Άλλη μια SUV έκπληξη από τη Renault- Με το νέο Symbioz η Γαλλική εταιρεία “κλείνει τα κενά” μεταξύ των κατηγοριών

Το υβριδικό SUV Renault Symbioz έρχεται να μεγαλώσει τη γκάμα των οικογενειακών “οχημάτων που ζεις μαζί τους”, σχεδόν 60 χρόνια μετά την κυκλοφορία του Renault 16 και 40 χρόνια μετά το επαναστατικό Espace, ένα πολυμορφικό όχημα μήκους μόλις 4,25 μέτρων που μπορούσε άνετα να μεταφέρει έως και επτά άτομα.
Ένα πραγματικό “voiture a vivre” (όχημα που ζεις μαζί του), το Renault 16 σχεδιάστηκε για να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό την εποχή που τα SUV δεν υπήρχαν ούτε και σαν έννοια. Κυκλοφόρησε το 1965 και παρουσίασε για πρώτη φορά ένα νέο στυλ αμαξώματος, με πρόσβαση στο πορτμπαγκάζ, όπως σε ένα hatchback. Κάλυψε τις ανάγκες των οικογενειών που αναζητούσαν ένα αυτοκίνητο που να ταιριάζει στον τρόπο ζωής τους, ενώ συμβάδιζε με τις ραγδαίες κοινωνικές αλλαγές της εποχής.
Από τότε, η Renault συνέχισε να πρωτοπορεί παρουσιάζοντας οικογενειακά αυτοκίνητα που έπιαναν τον παλμό της εποχής τους. Αυτό συνέβη και τη δεκαετία του 1980 με το Espace, ένα αυτοκίνητο που, με την πρωτοποριακή του σχεδίαση και τη ευέλικτη διάταξη του εσωτερικού του, έδωσε το έναυσμα για μια αυτοκινητιστική επανάσταση. Στη δεκαετία του 1990, η Renault το έκανε ξανά με το Scenic, το πρώτο compact MPV. Σχεδιασμένο για να μοιάζει με «κάψουλα διαβίωσης», το Scenic διέθετε ένα εσωτερικό σχεδιασμένο με γνώμονα την ευημερία των επιβατών.
Το Renault Symbioz διαθέτει το ίδιο DNA. Με δυνατότητα προσαρμογής του χώρου, αποσκευών και επιβατών, στις ανάγκες μίας οικογένειας, με χρήσιμες τεχνολογίες που προσφέρουν προστιθέμενη αξία στον άνθρωπο και συμπαγείς διαστάσεις, που είναι ιδανικές για οδήγηση στην πόλη, εντάσσεται σε μια μεγάλη γκάμα ευέλικτων οχημάτων συμβίωσης (“voitures a vivre”), που αντικατοπτρίζουν ιδανικά την εποχή μας. Προβάλλοντας τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της Renault, το Renault Symbioz συμβαδίζει σχεδιαστικά με το ηλεκτρικό Scenic E-Tech και το Captur.
Συνδυάζοντας όλα τα πλεονεκτήματα των μοντέλων του segment C της Renault, όπως την πρακτικότητα, τη συνδεσιμότητα και την οικονομία, αλλά και την τεράστια τεχνογνωσία της μάρκας στους παραπάνω τομείς, το Renault Symbioz ανταποκρίνεται στα υψηλότερα στάνταρ άνεσης κατά την οδήγηση, τόσο σε μικρές όσο και σε μεγάλες διαδρομές, με αποτέλεσμα να στοχεύει σε μια ευρεία πελατειακή βάση. Τοποθετημένο μεταξύ του Captur και του Austral, το Renault Symbioz ισχυροποιεί ακόμα περισσότερο την παρουσία της Renault στην κατηγορία C. Με μήκος μόλις 4,41 μέτρα, το νέο μοντέλο ολοκληρώνει τη γκάμα full hybrid E-Tech που περιλαμβάνει ήδη τα Arkana (4,57 μέτρα) και Austral (4,51 μέτρα).
Το Renault Symbioz ενσωματώνει τις καλύτερες τεχνολογίες της Renault. Διαθέτει το σύστημα πολυμέσων OpenR Link με ενσωματωμένες λειτουργίες της Google, καθώς και τη φυμέ ηλιοροφή Solarbay. Η έκδοση Iconic συμπεριλαμβάνει 29 συστήματα υποβοήθησης οδήγησης νέας γενιάς. Με τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ να αγγίζει τα 624 λίτρα – μοναδική τιμή για αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους – και με δυνατότητες αρθρωτής διαμόρφωσης του εσωτερικού χάρη στο συρόμενο πίσω κάθισμα, που αναδιπλώνεται δημιουργώντας ένα εντελώς επίπεδο δάπεδο φόρτωσης, το Renault Symbioz βρίσκεται ανάμεσα στα κορυφαία μοντέλα της κατηγορίας του.
