Ο γερο-Παπαλουκάς και ο ρούκι Πρίντεζης

Ο αρχηγός Παπαλουκάς δηλώνει ότι όλα δουλεύουν ρολόι και ο ρούκι Πρίντεζης βιώνει τη μεγάλη εμπειρία
Στα 31 του είναι, πλέον, αρχηγός. Νιώθει λίγο …γέρος (λέμε τώρα) και μαζί με τον Κώστα Τσαρτσαρή διαπιστώνουν ότι είναι οι μοναδικοί διεθνείς που έχουν γεννηθεί στην δεκαετία του 70. Παρόλα αυτά, ο Θοδωρής Παπαλουκάς, δεν κρύβει ότι κάθε φορά που φοράει τη φανέλα της Εθνικής νιώθει και πάλι 17 χρονών. Σα να “κλέβει ενέργεια” όπως τονίζει κι ας θεωρεί ότι μια πιθανή πρόκριση στους Ολυμπιακούς Αγώνες, ενδεχομένως να κλείσει ένα κύκλο που άνοιξε το 2004 στην Αθήνα.
Ο “Τεό” είναι καλά και το δείχνει:
“Πώς να μην είμαι; Αυτή η ομάδα δουλεύει σαν ρολόι. Προβλήματα δεν υπάρχουν, αντίθετα παίζουμε καλά, νικάμε. Όλα καλά. Απλά εγώ, σαν αρχηγός, πρέπει να ζητάω από τον κόουτς τα ρεπό…”
–
Και τα πριμ;
“Μπα, αυτό να πω την αλήθεια δεν μας απασχόλησε ποτέ. Και νομίζω ότι σε αυτό το θέμα δεν υπήρξε ποτέ παράπονο…”
– Η Νέα Ζηλανδία μπορεί να σας φοβίσει;
“Πρώτα απ’ όλα χρειάζεται να δείξουμε τον απαιτούμενο σεβασμό. Από την άλλη πρόκειται για μια ομάδα η οποία στηρίζεται στο παιχνίδι επαφής. Νομίζω ότι αν πάμε στο επίπεδο που θέλουμε, πιέσουμε στην άμυνα και δημιουργήσουμε τις φάσεις που μπορούμε, δεν θα έχουμε πρόβλημα”…
– Ο Νοβίτσκι δήλωσε ότι έχει απωθημένο να παίξει στους Ολυμπιακούς Αγώνες. Εσείς που έχετε, ήδη, αγωνιστεί τι κίνητρο έχετε;
” Να ξαναπαίξουμε και μάλιστα μέσω της διαδικασίας της πρόκρισης. Άλλωστε αυτή η προσπάθεια της Εθνικής ομάδας ξεκίνησε από τους Ολυμπιακούς της Αθήνας και στο Πεκίνο θα κλείσει ένας κύκλος. Όχι ότι τελειώνει η Εθνική, αλίμονο. Υπάρχει μια διαρκής συνέχεια. Αλλά η συμμετοχή στους Ολυμπιακούς της αξίζει και της αρμόζει, ολοκληρώνοντας μια πορεία και βάζω τελεία!”
-Τι τελεία; Σα να λες …αντίο μας φαίνεται;
“Ποιος το είπε αυτό; Τελεία έβαλα. Δεν συνέχισα, ούτε προέβλεψα κάτι…”¨
– Τα θαύματα για σένα συνεχίζονται. Επέστρεψες στον Ολυμπιακό, σαν μια επανόρθωση ενός ιστορικού λάθους, έγινες αρχηγός της Εθνικής…
“Το έχω ξαναπεί, όταν στα 27 κατακτήσαμε το χρυσό μετάλλιο στο Βελιγράδι. Ποιος φανταζόταν ότι θα ζούσαμε τέτοιες στιγμές, αλλά θα έρχονταν ακόμη καλύτερες! Είμαι τυχερός που ανήκω σε αυτή την ευλογημένη γενιά του ελληνικού μπάσκετ, που μπόρεσα να κάνω τα όνειρά μου πραγματικότητα. Ίσως γιατί οι καλύτερες στιγμές είναι αυτές που δεν έχουμε ζήσει ακόμη”
– Σκέφτεσαι καθόλου το πρωτάθλημα, την αντιπαλότητα των δυο “αιωνίων”
“
Αυτή τη στιγμή όχι. Είμαι αφιερωμένος στην Εθνική Ομάδα και στην προσπάθειά της. Δεν θέλω, άλλωστε, να έχω πολλά πράγματα στο κεφάλι μου. Ου γαρ έρχεται μόνο του το γήρας!”
– Ποιος γέρασε; Ακόμη δεν έχεις παντρευτεί!
