ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Έχεις 2 εκατ. ευρώ για την καταιγίδα των 1914 ηλεκτρικών ίππων;

 Το Nevera Rimac Automobili
Το Nevera Rimac Automobili

Το Nevera της κροατικής Rimac Automobili, αποτελεί μια συναρπαστική πρόταση ενός υπερ-αυτοκινήτου, με 4 ηλεκτρικά μοτέρ.

Ο Αντύπας τραγουδά την "καταιγίδα", όμως πέρα από το καιρικό φαινόμενο, η Rimac έκανε πράξη την καταιγίδα δρόμου, λανσάροντας το Nevera, που πήρε το όνομά του από μια μεσογειακή καταιγίδα που ξεσπάσει στη θάλασσα.

Η κροατική, νεοφυής εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών υπερ-αυτοκινήτων, θα βγάλει από το εργοστάσιο μόλις 150 μονάδες του Nevera, που βασίζεται πάνω στο πρωτότυπο C_Two, που αποκαλύφθηκε στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης το 2018.

Στην εταιρεία θεωρούν ότι έχουν αξιοποιήσει όλες τις δυνατότητες που μπορεί να προσφέρει ένα ηλεκτρικό μοτέρ σήμερα, παρουσιάζοντας έναν αυτοκίνητο επιδόσεων, με 1914 ίππους, που συνάμα είναι και για καθημερινή χρήση.

Εμπνευσμένος από την ιδιοφυΐα του Κροάτη, μηχανικού και φουτουριστή Nikola Tesla, ο οποίος μεγαλούργησε στις ΗΠΑ (εφευρέτης του εναλλασσόμενου ρεύματος), ο Mate Rimac ανέλαβε το πρώτο του ηλεκτρικό έργο όταν μετέτρεψε την BMW Σειρά 330 E30 του 1984, σε ισχύ από μπαταρία, σε ηλικία 20 ετών στο γκαράζ του, το 2008. Ίδρυσε την Rimac Automobili το 2009, και μόλις 11 χρόνια αργότερα, η εταιρεία γιόρτασε την πρόσληψη του 1000ού υπαλλήλου της.

 Το Nevera Rimac Automobili
Το Nevera Rimac Automobili

Σήμερα, η εταιρεία αναπτύσσει συστήματα ηλεκτροκίνησης και μπαταρίας υψηλής απόδοσης για πολλούς από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων στον κόσμο. Στους πελάτες της περιλαμβάνονται οι Aston Martin, Porsche, Pininfarina, Hyundai, Kia, Koenigsegg, Renault, Cupra και πολλές ακόμα. Σύμφωνα με την ανάπτυξή της, η εταιρεία θα αποκτήσει ένα νέο, υπερσύγχρονο σπίτι 200.000 τ.μ., μια επένδυση 200 εκατ. ευρώ, ώστε το Rimac Campus, να μπορεί να φιλοξενεί 2.500 υπαλλήλους στα περίχωρα του Ζάγκρεμπ, για την παραγωγή υπερκατασκευών, την έρευνα και την ανάπτυξη έργων ηλεκτρικής τεχνολογίας αιχμής.

Το Nevera, για να επιστρέψω στο μοντέλο, σε σχέση με το πρωτότυπο, έχει πληθώρα αλλαγών στο αμάξωμα και τους διαχύτες, με αποτέλεσμα 34% βελτίωση στην αεροδυναμική απόδοση, ενώ αυξήθηκε η απόδοση ψύξης τόσο των συστημάτων φρένων όσο και του συστήματος μετάδοσης κίνησης, με αποτέλεσμα μια βελτίωση 30% σε χαμηλές ταχύτητες και αύξηση 7% σε υψηλές ταχύτητες.

Μάλιστα, το προφίλ μπροστινού καπό, το καπάκι αμαξώματος, ο πίσω διαχύτης και η πίσω πτέρυγα, μπορούν να κινούνται ανεξάρτητα, για βέλτιστη αεροδυναμική σε κάθε κατάσταση οδήγησης. Η εναλλαγή από τη λειτουργία «υψηλής πίεσης» σε «χαμηλή αντίσταση», μειώνει την αεροδυναμική κατά 17,5%, για να δημιουργήσει έναν συντελεστή οπισθέλκουσας 0,3, ενώ η επαναφορά σε λειτουργία «υψηλής πίεσης» αυξάνει τη δύναμη κατά 326%!

Σχεδιαστικά, οι εκπληκτικές πόρτες πεταλούδας, παρέχουν ευκολία εισόδου και εξόδου, ενώ οι ελαφροί, σφυρηλατημένοι αλουμινένιοι τροχοί, διαθέτουν μοναδικό αεροδυναμικό σχεδιασμό που διοχετεύει τον αέρα ψύξης στο σύστημα πέδησης από τα φρένα Brembo και εξασφαλίζει ομαλή ροή αέρα κάτω από τα πλευρά του αυτοκινήτου.

Με χώρο για δύο επιβάτες με τις αποσκευές τους, το κόκπιτ διαθέτει τρεις οθόνες TFT υψηλής ευκρίνειας, οι οποίες παρουσιάζουν όσες τις πληροφορίες που απαιτούνται από τον χρήστη, έχει περιστροφικούς διακόπτες από αλουμίνιο Tactile billet, καθώς και συστήματα συνδεσιμότητας και εφαρμογές.

