρία 27,5 kWh χρησιμοποιεί τεχνολογία LFP (φωσφορικό λίθιο-σίδηρο). Παρά τη χαμηλότερη ενεργειακή πυκνότητα από την τεχνολογία NMC (νικέλιο-μαγγάνιο-κοβάλτιο), η LFP προσφέρει την ιδανική αναλογία κόστους/αυτονομίας για ένα αυτοκίνητο πόλης. Η τεχνολογία Cell-to-Pack κατέστησε δυνατή τη βελτιστοποίηση της ενέργειας.
Οι πελάτες που σχεδιάζουν να μεταφέρουν το ηλεκτρικό Twingo E-Tech τους εκτός αστικών περιοχών, σε αποστάσεις μεγαλύτερες από τις απλές καθημερινές μετακινήσεις, μπορούν να αποκτήσουν ένα προαιρετικό πακέτο “Advanced Charge“, διαθέσιμο (σε ελκυστική τιμή) με όλες τις εκδόσεις. Αυτό αυξάνει την ισχύ φόρτισης AC στα 11 kW και περιλαμβάνει επίσης δυνατότητα φόρτισης DC έως 50 kW. Σε αυτήν την περίπτωση, η φόρτιση AC από 10% σε 100% διαρκεί μόλις 2 ώρες και 35 λεπτά. Σε έναν σταθμό ταχείας φόρτισης DC, η μπαταρία φορτίζει από 10% έως 80% σε μόλις 30 λεπτά.
Διαστάσεις και βάρη
Μήκος: 3,789 mm
Πλάτος: 1,720 mm
Ύψος: 1,491 mm
Μεταξόνιο: ,2493 mm
Εμπρός πρόβολος: 743 mm
Πίσω πρόβολος: 553 mm
Απόσταση από ο έδαφος: 143 mm
Χώρος αποσκευών: 360- 1.000+ λίτρα
Βάρος: από 1.200 kg
Ηλεκτροκινητήρας και μπαταρία
Ισχύς: 82 ps
Ροπή: 175 Nm
Είδος μπαταρίας: LFP
Χωρητικότητα μπαταρίας: 27,5 kWh (net)
Αυτονομία: έως 263 km
Φόρτιση: AC 6,6 kW (AC 11 kW και DC 50 kW- προαιρετικά)
Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα: 130 km/h
0- 50 km/h: 3,85″
0- 100 km/h: 12,1″