ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΥΓΡΟΥ ΣΤΙΒΟΥ

Παγκόσμιο υγρού στίβου: Όσα πρέπει να ξέρετε για τους νέους κανονισμούς του πόλο στη Σιγκαπούρη

Στιγμιότυπο από τον αγώνα της Εθνικής πόλο ανδρών με την Κροατία Eurokinissi Sports

Την Παρασκευή 11 Ιουλίου αρχίζει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα υγρού στίβου της Σιγκαπούρης, όπου θα εφαρμοστούν οι νέοι κανονισμοί στο πόλο με κύριες αλλαγές στους χρόνους εκδήλωσης της επίθεσης.

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Υγρού Στίβου της Σιγκαπούρης αρχίζει σε λίγες ώρες και η δομή του θα είναι διαφορετική από τις προηγούμενες αντίστοιχες διοργανώσεις.

Η βασικότερη διαφορά του είναι η διάρκειά του δεδομένου ότι θα ολοκληρωθεί στις 3 Αυγούστου.

Μία ακόμα αξιοσημείωτη αλλαγή είναι ότι το άθλημα της υδατοσφαίρισης θα διεξαχθεί με νέους κανονισμούς που θα αναλύσουμε παρακάτω.

Ο λόγος που η διοργάνωση θα διαρκέσει κάτι λιγότερο από ένα μήνα, είναι επειδή -ελλείψει εγκαταστάσεων- δεν είναι δυνατόν να διεξαχθούν τα τέσσερα αθλήματα της πισίνας (κολύμβηση, υδατοσφαίριση, καλλιτεχνική κολύμβηση, καταδύσεις) παράλληλα.

Το παγκόσμιο πρωτάθλημα θα αρχίσει με την υδατοσφαίριση και σταδιακά θα εντάσσονται στο πρόγραμμα τα υπόλοιπα σπορ.

Ας δούμε λοιπόν πώς έχει διαμορφωθεί το παιχνίδι της υδατοσφαίρισης με τους νέους κανονισμούς.

Η πιο καίρια αλλαγή σχετίζεται με τους χρόνους που θα είναι ίδιοι για τους άνδρες και τις γυναίκες.

Αναλυτικά:

Χρόνοι

-Χρόνος Επίθεσης: 28” αντί για 30” που ήταν πριν

-Δεύτερη Κατοχή / Αποβολή / Κόρνερ: 18” αντί για 20” που ήταν πριν

-Διάλειμμα Περιόδων: 2 λεπτά (μεταξύ 1ης-2ης & 3ης-4ης), 5 λεπτά (ημίχρονο)

Στην πρώτη ανάγνωση αντιλαμβανόμαστε ότι θα ευνοηθούν οι γρήγορες ομάδες, το οποίο είναι αληθές.

Ωστόσο, ακόμα περισσότερο θα ευνοηθούν οι ομάδες που έχουν δεινούς σουτέρ.

Η ταχύτητα μπορεί να βελτιωθεί πιο εύκολα απ’ ό,τι το σουτ και είναι πιο εύκολο να στελεχωθεί μια ομάδα με γρήγορους παίχτες. Οι σουτέρ είναι πιο ιδιαίτερη περίπτωση.

Σε κάθε παιχνίδι αναμένεται να έχουμε αύξηση στο συνολικό αριθμό των επιθέσεων και συνεπώς περισσότερες ευκαιρίες για γκολ, συνθήκη που ευνοεί τις ομάδες με το καλό σουτ.

Αγωνιστικός Χώρος

-Μήκος Αγωνιστικού χώρου: 25m x 20m (Άνδρες και Γυναίκες)

Λόγω της αλλαγής των χρόνων στην εκδήλωση της επίθεσης διαμορφώθηκαν ανάλογα και οι διαστάσεις του αγωνιστικού χώρου, δηλαδή μίκρυναν. Πριν ήταν για τους άνδρες το μήκος: 30 μέτρα και το πλάτος: 20 έως 25 μέτρα.

Για τις γυναίκες το μήκος ήταν 25 μέτρα και το πλάτος από 17 έως 20 μέτρα.

Σύνθεση ομάδας

-14 παίχτες (2 τερματοφύλακες)

Παίχτες και αντικαταστάτες

-Κατά την έναρξη του αγώνα: 6 παίχτες και 1 τερματοφύλακας. Μετά την έναρξη του αγώνα επιτρέπεται να παίξει η ομάδα με 7 παίχτες και χωρίς τερματοφύλακα

-Ένας αθλητής δεν χρειάζεται να έχει επαφή με τα χέρια με άλλον αθλητή κατά την επάνοδό του από το τετράγωνο πεδίο δίπλα από το κόρνερ, όπου οδηγήθηκε έπειτα από αποβολή,

-Αντιθέτως, στην είσοδο από τη flying substitution area είναι υποχρεωτικό να χτυπήσει χέρια με τον αθλητή που βγαίνει από το παιχνίδι.

