H BMW ξεκίνησε την παραγωγή των ηλεκτροκινητήρων της νέας οικογένειας Neue Klasse

Το εργοστάσιο του BMW Group στο Steyr ξεκίνησε τη μαζική παραγωγή του ηλεκτροκινητήρα (e-engine) για την Neue Klasse, την καινούρια και προηγμένη πλατφόρμα στην οποία θα βασιστεί η νέα γενιά ηλεκτρικών αυτοκινήτων της βαυαρικής εταιρείας.
Ο ηλεκτροκινητήρας της έκτης γενιάς του συστήματος BMW eDrive (Gen6) είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης που παράγεται στο εργοστάσιο του Steyr στην Αυστρία. Από εκεί θα αποστέλλεται σε ολόκληρο το δίκτυο παραγωγής, αποτελώντας το σύστημα κίνησης της Neue Klasse.
Από την έναρξη του έργου το 2022 έως το 2030, το BMW Group επενδύει πάνω από ένα δισεκατομμύριο ευρώ για την ενίσχυση της τεχνογνωσίας ανάπτυξης και παραγωγής ηλεκτροκινητήρων στις εγκαταστάσεις του Steyr. Η επέκταση αυτής της παραγωγικής ικανότητας θα διασφαλίσει ότι το εργοστάσιο θα παραμείνει η κορυφαία μονάδα του BMW Group όσον αφορά τα συστήματα μετάδοσης κίνησης.
“Σήμερα θέτουμε τα θεμέλια για το μέλλον του BMW Group”, δήλωσε ο Milan Nedeljkovic, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της BMW AG και υπεύθυνος για την Παραγωγή. “Ως η πρώτη μονάδα παραγωγής του ηλεκτροκινητήρα Gen6, το εργοστάσιο του Steyr διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στην Neue Klasse και στη συνεχή εξέλιξη του παγκόσμιου παραγωγικού μας δικτύου”.
Ο Klaus von Moltke, Ανώτερος Αντιπρόεδρος Παραγωγής Κινητήρων της BMW AG και Διευθυντής του Εργοστασίου στο Steyr, πρόσθεσε: “Πριν από τρία χρόνια, ανακοινώσαμε ότι θα κατασκευάζουμε αυτόν τον ηλεκτροκινητήρα στο Steyr. Σήμερα, είμαστε περήφανοι που το φέραμε εις πέρας. Αυτό που ξεκινάμε σήμερα εδώ είναι κάτι πολύ περισσότερο από μια απλή αύξηση της παραγωγής.
Είναι μια ξεκάθαρη δέσμευση προς την Ευρώπη, την τεχνολογία και το μέλλον. Η τεχνολογική μας δεκτικότητα είναι το δυνατό μας σημείο – μας προσφέρει την απαραίτητη ευελιξία για να εξασφαλίσουμε θέσεις εργασίας σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα”.
Εδώ και περισσότερα από 40 χρόνια, το εργοστάσιο εξελίσσει και κατασκευάζει κινητήρες εσωτερικής καύσης για τις μάρκες BMW και MINI. Η μακρόχρονη αυτή εμπειρία και η συσσωρευμένη τεχνογνωσία στον τομέα των συστημάτων κίνησης καθιστούν το εργοστάσιο την ιδανική εγκατάσταση για την παραγωγή των ηλεκτροκινητήρων Gen6.
Περίπου 1.000 εργαζόμενοι θα απασχοληθούν στη νέα μονάδα συναρμολόγησης ηλεκτρικών κινητήρων. Ανάλογα με την παγκόσμια ζήτηση, το ήμισυ του συνολικού εργατικού δυναμικού του εργοστασίου του Steyr θα μπορούσε να απασχοληθεί στον τομέα της ηλεκτρικής κινητικότητας έως το 2030.
Ο von Moltke πρόσθεσε: “Η μονάδα του Steyr θα παραμείνει το επίκεντρο της τεχνογνωσίας μας στον τομέα των συστημάτων μετάδοσης κίνησης – τόσο στους κινητήρες εσωτερικής καύσης όσο και στην ηλεκτροκίνηση”.
