Η DS γιορτάζει 10 χρόνια της νέας εποχής της με ένα πρωτότυπο- παραπομπή στη θρυλική SM του 1970
Η SM ήταν ένα μοντέλο- σύμβολο για τη χρυσή εποχή της Citroen, με πολύ ιδιαίτερο χαρακτήρα και εξωτικά χαρακτηριστικά, όπως ήταν ο V6 κινητήρας της Maserati.
Φαίνεται πως και οι ίδιοι οι κατασκευαστές έχουν “τερματίσει” το θέμα SUV και ογκωδών αυτοκινήτων και από τα πρωτότυπα που βλέπουμε τον τελευταίο καιρό, διακρίνεται μια πολύ ευχάριστη είναι η αλήθεια, στροφή προς την κομψότητα, με έντονα στοιχεία εταιρικής ταυτότητας. Μετά τη Renault που “διακριτικά” υποστηρίζει την “ανεξάρτητη” σπουδή για ένα πιθανό μελλοντικό R17, έχουμε τώρα την DS να δείχνει ένα εξίσου εντυπωσιακό πρωτότυπο.
Κρατώντας πολύ χαρακτηριστικά εμφανισιακά στοιχεία από το αυθεντικό SM του 1975 που δια χειρός Ρόμπερτ Οπρόν (στον οποίο το παγκόσμιο αυτοκινητιστικό στερέωμα χρωστάει τη μυθική DS μεταξύ άλλων), έδωσε υλικό για όνειρα σε όλους τους “ανήσυχους” εκείνης της εποχής. Το σύγχρονο πρωτότυπο, έχει προφανή στοιχεία στην εμφάνισή του “δανεισμένα” από την SM.
Έτσι λοιπόν, το πρωτότυπο που παρουσιάστηκε από τη Stellantis, κεφαλαιοποιεί προφανώς το αμιγώς ηλεκτρικό του προφίλ και “παίζει” με τα σχήματα και τις γραμμές, αποδίδοντας ένα φουτουριστικό (αλλά ρεαλιστικό υπό προϋποθέσεις) σχήμα που έχει αναμφίβολα πολύ μεγάλο ενδιαφέρον. Όπως και η SM του ‘70, έτσι και το σημερινό πρωτότυπο, έχει συγκεντρωμένο αρκετό τεχνολογικό “φορτίο” στο εμπρός μέρος.
Ιδιαίτερα στα φωτιστικά σώματα, που είναι καλυμμένα πίσω από ενιαίο κρύσταλλο και έχουν όλες τις πιθανές λειτουργίες για τη διευκόλυνση του οδηγού και τη μεγιστοποίηση της ασφάλειας των μετακινήσεων υπό όλες τις συνθήκες. Το χαμηλό κουπέ αμάξωμα φινιρισμένο σε χρυσό και μαύρο, εμφανίζει λεπτομέρειες όπως οι “σχισμές” πάνω από τους πίσω τροχούς, που τονίζουν πολύ εύστοχα την αισθητική παραπομπή στο παρελθόν της μάρκας.
Όπως το αυθεντικό SM, το πρωτότυπο έχει μια μεγάλη σε μήκος οροφή που χαμηλώνει προς τα πίσω. Οι μερικώς καλυμμένοι πίσω τροχοί έχουν διάμετρο 22 ιντσών, ενώ και όλη η εικόνα του πίσω μέρους είναι απευθείας παραπομπή στο αυτοκίνητο που παρουσιάστηκε το 1970 στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης. Παραπομπές στο παρελθόν, εντοπίζονται και στο -ψηφιακό προς το παρόν- εσωτερικό του μοντέλου.
Η κυρτή οθόνη που παίζει το ρόλο της κεντρικής κονσόλας αλλά και το παραλληλόγραμμο μικρό τιμόνι, είναι δύο από τα στοιχεία που τραβούν την προσοχή, μετά τα “ανοιχτά” καθίσματα που δείχνουν να δίνουν προτεραιότητα στην άνεση. Φυσικά, θα ήταν ουτοπικό να περιμένουμε από την DS Automobiles να προχωρήσει σε κάποια έγκριση για παραγωγή του μοντέλου όπως το βλέπουμε.
Είναι όμως εξαίσιο το γεγονός πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες δείχνουν να ασχολούνται με το μέλλον που χάρη και στην ηλεκτροκίνηση, μπορεί να είναι πραγματικά ενδιαφέρον σε ότι έχει να κάνει με τις μορφές και τα σχήματα των αυτοκινήτων. Η παρουσίαση πρωτοτύπων όπως είναι το SM Trubute, είναι αν μη τι άλλο ελπιδοφόρα για όσους ονειρεύονται ένα μέλλον που δεν θα είναι “πηγμένο” από SUV και ογκώδη οχήματα, με ένα -συνήθως- επιβάτη στην καμπίνα τους.