ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ

Αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου: Top 5+1 κρυμμένες βλάβες που θα σου στοιχίσουν πολύ ακριβά

Αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου: Top 5+1 κρυμμένες βλάβες που θα σου στοιχίσουν πολύ ακριβά
SPOTAWHEEL

Οι ειδικοί της Spotawheel μας αποκαλύπτουν τα συχνότερα προβλήματα που μπορεί να έχει ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο και κρύβει με διάφορα κόλπα ο πωλητής.

Η αγορά ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου μπορεί να κρύβει πολλές παγίδες. Βλάβες και φθορές τις οποίες έχει συγκαλύψει με διάφορα κόλπα ο πωλητής – ιδιώτης ή έμπορος – και όταν προκύψουν μετά την αγορά, σου κοστίζουν υπέρογκα ποσά για να τις αποκαταστήσεις. Κι έτσι, το μεταχειρισμένο αυτοκίνητο που νόμιζες πως ήταν ευκαιρία καταλήγει να σου κοστίζει μια περιουσία.

Προφανώς και δεν είναι δυνατόν να γνωρίζεις πώς να ελέγξεις από μόνος σου σωστά το αυτοκίνητο που θέλεις να αγοράσεις. Άλλωστε, πολλές φορές οι πρακτικές παραπλάνησης κάποιων πωλητών είναι δύσκολο να τις αντιληφθεί ακόμη κι ένας μηχανικός αυτοκινήτων.

Ευτυχώς υπάρχουν ειδικοί που έχουν τη γνώση και την εμπειρία για να ελέγξουν εξονυχιστικά ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, οποιασδήποτε μάρκας, χρονολογίας ή τεχνολογίας. Το εξειδικευμένο προσωπικό της Spotawheel πραγματοποιεί κάθε χρόνο 300.000 ελέγχους σε αυτοκίνητα προς πώληση. Μιλήσαμε μαζί τους και, όπως μας είπαν, τα κόλπα που βλέπουν σε προς πώληση αυτοκίνητα, είναι για γέλια και για κλάματα.

Δες τα 5+1 κόλπα που κάνουν οι επιτήδειοι πωλητές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων για να μας κοροϊδέψουν. Βλάβες και φθορές που όταν τις αντιληφθείς είναι αργά και σου κοστίζουν πολύ ακριβά.

Αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου: Top 5+1 κρυμμένες βλάβες που θα σου στοιχίσουν πολύ ακριβά
SPOTAWHEEL


Καλυμμένα λαμπάκια ανοιγμένων αερόσακων

Όταν ψάχνεις για να αγοράσεις ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, θέλεις να σου προσφέρει το maximum της ασφάλειας. Βρίσκεις για παράδειγμα ένα μοντέλο με 6 αερόσακους, το οποίο περιμένεις πως σε μια άτυχη στιγμή θα σε προστατέψει κατάλληλα. Στο παρελθόν ωστόσο, έχουν ανοίξει αλλά δεν έχουν αντικατασταθεί οι 4 από τους αερόσακους (2 εμπρός και 2 πλαϊνοί/οροφής).

Όταν ανοίξει έστω ένας αερόσακος, ανάβει η αντίστοιχη ένδειξη (λαμπάκι AIRBAG) στον πίνακα οργάνων. Τι κάνουν οι επιτήδειοι; Όπως μας είπαν οι ειδικοί της Spotawheel, έχουν δει περιπτώσεις που έχει αφαιρεθεί το συγκεκριμένο λαμπάκι από τα όργανα, είτε έχει καλυφθεί με μαύρη μεμβράνη έτσι ώστε να μην φαίνεται αναμμένο, είτε ακόμη έχει βαφτεί με μαύρο μαρκαδόρο!