Και όλα αυτά διατηρώντας τις διαστάσεις και την ευελιξία που του εξασφαλίζει το compact αμάξωμά του. Ένα νέο οικογενειακό αυτοκίνητο που είναι ταυτόχρονα φιλικό προς το περιβάλλον και οικονομικό στη χρήση του, το Renault Symbioz έχει βάρος, που δεν ξεπερνά τα 1.500 κιλά. Χάρη στο υβριδικό κινητήριο σύνολο full hybrid E-Tech 145, επιτυγχάνει κορυφαίου επιπέδου επιδόσεις σε τομείς όπως η κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων. Το Renault Renault Symbioz διαθέτει ισορροπημένες αναλογίες, με έναν μεγάλο πίσω πρόβολο που συμπληρώνει το κατακόρυφο εμπρός μέρος. Δύο πτυχές που εκφράζουν τη νέα εξελιγμένη σχεδιαστική γλώσσα της Renault.
Βασισμένο πάνω στην επιμηκυμένη έκδοση της πλατφόρμας CMF-B που χρησιμοποιείται από τα Clio και Captur (segment Β) καθώς και από το Arkana (segment C), το Renault Symbioz είναι ένα όχημα με ισορροπημένες αναλογίες. Η πίσω πλευρά συμβαδίζει αισθητικά με το σύγχρονο, δυναμικό εμπρός μέρος, με το ψηλό, οριζόντιο καπό και τις κάθετες γραμμές. Τα χαρακτηριστικά των σμιλευμένων επιφανειών της νέας σχεδιαστικής γλώσσας της Renault, ξεχωρίζουν αμέσως τόσο στο μπροστινό όσο και στο πίσω μέρος του Renault Symbioz, πλαισιώνοντας αρμονικά τις ομαλές, λιτές γραμμές των πλαϊνών τμημάτων.
Οι καθαρές γραμμές στις άκρες του μπροστινού και του πίσω πάνελ προσελκύουν το φως, δημιουργώντας ένα έντονο παιχνίδισμα με τις πλευρικές επιφάνειες. Το νέο λογότυπο της Renault είναι πανταχού παρόν σε διάφορες μορφές. Κοσμεί το κέντρο της μάσκας, και χωρίζεται στα δύο, με το κάθε τμήμα του (πάνω & κάτω) να ενσωματώνεται αρμονικά με το μοτίβο της γρίλιας και τη νέα φωτιστική υπογραφή της μάρκας. Το πρωτοποριακό design του Renault Symbioz συμπληρώνεται από τις μεγάλες ζάντες των 19” στις εκδόσεις Esprit Alpine και Iconic.
Όλες οι ζάντες (18” και 19”) είναι καινούργιες και σχεδιάστηκαν αποκλειστικά για αυτό το μοντέλο. Οι έντονες ακμές δημιουργούν ένα δυναμικό οπτικό εφέ, δίνοντας την εντύπωση ενός τροχού που βρίσκεται μόνιμα σε κίνηση, ακόμα και όταν το όχημα είναι ακίνητο. Οι κωνικοί προβολείς χαρίζουν στο αυτοκίνητο ένα έντονα διαπεραστικό βλέμμα. Μια μαύρη λωρίδα που ενώνει νοερά τα φωτιστικά σώματα, κάνει το μπροστινό μέρος, και κατ’ επέκταση ολόκληρο το αυτοκίνητο, να φαίνεται πιο φαρδύ. Αυτή η μαύρη λωρίδα καθρεφτίζει το χρώμα της λωρίδας στο κάτω μέρος του αμαξώματος, με το οπτικό αυτό εφέ να είναι επίσης ορατό στο σχέδιο των λωρίδων.
