Ο αναθεωρημένος Ποινικός Κώδικας που θα τεθεί σε ισχύ από την 1η Μαΐου, εισάγει ορισμένα καινούργια δεδομένα για τους οδηγούς, στην προσπάθεια της πολιτείας να τους συνετίσει και να περιορίσει τα τροχαία.
Σημαντικά νέα προκύπτουν από το Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών που πραγματοποιείται αυτές τις ημέρες και ένα από αυτά έχει να κάνει με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που σύντομα θα αλλάξει, περιλαμβάνοντας εκτός των άλλων και διατάξεις που δεν υπήρχαν μέχρι τώρα.
Οι επεμβάσεις στον Ποινικό Κώδικα, έχουν ως στόχο την αντιμετώπιση της ασυδοσίας και της ατιμωρησίας σε αυτά που οι ποινικολόγοι αποκαλούν “μικροεγκληματικότητα”, μέσα στα οποία συγκαταλέγεται και η επικίνδυνη οδήγηση, με κλιμακωτές ποινές ανάλογα με τη σοβαρότητα της κάθε περίπτωσης.
Η επέκταση της ηλεκτροκίνησης φέρνει πολλές εξελίξεις στο περιβάλλον που όλοι οι οδηγοί έχουν συνηθίσει να κινούνται και μια από αυτές, έχει να κάνει με την αλλαγή χρήσης ορισμένων θέσεων στάθμευσης.
Οι πρώτες κάμερες που θα καταγράφουν τους οδηγούς που παραβιάζουν τον κόκκινο σηματοδότη, καθώς και άλλες παραβάσεις του ΚΟΚ, είναι έτοιμες να τοποθετηθούν. Τα αποτελέσματα της πιλοτικής εφαρμογής τους στη Λ. Ποσειδώνος, τι ποινές περιμένουν τους παραβάτες.
Ο ΟΑΣΑ σε συνεργασία με την Τροχαία, προχώρησε στην εγκατάσταση 12 νέων καμερών ελέγχου της κυκλοφορίας στις λεωφορειολωρίδες, οι οποίες έχουν ήδη ξεκινήσει και “κόβουν πρόστιμα”.
Μείωση των προστίμων για παραβάσεις που δεν σχετίζονται με την πρόκληση σοβαρών ατυχημάτων, συχνότερους ελέγχους και περιορισμό του ορίου ταχύτητας στις πόλεις στα 30 km/h περιλαμβάνουν οι προτάσεις για την αλλαγή του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας του νέου εθνικού φορέα οδικής ασφάλειας.
Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που υλοποίησε η Toyota Ελλάς και το StAr "Ίδρυμα Άρη Σταθάκη για την Οδική Ασφάλεια", για το σχολικό έτος 2022-2023 το οποίο είχε πολύ μεγάλη ανταπόκριση.