Ο ρότορας, ο στάτορας, το κιβώτιο ταχυτήτων και ο μετατροπέας, τα οποία αποτελούν βασικά εξαρτήματα του καινοτόμου, εξαιρετικά ενσωματωμένου ηλεκτρικού συστήματος κίνησης, θα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο του Steyr.
Η χύτευση του περιβλήματος του ηλεκτροκινητήρα θα πραγματοποιείται στο χυτήριο αλουμινίου του Landshut και στη συνέχεια η επεξεργασία του θα ολοκληρώνεται στο Steyr. Ο μετατροπέας θα παράγεται σε ένα νέο περιβάλλον καθαρού χώρου (clean-room) του εργοστασίου του Steyr, σηματοδοτώντας την είσοδο του αυστριακού κατασκευαστή κινητήρων στον τομέα της ηλεκτρολογικής μηχανικής. Τα εξαρτήματα E-drive από το Steyr θα συναρμολογούνται σε δύο νέες γραμμές παραγωγής.
Η συνολική φιλοσοφία παραγωγής του E-Drive έκτης γενιάς (Gen6) βασίζεται στην αρχή ενός αρθρωτού συστήματος, το οποίο επιτρέπει την παραγωγή διαφορετικών, εξαιρετικά ευέλικτων παραλλαγών ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης για ολόκληρη τη γκάμα μοντέλων της Neue Klasse.
Η αρθρωτή φιλοσοφία επιφέρει σημαντικές οικονομίες κλίμακας σε συνδυασμό με εξοικονόμηση κόστους τόσο στην εξέλιξη όσο και στην παραγωγή. Επιπλέον, βελτιώνει την επέκταση της τελευταίας, ενώ ταυτόχρονα διατηρεί υψηλή ευελιξία στην παραγωγή, τα δίκτυα εφοδιασμού και την προμήθεια.
Ο ηλεκτροκινητήρας έκτης γενιάς (Gen6) έχει εξελιχθεί περαιτέρω: ο ρότορας, ο στάτορας και ο μετατροπέας έχουν σχεδιαστεί ολιστικά για τη νέα αρχιτεκτονική των 800 volt της τεχνολογίας Gen6, μεγιστοποιώντας τις δυνατότητες απόδοσης και την αποδοτικότητα του συστήματος κίνησης.
Στον μετατροπέα, η τεχνολογία των 800 volt και η τεχνολογία ημιαγωγών καρβιδίου του πυριτίου (SiC) χρησιμοποιούνται πλέον για την αύξηση της αποδοτικότητας. Πλήρως ενσωματωμένο στο περίβλημα του ηλεκτροκινητήρα, το inverter μετατρέπει το συνεχές ρεύμα από την μπαταρία υψηλής τάσης σε εναλλασσόμενο για τον ηλεκτροκινητήρα.
Συνολικά, η έξυπνη χρήση των νέων τεχνολογιών στο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης και η συστηματική περαιτέρω ανάπτυξη των υφιστάμενων συστημάτων αποφέρουν αξιοσημείωτα αποτελέσματα. Η σύγκριση της μελλοντικής BMW iX3 50 xDrive με ένα μοντέλο που χρησιμοποιεί το σύστημα κίνησης Gen5 xDrive καταδεικνύει τις ακόλουθες βελτιώσεις στο ηλεκτροκινητήρα.
“Οι απώλειες ενέργειας μειώνονται κατά 40%, το κόστος κατά 20% και το βάρος κατά 10%. Όλα αυτά συμβάλλουν σημαντικά στην αύξηση της συνολικής αποδοτικότητας του οχήματος κατά περίπου 20%”, εξηγεί ο Martin Kaufmann, Ανώτερος Αντιπρόεδρος Παγκόσμιας Ανάπτυξης Συστήματων Κίνησης της BMW AG.
Ο αποδοτικός σχεδιασμός του συστήματος κίνησης σε συνδυασμό με το υψηλό ενεργειακό περιεχόμενο της μπαταρίας υψηλής τάσης εξασφαλίζουν αυτονομία έως και 800 km (WLTP) στην BMW iX3 50 xDrive, η οποία αποτελεί το πρώτο μοντέλο της Neue Klasse.