Αναντολού Εφές – Παναθηναϊκός AKTOR: Το “77 Screen” που απελευθέρωσε τον Μήτογλου, ο Ναν και η άμυνα που εξουδετέρωσε το Pick and Roll της τουρκικής ομάδας

Ο Στέφανος Μακρής αναλύει με την βοήθεια του Hudl Instat την νίκη του Παναθηναϊκού AKTOR επί της Αναντολού Εφές στο Game 3 της σειράς. Το Double Drag Screen – ή αλλιώς 77 screen – που ανέδειξε τον Μήτογλου, η έκρηξη του Ναν και η “πράσινη” άμυνα στο Pick and Roll που απενεργοποίησε την Εφές.
Ο Παναθηναϊκός AKTOR έκανε break στο break στην έδρα της Αναντολού Εφές, πήρε την νίκη με 81-77 στην Κωνσταντινούπολη στο Game 3 και μαζί το προβάδισμα με 2-1 στην σειρά.
Το SPORT24 αναλύει με την βοήθεια του Hudl Instat την νίκη του “τριφυλλιού”.
Ο καυτός Ναν, ο Μήτογλου που έδωσε το σύνθημα και το 77 Screen που καθόρισε το ματς
Ο Παναθηναϊκός AKTOR ήξερε ότι έπρεπε να βγάλει αντίδραση. Αυτός που το ήξερε καλύτερα από όλους αυτό ήταν ο Κέντρικ Ναν, ο οποίος προερχόταν από δύο κακές – για τα δεδομένα του – εμφανίσεις στα πρώτα ματς της σειρά. Στο Game 3 της σειράς, όμως, ο Ναν έπαιξε σαν τον φετινό, MVP εαυτό του, κουβαλώντας την ομάδα του στα δύσκολα, τελειώνοντας τον αγώνα με 25 πόντους και 4 ασίστ, που έδωσαν άλλους 10 πόντους. Κοινώς ήταν υπεύθυνος για 35 πόντους της ομάδας του.
*Με κυκλάκι τα εύστοχα σουτ, με “x” τα άστοχαΟ Ναν έδειξε υπομονή. Πάσαρε όταν έπρεπε και – όταν μύρισε αίμα – εκτέλεσε σε κατάσταση Pick and Roll την Αναντολού Εφές. Πριν γίνει βέβαια αυτό, ήταν ο Ντίνος Μήτογλου (18 πόντοι και 5 ριμπάουντ) που έδωσε το σύνθημα με τα σουτ του στο ξεκίνημα του αγώνα. Παράλληλα – και καθόλου τυχαία – ήταν πάλι ο Μήτογλου που κλείδωσε την νίκη, όταν με το τρίποντό του έκανε το σκορ 74-79 λίγο πριν από το φινάλε.
Ο Παναθηναϊκός AKTOR είχε ανάγκη από ένα καλό ματς του Μήτογλου και το πήρε. Για να γίνει αυτό, χρειάστηκε να τον απελευθερώσει με ένα γνωστό play: Το 77 Screen – ή αλλιώς Double Drag Screen – που έστησε. Είναι ένα play στο οποίο ο χειριστής της μπάλας παίρνει δύο σερί σκριν στην κορυφή της ρακέτας, με τους δύο σκρινέρ τότε να παίρνουν αντίθετη πορεία, αφού ο ένας ρολάρει στο καλάθι και ο άλλος κάνει Pop Out στην περιφέρεια. Στο ματς με την Εφές, ο παίκτης που έκανε Pop Out ήταν ο Μήτογλου. Ιδού ένα παράδειγμα:
Ο Ναν ετοιμάζεται να πάρει 77 Screen από Γκέιμπριελ και Μήτογλου
Ο Γκέιμπριελ ρολάρει στο καλάθι και ο Μήτογλου κάνει Pop Out. Ο Ναν πασάρει στον Μήτογλου.
Ο Μήτογλου ευστοχεί σε τρίποντο.
Το “τριφύλλι” χρησιμοποίησε πολύ αυτό το play, το οποίο είναι φτιαγμένο για να μπερδεύει την αντίπαλη άμυνα, αφού πρέπει να διαχειριστεί τρία πράγματα μαζί: Τον χειριστή της μπάλας (Ναν), τον ψηλό που ρολάρει (Γκείμπριελ) και τον ψηλό που κάνει Pop Out (Μήτογλου). Για την ιστορία, είναι το play με το οποίο στα περσινά playoffs του NBA ο Λούκα Ντόντσιτς διέλυσε την άμυνα των Τίμπεργουλβς. Ιδού άλλο ένα παράδειγμα από το ματς του Παναθηναϊκού AKTOR:
Ο Σλούκας παίρνει 77 screen από τον Μήτογλου και τον Γιούρτσεβεν.