Επιστρέφοντας στο παράδειγμά μας, αν αγοράσεις ένα τέτοιο αυτοκίνητο, στην καλύτερη περίπτωση θα το καταλάβεις κάποια στιγμή αργότερα και θα αναγκαστείς να υποστείς το μεγάλο κόστος αντικατάστασης των ανοιγμένων αερόσακων, που μπορεί να φτάσει έως και τα 1.500 ευρώ ο καθένας. Στη χειρότερη, όταν τους χρειαστείς, δεν θα είναι εκεί για να προστατεύσουν εσένα και την οικογένεια ή τους φίλους σου...

“Γυρισμένα” χιλιόμετρα σε ένα “κουρασμένο” αυτοκίνητο

Το ξέρεις κι εσύ: αυτή είναι η μάστιγα στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Το γύρισμα των χιλιομέτρων μπορεί να γίνει τόσο στα αυτοκίνητα με αναλογικό χιλιομετρητή, αλλά και στα νεότερα με ψηφιακή ένδειξη. Είναι το ιδανικό κόλπο για να σε κοροϊδέψει ο πωλητής σχετικά με την πραγματική κατάσταση και χρήση του αυτοκινήτου που θέλει να σου πουλήσει. Αποτελεί συνήθης τακτική στην αγορά μεταχειρισμένων, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

Το πρόβλημα έχει αντιμετωπιστεί εν μέρει με τον έλεγχο των ΚΤΕΟ, αλλά μόνο στα παλιότερα εγχώρια μεταχειρισμένα. Στα νεότερης ηλικίας όμως που δεν έχουν περάσει ακόμη ΚΤΕΟ (ηλικίας έως 4 ετών) αλλά και στα εισαγόμενα, οι επιτήδειοι βρίσκουν τρόπους για να παρακάμψουν τη νομοθεσία.

Όταν αγοράζεις ένα αυτοκίνητο με ψεύτικο αριθμό χιλιομέτρων, είναι σχεδόν βέβαιο πως θα προκύψουν φθορές που δεν περιμένεις, ανεβάζοντας σημαντικά το κόστος χρήσης και συντήρησης. Οι ειδικοί της Spotawheel υπολογίζουν πως οι επισκευές σε ένα όχημα με γυρισμένα χιλιόμετρα θα σου κοστίσουν κατά μέσο όρο 20% της συνολικής αξίας του αυτοκινήτου! Αν δηλαδή αποκτήσεις ένα τέτοιο μεταχειρισμένο με 12.000 €, υπολόγισε ακόμη 2.500 € περίπου για επισκευές που δεν είχες προβλέψει όταν το αγόραζες.

Διαρροή φρέον στο σύστημα κλιματισμού

Είναι ένα από τα πιο διαδεδομένα κόλπα, σύμφωνα με τους ειδικούς της Spotawheel. Συμβαίνει πολλές φορές το σύστημα κλιματισμού να έχει διαρροή φρέον, η οποία οφείλεται συνήθως σε βλάβη στο κομπρεσέρ ή στο ψυγείο του air-condition. Το κόστος αποκατάστασης της βλάβης είναι αρκετά υψηλό και αναλόγως την μάρκα και το μοντέλο ξεκινά από 400 και φτάνει έως και τα 800 ευρώ.

Οι επιτήδειοι πωλητές κρύβουν το πρόβλημα εύκολα και με ελάχιστο κόστος που δεν ξεπερνά τα 50 ευρώ! Πώς; Απλώς συμπληρώνουν υγρό φρέον στο κύκλωμα και το air-condition λειτουργεί κανονικά για λίγες ημέρες – όσο χρειάζεται δηλαδή να πειστείς ότι όλα είναι ΟΚ για να αγοράσεις το αυτοκίνητο. Η διαρροή ωστόσο συνεχίζει να υφίσταται, οπότε είναι απλώς θέμα χρόνου πότε θα προκύψει πάλι το πρόβλημα. Και άντε εσύ να αποδείξεις μετά ότι σε κορόιδεψαν...

