BASKETBALL ANALYSIS

Μονακό – Παναθηναϊκός AKTOR: Οι 50 πόντοι που πρόσφεραν παρέα Τζέιμς – Οκόμπο, το σκοράρισμα των Μονεγάσκων στο transition και η άμυνα του “τριφυλλιού” 

Photo by Alfonso Cannavacciuolo/Euroleague Basketball via Getty Images

Ο Στέφανος Μακρής αναλύει με την βοήθεια του Hudl Instat την ήττα του Παναθηναϊκού AKTOR από τη Μονακό για την 8η αγωνιστική της EuroLeague. Οι 50 πόντοι που σημείωσαν μαζί Τζέιμς και Οκόμπο, οι 31 πόντοι των Μονεγάσκων σε κατάσταση transition και η άμυνα του “τριφυλλιού” που εκτέθηκε.

Ο Παναθηναϊκός AKTOR δεν τα κατάφερε στο Μονακό, γνωρίζοντας την ήττα με 92-84 από το σύνολο του Βασίλη Σπανούλη

Το SPORT24 αναλύει με τη βοήθεια του Hudl Instat την ήττα του “τριφυλλιού”. 

Οι 31 πόντοι στο ανοιχτό γήπεδο και το δίδυμο Τζέιμς-Οκόμπο

Η Μονακό έκανε δύο πράγματα σαφή από το ξεκίνημα του αγώνα: Σκόπευε να χτυπήσει τον Παναθηναϊκό AKTOR στο ανοιχτό γήπεδο με γρήγορες επιθέσεις,αλλά και να σημαδέψει τα αντίπαλα γκαρντ, είτε σε κατάσταση Pick and Roll, είτε σε κατάσταση Isolation (ένας με έναν),

Μπροστάρηδες σε αυτό ήταν οι Μάικ Τζέιμς (13 πόντοι και 8 ασίστ, που έδωσαν άλλους 19 πόντους στους Μονεγάσκους) και Έλι Οκόμπο (15 πόντοι και 5 ασίστ, που έδωσαν άλλους 10 πόντους. Συνολικά, οι δύο τους πρόσφεραν παρέα 50 από τους 92 πόντους της Μονακό (αφού 3 από τις 13 ασίστ που έβγαλαν μαζί συνέβησαν μεταξύ τους), με τον Οκόμπο να είναι αυτός που αποδείχθηκε πιο… κυνικός. 

*Με κυκλάκι τα εύστοχα σουτ, με “x” τα άστοχα

Σύμφωνα με το Hudl Instat, η Μονακό σημείωσε 31 πόντους στα πρώτα 10 δευτερόλεπτα της επίθεσης, σε ένα τεράστιο νούμερο. Καθόλου τυχαία, ο Οκόμπο σημείωσε 9 από αυτούς τους πόντους. Ο Γάλλος έκανε άμεσα επίθεση στους “πράσινους”, κάνοντας συχνά ακόμα και coast to coast (έτρεχε με την μπάλα από την μία πλευρά του γηπέδου στην άλλη). Ιδού ένα παράδειγμα:

Ο Όσμαν αστοχεί σε τρίποντο.

Ο Μίροτιτς παίρνει το ριμπάουντ, με 2 λεπτά και 26 δευτερόλεπτα για το τέλος της πρώτης περιόδου και δίνει άμεσα την μπάλα στον Οκόμπο. 

Τρία δευτερόλεπτα αργότερα, ο Οκόμπο έχει περάσει ήδη το κέντρο και ετοιμάζεται να επιτεθεί στο καλάθι. 

Ο Οκόμπο σκοράρει με λέι-απ. 

Πέντε δευτερόλεπτα. Τόσο χρειάστηκε η Μονακό για να επιτεθεί μετά από ένα άστοχο σουτ του Παναθηναϊκού AKTOR και να σκοράρει. Και όλα αυτά ενώ πήρε το ριμπάουντ κάτω από το καλάθι της και ο Οκόμπο κάλυψε όλο το γήπεδο για να φτάσει στο λέι-απ. Δεν πήρε δηλαδή μακρινό ριμπαουντ, κάτι που θα έκανε – θεωρητικά – πιο εύκολη μία τέτοια επίθεση. 

Λίγο νωρίτερα, δε, είχε γίνει αυτό:

Ο Μήτογλου σκοράρει με φόλοου, με όλους τους  παίκτες της Μονακό να είναι στην βασική γραμμή και τον Μπλόσομγκεϊμ εκτός γηπέδου. 

Ο Μπλόσομγκεϊμ, πασάρει άμεσα στον Τζέιμς με 3:57 για το τέλος της πρώτης περιόδου

Τρία δευτερόλεπτα αργότερα ο Τζέιμς έχει περάσει ήδη το κέντρο (όπως και συνολικά 4 παίκτες της Μονακό) και πασάρει στον Ντιάλο, που ετοιμάζεται να επιτεθεί στο καλάθι

Ο Ντιάλο σκοράρει με λέι-απ. 

Αυτή τη φορά η Μονακό χρειάστηκε μόλις 6 δευτερόλεπτα για να επιτεθεί, μετά από καλάθι που δέχθηκε. Καθοριστικός σε αυτή την λογική ήταν βέβαια ο Μάικ Τζέιμς, ο οποίος καθόρισε το τέμπο. Ο Αμερικανός έλεγξε απόλυτα το παιχνίδι σε αυτό το κομμάτι, σκοράροντας και δημιουργώντας όποτε χρειαζόταν, πριν δει στην συνέχεια τον Οκόμπο – αλλά και τους Στραζέλ (12 πόντοι) και Νέντοβιτς (11 πόντοι) να αναλαμβάνουν δράση. 

