Η Μονακό απογειώνεται με νέο γήπεδο: Ο GM του συλλόγου, Ολεξέι Γεφίμοβ, αποκαλύπτει στο SPORT24 τα σχέδια για το μεγάλο πρότζεκτ

Το Πριγκιπάτο βρίσκεται σε πολύ καλό δρόμο για να γίνει ένας κορυφαίος παγκόσμιος κόμβος για τον αθλητισμό και την ψυχαγωγία. Την ιδια ώρα, η Μονακό επιδιώκει να εξασφαλίσει την πολυετή παρουσία της EuroLeague και να δημιουργήσει μια νέα πολυχρηστική αρένα, που θα την ανεβάσει επίπεδο, όπως είπε ο GM της ομάδας,
Ολεξέι Γεφίμοβ στο SPORT24.
Στους μπασκετικούς κύκλους, το τελευταίο διάστημα, ακούγεται ότι μια κοινοπραξία πρώην και νυν παικτών του ΝΒΑ, σκέφτονται να προχωρήσουν σε επενδύσεις στο Μονακό, έναν προορισμό που παρουσιάζει σίγουρα μεγάλο ενδιαφέρον.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, στόχος τους είναι να αναπτύξουν έναν κορυφαίο, πολυλειτουργικό κόμβο ψυχαγωγίας και αθλητισμού που θα ευθυγραμμίζεται με τη δυτική στρατηγική επέκτασης του ευρωπαϊκού μπάσκετ.
Αυτή η πρωτοβουλία, που πυροδοτήθηκε από συζητήσεις κατά τη διάρκεια του φετινού NBA Paris Games, στοχεύει να ενισχύσει την εμπορική απήχηση του αθλητισμού και της ψυχαγωγίας, τοποθετώντας το Μονακό ως κεντρικό κόμβο για επενδύσεις και παγκόσμιες εκδηλώσεις.
Ενδεικτική του ενδιαφέροντος είναι και η δήλωση που έκανε ο Κέβιν Ντουράντ στη Media Day του NBA All-Star Game στο Σαν Φρανσίσκο, η οποία καταδεικνύει την αυξανόμενη αναγνώριση των δυνατοτήτων του Μονακό ως κορυφαίου μπασκετικού και ψυχαγωγικού προορισμού, ενισχύοντας περαιτέρω την εμπιστοσύνη των επενδυτών στην περιοχή.
“Παίζω στο NBA, όμως λατρεύω να βλέπω EuroLeague. Η Μπαρτσελόνα θα ήταν ένας ωραίος προορισμός, όπως θα ήταν και η Μονακό”, ανέφερε ενδεικτικά ο KD, ο οποίος διατηρεί πολύ στενές φιλικές σχέσεις με τον κορυφαίο σκόρερ όλων των εποχών της κορυφαίας ευρωπαϊκής διασυλλογικής διοργάνωσης, Μάικ Τζέιμς.
Μάλιστα, ο Ντουράντ είχε επισκεφθεί το Πριγκιπάτο τόσο το 2022, όσο και το 2023, παρακολουθώντας από κοντά αγώνες της Μονακό με τον Ολυμπιακό στα playoffs της EuroLeague, αλλά και με τη Στρασμπούρ για την LNB.
“Η Μονακό έχει πρόσφατα προσελκύσει ενδιαφέρον πολλών επενδυτικών funds και ιδιωτών, ωστόσο, δεν έχουμε συζητήσει επί του παρόντος με κάποια κοινοπραξία παικτών του NBA σχετικά με επενδύσεις στον σύλλογο.
Τους τελευταίους τέσσερις μήνες, πραγματοποιήσαμε συναντήσεις με διάφορους επιχειρηματίες, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων που εδρεύουν στις ΗΠΑ, οι οποίοι έχουν βρει ενδιαφέρον το έργο μας.
Σημειωτέον, αρκετές από αυτές τις συζητήσεις έγιναν κατά τη διάρκεια του NBA Paris Game, κάτι που μπορεί να πυροδότησε τις φήμες που έχετε ακούσε”, εξήγησε ο General Manager της Μονακό, Ολεξέι Γεφίμοβ, σε αποκλειστική συνέντευξη που παραχώρησε στο SPORT24.