Σβησμένες βλάβες στον εγκέφαλο

Το ξέρεις κι εσύ και τρέμεις όταν εμφανιστεί: Αναμμένη ένδειξη στα όργανα που παραπέμπει σε βλάβη, π.χ. λαμπάκι κινητήρα, ABS κλπ. Όταν ανάψει μια ένδειξη βλάβης στον πίνακα οργάνων, ο εξειδικευμένος μηχανικός συνδέει το όχημα στο διαγνωστικό μηχάνημα μέσω της θύρας OBD (on-board diagnostic), την οποία διαθέτουν όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα, για να βρει τη βλάβη που έχει καταγραφεί στον εγκέφαλο του αυτοκινήτου και να τη σβήσει, αφού την επισκευάσει.

Βέβαια, κάποιοι “έξυπνοι” πωλητές προτιμούν απλώς να σβήσουν τη βλάβη, χωρίς να την αποκαταστήσουν. Έτσι, η ένδειξη σβήνει προσωρινά, για να εμφανιστεί και πάλι μετά από λίγα χιλιόμετρα. Εντωμεταξύ εσύ έχεις ήδη αγοράσει το αυτοκίνητο νομίζοντας ότι όλα είναι τέλεια, χωρίς να γνωρίζεις φυσικά ότι υπάρχει πρόβλημα. Και όταν το καταλάβεις, άντε να αποδείξεις ότι η βλάβη προϋπήρχε της αγοράς.

Κούφιος καταλύτης και χαλασμένο φίλτρο DPF

Όλα τα αυτοκίνητα των τελευταίων 30 ετών διαθέτουν καταλύτη, ενώ τα σύγχρονα πετρελαιοκίνητα έχουν και φίλτρο μικροσωματιδίων (DPF). Ο ρόλος τους είναι η μείωση των εκπεμπόμενων καυσαερίων από την εξάτμιση στην ατμόσφαιρα. Και τα δύο ωστόσο, μπορεί να χαλάσουν – και κοστίζουν ακριβά!

Το κόστος αντικατάστασης του καταλύτη κυμαίνεται από 300 έως 800 ευρώ, ενώ στην περίπτωση του DPF ξεκινά από 600 και φτάνει έως και 3.500 ευρώ αναλόγως του μοντέλου. Πολύ μεγάλο έξοδο το οποίο πολλοί πωλητές δεν θέλουν να επωμιστούν και βρίσκουν τρόπους για να μας κοροϊδέψουν.

Το κόλπο που κάνουν είναι η… εγχείρηση. Ανοίγουν το εξωτερικό περίβλημα, αφαιρούν τα υλικά που βρίσκονται στο εσωτερικό του φίλτρου ή του καταλύτη για να συγκρατούν τους βλαβερούς ρύπους, και επανατοποθετούν το κούφιο πλέον εξάρτημα στο αυτοκίνητο.

Αν είσαι από τους “τυχερούς” που αγόρασες ένα τέτοιο αυτοκίνητο, ρυπαίνεις χωρίς να το γνωρίζεις. Το μαθαίνεις πολύ πιο μετά, στον έλεγχο του ΚΤΕΟ. Αν βέβαια δεν έχει προηγηθεί έλεγχος καυσαερίων της Τροχαίας στο δρόμο, όπου το χρηματικό πρόστιμο που θα κλιθείς να πληρώσεις είναι μεγάλο και συνοδεύεται από αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας του αυτοκινήτου σου.

Ελαστικά με ψεύτικη ημερομηνίας κατασκευής

Αυτό το κόλπο, πραγματικά δεν το είχαμε ακούσει ούτε εμείς! Τα ελαστικά είναι ένα από τους σημαντικότερους παράγοντες ασφάλειας στην οδήγηση. Θα γνωρίζεις φυσικά ότι πρέπει να τα αλλάζουμε όταν το ύψος των αυλακώσεων στο πέλμα τους πέσει κάτω από 1,6 χιλιοστά, ή όταν η ηλικία τους ξεπεράσει τα 5 έτη.