“Ε…εντάξει. Αλλά όπως συζητούσα, τις προάλλες με τον Κώστα Τσαρτσαρή, διαπιστώσαμε ότι είμαστε μόνο εμείς οι δυο που έχουμε γεννηθεί στην δεκαετία του 70. Κι ο Κώστας είναι, μάλιστα, προς το τέλος. Άρα;”
-Η Εθνική δίνει την εντύπωση ότι…δύσκολα χάνει από οποιονδήποτε αντίπαλο
“Η αλήθεια είναι ότι σε κάθε παιχνίδι, νιώθουμε ότι μπορούμε να το κερδίσουμε. Τώρα αν τα ξαναφέρει η ζωή και βρεθούμε απέναντι στους Αμερικανούς, θα έχουμε μια ευκαιρία να τα… ξαναπούμε”.
– Μα, το χτίσιμο των ΗΠΑ έγινε με βάση το σκάουτινγκ από την ήττα τους στο Μουντομπάσκετ, κόντρα στην Ελλάδα. Γι αυτό και φρόντισαν να πάρουν ψηλά γκαρντ
“Είναι πολύ τιμητικό να σχεδιάζουν οι Αμερικανοί την ομάδα τους, αναλύοντας την…δική μας. Αλλά είναι και αρκετά ανησυχητικό, εδώ που τα λέμε!”
– Εδώ στο προολυμπιακό, πάντως, όλοι λένε ότι όχι μόνο θα προκριθείτε αλλά θα είστε πρωταγωνιστές και στους Ολυμπιακούς Αγώνες…
“Αυτός είναι ο πιο εύκολος τρόπος να αγχώσεις τον γηπεδούχο. Να τον βρεις σε στιγμές χαλάρωσης για να του χαλάσεις την γιορτή. Και εγώ έτσι θα σκεφτόμουν, αν ήξερα ότι θα αντιμετωπίσω μια πολύ καλή ομάδα, με 12 ετοιμοπόλεμους παίκτες, που ο καθένας ξεχωριστά και όλοι μαζί, μπορούν να δημιουργήσουν αξεπέραστα προβλήματα! Και εκτός των άλλων ότι θα παίξω μπροστά σε 13-15.000 κόσμο…”
– Τον οποίο αποζημιώσατε, ωστόσο, με υψηλής ποιότητας θέαμα…
“Αυτό είναι κι ένα ευχαριστώ της ομάδας απέναντι σε τόσους πολλούς φιλάθλους. Η αλήθεια είναι ότι δεν το περίμενα να γεμίσει το ΟΑΚΑ, υπό την έννοια ότι ο αγώνας έγινε Τετάρτη, στις δέκα το βράδυ, μέσα στην καρδιά του καλοκαιριού. Έπρεπε να τους ικανοποιήσουμε, όσο το δυνατόν περισσότερο. Σε ματς, ωστόσο, που θα είναι πιο δύσκολο, ενδεχομένως να μη πάρουμε τέτοιο ρίσκο”.
Πρίντεζης: “Σημασία έχει να καθιερωθείς”
Κι ενώ ο Παπαλουκάς νιώθει ο “γέρος” της Εθνικής, ο “ρούκι” Γιώργος Πρίντεζης βιώνει την εμπειρία της συμμετοχής σε μια ομάδα που συνιστά την ύψιστη τιμή: ”
Είναι μια τελείως διαφορετική περίπτωση. Δεν υπάρχει μεγαλύτερη ικανοποίηση από το να παίζεις στην Εθνική Ομάδα, απέναντι σε τόσο κόσμο, όπως αυτός που γέμισε το ΟΑΚΑ με τη Βραζιλία. Να πουμε την αλήθεια, δεν το περιμέναμε, γι αυτό και στην αρχή είχαμε μια αμηχανία. Με την πάροδο του ματς λυθήκαμε, νικήσαμε εύκολα και νομίζω ότι όλοι περάσαμε καλά”.
Ο 24χρονος άσος δηλώνει ότι η ”
Νεα Ζηλανδία είναι μια ομάδα που δεν τρομάζει, αλλά αξίζει της προσοχής μας, γιατί έχει φτάσει μέχρι εδώ” δεν σκέφτεται ακόμη την …παρέλαση στο Ολυμπιακό Στάδιο του Πεκίνου γιατί
“προέχει η πρόκριση”, παραδέχεται ότι ενσωματώθηκε αρκετά γρήγορα γιατί είναι συνηθισμένος στη φιλοσοφία του κοουτς Γιαννάκη και τονίζει:
“Ναι, το να παίζεις στην Εθνική Ομάδα είναι μεγάλη υπόθεση. Πιο μεγάλη όμως, είναι καθιερωθείς…”