ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

Αποστολή στις Βρυξέλλες για το νέο Toyota Aygo X Hybrid: Η μικρή “αστική επανάσταση” τώρα και υβριδική

Toyota Aygo X Hybrid 2025 K.Boidanis

Από το πρώτο του βήμα στους δρόμους της Ευρώπης το 2005, το Toyota Aygo δήλωνε με σαφήνεια την αποστολή του: μικρό, ευέλικτο, νεανικό και απόλυτα προσαρμοσμένο στον αστικό παλμό.

Με τη γενιά του 2021, το Aygo μεταμορφώθηκε σε “Aygo X”, προσθέτοντας μια δόση crossover χαρακτήρα. Σήμερα, όμως, η Toyota κάνει το επόμενο μεγάλο βήμα: το νέο Aygo X Hybrid του 2025 φέρνει μαζί του όχι απλώς facelift και τεχνολογικές προσθήκες, αλλά και κάτι που μέχρι πρότινος φάνταζε αδιανόητο για την κατηγορία — ένα υβριδικό σύστημα 1.5 λίτρων. Το Aygo X εισέρχεται για πρώτη φορά στην εποχή της υβριδικής τεχνολογίας, με έναν νέο 3κύλινδρο κινητήρα 1.5 λίτρων που συνεργάζεται με ηλεκτροκινητήρα για βελτιωμένες επιδόσεις και κατανάλωση.

Toyota Aygo X Hybrid 2025 K.Boidanis

Η συνολική ισχύς φτάνει τους 116 ίππους, με 0-100 km/h σε κάτω από 10 δευτερόλεπτα. Το Aygo X Hybrid δεν είναι απλώς μια εξηλεκτρισμένη έκδοση του επιτυχημένου μίνι crossover. Οδηγεί σαν «μεγάλο» και καταναλώνει σαν «μικρό», ιδανικό για την πόλη και πέρα από αυτήν. Το Aygo X είχε ήδη βάλει τα θεμέλια ενός ξεχωριστού design με επιρροές από SUV. Στην ανανεωμένη του εκδοχή, οι λεπτομέρειες έχουν οξυνθεί και η συνολική εικόνα είναι πιο ώριμη, αλλά παραμένει παιχνιδιάρικη.

Η μάσκα επανασχεδιάστηκε διατηρώντας το χαρακτηριστικό «X» μοτίβο, με νέα LED φώτα ημέρας που αγκαλιάζουν τα φτερά. Η πίσω όψη παραμένει αναγνωρίσιμη με τα κάθετα φωτιστικά σώματα και το μαύρο πάνελ που συνδέει οπτικά τα δύο άκρα, όμως η συνολική αύρα του μοντέλου είναι πιο premium από ποτέ. Οι ζάντες έως 18 ιντσών, η διχρωμία στο αμάξωμα και οι έντονες καμπύλες στα φτερά του χαρίζουν μια αίσθηση στιβαρότητας που δύσκολα συναντάς σε αυτοκίνητο μόλις 3,7 μέτρων. Το Aygo X είναι μικρό, αλλά δεν περνά απαρατήρητο.

Toyota Aygo X Hybrid 2025 K.Boidanis

Η καμπίνα του ανανεωμένου Aygo X παραμένει πρακτική αλλά βελτιωμένη σε όλους τους τομείς. Η σχεδίαση του ταμπλό ακολουθεί καθαρές γραμμές, με κυρίαρχο στοιχείο την οθόνη αφής 9 ιντσών (ή 10,5 στις πλουσιότερες εκδόσεις), η οποία ενσωματώνει το νέο infotainment της Toyota με δυνατότητα ασύρματου Apple CarPlay και Android Auto. Οι χώροι μπροστά είναι επαρκείς, ενώ πίσω τα πράγματα παραμένουν… Aygo- δηλαδή περιορισμένα αλλά αξιοπρεπή για παιδιά ή κοντινές διαδρομές. Ο χώρος αποσκευών αυξήθηκε ελαφρώς, αγγίζοντας πλέον τα 270 λίτρα, χάρη στη βελτιστοποιημένη τοποθέτηση των υβριδικών εξαρτημάτων.

