RENAULT

Αυτά είναι τα στοιχεία του νέου Renault 5 που θα μας κάνουν να το ερωτευτούμε ξανά

Renault 5 Iconic Bleu
Renault 5 Iconic Bleu RENAULT

Το Renault 5 ήταν ένα μοναδικό αυτοκίνητο που φημιζόταν για την πρωτοποριακή σχεδίαση, την ευελιξία και την οικονομία στα καύσιμα και τώρα, με τη νέα ηλεκτρική του εκδοχή, έρχεται να μας θυμίσει πως για να είναι κανείς γοητευτικός μπορεί απλά να “χτυπάει” στο συναίσθημα.

Με σχεδιασμό που συγκινεί και κερδίζει τις εντυπώσεις, ηλεκτρικά και ψηφιακά χαρακτηριστικά λειτουργικότητας και ψυχαγωγίας, καθώς και ένα κυκλικό σύστημα παραγωγής που είναι και περιβαλλοντικά υπεύθυνο, το νέο ηλεκτρικό Renault 5 έχει όλα όσα χρειάζονται ώστε να αποτελέσει το νέο πρότυπο στα αυτοκίνητα πόλης, προωθώντας την ενεργειακή μετάβαση.

Renault 5 Iconic Jaune, Preshow Renault from February 12 to 16th 2024 at Aubervilliers, France - Photo Yann / DPPI
Renault 5 Iconic Jaune, Preshow Renault from February 12 to 16th 2024 at Aubervilliers, France - Photo Yann / DPPI DPPI


Το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech είναι ένα αυτοκίνητο που δεν μοιάζει με κανένα άλλο. Για το Renault Group, εκφράζει τη στρατηγική ανάκαμψης της εταιρείας, τη βιομηχανική ανανέωση και την ηλεκτρική μετάβαση του εμβληματικού μοντέλου της. Το μοντέλο παραγωγής, το οποίο εξελίχθηκε με πρωτοποριακές μεθόδους, διαθέτει όλη τη μαγεία και τη γοητεία του πρωτοτύπου.

Εξελίχθηκε μέσα σε μόλις τρία χρόνια, ενώ συνήθως απαιτούνται τέσσερα. Εξοπλισμένο με πλούσια ηλεκτρική και ψηφιακή τεχνολογία, κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου στη Γαλλία και θα προσφέρεται με ανταγωνιστική τιμή. Στην εταιρική του παρουσίαση, υπάρχει η σχετική τοποθέτηση από τον Λούκα ντε Μέο, τον CEO του Renault Group, ο οποίος πολύ γλαφυρά αναφέρει:

“Κάποια προϊόντα είναι μαγικά. Δεν χρειάζεται να αναλωνόμαστε σε ατέλειωτες συζητήσεις -όλοι συμφωνούν πάντα στο τι πρέπει να γίνει. Και απλώς το κάνουν. Δεν υπάρχει καμία αδράνεια. Όταν μια εταιρεία αναβιώνει ένα αυτοκίνητο που χάρισε τόσο σπουδαίες αναμνήσεις, το κάνει με τεράστια αγάπη. Αυτό είναι πάντα ελπιδοφόρο για το μέλλον, καθώς αναγνωρίζεται από τους πελάτες. Βλέπουν την αγάπη που υπάρχει στη δημιουργία του αυτοκινήτου”.

Renault 5 Iconic Jaune, Preshow Renault from February 12 to 16th 2024 at Aubervilliers, France - Photo Frédéric Le Floc'h / DPPI
Renault 5 Iconic Jaune, Preshow Renault from February 12 to 16th 2024 at Aubervilliers, France - Photo Frédéric Le Floc'h / DPPI DPPI


Για να καταλήξει σε αυτό το αποτέλεσμα στην κατηγορία των μικρών, προσιτών αυτοκινήτων πόλης, το Renault Group αξιοποίησε όλο το φάσμα της τεχνογνωσίας του, και ιδιαίτερα την τεχνογνωσία της Renault, της Ampere, του θυγατρικής του Ομίλου Renault που ειδικεύεται στα ηλεκτρικά οχήματα και στο λογισμικό, αλλά και της Mobilize.