Το υπάρχον γήπεδο της Μονακό, το Salle Gaston Médecin, έχει μεν μεγάλη ιστορική αξία, υστερεί δε στο κομμάτι της χωρητικότητας (σσ. μπορεί να φιλοξενήσει 5.000 θεατές) και στα σύγχρονα πρότυπα που απαιτούνται για τη φιλοξενία κορυφαίων αθλητικών και ψυχαγωγικών εκδηλώσεων.
Όπως είναι λογικό, αυτό έχει πυροδοτήσει διάφορες συζητήσεις σχετικά με τις αναξιοποίητες δυνατότητες του Μονακό, το οποίο μπορεί να γίνει ένας πραγματικός κόμβος για αθλήματα εσωτερικού χώρου, αλλά και για ζωντανή ψυχαγωγία, αφού ένα μεγαλύτερο γήπεδο θα καλύπτει τις αγωνιστικές ανάγκες για την ομάδα του Βασίλη Σπανούλη, ενώ θα μπορούσε παράλληλα να χρησιμοποιείται για τη διοργάνωση γκαλά ή μουσικών συναυλιών.
Με τις σωστές υποδομές, το Μονακό θα μπορούσε να προσφέρει την καλύτερη εμπειρία στην κατηγορία του, όχι μόνο για τους λάτρεις του μπάσκετ, αλλά και ως οικοδεσπότης διεθνών παραστάσεων, ζωντανής μουσικής και λαμπερών εκδηλώσεων. Ένας υπερσύγχρονος χώρος πολλαπλών χρήσεων θα ξεκλειδώσει νέες δυνατότητες, ενισχύοντας περαιτέρω τη φήμη του Μονακό ως κορυφαίου προορισμού για αθλητισμό και ψυχαγωγία στην παγκόσμια σκηνή.
“Έχουμε εκφράσει δημόσια ότι το όραμά μας είναι ξεκάθαρο: βλέπουμε το μπασκετικό μας έργο όχι ως τελικό στόχο, αλλά ως πρεσβευτή στους τομείς της ψυχαγωγίας και των ακινήτων.
Ως εκ τούτου, η ανάπτυξη ενός νέου χώρου είναι ο ακρογωνιαίος λίθος αυτής της στρατηγικής. Χρησιμοποιώ σκόπιμα τον όρο ‘χώρος’ (σσ. venue) αντί για τη λέξη ‘αρένα’, επειδή στοχεύουμε να δημιουργήσουμε μια πολυλειτουργική εγκατάσταση με διαφορετικές ροές εσόδων, δημιουργώντας κέρδη σε καθημερινή βάση.
Αυτή η πρωτοβουλία επιδιώκει να προσφέρει μια εμπειρία αιχμής και να επηρεάσει θετικά το πολιτιστικό και οικονομικό τοπίο του Πριγκιπάτου”, τόνισε ο κ. Γεφίμοβ επί της προοπτικής δημιουργίας ενός νέου γηπέδου.
Υπάρχει όμως επαρκής χώρος στο Πριγκιπάτο για την ανέγερση ενός τέτοιου χώρου;
“Η κατασκευή μιας νέας αρένας εντός του Μονακό παρουσιάζει χωρικές προκλήσεις, λόγω της περιορισμένης διαθέσιμης γης. Ωστόσο, το Πριγκιπάτο φημίζεται για την εφαρμογή καινοτόμων λύσεων για την υπέρβαση τέτοιων περιορισμών και είμαστε σίγουροι για την ικανότητά μας να υλοποιήσουμε αυτό το έργο”.
Σκέφτεστε ενδεχομένως και πιθανές τοποθεσίες σε γαλλικό έδαφος κοντά στο Πριγκιπάτο;
“Ο πρωταρχικός μας στόχος είναι να αναπτύξουμε ένα βιώσιμο έργο εντός του Πριγκιπάτου, καθώς ένας τέτοιος χώρος θα ωφελούσε σημαντικά την οικονομία του Μονακό.
