ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ ΑΘΗΝΑΣ

Ο Μαραθώνιος της Αθήνας προκαλεί ντόμινο εκατομμυρίων ευρώ στα έσοδα της Αττικής

Ο Αυθεντικός Μαραθώνιος
Ο Αυθεντικός Μαραθώνιος EUROKINISSI SPORTS

Ο Μαραθώνιος της Αθήνας που θα διεξαχθεί στις 12 Νοεμβρίου άρχισε να μετρά αντίστροφα. Μαζί και η πρωτεύουσα που θα υποδεχθεί μεγάλο όγκο επισκεπτών, αλλά και εσόδων.

Η αντίστροφη μέτρηση για τον Μαραθώνιο της Αθήνας άρχισε. Φέτος, το μεγαλύτερο αθλητικό γεγονός της χώρας συμπληρώνει 40 χρόνια με ρεκόρ συμμετοχών. Συνολικά, 62.000 δρομείς, αθλητές αλλά και άνθρωποι της διπλανής πόρτας, θα λάβουν μέρος στο φετινό Μαραθώνιο και στους δρομικούς αγώνες που τον πλαισιώνουν.

Είναι το μεγαλύτερο αθλητικό ραντεβού κάθε έτους, αλλά δεν είναι μόνο αθλητικό. Είναι παράλληλα κοινωνικό γεγονός, πολιτισμικό και τουριστικό!

Το αποτύπωμα που αφήνει ο αγώνας στην Αθήνα είναι πανίσχυρο. Ένας πυλώνας οικονομικής ενίσχυσης της Αττικής από τους δρομείς και τους συνοδούς τους. Σπάνια, κάποιος ταξιδεύει μόνος του για να λάβει μέρος σε ένα αθλητικό γεγονός, πολύ περισσότερο στο συγκεκριμένο που είναι πρωτίστως κράμα ιδεών και υψηλών αξιών και τα χρονόμετρα απασχολούν μόνο τους αθλητές από τους συμμετέχοντες.

ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ

Οι υπόλοιποι που μετριούνται σε χιλιάδες και έχουν ως στόχο να ακουμπήσουν πάνω σε όλους τους συμβολισμούς του τερματισμού της αυθεντικής διαδρομής, να αναμετρηθούν με τους εαυτούς τους και να μην εγκαταλείψουν συνήθως ταξιδεύουν στην Αθήνα με συνοδούς. Έτσι προκύπτει ο συνδυασμός του αθλητισμού με το ταξίδι. Υπολογίζεται ότι κάθε συμμετέχοντας φέρνει μαζί του από ένα έως τρεις συνοδούς, που μπορεί να είναι συγγενείς, φίλοι, σύμβουλοι, σύντροφοι.

Αφήνοντας τη σελίδα των συναισθημάτων και των ιδεολογιών και προχωρώντας σε αυτή των αριθμών θα διαπιστώσουμε ότι ο Μαραθώνιος της Αθήνας είναι μια πολύ δυνατή πηγή εσόδων για την Αττική. Στα στοιχεία που παρέθεσε ο ΣΕΓΑΣ φαίνεται ότι σε σύνολο 18.000 δρομέων που έρχονται από το εξωτερικό, αντιστοιχούν 45.000 επισκέπτες στην Αθήνα.

Αυτοί οι άνθρωποι μένουν σε ξενοδοχεία, κινούνται στην πόλη, έρχονται σε επαφή με την ελληνική γαστρονομία, επισκέπτονται τα μουσεία της πόλης, τα καφέ της, κινούν την αγορά. Όλα αυτά μέσα σε τέσσερις ημέρες. Τόσο -κατά μέσο όρο- διαρκεί η παραμονή τους στην πρωτεύουσα. Πόσα είναι τα έσοδα της Αττικής από το δρομικό κίνημα του Μαραθωνίου; Υπολογίζονται στα 45.000.000 ευρώ σε μια εποχή που αρχίζει η τουριστική ύφεση στη χώρα, λόγω του χειμώνα που ακολουθεί.

ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ

Ο Μαραθώνιος της Αθήνας είναι στην πραγματικότητα η τελευταία κατά σειρά ισχυρή τουριστική δόνηση που δέχεται η πόλη κάθε χρόνιο, δεδομένου ότι η ελληνική πρωτεύουσα δεν θεωρείται τουριστικός προορισμός για τα Χριστούγεννα.

Είναι αξιοσημείωτο ότι το 50% των επισκεπτών και των δρομέων έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα και είναι σημαντικό να ανανεώσουν το ραντεβού τους με τη χώρα. Γεγονός που δυσκολεύει ακόμα περισσότερο το ήδη αρκετά δύσκολο εγχείρημα του Μαραθωνίου. Ο Μαραθώνιος της Αθήνας και αυτός της Βοστώνης είναι οι μοναδικοί παγκοσμίως που δεν διεξάγονται σε κυκλική διαδρομή. Αλλού είναι η αφετηρία, αλλού είναι ο τερματισμός. Συνεπώς, οι απαιτήσεις σε όλους τους τομείς, αλλά και η συμμετοχή των αναγκαίων φορέων αυξάνονται κατακόρυφα.

Η συμμετοχή της Ελληνικής Αστυνομίας, της Τροχαίας και του ΕΚΑΒ σε αυτό το εγχείρημα είναι το Α και το Ω, καθώς πρώτο μέλημα είναι να διεξαχθεί με ασφάλεια ο αγώνας, για τους δρομείς, τους θεατές, τους συμμετέχοντες σε κάθε πόσο και φυσικά για την πόλη. Μάλιστα, όλο αυτό συνοδεύεται και με ένα παράσημο για τη χώρα, από τα λίγα που διαθέτει.

Μπορεί και παρέχει τεχνογνωσία και πληροφορίες σε ξένους μαραθωνίους για την αρτιότερη διεξαγωγή τους. Ίσως, αυτό να εντασσόταν στα πολλά και μεγάλα μηνύματα αλληλεγγύης και αλληλοϋποστήριξης που εκπέμπει ο Μαραθώνιος της Αθήνας. Ο “μπαμπάς” Μαραθώνιος, ο πρώτος όλων -ο Αυθεντικός, όπως συνηθίζουμε να λέμε- φροντίζει να μεταδώσει τεχνογνωσία -και όχι μόνο τα υψηλά ιδανικά του- στα “παιδιά” του, στους υπόλοιπους Μαραθωνίους του κόσμου.

Ναι, αυτοί είναι που συγκεντρώνουν την ελίτ των μαραθωνοδρόμων, οι οποίοι προσδοκούν σε μεγάλες επιδόσεις και επιλέγουν τις φλατ διαδρομές που δεν θα τους δυσκολέψουν. Η διαδρομή της Αθήνας είναι η δυσκολότερη όλων, γι' αυτό και είναι η πιο ξεχωριστή και τα μηνύματα του τερματισμού της προκαλούν κύματα συγκινήσεων.

Αυτή η δυσκολία θα έπρεπε να είναι η ατραξιόν του Μαραθωνίου. Η μεγάλη πρόκληση, στο πρότυπο του σλόγκαν που συνοδεύει τη Νέα Υόρκη! Διότι, αν μπορείς να τα καταφέρεις στον Μαραθώνιο της Αθήνας, μπορείς να τα καταφέρεις παντού.

TAGS ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ ΑΘΗΝΑΣ ΕΛΛΑΔΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