Για το λόγο αυτό, πάνω στα ελαστικά αναγράφεται (στο πλάι) η ημερομηνία κατασκευής τους. Πρόκειται για έναν τετραψήφιο αριθμό δίπλα στην ένδειξη “DOT”. Τα δύο πρώτα ψηφία αφορούν την εβδομάδα και τα άλλα δύο το έτος παραγωγής. Για παράδειγμα, όταν η ένδειξη είναι “3220”, σημαίνει ότι το συγκεκριμένο λάστιχο έχει κατασκευαστεί την 32η εβδομάδα του ‘20 (2020).

Κι όμως, κάποιοι πονηροί πωλητές, σε αυτοκίνητα που φορούν ελαστικά τα οποία δεν δείχνουν πολύ φθαρμένα αλλά είναι μεγάλης ηλικίας, έχουν ανακαλύψει μια νέα μέθοδο παραπλάνησης: στο πλάι του παλιού ελαστικού κολλάνε ένα κομμάτι με νεότερη ημερομηνία, πάνω από την παλιά!

Έτσι, εσύ αγοράζεις ένα μεταχειρισμένο που φαινομενικά δεν απαιτεί άμεσα αλλαγή ελαστικών και θεωρείς πως “τη βγάζεις” για 1-2 χρόνια ακόμη. Ωστόσο, εν αγνοία σου, κυκλοφορείς με λάστιχα που δεν σου προσφέρουν καμία απολύτως ασφάλεια στην οδήγηση.

Υπάρχει λύση

Αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου: Top 5+1 κρυμμένες βλάβες που θα σου στοιχίσουν πολύ ακριβά
SPOTAWHEEL

Προφανώς και υπάρχει λύση: ο σωστός και ενδελεχής τεχνικός έλεγχος του μεταχειρισμένου αυτοκίνητου που σε ενδιαφέρει, πριν την αγορά. Η Spotawheel για παράδειγμα, με το εξειδικευμένο προσωπικό της, αναλαμβάνει να καταγράψει αναλυτικά την κατάσταση του οχήματος και να ανακαλύψει οποιοδήποτε φθορά ή βλάβη μπορεί να κρύβει.

Βέβαια, αν θες να γλιτώσεις το τρέξιμο αναζήτησης του ιδανικού για εσένα μεταχειρισμένου αυτοκινήτου και τους ελέγχους που πρέπει να κάνεις για να καταλήξεις σε αυτό, αρκεί να επισκεφθείς την Spotawheel. Εκεί θα βρεις περισσότερα από 1.000 μεταχειρισμένα αυτοκίνητα τα οποία είναι ήδη τσεκαρισμένα σε 200+ σημεία.

Οι ειδικοί της Spotawheel ελέγχουν εξονυχιστικά κάθε αυτοκίνητο πριν το διαθέσουν προς πώληση. Σκέψου ότι εγκρίνουν μόλις 1 στα 10 αυτοκίνητα που ελέγχουν, ενώ αν υπάρχουν μικρές ατέλειες τις διορθώνουν άμεσα και στο ακέραιο. Σου προσφέρουν επίσης δωρεάν την αναλυτική τεχνική αναφορά του αυτοκινήτου που σε ενδιαφέρει και, φυσικά, σου δίνουν τη δυνατότητα να το ελέγξεις σε δικό σου μηχανικό.

Γι’ αυτό άλλωστε η Spotawheel σου δίνει γραπτή εγγύηση χιλιομέτρων, έως και 5 χρόνια εγγύηση καλής λειτουργίας και δικαίωμα επιστροφής χρημάτων εντός 7 ημερών ή 300 χλμ. Σε κάθε περίπτωση, το τμήμα after sales είναι πάντα στη διάθεση σου για να σε εξυπηρετήσει μετά την αγορά. Για να είσαι πάντα σίγουρος ότι έκανες την σωστή επιλογή.

TAGS ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