ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Ανοικτή, ΜΙΝΙ πρόκληση

Το Mini Cabrio Cooper
Το Mini Cabrio Cooper

Οδηγούμε ένα από τα λίγα cabrio μοντέλα της ελληνικής αγοράς, με ξεχωριστό χαρακτήρα.

Στο τιμόνι ο Δημήτρης Μπαλής

Εχουν αρχίσει να λιγοστεύουν απειλητικά τα cabrio αυτοκίνητα στην αγορά, και μάλιστα τα τετραθέσια, γενικώς και ειδικά στην Ελλάδα. Κάποτε είχαν μεγάλη άνθηση, όμως οι κατασκευαστές φαίνεται ότι έχουν χαθεί στις σκέψεις για τα ηλεκτρικά μοντέλα και στα συστήματα αυτόνομης οδήγησης, που δεν οδηγούνται στην απόφαση για την παραγωγή cabrio αυτοκινήτων, τα οποία, εδώ που τα λέμε, έχουν και περιορισμένο αγοραστικό κοινό.

Το ΜΙΝΙ, στις τελευταίες του γενιές, είναι ένα αυτοκίνητο που εμμένει στις cabrio εκδόσεις, ίσως επειδή και ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου είναι τέτοιος, που συνάδει με το lifestyle.

Το ΜΙΝΙ cabrio που οδήγησα, στην έκδοση Cooper, και μάλιστα σε αυτό το Zesty Yellow χρώμα, που σε συνδυασμό με τη μαύρη υφασμάτινη οροφή και το σχέδιο της βρετανικής σημαίας πάνω της σε γκρι χρώμα, αλλά και τις περίτεχνες, μαύρες - γκρι ζάντες, δημιουργούν ένα σύνολο που τράβηξε τα βλέμματα.

Ανοικτή, ΜΙΝΙ πρόκληση

Εν γένει, η διχρωμία του κίτρινου αμαξώματος με το μαύρο στα περιμετρικά προστατευτικά, στη μάσκα, στους στενούς αεραγωγούς, στον πίσω προφυλακτήρα, και στα LED φωτιστικά, δημιουργούν μια ομοιογενή εικόνα. Ξεχωρίζουμε και τα πίσω LED φώτα Union Jack, επίσης με φωτισμό που σχηματίζει τη βρετανική σημαία.

Ετσι, δηλώνει και την καταγωγή του.

Στα 3,876 μ. μήκος, το ΜΙΝΙ είναι πράγματι μίνι σε διαστάσεις, με τονισμένο πλάτος (1,727 μ.), χαμηλό ύψος (1,415 μ.) και φαρδιά μετατρόχια (1,485 μ.), που μαζί με το μεταξόνιο των 2,495 μ., δημιουργούν ένα φιλόξενο εσωτερικό για 4 επιβάτες. Δεν μπορώ να πω ότι και οι 4 θα είναι ενήλικες, καθώς αν ο οδηγός είναι κανονικών διαστάσεων, τότε το κάθισμά του βρίσκεται αρκετά πίσω και ο χώρος για τα πόδια ενός ενήλικα στο πίσω κάθισμα, είναι ελάχιστος. Ένα παιδί κάθεται άνετα, ενώ χωρά εύκολα ένας ενήλικας πίσω από το κάθισμα του συνοδηγού, που θα χρειαστεί να το μετακινήσει μπροστά, χωρίς να περιορίσει την άνεσή του.

Ο χώρος των αποσκευών, στα 215 λίτρα, είναι κι αυτός, βέβαια, περιορισμένος, και χωνευτός, που κάπως δυσκολεύει να βγάλεις ορισμένα αντικείμενα, και με το στενό άνοιγμα της πόρτας. Πάντως, αν δεν υπάρχουν πίσω επιβάτες και ρίξεις τις πλάτες των δύο καθισμάτων, τότε χωρούν αντικείμενα μεγαλύτερων διαστάσεων.

Ανοικτή, ΜΙΝΙ πρόκληση

Στο κόκπιτ, υπάρχει πλέον ψηφιακός πίνακας οργάνων 5 ιντσών, ενώ η μεγάλη, στρογγυλή οθόνη ενημέρωσης / ψυχαγωγίας, αποτελεί σήμα κατατεθέν, με τους χειρισμούς της να γίνονται μέσω του περιστροφικού διακόπτη στη βάση της κονσόλας. Θαυμάσια η ταπετσαρία και με το δέρμα, που το συναντούμε και στο τριάκτινο τιμόνι, αλλά και στα προσκέφαλα.

Το πλέον χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου, είναι η υφασμάτινη οροφή, η οποία αναδιπλώνει σε 18 δευτ. και μάλιστα εν κινήσει με ταχύτητα έως 30 χλμ./ώρα. Διπλώνει στο πάνω μέρος του αυτοκινήτου, αφαιρεί λίγο χώρο από το πορτ-μπαγκάζ (55 λίτρα) και περιορίζει κάπως την ορατότητα από τον κεντρικό καθρέπτη. Πάντως, λειτουργεί και σαν ηλιοροφή, δηλαδή χωρίς να ανοίξει ολόκληρη, απλά μετακινούμενη 40 εκ. προς τα πίσω.

Οδηγώντας με κλειστή την οροφή, λίγοι θόρυβοι περνούν στην καμπίνα κι αυτό ανήκει στα θετικά, ενώ με ανοικτή την οροφή οι στροβιλισμοί είναι σχεδόν ανύπαρκτοι.

Ανοικτή, ΜΙΝΙ πρόκληση

Το γνώριμο, τρικύλινδρο μοτέρ 1.5 lt με τους 136 ίππους, είναι πολύ αποδοτικό και αρκετά ζωηρό από τις χαμηλές στροφές και συνδάζεται με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, που έχει και χειροκίνητες αλλαγές από τον μοχλό, αλλά όχι και από το τιμόνι (Paddles). Η μέση κατανάλωση, εργοστασιακά αναφέρει 5,2 λίτρα, ωστόσο οδηγώντας φυσιολογικά, στα 7 λίτρα στα 100 χλμ. θα καταλήξεις, και αν το ζορίσεις, τότε θα κάψει παραπάνω. Θα ήθελα να έχω λίγο μεγαλύτερη σαφήνεια με τον δείκτη καυσίμου και τα εναπομείναντα χιλιόμετρα αυτονομίας.

Η ανάρτηση είναι αρκετά σφικτή, και το αυτοκίνητο φανερώνει τον σπορτίφ, go kart χαρακτήρα του στον δρόμο.

To MINI cabrio δεν έχει ανταγωνισμό. Είναι αυτό που δείχνει κι αν σου ταιριάζει, ανάλογα τις ανάγκες σου, το παίρνεις και με τιμή στις 27.380 ευρώ, στην έκδοση Cooper.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