Flying substitution area είναι η περιοχή (το πεδίο δίπλα στον αγωνιστικό χώρο από την πλευρά των πάγκων, δηλαδή ανάμεσα στην υπερχείλιση και τα σχοινιά) από την οποία οι παίκτες μπορούν να μπαίνουν και να βγαίνουν κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού χωρίς να διακοπεί ο αγώνας.

-Παίκτης που βγαίνει για αλλαγή και δεν βρίσκει αντικαταστάτη επιτρέπεται να ξαναμπεί από το ίδιο σημείο όπου βγήκε.

Τραυματισμός παίκτη

-Αιμορραγία/Τραυματισμός: Άμεση αντικατάσταση.

-Ο παίκτης μπορεί να επιστρέψει στον αγώνα μόλις ξεπεραστεί ο τραυματισμός/αιμορραγία.

Φάουλ 6μ

-Αποβολή μέσα από τα 6μ χωρίς μπάλα : Άμεσο σουτ αν η μπάλα είναι εκτός.

-Φάουλ μέσα από τα 6μ: Ο παίκτης μπορεί να βγει με την μπάλα έξω από τα 6μ και να σουτάρει.

Ποινές παικτών

-Αντικανονική είσοδος/8ος παίκτης: Πέναλτι και οι ομάδες ξεκινούν 7-7 εκτός αν υπάρχει υπολειπόμενος χρόνος αποβολής.

-Παίκτης που βγαίνει και περπατάει στα πλακάκια: Κόκκινη Κάρτα & αποβολή με αντικατάσταση (είτε είναι αποβληθείς είτε όχι).

-3 Αποβολές: Παραμονή στον πάγκο με σκουφί.

Συμπεριφορά και Πλεονέκτημα

-“Βύθισμα” (ducking) για πλεονέκτημα θέσης:

Όταν καταλογιστεί σε επιτιθέμενο παίχτη: Επιθετικό Φάουλ

Όταν καταλογιστεί σε αμυνόμενο παίχτη: Αποβολή

-Καταργήθηκε ο κανονισμός που αφορούσε στην εσκεμμένη καθυστέρηση του παιχνιδιού από μία ομάδα.

-Προειδοποίηση ομάδας για simulation και aggressive παιχνίδι: Κίτρινη Κάρτα

Simulation: Είναι η προσποίηση φάουλ ή τραυματισμού με σκοπό να εξαπατηθεί ο διαιτητής.

Aggressive παιχνίδι: Είναι το υπερβολικά σκληρό, αντιαθλητικό ή βίαιο παιχνίδι που δεν είναι απλώς φάουλ αλλά δείχνει επιθετική διάθεση.

Αντεπίθεση και Time out

-Αντεπίθεση: Όταν η ομάδα αναπτύσσει αντεπίθεση ο πρώτος κοντινότερος παίχτης στην μπάλα δεν μπορεί να παίξει μόνος του τη φάση. Υποχρεωτικά ο δεύτερος κοντινότερος παίχτης πρέπει να εμπλακεί στην πάσα ή στην επαφή με την μπάλα.

-Time out έπειτα από κόρνερ:

Επιστροφή στο παιχνίδι από το κέντρο της πισίνας ή από σημείο πιο πίσω (δηλαδή πιο κοντά στην άμυνα της ομάδας που παίρνει το time out),

-Time out στην εκτέλεση πέναλτι:

Επιτρέπονται αλλαγές και από τις δύο ομάδες

Ξανατρέχει ο χρόνος μετά την εκτέλεση του πέναλτι.

Παραβιάσεις κανονισμών από τον τερματοφύλακα σε εκτέλεση πέναλτι

1η φορά: Προειδοποίηση στον τερματοφύλακα

2η φορά: Κίτρινη κάρτα στον τερματοφύλακα

3η φορά: Απλή αποβολή στον τερματοφύλακα

VAR και Challenge

-Επέκταση VAR: Αντικαταστάσεις κ.ά.

-Challenge Προπονητή: Ένα ανά αγώνα (2ο αν δικαιωθεί). Η απόφαση πρέπει να ληφθεί εντός 2′.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