Ωστόσο, αξιολογούμε εναλλακτικές τοποθεσίες και προτάσεις, ειδικά λαμβάνοντας υπόψη την ανάγκη που υπάρχει για μια σύγχρονη εγκατάσταση που θα φιλοξενεί τους επερχόμενους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2030 στην Κυανή Ακτή.
Παρά ταύτα, η Roca Team γεννήθηκε στο Μονακό και ενσαρκώνει την καρδιά και την ψυχή των Μονεγάσκων. Επομένως η κύρια εστίασή μας παραμένει στη δημιουργία ενός εξαιρετικού χώρου που θα ωφελήσει την Πολιτεία του Μονακό”.
Η Γαλλία θα φιλοξενήσει τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες το 2030, οπότε γενικά υπάρχει μια αυξημένη εστίαση στην περαιτέρω ανάπτυξη υποδομών στην ευρύτερη περιοχή. Η Νίκαια, προγραμματίζεται να φιλοξενήσει αρκετά από τα event των αγώνων, όμως υπάρχει ανησυχία για καθυστερήσεις στην ανάπτυξη της πόλης.
Κάπως έτσι, το Μονακό έχει προκριθεί ως μια βιώσιμη εναλλακτική λύση, γεγονός που έχει ενισχύσει ακόμα περισσότερο την ελκυστικότητα του πρότζεκτ για την ανοικοδόμηση ενός νέου γηπέδου.
Έχετε εμπνευστεί ίσως από την ανακαίνιση που έκανε ο Παναθηναϊκός στο ΟΑΚΑ ή από το SAP Garden, το νέο γήπεδο που εγκαινίασε η Μπάγερν;
“Πρώτα και κύρια, βγάζω το καπέλο στον Παναθηναϊκό για την απίστευτη προσπάθεια του στην ανακαίνιση του ΟΑΚΑ. Η δουλειά του Δημήτρη Γιαννακόπουλου και της ομάδας του είναι πραγματικά πηγή έμπνευσης και καταδεικνύει πώς ένα μπασκετικό πρότζεκτ μπορεί να γίνει οικονομικά βιώσιμο και κερδοφόρο μέσω της ιδιοκτησίας του γηπέδου.
Ομοίως, το νέο γήπεδο στο Μόναχο, με τα καινοτόμα και αποκλειστικά χαρακτηριστικά του, θέτει νέα πρότυπα για τους χώρους των επιχειρήσεων και των εκδηλώσεων.
Αν και υπάρχουν ομοιότητες και πολύτιμες γνώσεις που μπορούμε να πάρουμε και από τα δύο αυτά έργα, η δική μας πρωτοβουλία είναι μοναδικά τοποθετημένη για να ενισχύσει την αθλητική και ψυχαγωγική προσφορά του Πριγκιπάτου.
Ενσωματώνοντας ζωντανή μουσική και πολιτιστικές εκδηλώσεις παγκόσμιας κλάσης στον χώρο μας, ευθυγραμμιζόμαστε με τις απαιτήσεις της αγοράς υψηλής ποιότητας που χαρακτηρίζει την περιοχή. Αυτή η προσαρμοσμένη πρόταση διασφαλίζει ότι το έργο μας δεν θα είναι απλώς ένας ακόμα αθλητικός χώρος, αλλά ένας κορυφαίος κόμβος ψυχαγωγίας που θα ανταποκρίνεται την παγκόσμια ταυτότητα του Πριγκιπάτου”.
Τον τελευταίο καιρό έχουν ενταθεί οι συζητήσεις για μια νέα ευρωπαϊκή λίγκα υπό την σκέπη του ΝΒΑ. Είναι αυτό κάτι που θα ενδιέφερε τη Μονακό ή παραμένετε επικεντρωμένοι στην EuroLeague, με στόχο να εξασφαλίσετε μια πολυετή wild-card ή ακόμα και μια άδεια τύπου Α;
“Η κύρια εστίασή μας παραμένει στην EuroLeague και είμαστε επικεντρωμένοι στο να εξασφαλίσουμε την πολυετή παρουσία μας στην διοργάνωση. Αυτό περιλαμβάνει και το πλάνο μας για απόκτηση πολυετούς άδειας.