Ο παράγοντας Χέιζ στην άμυνα και το “πράσινο” αμυντικό πρόβλημα

Η Μονακό θέλησε να χτυπήσει στο κομμάτι της ενέργειας τον – πληγωμένο από τραυματισμούς και με μικρό ροτέισον – Παναθηναϊκό AKTOR και αυτό έκανε. Χτύπησε νωρίς στις επιθέσεις της, σημάδεψε ανελέητα τους Τι Τζέι Σορτς, Κώστα Σλούκα και (τον λίγο χρόνο που χρησιμοποιήθηκε) Μάριους Γκριγκόνις. Δεν είναι τυχαίο ότι οι πρώτοι τέσσερις σκόρερ της στο ματς ήταν γκαρντ. Η Μονακό βρήκε ένα πρόβλημα στον Παναθηναϊκό AKTOR – που γιγαντώθηκε λόγω του μικρού ροτέισον και της διαθεσιμότητας μόλις ενός σέντερ – και χτύπησε εκεί.

Παράλληλα, στην άλλη πλευρά του παρκέ, φρόντισε κάνει τον Παναθηναϊκό AKTOR μία… ακόμα πιο on ball ομάδα. Μία ομάδα δηλαδή που έκανε επίθεση κυρίως μέσα από ντρίπλα και κατάσταση Pick and Roll, που δεν κυκλοφορεί την μπάλα. Στα μάτια του κόσμου, αυτό δεν είναι πρόβλημα λόγω της κλάσης των γκαρντ του Παναθηναϊκού AKTOR, που μπορούν να σκοράρουν με πολλούς τρόπους. Οι 26 πόντοι του Ναν (με το σπουδαίο 8/11 δίποντα και 2/5 τρίποντα) δείχνουν ότι αυτό δεν ήταν πρόβλημα. Δεν ίσχυε όμως αυτό. 

Ένα από τα μεγάλα αμυντικά χαρίσματα της Μονακό είναι ότι κρατάει τους αντιπάλους της χαμηλά στους πόντους που παίρνουν σε κατάσταση Catch and Shoot (σουτ από στάση). Σύμφωνα με το Hudl Insat, οι Μονεγάσκοι δέχονται μόλις 1 πόντο ανά κατοχή σε τέτοια κατάσταση (5η καλύτερη επίδοση στην EuroLeague). Κόντρα στον Παναθηναϊκό AKTOR δέχθηκαν μόλις 9 πόντους σε 9 κατοχές, δηλαδή…1 πόντο ανά κατοχή. Ο Παναθηναικός AKTOR είχε 14 ασίστ για 10 λάθη. Το αμυντικό πλάνο της Μονακό πέτυχε. 

Κλείνοντας αυτό το κομμάτι, χρειάζεται ξεχωριστή αναφορά στον Κεβάριους Χέιζ (6 πόντοι, 5 ριμπάουντ). Ο Αμερικανός ψηλός είχε το καλύτερο +/- της ομάδας του με +15. Η διαφορά ωστόσο φαίνεται σε ένα άλλο νούμερο: Σύμφωνα με το Hudl Instat, με αυτόν στο παρκέ η Μονακό δεχόταν μόλις 0.71 πόντους ανά κατοχή, σε ένα απίστευτο νούμερο. Ο Χέιζ έδεσε την άμυνα των Μονεγάσκων, αλλάζοντας τις ισορροπίες. 

Ψάχνει τον δρόμο του

Η ήττα του Παναθηναϊκού AKTOR στο Μονακό δεν είναι από αυτές που θεωρούνται “εκτός προγράμματος”. Καμία ομάδα στην EuroLeague δεν ξεκινάει την σεζόν έχοντας δεδομένο ότι θα νικήσει την φιναλίστ της περσινής σεζόν εκτός έδρας. Από την άλλη, είναι λογικό να υπάρχει μία ανησυχία για την εικόνα των “πράσινων”, οι οποίοι πάντως έχουν ως ξεκάθαρη δικαιολογία ότι είναι αποδεκατισμένοι στην θέση του σέντερ λόγω των απουσιών τους.

Ο Παναθηναϊκός AKTOR ψάχνει τον δρόμο του και είναι λογικό. Ο Σορτς ακόμα δεν έχει προσαρμοστεί, οι Λεσόρ, Χολμς, Ρογκαβόπουλος, Σαμοντούροβ είναι τραυματίες, έχει μείνει μόνο ένας καθαρός σέντερ (Γιούρτσεβεν) και οι αγώνες είναι συνεχόμενοι. Το μαξιλαράκι των πρώτων νικών ήταν σημαντικό, ωστόσο η ήττα στο Μονακό – αλλά και στην Μπολόνια από την Βίρτους την προηγούμενη εβδομάδα – ήταν μία υπενθύμιση ότι η EuroLeague δεν συγχωρεί πλέον τίποτα. 

Ο Παναθηναϊκός AKTOR δεν έχει χάσει κάτι αυτή τη στιγμή. Δεν είναι εκτός στόχων. Έχει να περιμένει πολλά, ξεκινώντας από τις επιστροφές των τραυματιών. Θα ήταν καλό όμως σταδιακά οι “πράσινοι” να βρουν ρυθμό, ώστε να μην μπουν σε μπελάδες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