Φωτεινά χρώματα, φωτιστικά σώματα με μια πονηριά, κάθετα πίσω φώτα, σμιλευμένα φτερά, χρωματιστή επένδυση οροφής, μάσκα εξαερισμού στο καπό και πολλά άλλα: Το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech κάνει πολλές αναφορές στο παιχνιδιάρικο στυλ του προκατόχου του. Το ζητούμενο ήταν να δοθεί μια φρέσκια πινελιά στις λεπτομέρειες που επιβιώνουν στις αναμνήσεις των ανθρώπων, αλλά σε συνάρτηση με τον 21ο αιώνα και την ηλεκτρική μετάβαση.

Η μάσκα εξαερισμού στο καπό του αρχικού μοντέλου επανασχεδιάστηκε ώστε να συμβαδίζει με την εποχή. Σήμερα λειτουργεί ως δείκτης φόρτισης με τη μορφή του εμβληματικού αριθμού 5. Όταν ο οδηγός πλησιάζει το όχημα, ανάβει, εκφράζοντας τη στενή αλληλεπίδραση μεταξύ ανθρώπου και μηχανής. Ακόμα ένα παράδειγμα αυτής της αλληλεπίδρασης είναι η ακολουθία υποδοχής των προβολέων LED που ακολουθούν το σχήμα της κόρης του ματιού και "κλείνουν το μάτι" στον οδηγό.

Renault 5 Iconic Jaune, Preshow Renault from February 12 to 16th 2024 at Aubervilliers, France - Photo Frédéric Le Floc'h / DPPI
Renault 5 Iconic Jaune, Preshow Renault from February 12 to 16th 2024 at Aubervilliers, France - Photo Frédéric Le Floc'h / DPPI DPPI


Στο αρχικό Renault 5 δεν υπήρχαν αεροδυναμικά χαρακτηριστικά, αλλά στην εποχή μας είναι απαραίτητα για τη βέλτιστη αποδοτικότητα. Είναι παρόντα χωρίς όμως να φαίνονται, όπως το βελτιωμένο κρύσταλλο που τοποθετείται πάνω από τα πίσω φώτα και βελτιστοποιεί τη ροή του αέρα. Το συναίσθημα που αποπνέει ο εξωτερικός σχεδιασμός συνεχίζεται στο εσωτερικό. Ο οδηγός γίνεται αποδέκτης μιας ιδιαίτερα θερμής υποδοχής.

Το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech διαθέτει μια μεγάλη οθόνη αφής πολυμέσων 10,1" με ένα φωτεινό και διαισθητικό περιβάλλον χειρισμού. Ο γραφικός και ηχητικός σχεδιασμός της ακολουθίας υποδοχής εξελίχθηκε σε συνεργασία με το ινστιτούτο μουσικής και ήχου Ircam και με τον Ζαν Μισέλ Ζαρ. Ο διάσημος καλλιτέχνης, συνθέτης και συγγραφέας είναι πρωτοπόρος της ηλεκτρονικής μουσικής και ενθουσιώδης οπαδός της τεχνολογίας.

Το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech είναι το πρώτο όχημα που σχεδιάστηκε εξ ολοκλήρου πάνω στην AmpR Small, τη νέα πλατφόρμα της Ampere που προορίζεται μόνο για ηλεκτρικά οχήματα της κατηγορίας B. Το νέο Renault-5 γίνεται έτσι ένα μοναδικό όχημα με πραγματικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, όπως το επίπεδο πάτωμα, το μακρύ μεταξόνιο (2,54 m), το μεγαλύτερο δυνατό εσωτερικό χώρο και τη μεγαλύτερη δυνατή χωρητικότητα αποσκευών (326 λίτρα).

Renault 5 Iconic Jaune, Preshow Renault from February 12 to 16th 2024 at Aubervilliers, France - Photo Frédéric Le Floc'h / DPPI
Renault 5 Iconic Jaune, Preshow Renault from February 12 to 16th 2024 at Aubervilliers, France - Photo Frédéric Le Floc'h / DPPI DPPI


Το μοντέλο έχει το χαμηλότερο κέντρο βάρους και συγκρατημένο βάρος (λιγότερο από 1.500 κιλά). Η πλατφόρμα AmpR Small έχει επιφέρει επίσης οικονομίες κλίμακας σε πολλούς τομείς, χωρίς συμβιβασμούς στα ηλεκτρικά εξαρτήματα ή τις τεχνολογίες που είναι χρήσιμες για τους πελάτες. Μέσω αυτής της ανατρεπτικής προσέγγισης, η οποία εφαρμόστηκε για πρώτη φορά, η Renault κατάφερε να μειώσει τη διάρκεια εξέλιξης σε μόλις τρία χρόνια.

