Αρχαία “ντόπα” αθάνατη

Αρχαία "ντόπα" αθάνατη. Οι μέθοδοι από το 776 π.χ. και τoν πολιτισμό των Μάγια μέχρι τη σημερινή εποχή
Σους πρώτους Ολυμπιακούς Αγώνες που διεξήχθησαν το 776 π.χ. οι ιστορικοί της εποχής αναφέρουν πως οι αθλητές κατανάλωναν μεγάλες ποσότητες βοδινού κρέατος προκειμένουν να αυξήσουν την μυϊκή τους μάζα αλλά και να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους δοκίμαζαν σπάνια βότανα και μανιτάρια.
Ακόμη πιο εξεζητημένη αλλά και αμφιλεγόμενη μέθοδος ήταν η “οργανοθεραπεία”. Μία μορφής δίαιτα σύμφωνα με την οποία θα έπρεπε να τραφούν με τα γεννητικά όργανα νεκρών ανθρώπων (!), ή ακόμη και την καρδιά ζώων πιστεύοντας πως θα αντλήσουν μεγαλύτερη δύναμη.
Κάτι αντίστοιχο συνέβαινε και τους αρχαίους Μάγια. Η μέθοδος των αθλητών ήταν διαφοροποιημένη καθώς είχαν βρει καταφύγιο σε φύλλα κόκας τα οποία τους βοηθούσαν στο πεδίο της μάχης αλλά και στο παραδοσιακό παιχνίδι “Ποκ-α-τοκ”. Ο όρος ντόπινγκ εφευρέθηκε το 1865 και προκύπτει από τη φράση dope που σημαίνει “εμποτισμός με φάρμακα ή ναρκωτικά”.
Αναφέρθηκε για πρώτη φορά για μία ομάδα Ολλανδών κολυμβητών που πραγματοποιούσε εξωπραγματικές για την εποχή επιδόσεις. Τα ιδεώδη του ολυμπιασμού τα οποία διακήρυξε ο Βαρώνος Πιερ Ντε Κουμπερτέν δεν βρήκαν την εφαρμογή τους στη σύγχρονη εποχή των αγώνων.
Το 1900 το επικίνδυνο ναρκωτικό στριχνίνη δημιουργούσε ένα εκρηκτικό κοκτέιλ με κρασί. Το τιμούσαν εκείνοι που θεωρούσαν πως με αυτό τον τρόπο θα μπορούσαν να επιβραδύνουν τον παράγοντα κούραση. Τέσσερα χρόνια αργότερα, ο μαραθωνοδρόμος Τόμας Χικς κατακτά το χρυσό μετάλλιο χάρη στην στρυχνίνη που είχε ρίξει στο κονιάκ του!
Το 1930 οι αμφεταμίνες καταναλώνονταν με την μορφή χαπιών από αθλητές, στρατιώτες, και φοιτητές κολεγίων που προσδοκούσαν σε αύξηση της αντοχής αλλά και της δύναμης τους.
Το 1936, Γερμανοί επιστήμονες που έκαναν πειράματα σε σκύλους, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η τεστοστερόνη μπορούσε να επιφέρει σημαντική αύξηση της μυϊκής μάζας σε ζώα. Ήταν η σειρά των αθλητών να νιώσουν τις οδυνηρές συνέπειες αυτού του συμπεράσματος.
Τα στεροειδή αναβολικά κατακλύζουν την αγορά στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο (1964) αν και αρχικά προορίζονταν για μπόντι μπίλντερς.
Τα ρεκόρ καταρρίπτονταν με ταχύτητα αστραπής. Η πάλαι ποτέ σοβιετική ομάδα άρσης βαρών οχτώ χρόνια νωρίτερα είναι η πρώτη που κάνει συστηματική χρήση στεροειδών αναβολικών. Το 1960 ο Δανός ποδηλάτης Κνουτ Γένσεν ανοίγει τον κύκλο των χαμένων αθλητώς λόγω υπερβολικής δόσης αμφεταμινών!
Εφτά χρόνια μετά (1967) την ίδια κατάληξη θα έχει και ο Βρετανός ποδηλάτης, Τομ Σίμπσον που κατέρρευσε κατά την διάρκεια του Tour de France. Λίγες στιγμές μετά τον θάνατο του διαπιστώθηκε πως υπήρχαν ναρκωτικές ουσίες ακόμη και στις τσέπες του. Η κύρηξη του πολέμου κατά του ντόπινγκ διήρκεσε μέχρι το 1988.
Ήταν η χρονιά που ο Μπεν Τζόνσον πραγματοποιούσε στη Σεούλ το εξωπραγματικό 9.83 στα 100 μέτρα. Αποτέλεσμα χρήσης αναβολικών ουσιών. Τον Σεπτέμβριο του 1998 η βιονική γυναίκα Φλόρενς Γκρίφιθ-Τζόινερ πέθανε από ανακοπή καρδιάς σε ηλικία 39 ετών. Η ιστορία συνεχίζεται με τη συγγραφή νέων “μαύρων” κεφαλαίων…