ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αστραπή το νέο Audi e-tron GT

Αστραπή το νέο Audi e-tron GT

Με τεχνολογία αιχμής, δύο πανίσχυρες ηλεκτρικές εκδόσεις, μηδενικές εκπομπές και μεγάλη αυτονομία.

Πριν λίγους μήνες στη Ρόδο, έκανε τα πρώτα της χιλιόμετρα η πρωτότυπη εκδοχή του νέου σπορ, Gran Turismo μοντέλου της γερμανικής μάρκας με τα «τέσσερα δακτυλίδια».

Τώρα, η Audi αποκαλύπτει το μοντέλο παραγωγής, το e-tron GT, οποίο θα λανσαριστεί σε δύο εκδόσεις, Quattro και RS, με ξεχωριστά, δυναμικά χαρακτηριστικά.

Το 4θυρο coupe αμάξωμα, με το τεράστιο μήκος των 4,99 μ., τα 1,96 μ. πλάτος και 1,41 μ. ύψος, είναι ιδιαίτερα αεροδυναμικό (συντελεστής 0,24) και σχίζει τον άνεμο εντελώς αθόρυβα, καθότι ηλεκτρικό.

Πρόκειται για ένα μοντέλο με αρκετά ιδιαίτερη σχεδίαση, γεμάτο δυναμισμό από όποια πλευρά κι αν το κοιτάξεις, έχοντας μεγάλους τροχούς, φαρδύ μετατρόχιο και μακρύ μεταξόνιο.

Η κλειστή μάσκα μπροστά, υποδηλώνει ότι κάτι άλλο κρύβεται κάτω από το καπό, κι όχι ένα ισχυρό μοτέρ εσωτερικής καύσης που πρέπει και να… αναπνέει, ενώ οι κάμερες που υπάρχουν χαμηλά στην ποδιά, είναι σαν τα ξάγρυπνα μάτια ασφάλειας για οδηγό και επιβαίνοντες, που μεταδίδουν πληροφορίες στα συστήματα υποστήριξης οδηγού.

Οι κινούμενοι αεραγωγοί για να ψύχονται τα φρένα, η πίσω αεροτομή, το κλειστό κάτω μέρος του αμαξώματος και ο μεγάλος διαχύτης, ολοκληρώνουν μια αξιοσέβαστη σιλουέτα.

Για τον φωτισμό, υπάρχουν προβολείς LD Matrix στην έκδοση RS e-tron GT και προαιρετικά στην e-tron GT Quattro, ενώ προβολείς Matrix LED με φωτισμό Audi Laser διατίθενται προαιρετικά και για τα δύο μοντέλα. Την ίδια στιγμή, πίσω υπάρχει φωτεινή οριζόντια δέσμη, δυναμικά φλας και λειτουργία coming home/leaving home.

Οι μηχανικοί ισχυροποίησαν τον κλωβό με χάλυβα υψηλής αντοχής, ενώ χρησιμοποίησαν και αρκετό αλουμίνιο, ακόμα και για το περίβλημα της μπαταρίας.

Το τετράθυρο coupe είναι άνετο στην καμπίνα, με έναν αρκετά ικανοποιητικό χώρο αποσκευών (405 λίτρα όγκου). Ο πίνακας οργάνων είναι προσανατολισμένος στον οδηγό και η θέση οδήγησης χαμηλά, ενώ τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν είναι φιλικά προς το περιβάλλον, με ταπετσαρία που προέρχεται από υψηλό ποσοστό ανακυκλωμένου υλικού. Και βέβαια δεν λείπουν οι σπορ λεπτομέρειες, ειδικά στην έκδοση RS και από αλουμίνιο.

Αστραπή το νέο Audi e-tron GT

Η καρδιά του μοντέλου, χτυπά ηλεκτρικά. Για την ακρίβεια έχει δύο καρδιές, μια σε κάθε άξονα, καθώς εκεί βρίσκονται τοποθετημένοι δύο μόνιμα διεγερμένοι ηλεκτροκινητήρες (PSM), με τον πίσω να έχει μετάδοση δύο σχέσεων.