Το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech μας συστήνει ένα νέο αμφίδρομο φορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος συμβατό με τις τεχνολογίες V2L (Vehicle to Load) , για φόρτιση ηλεκτρικών συσκευών μέσω του αυτοκινήτου, και V2G (Vehicle to Grid), για μεταφορά ηλεκτρικού φορτίου από το αυτοκίνητο στο δίκτυο.

Κάτω από το καπό, ο κινητήρας του ηλεκτρικού Renault 5 E-Tech είναι πιο συμπαγής από τους κινητήρες των ηλεκτρικών Megane E-Tech και Scenic E-Tech στους οποίους βασίζεται. Καθώς δεν διαθέτει μόνιμους μαγνήτες, δεν χρησιμοποιεί σπάνιες γαίες, μειώνοντας με αυτόν τον τρόπο τον αντίκτυπό του στο περιβάλλον. O κινητήρας θα διατίθεται σε τρεις κατηγορίες ισχύος: 95, 120 και 150 ίππων.

Renault 5 Iconic Verte, Preshow Renault from February 12 to 16th 2024 at Aubervilliers, France - Photo Frédéric Le Floc'h / DPPI
Renault 5 Iconic Verte, Preshow Renault from February 12 to 16th 2024 at Aubervilliers, France - Photo Frédéric Le Floc'h / DPPI DPPI


Το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech είναι ένα ευέλικτο αυτοκίνητο που νιώθει άνετα τόσο στην πόλη όσο και στον αυτοκινητόδρομο, χάρη στον φορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος 11 kW, τον φορτιστή συνεχούς ρεύματος 80 ή 100 kW και την μπαταρία έως 52 kWh που του προσφέρει αυτονομία έως 400 km. Προσφέρει, επίσης, τη δυνατότητα ρυμούλκησης τρέιλερ, με βάρος έως και 500 κιλά.

Η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, η οποία προέρχεται από τις μεγαλύτερες κατηγορίες της αγοράς, προσφέρει ένα επίπεδο οδικής συμπεριφοράς και επιδόσεων άγνωστο μέχρι πρότινος σε αυτήν την κατηγορία. Όλα αυτά συνθέτουν ένα σύνολο που προσφέρει εξαιρετική οδηγική απόλαυση, χωρίς συμβιβασμούς στην άνεση.

Αυτό το επίτευγμα αποδεικνύει την υπεροχή του Renault Group στο σχεδιασμό και την παραγωγή μικρών, ελαφριών, ανταγωνιστικών και δημοφιλών ηλεκτρικών οχημάτων που θα διαδραματίσουν ουσιαστικό ρόλο στην ηλεκτρική μετάβαση της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Renault 5 Iconic Verte, Preshow Renault from February 12 to 16th 2024 at Aubervilliers, France - Photo Frédéric Le Floc'h / DPPI
Renault 5 Iconic Verte, Preshow Renault from February 12 to 16th 2024 at Aubervilliers, France - Photo Frédéric Le Floc'h / DPPI DPPI


Με την τελευταία λέξη στις τεχνολογίες ασφάλειας, το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech διαθέτει βοηθήματα οδήγησης (ADAS) που προέρχονται από μεγαλύτερες κατηγορίες της αγοράς, όπως το έξυπνο προσαρμοζόμενο σύστημα ελέγχου της ταχύτητας που διαβάζει τον δρόμο και το σύστημα ενεργούς υποβοήθησης οδήγησης (Active Driver Assist), μια τεχνολογία αυτοματοποιημένης οδήγησης επιπέδου 2.

Περιλαμβάνει επίσης πρωτοποριακές τεχνολογίες που διευκολύνουν το έργο των υπηρεσιών διάσωσης σε περίπτωση ατυχήματος (Fireman Access, Pyroswitch και QRescue). Το νέο δυναμικό σύστημα πέδησης μειώνει στο μισό τον χρόνο αντίδρασης για το αυτόματο φρενάρισμα. Τέλος, το Safety Coach υποστηρίζει τον οδηγό και μειώνει τον κίνδυνο ατυχήματος.

TAGS RENAULT RENAULT 5 ΑΓΟΡΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