Ενδιαφέρον έχει και η προσεγμένη ηχομόνωση, καθώς το νέο Aygo X δείχνει εμφανώς πιο “ώριμο” ηχητικά — κάτι που οφείλεται τόσο στο βελτιωμένο πλαίσιο όσο και στον πιο “ήπιο” χαρακτήρα του υβριδικού κινητήρα. Εδώ βρίσκεται και η ουσία της ανανέωσης: το νέο Aygo X είναι πλέον διαθέσιμο με το γνωστό υβριδικό σύνολο 1.5 Hybrid της Toyota, το ίδιο που χρησιμοποιείται και στο Yaris. Πρόκειται για έναν τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5 λίτρων που συνεργάζεται με ηλεκτροκινητήρα και αυτόματο κιβώτιο e-CVT.

Toyota Aygo X Hybrid 2025 K.Boidanis

Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 116 ίππους -νούμερο πραγματικά εντυπωσιακό για αυτοκίνητο A-Segment. Το σημαντικότερο όμως είναι η απόδοση στην πράξη και η Toyota υπόσχεται πως στο νέο Aygo οι επιδόσεις είναι άμεσα εκμεταλλεύσιμες, το σύστημα λειτουργεί με απίστευτη ομαλότητα, και η κατανάλωση κυμαίνεται σε επίπεδα κάτω των 4,5 λίτρων/100 χλμ σε αστικές συνθήκες. Η Toyota επίσης κάνει λόγο για εκπομπές CO₂ κάτω από 100 γρ./χλμ. ενώ φυσικά το σύστημα επιτρέπει την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση για λίγα χιλιόμετρα, ιδανική για τη χαμηλών τόνων οδήγηση μέσα σε πόλη.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το Aygo X Hybrid παραμένει προσθιοκίνητο, χωρίς επιλογή AWD. Το ανανεωμένο Aygo X κάθεται πάνω στην πλατφόρμα GA-B, κοινή με Yaris και Yaris Cross. Αυτό σημαίνει εξαιρετική στιβαρότητα, καλή ποιότητα κύλισης και αναβαθμισμένη συμπεριφορά σε κάθε είδους άσφαλτο. Το τιμόνι σύμφωνα με την Toyota έχει καλή πληροφόρηση, η ανάρτηση είναι σχεδιασμένη έτσι ώστε να απορροφά με άνεση τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων και το χαμηλό βάρος (~1.000 κιλά) διατηρεί το αυτοκίνητο “ζωντανό” και σπιρτόζικο στην κίνηση.

Toyota Aygo X Hybrid 2025 K.Boidanis

Η προσθήκη του υβριδικού συστήματος θεωρητικά δεν θα έχει επηρεάσει αρνητικά την αίσθηση- αντίθετα, την έχει εμπλουτίσει με περισσότερη ροπή και αμεσότητα. Όσοι οδηγούν το Aygo X Hybrid δύσκολα θα επιστρέψουν σε παραδοσιακούς ατμοσφαιρικούς κινητήρες μικρού κυβισμού. Όπως όλα τα μοντέλα της Toyota, έτσι και το Aygo X Hybrid εξοπλίζεται με το πακέτο Toyota Safety Sense: ενεργό cruise control, αυτόνομη πέδηση έκτακτης ανάγκης, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας και ενεργή υποβοήθηση διεύθυνσης.

Οι ανώτερες εκδόσεις προσφέρουν θερμαινόμενα καθίσματα, επένδυση Alcantara, ασύρματη φόρτιση smartphone, head-up display και ακόμα και… ηχοσύστημα JBL με subwoofer. Οπότε, κάπως έτσι καταλήγουμε στο προφανές, πως από την Toyota έχει κγίνει κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να έχουμε στη διάθεσή μας το πλέον πλήρες Aygo όλων των εποχών, με έντονη προσωπικότητα και τις καλύτερες επιδόσεις ever. Η προσθήκη του υβριδικού συστήματος στο Aygo X μεταμορφώνει ουσιαστικά το μοντέλο.

Toyota Aygo X Hybrid 2025 K.Boidanis

Από ένα έξυπνο και στιλάτο αυτοκίνητο πόλης γίνεται πλέον μια εναλλακτική με premium χαρακτηριστικά, ασύγκριτα χαμηλή κατανάλωση και τεχνολογία που ξεπερνά τα όρια της κατηγορίας του. Η Toyota κατάφερε ξανά να σηκώσει τον πήχη στην A-segment κατηγορία της αγοράς, και αν το τίμημα του υβριδικού Aygo X παραμείνει λογικό, τότε δύσκολα θα υπάρξει σοβαρός ανταγωνιστής τουλάχιστον μέχρι κάποιος άλλος να τολμήσει να βάλει πραγματικό υβριδικό σύστημα σε αυτοκίνητο κάτω των 4 μέτρων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