Οι σμιλευμένες γραμμές χαρίζουν δυναμισμό και εντυπωσιακή εμφάνιση στο πίσω μέρος, αιχμαλωτίζοντας συνεχώς το φως. Τα πίσω φωτιστικά σώματα κάνουν το αυτοκίνητο να φαίνεται πιο φαρδύ, εξασφαλίζοντάς του μια δυναμική παρουσία, ενώ στην πραγματικότητα εκείνο έχει τις διαστάσεις που του επιτρέπουν να περνά με άνεση από τα στενά μίας πόλης. Η κάθετη πίσω πόρτα προϊδεάζει για τους γενναιόδωρους εσωτερικούς χώρους. Χωρίς να θυσιάζει τις compact εξωτερικές του διαστάσεις, το Renault Symbioz προσφέρει γενναιόδωρους εσωτερικούς χώρους, συνδυάζοντας την αρθρωτή διάταξη, το συρόμενο πίσω κάθισμα, και μια μεγάλη γκάμα συστημάτων, όπως η πανοραμική ηλιοροφή Solarbay, με τεχνολογία “AmpliSky” και η ηλεκτρική πίσω πόρτα, που συμβάλλουν στην άνεση των επιβατών.
Πιο compact εξωτερικά από τα περισσότερα μοντέλα της κατηγορίας C (4,41 μέτρα μήκος και 1,79 μέτρα πλάτος), το Renault Symbioz είναι κατασκευασμένο για να προσφέρει ευέλικτες επιδόσεις χωρίς συμβιβασμούς στον εσωτερικό χώρο ή στο χώρο φόρτωσης, και αυτό είναι ένα από τα δυνατά του σημεία. Το Renault Symbioz αποτελεί τον ιδανικό συμβιβασμό μεταξύ της οικογενειακής άνεσης και της αστικής ευελιξίας. Tο πίσω κάθισμα έχει σχεδιαστεί για να μετακινείται/σύρεται σε διαδρομή πάνω από 16εκ., αφήνοντας 221χλστ. χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών, ενώ ακόμα και τραβηγμένο τέρμα πίσω, διατηρεί αναλλοίωτη τη χωρητικότητα των 492 λίτρων του πορτμπαγκάζ.
Όταν τα πίσω καθίσματα δεν καταλαμβάνονται από ενήλικες, η έδρα του καθίσματος ολισθαίνει προς τα εμπρός, αυξάνοντας τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ στα 624 λίτρα, η οποία μπορεί να φτάσει έως και τα 1.582 λίτρα όταν τα πίσω καθίσματα είναι πλήρως αναδιπλωμένα (και με δυνατότητα ασύμμετρης αναδίπλωσης 60:40). Το πορτμπαγκάζ διαθέτει κατώφλι χωρίς χείλος, καθιστώντας εύκολη τη φόρτωση ακόμη και των πιο ογκωδών αντικειμένων. Το Renault Symbioz διαθέτει επίσης 24,7 λίτρα αποθηκευτικούς χώρους στο χώρο των επιβατών, συμπεριλαμβανομένων και των 7 λίτρων στο ντουλαπάκι του συνοδηγού.
Επίσης, παρέχονται δύο θύρες USB-C στο μπροστινό μέρος, με άλλες δύο στο πίσω μέρος. Όλες οι εκδόσεις – Techno, Esprit Alpine και Iconic – διατίθενται επίσης με στάνταρ δυνατότητα επαγωγικής φόρτισης smartphone. Το Renault Symbioz διαθέτει επίσης ηλεκτρική πίσω πόρτα με άνοιγμα hands-free. Από το εσωτερικό, ο οδηγός μπορεί να ανοίξει και να κλείσει το πορτμπαγκάζ χρησιμοποιώντας το ειδικό πλήκτρο στο ταμπλό. Από έξω, ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει το πλήκτρο στο πορτμπαγκάζ, την κάρτα hands-free, ή απλά να μετακινήσει το πόδι του κάτω από τον αισθητήρα στον πίσω προφυλακτήρα.
Η φιμέ γυάλινη ηλιοροφή Solarbay είναι ένα πρωτοποριακό χαρακτηριστικό της νέας γενιάς των «voitures à vivre» της Renault. Με την τεχνολογία «AmpliSky», η ηλιοροφή Solarbay καθιστά περιττή την ύπαρξη και χρήση κουρτίνας. Το ενεργό σύστημα σκουραίνει την ηλιοροφή σε τμήματα κατ΄επιλογή, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία PDLC (Polymer Dispersed Liquid Crystal). Η μέγιστη προστασία από τις ακτίνες του ηλίου ή την αντηλιά, μπορεί να επιτευχθεί αμέσως, με ένα «wow» εφέ που δημιουργείται από τα τμήματα της ηλιοροφής που σκουραίνουν το ένα μετά το άλλο. Αυτή η έξυπνη γυάλινη ηλιοροφή μπορεί να ελεγχθεί ακόμη και μέσω πλήκτρου ή με φωνητική εντολή, χρησιμοποιώντας το Google Assistant.