Στην έκδοση Audi e-tron GT Quattro, η συνολική ισχύς του συστήματος είναι 350 kW (476 ίπποι) και η ροπή αγγίζει τα 630 Nm, ενώ στο RS e-tron GT, η ισχύς ανεβαίνει στα 440 kW (598 PS) και στα 830 Nm ροπής. Μάλιστα, το σύστημα ελέγχου εκκίνησης παρέχει ισχύ 390 kW (530 PS) ή 475 kW (646 PS), αντίστοιχα, μέχρι 2,5 δευτερόλεπτα, ικανά για να χαρίσουν 4,1 ή 3,3 δευτ. επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα, με την τελική ταχύτητα, πριν την… απογείωση, να περιορίζεται στα 245 και 250 χλμ./ώρα, αντίστοιχα στις δύο εκδόσεις.

Αστραπή το νέο Audi e-tron GT

Η μπαταρία ιόντων λιθίου έχει καθαρή ενεργειακή χωρητικότητα 86 kWh (μεικτή 93 kWh) και επίπεδο τάσης 800 Volt, χαρίζοντας αυτονομία μέχρι 488 χιλιόμετρα. Μάλιστα, διαθέτει και σύστημα ανατροφοδότησης, δηλαδή κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα, με ανάκτηση ενέργειας από τα φρένα έως 265 kW.

Ως προς την εξωτερική φόρτιση, με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC), έχει μετατροπέα ισχύος 11 kW και θα ακολουθήσει σύντομα και έκδοση με 22 kW, ενώ με συνεχές ρεύμα (DC) υποστηρίζει έξοδο έως 270 Kw. Όλα αυτά επιτρέπουν σε μόλις 5 λεπτά να πάρει αυτονομία για 100 χλμ.

Αστραπή το νέο Audi e-tron GT

Σε εξοπλισμό περιλαμβάνει Audi virtual cockpit plus 12,3 ιντσών, με οθόνη αφής ΜΜΙ 10,1 ιντσών, που συνδυάζεται με φωνητικό έλεγχο και σύνδεση στο διαδίκτυο (WWi-Fi hotspot), ενώ προαιρετικά διατίθεται head-up display.

Στο δρόμο, το Audi drive select, η τετραδιεύθυνση (προαιρετική), η ελεγχόμενη απόσβεση, η αερανάρτηση τριών θαλάμων (προαιρετική, στάνταρ στο RS), η ηλεκτρική κίνηση σε όλους τους τροχούς και το ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό (προαιρετικό, στάνταρ στο RS) στον πίσω άξονα, συνθέτουν ένα επίπεδο σπορτίφ οδήγησης αλλά και άνετης όπου χρειάζεται.

Για το αποτελεσματικό φρενάρισμα φροντίζουν οι δισκόπλακες με επίστρωση καρβιδίου βολφραμίου (προαιρετικά, αλλά στάνταρ στο μοντέλο RS), ενώ προαιρετικά υπάρχουν δισκόφρενα κατασκευασμένα από κεραμικά (από ανθρακονήματα προαιρετικά και για τα δύο μοντέλα).

Καταλήγοντας, οι δύο εκδόσεις εφοδιάζονται με τη σουίτα συστημάτων ασφάλειας Audi pre sense και προαιρετικά με τα πακέτα Tour, City και Park, όπως και τα adaptive cruise assist και (remote) park assist plus.

Κι επειδή τα ηλεκτρικά πρέπει να εκπέμπουν σε χαμηλές ταχύτητες έναν προειδοποιητικό ήχο για πεζούς και ποδηλάτες, ο τυπικός ήχος AVAS είναι ήδη πιο ηχηρός από όσο απαιτείται νόμιμα, ενώ επειδή είναι αθόρυβο, προαιρετικά υπάρχει σπορ ήχος e-tron για την καμπίνα και την εξωτερική ακουστική, ανάλογα με τη ρύθμιση στο Audi drive select.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