Το πρωτοποριακό monocoque του Nevera, περιλαμβάνει οροφή με επένδυση από ανθακονήματα, ενσωματωμένη δομική μπαταρία και οπίσθιο πλαίσιο από ανθαρκόνημα, σχηματίζοντας το μεγαλύτερο ενιαίο κομμάτι ανθρακονήματος σε ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία. Με βάρος μικρότερο από 200 κιλά και χρησιμοποιώντας 2200 φύλλα από ίνες άνθρακα και 222 ένθετα αλουμινίου, το monocoque περικλείει την μπαταρία του αυτοκινήτου για να σχηματίσει μια συμπαγή, αλλά απίστευτα ισχυρή δομή με στρεπτική ακαμψία 70.000 Nm / βαθμό, καθιστώντας το αμάξωμα με την πιο άκαμπτη δομή οποιουδήποτε αυτοκινήτου που κατασκευάστηκε ποτέ.

 Το Nevera Rimac Automobili
Το Nevera Rimac Automobili

Η μοναδική μπαταρία σε σχήμα Η, υδρόψυκτη, 120kWh, 6960 κυψελών σχεδιάστηκε από το μηδέν από τη Rimac και βρίσκεται στην καρδιά του Nevera. Με δυνατότητα παραγωγής 1,4MW ισχύος, η μπαταρία λιθίου / μαγγανίου / νικελίου, αποτελεί επίσης αναπόσπαστο μέρος του πυρήνα του αυτοκινήτου, προσθέτοντας 37% δομική ακαμψία στο αμάξωμα, βοηθώντας και στην εξαιρετική κατανομή βάρους 48:52, εμπρός / πίσω.

Τέσσερις κινητήρες μόνιμου μαγνήτη, τοποθετημένοι στους τέσσερις τροχούς του Nevera, αποδίδουν 1914hp ισχύ και 2360Nm ροπής, η οποία είναι τριπλή από την έξοδο ενός «συμβατικού κινητήρα» supercar. Οι εμπρός και πίσω τροχοί συνδέονται με ένα ζεύγος κιβωτίων ταχυτήτων μίας ταχύτητας.

Τούτων δοθέντων, επιταχύνει σε 1,85 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 412 χλμ./ώρα.

Επίσης, το σύστημα All-Wheel Torque Vectoring 2 (R-AWTV 2) της Rimac αντικαθιστά τα παραδοσιακά ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας και ελέγχου πρόσφυσης, υπολογίζοντας το ακριβές επίπεδο ροπής που διοχετεύεται σε κάθε τροχό για απόλυτη σταθερότητα και εξαιρετική ευελιξία.

Το Nevera είναι επίσης εξοπλισμένο με τεχνολογία πέδησης αιχμής. Ένας σύνθετος ηλεκτρο-υδραυλικός ενισχυτής φρένων με προσομοιωτή αίσθησης πεντάλ φρένου, κατανέμει τη δύναμη πέδησης μεταξύ των φρένων και του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης, ανάλογα με την κατάσταση της μπαταρίας, του κινητήρα και των φρένων. Για παράδειγμα - διαλύει την κινητική ενέργεια μέσω των φρένων, εάν η μπαταρία είναι κοντά στα θερμικά της όρια ή ενεργοποιεί περισσότερο αναγεννητικό φρενάρισμα σε περίπτωση που τα φρένα είναι ζεστά.

Εκτός από το μέγιστο αναγεννητικό αποτέλεσμα των 300 kW, από το φρενάρισμα, η ουσιαστική δύναμη ακινητοποίησης προέρχεται από δίσκους 390 χλστ. Brembo CCMR, από κεραμικό - άνθρακα, με δαγκάνες έξι εμβόλων.

Η ανάρτηση φέρει διπλά ψαλίδια με ηλεκτρονικά ελεγχόμενους αποσβεστήρες και ενεργή ρύθμιση ύψους οδήγησης, ενώ το ηλεκτρικό τιμόνι έχει λειτουργία steer-by-wire, επιτρέποντας προσαρμοζόμενη ανατροφοδότηση από τον οδηγό, ανάλογα με τη λειτουργία οδήγησης. Επιπλέον, λειτουργεί ως σύστημα drive-by-wire όταν βρίσκεται σε λειτουργία Driver Coach.

Για μέγιστες επιδόσεις, η λειτουργία SPORT αυξάνει την απόκριση του γκαζιού, των φρένων, της ανάρτησης και του τιμονιού, ενώ η λειτουργία DRIFT παρέχει περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς για να μπορεί να πλαγιολισθαίνει σε μια πίστα, για παράδειγμα. Η λειτουργία COMFORT επιτυγχάνει την τέλεια ισορροπία μεταξύ απόδοσης και απόλαυσης οδήγησης, ενώ η λειτουργία RANGE επιτρέπει στο Nevera να επιτυγχάνει τη μέγιστη αυτονομία κίνησης. Σε εξειδικευμένα χέρια, η λειτουργία TRACK ρυθμίζει το Nevera σε πλήρη, ανεξέλεγκτη διαμόρφωση για να βοηθήσει τους οδηγούς να εκμεταλλευτούν πλήρως τις δυνατότητες του αυτοκινήτου. Τέλος, δύο λειτουργίες CUSTOM επιτρέπουν στους οδηγούς να έχουν πρόσβαση στα προσωπικά τους, προεπιλεγμένα χαρακτηριστικά απόδοσης.

Καταλήγοντας, η Rimac ανέπτυξε τον πρώτο παγκόσμιο οδηγό AI τεχνητής νοημοσύνης (Artificial Intelligence).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