Ο οδηγός και οι επιβάτες μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε τέσσερις θέσεις της ηλιοροφής: πλήρως διαφανές, πλήρως αδιαφανές, διαφανές εμπρός και αδιαφανές πίσω ή αντίστροφα.
Η ηλιοροφή Solarbay με το σκουρόχρωμο κρύσταλλο περιορίζει επίσης το φαινόμενο του θερμοκηπίου στην καμπίνα των επιβατών εξασφαλίζοντας τη θερμική άνεση τόσο το καλοκαίρι, όσο και το χειμώνα, πιο αποτελεσματικά από ένα συμβατικό σκίαστρο. Επιπλέον, η ηλιοροφή σκουραίνει αυτόματα όταν ο οδηγός σβήσει τον κινητήρα και απομακρυνθεί από το αυτοκίνητο.
Το Renault Symbioz διατίθεται με το υβριδικό κινητήριο σύνολο full hybrid E-Tech 145. Εξαιρετικά αποδοτικό και οικονομικό στη χρήση, το σύνολο αυτό προσφέρει την άνεση και την αθόρυβη λειτουργία της ηλεκτροκίνησης στην πόλη, χωρίς όμως την ανάγκη ηλεκτρικής φόρτισης. Για την τεχνολογία Full Hybrid E-Tech έχουν κατατεθεί πάνω από 150 πατέντες. Η πλήρης αξιοποίηση της τεχνογνωσίας και της εμπειρία της Renault από τη Formula 1, ιδιαίτερα στην ανάκτηση και αναγέννηση ενέργειας, προσφέρει δυναμικές επιδόσεις και οικονομία στην οδήγηση.
Η παράλληλη-εν σειρά υβριδική αρχιτεκτονική, συνδυάζει δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν ηλεκτροκινητήρα 36 kW και έναν 18 kW HSG – Γεννήτρια/μίζα υψηλής τάσεως με έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,6 L 69kW (94bhp) και ένα έξυπνο κιβώτιο ταχυτήτων πολλαπλών επιλογών. Το κιβώτιο ταχυτήτων έχει 4 σχέσεις για τον βενζινοκινητήρα και 2 για τον κύριο ηλεκτροκινητήρα. Το κινητήριο σύνολο E-Tech hybrid 145 συνδυάζει τη λειτουργία του κινητήρα εσωτερικής καύσεως και του ηλεκτροκινητήρα, με έως και 14 διαφορετικούς τρόπους, επιτυγχάνοντας βελτιστοποιημένη οικονομία και αποδοτικότητα.
Το Renault Symbioz ξεκινά πάντα με πρόγραμμα ηλεκτροκίνησης, επιτρέποντας στον οδηγό να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά, έως και στο 80% του χρόνου στην πόλη, με εξοικονόμηση καυσίμου, έως και 40% σε σύγκριση με έναν συμβατικό βενζινοκινητήρα σε αστικό κύκλο. Στον αυτοκινητόδρομο, η κινητήρια μονάδα έχει σχεδιαστεί για να επιτρέπει στον κινητήρα εσωτερικής καύσεως να κινεί απευθείας τους τροχούς, χωρίς να λειτουργεί καθόλου τους ηλεκτροκινητήρες, όπως στα συμβατικά υβριδικά συστήματα. Με αυτήν την τεχνολογία της Renault, το Renault Symbioz βελτιστοποιεί την κατανάλωση, ανεξάρτητα με το είδος της διαδρομής και του δρόμου, με κατανάλωση βάσει κύκλου WLTP, που υπολογίζεται στα 4,6 λίτρα/100 χλμ.
Το Renault Symbioz διατίθεται, επίσης, με σύστημα επιλογής προληπτικής υβριδικής οδήγησης, μια λειτουργία που μεγιστοποιεί τη χρήση της ηλεκτρικής ισχύος έναντι της ισχύος του θερμικού κινητήρα, για χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Χρησιμοποιώντας δεδομένα που παρέχονται από τη λειτουργία της δικτυωμένης χαρτογράφησης (Google Maps), λαμβάνει υπόψη την μορφολογία του εδάφους (λόφοι, κατηφόρα κ.λπ.), το χρόνο ταξιδιού και την κυκλοφορία. Αυτά τα δεδομένα επεξεργάζονται εκ των προτέρων από το σύστημα διαχείρισης της μπαταρίας, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στο αυτοκίνητο να μεγιστοποιήσει τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας. Το Renault Symbioz διατίθεται ήδη στην ελληνική αγορά με τιμή από 28.900 ευρώ, 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και 5 έτη οδική βοήθεια.