ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ

Γνωρίστε τη Marvia 911 Carrera: Η στιγμή που ένας “μύθος” κόπιαρε έναν αυτοκινητιστικό μύθο

Porsche Carrera USA iStock

Στα μέσα της δεκαετίας του ’90, στην Ινδονησία, έλαβε χώρα η παραγωγή ενός από τα πιο απίθανα αυτοκίνητα-αντίγραφα που έχει δει ποτέ ο κόσμος: η Marvia 911 η οποία δεν ήταν προϊόν κάποιας συνωμοτικής παρέας σε κάποιο υπόγειο αλλά ενός επίσημου μέχρι κάποια στιγμή συνεργάτη της Porsche.

Πρόκειται για μια από τις πιο ενδιαφέρουσες όσο και αστείες ιστορίες του είδους. Ο Μάρβι Απάντι, εκτελεστικός διευθυντής της Indomobil και ιδιοκτήτης μιας εταιρείας κατασκευής kit car από fiberglass, έκανε μια πρώτη προσέγγιση στη Γερμανική εταιρεία, προκειμένου μέσω της εταιρείας του -της πρώτης από τις παραπάνω αναφερθείσες- να υποστηρίζει την πώληση και τη συντήρηση των αυτοκινήτων της Porsche στην Ινδονησία, εκεί που η 911 (964) είχε αρκετά μεγάλο κοινό για τα δεδομένα της χώρας.
Από τις συζητήσεις του Απάντι με την Porsche, προέκυψε μια πολύ θετική διάθεση συνεργασίας.

Porsche Carrera USA iStock

Έναντι αντιτίμου προφανώς, στην εταιρεία του Απάντι έφτασαν αρκετά ανταλλακτικά φανοποιείας και δύο ολόκληρα αυτοκίνητα (“λυμένα”) για να εκπαιδεύσει το προσωπικό της εταιρείας που θα ασχολείτο με τη συντήρηση των “ντόπιων” 911. Χωρίς ακόμα να έχει “κλειδώσει” τη συμφωνία με τη Γερμανική εταιρεία για την πλήρη εκπροσώπησή της στην Ινδονησία, ο Απάντι είχε ξεκινήσει το δικό του “παράλληλο” σχέδιο, βάσει του οποίου πήρε τα καλούπια της Porsche 911 και έφτιαξε ένα αντίγραφο από fiberglass.

Το “κέλυφος” της μαϊμού 911, “πάταγε” πάνω σε πλαίσιο από Mazda MR90 -αυτό που εμείς στην Ελλάδα γνωρίσαμε ως 323– με όλα του τα μηχανικά μέρη. Δηλαδή κινητήρας 1,4 λίτρων, τοποθετημένος μπροστά (…) και με τη μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς, δισκόφρενα εμπρός και ταμπούρα πίσω. Ο αστικός θρύλος που ακολουθεί την ιστορία, κάνει λόγο για παραγωγή 50 μονάδων, που διατέθηκε εξ ολοκλήρου στην τοπική αγορά και μάλιστα, μέσα από το δίκτυο των καταστημάτων που συντηρούσε η εταιρεία- μαζί με μοντέλα της Mazda και της Suzuki των οποίων η εταιρεία του Απάντι αντιπροσώπευε…

Σε ένα ευρύτερο πλαίσιο “διαπραγματεύσεων” με την Porsche, καθώς ακόμα δεν είχε “κλειδώσει” τη συμφωνία, η Γερμανική εταιρεία έστειλε κάποιον εκπρόσωπο για να δει από κοντά αν ο υποψήφιος συνεργάτης πληρούσε κάποια μίνιμουμ προδιαγραφών. Η διαπίστωση “ιδίοις όμμασι” πως η μαϊμού 911 ήδη βρισκόταν σε περίοπτη θέση σε ορισμένα καταστήματα, έφερε με συνοπτικές διαδικασίες το τέλος των διαπραγματεύσεων μεταξύ της Porsche και του Απάντι– που επέμενε να (συ)ζητάει συνεργασία.

Porsche 911 iStock

Η Porsche αντέδρασε ακαριαία στέλνοντας την υπόθεση στη δικαιοσύνη, ενώ από κοντά, εναντίον του Απάντι και των Indomobil και Marvia Graha Motor, κινήθηκε δικαστικά και η Mazda που προφανώς και δεν είχε καμία γνώση για τη χρήση των μηχανικών μερών της σε ένα Ινδικό προϊόν που παρίστανε κάτι που δεν ήταν. Κι όλα αυτά, φτάνοντας στα τέλη της δεκαετίας του 1990, με τον Απάντι να κάνει σχέδια για “δικές του” Boxster και 996… Οι ταραχές του 1998 που είχαν οικονομικό παρονομαστή στην Ινδία, έδωσαν τη χαριστική βολή στο επιχειρηματικό δαιμόνιο του Απάντι, που είδε τις εταιρείες του να κλείνουν η μια μετά την άλλη αλλά και τις εγκαταστάσεις του να καταστρέφονται ολοσχερώς.

** Οι φωτογραφίες της Marvia 911 που υπάρχουν και κυκλοφορούν στο διαδίκτυο, δεν είναι προσβάσιμες- ως εκ τούτου, δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να πλαισιώσουν το άρθρο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