Ενώ γνωρίζουμε τις συζητήσεις που γίνονται για νέες διοργανώσεις, οι προσπάθειές μας επικεντρώνονται στην ενίσχυση της θέσης μας στο πλαίσιο της EuroLeague. Ταυτόχρονα, ο στόχος μας είναι ξεκάθαρος: να ανεβάσουμε την ομάδα μας σε ένα επίπεδο που να προσελκύει το ενδιαφέρον από όλους τους τομείς. Είτε από πιθανούς επενδυτές, είτε από διάφορες λίγκες”.
Στο αμιγώς αθλητικό κομμάτι, η Μονακό έχει καταφέρει να χτίσει ένα πολύ ελκυστικό brand σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, προσελκύοντας ονόματα όπως ο Βασίλης Σπανούλης και ο Ντάνιελ Τάις. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας;
“Κατά τη γνώμη μου, είναι ζωτικής σημασίας το να μην φοβόμαστε να κάνουμε λάθη. Δεν πρέπει να αποφεύγουμε τις ευθύνες ή να κρυβόμαστε ένα πρόβλημα, αλλά να το αναγνωρίζουμε και να προσπαθούμε αμέσως να το διορθώσουμε. Σήμερα βλέπουμε ότι αυτή η στρατηγική αποδίδει καρπούς.
Ένας άλλος βασικός παράγοντας είναι η ισχυρή ηγεσία. Μπορείτε να ρωτήσετε τους παίκτες και θα σας απαντήσουν ότι αγωνίζονται όχι μόνο για το όνομα του συλλόγου αλλά και προσωπικά για τον πρόεδρο, Αλεξέι Φεντορίτσεφ. Το πάθος του για το παιχνίδι και η αφοσίωσή του στο έργο είναι πραγματικά μοναδικά. Και επαναλαμβάνω, μην πάρετε τα λόγια μου ως δεδομένα, ρωτήστε τον Βασίλη ή οποιονδήποτε παίκτη”.
Ποιες είναι οι προσδοκίες σας για το άμεσο μέλλον;
“Στόχος μας είναι να συνεχίσουμε την ανοδική μας πορεία, εδραιώνοντας τη θέση μας στην EuroLeague και ενισχύοντας τις υποδομές μας. Η ανάπτυξη ενός νέου γηπέδου είναι ένα σημαντικό ορόσημο, που θα προσφέρει μια ανώτερη εμπειρία και θα ανυψώσει το έργο σε μια εντελώς νέα διάσταση.
Μια αρένα, που ανήκει στον οργανισμό, είναι μια βιώσιμη ροή εσόδων, η οποία αντικατοπτρίζει τη δέσμευσή μας για μακροπρόθεσμη ανάπτυξη και προβολή στο ευρωπαϊκό μπάσκετ”.
Το μομέντουμ υπάρχει και το Μονακό βρίσκεται σε πολύ καλό δρόμο για να γίνει ένας κορυφαίος παγκόσμιος κόμβος για τον αθλητισμό και την ψυχαγωγία.
Αξιοποιώντας τη στρατηγική του θέση, την εμπιστοσύνη των επενδυτών και τη δέσμευση για αριστεία στις υποδομές, το Πριγκιπάτο έχει όλα όσα χρειάζονται για να επαναπροσδιορίσει την αγορά.
Όπως αντιλαμβάνεται κανείς, αυτό το μεγαλόπνοο έργο ξεπερνά τα στενά όρια του μπάσκετ. Είναι μια δήλωση της φιλοδοξίας που υπάρχει στο Μονακό, να ηγηθεί στον χώρο της ψυχαγωγίας, θέτοντας ένα νέο σημείο αναφοράς για την καινοτομία, τις επενδύσεις και τη φιλοξενία εκδηλώσεων παγκόσμιας κλάσης.