Επανέρχεται από σήμερα ο Δακτύλιος στην Αθήνα- Τι ισχύει στις απεργίες των ΜΜΕ

Από σήμερα, επανέρχονται οι περιορισμοί κυκλοφορίας λόγω μικρού Δακτυλίου στο κέντρο της Αθήνας, για την περίοδο έως τις 18 Ιουλίου.
Με στόχο την αποσυμφόρηση του κέντρου της Αθήνας από το κυκλοφοριακό πρόβλημα αλλά και τον περιορισμό της ατμοσφαιρικής επιβάρυνσης της περιοχής, ο γνωστός μας “Δακτύλιος” επανέρχεται από σήμερα, Δευτέρα 13 Οκτωβρίου και θα διαρκέσει έως τις 18 Ιουλίου. Οι ώρες ισχύος του μέτρου, είναι από τις 07:00 έως τις 20:00 (Δευτέρα έως και Πέμπτη), ενώ την Παρασκευή το ωράριο ισχύος του Δακτυλίου διαμορφώνεται σε 07:00 με 15:00.
Το μέτρο του Δακτυλίου, δεν ισχύει Σάββατα, Κυριακές, επίσημες αργίες, καθώς και τις ημέρες που υπάρχει απεργία στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Τα όρια του δακτυλίου παραμένουν τα ίδια με πέρυσι, με τις οριακές λεωφόρους και οδούς –όπως Βασ. Σοφίας, Αλεξάνδρας, Πατησίων, Πειραιώς, Αθηνών, Συγγρού, Καλλιρρόης και άλλες– να εξαιρούνται από τον περιορισμό.
Στην πράξη, η κυκλοφορία επιτρέπεται εναλλάξ: οχήματα με μονό αριθμό κυκλοφορίας μπορούν να εισέρχονται στο κέντρο τις μονές ημερομηνίες, και εκείνα με ζυγό αριθμό τις ζυγές. Η παράβαση του μέτρου συνεπάγεται πρόστιμο 100 ευρώ, σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Ωστόσο, όπως κάθε χρόνο, υπάρχουν κατηγορίες οχημάτων που εξαιρούνται πλήρως από τον περιορισμό.
Μεταξύ αυτών, τα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα, καθώς και εκείνα που κινούνται με φυσικό αέριο ή υγραέριο από κατασκευής. Στον κατάλογο των ελεύθερων κυκλοφορίας περιλαμβάνονται και τα οχήματα προδιαγραφών Euro 6, εφόσον εκπέμπουν έως 120 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο για όσα ταξινομήθηκαν έως το τέλος του 2020, ή έως 145 γραμμάρια CO2 για όσα ταξινομήθηκαν από 1ης Ιανουαρίου 2021 και μετά.
Όλες αυτές οι κατηγορίες δικαιούνται ειδικό σήμα δακτυλίου, το οποίο εκδίδεται ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας gov.gr. Πέρα από τα “καθαρά” αυτοκίνητα, το μέτρο προβλέπει ειδικές άδειες για συγκεκριμένες περιπτώσεις. Ελεύθερα μπορούν να κυκλοφορούν εντός δακτυλίου τα οχήματα ιατρών με σχετική βεβαίωση, τα αυτοκίνητα που μεταφέρουν ασθενείς για τακτικές θεραπείες, καθώς και τα οχήματα που ανήκουν σε ΑμεΑ ή μεταφέρουν άτομα με αναπηρία, εφόσον φέρουν το προβλεπόμενο δελτίο στάθμευσης.
Αντίστοιχα, φορτηγά τροφοδοσίας, κρατικά οχήματα, οχήματα ΟΤΑ, επιχειρήσεων κοινής ωφέλειας, αλλά και ταξί εξαιρούνται επίσης από τον περιορισμό. Στην ίδια κατηγορία ανήκουν και οι μόνιμοι κάτοικοι του δακτυλίου, οι οποίοι δικαιούνται κάρτα εισόδου-εξόδου μετά από αίτηση στις αρμόδιες υπηρεσίες. Το ειδικό σήμα ή η άδεια δακτυλίου εκδίδεται πλέον ηλεκτρονικά και συνδέεται με τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος.
Η επαναφορά του μέτρου έρχεται σε μια περίοδο αυξημένης κυκλοφοριακής πίεσης στην πρωτεύουσα, με τα στελέχη του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να τονίζουν ότι ο δακτύλιος αποτελεί “αναγκαίο εργαλείο” για την αποσυμφόρηση του κέντρου. Παράλληλα, το Υπουργείο εξετάζει νέες τεχνολογικές λύσεις ελέγχου (όπως κάμερες αναγνώρισης πινακίδων), ώστε να περιοριστεί η παραβατικότητα και να διασφαλιστεί η ορθή εφαρμογή του μέτρου.
Στην ουσία, ο δακτύλιος δεν είναι μόνο μια κυκλοφοριακή ρύθμιση, αλλά και μια υπενθύμιση ότι η πράσινη κινητικότητα κερδίζει σταδιακά έδαφος. Τα ηλεκτρικά, τα υβριδικά και τα χαμηλών ρύπων αυτοκίνητα δείχνουν τον δρόμο μιας νέας εποχής στο αστικό περιβάλλον, όπου η καθαρή μετακίνηση δεν θα αποτελεί εξαίρεση, αλλά κανόνα.