Ο Γιούρτσεβεν ρολάρει στο καλάθι, με την άμυνα της Εφές να κλείνει πάνω του, ενώ ο Μήτογλου κάνει Pop Out. Ο Σλούκας πασάρει στον Μήτογλου.
Ο Μήτογλου ευστοχεί σε τρίποντο.
Η άμυνα στο Pick and Roll της Εφές έκανε την διαφορά
Ο Παναθηναϊκός AKTOR είχε πληγωθεί από το Pick and Roll της Εφές στα δύο πρώτα ματς της σειράς, τόσο από πόντους των γκαρντ των Τούρκων, όσο και από τους ψηλούς της. Στο Game 3 θέλησε να το σταματήσει αυτό με κάθε κόστος. Και τα κατάφερε, αφού – σύμφωνα με το Hudl Instat – κράτησε την Εφές στους μόλις 3 πόντους σε 11 κατοχές όπου το σουτ σε κατάσταση Pick and Roll την προσπάθεια πήρε ο χειριστής της μπάλας, ενώ παράλληλα δέχθηκε μόλις 2 πόντους από ρολάρισμα του αντίπαλου ψηλού.
Οι “πράσινοι” έπαιξαν τις περισσότερες φορές δυναμικά τον χειριστή της μπάλας (Hedge Out), ενώ πολύ συχνά έπαιζαν ICE, στέλνοντας δηλαδή τον χειριστή στην πλάγια γραμμή. Ιδού ένα παράδειγμα, όπου οι “πράσινοι” δεν έβγαλαν μία, αλλά δύο άμυνες στην ίδια φάση, πάνω στον Λάρκιν:
Ο Λάρκιν ζητάει σκριν από τον Σμιτς. Ο Γκραντ δείχνει στον Μήτογλου να πάει προς το αριστερό χέρι του Λάρκιν, ώστε να τον στείλει δεξιά.
Ο Λάρκιν πασάρει άμεσα στον Σμιτς, που κάνει Pop Out. Ο Μήτογλου τρέχει να καλύψει.
Ο Μήτογλου προλαβαίνει τον Σμιτς, σταματώντας σε πρώτο χρόνο την επίθεση της Εφές. Ο Σμιτς πασάρει άμεσα στον Λάρκιν για να παίξουν νέο Pick and Roll.
Ο Λάρκιν θέλει να πάρει σκριν, με τον Γκραντ να τον στέλνει δεξιά και τον Μήτογλου να κάνει Hedge Out.
Ο Λάρκιν θέλει να πασάρει στον Σμιτς, αλλά ο Γκραντ κάνει deflection και ο Σλούκας κλέβει την μπάλα.
Στο δεύτερο μέρος, υπήρξε μία νέα άμυνα που έδειξε ότι το “τριφύλλι” δεν αστειευόταν:
Ο Μπράιαντ ζητάει σκριν από τον Πουαριέ. Ο Ναν κάνει σινιάλο στον Γιούρτσεβεν για να στείλουν τον Αμερικανό δεξιά.
Ο Μπράιαντ δεν παίρνει το σκριν και ετοιμάζεται να επιτεθεί στο καλάθι, με όλη την άμυνα του Παναθηναϊκού AKTOR να τον περιμένει.
Ο Μπράιαντ αστοχεί σε λέι-απ, με όλη την άμυνα των “πρασίνων” πάνω του.
Ο Παναθηναϊκός AKTOR παγίδευσε την Εφές με την άμυνά του. Ρίσκαρε κάποια σουτ από συγκεκριμένους παίκτες (Οσμανί, Σμιτς, ακόμα και Νουόρα), αλλά δικαιώθηκε. Έκλεισε την ρακέτα του στα ρολαρίσματα των Πουαριέ και Οτούρου, δεν άφησε τα drive του Λάρκιν και του Μπράιαντ. Στο τέλος, όταν το ματς πήγε στις αποφάσεις, είδε και τον Χουάντσο να παίζει την άμυνα του αγώνα στον Λάρκιν και τον Μήτογλουνα ευστοχεί σε τρίποντο. Το ματς είχε κριθεί.
Έδειξε, ξανά, χαρακτήρα
Ο Παναθηναϊκός AKTOR έχει αποδείξει την τελευταία διετία ότι δεν φοβάται όταν βρίσκεται με την πλάτη στον τοίχο. Αυτό έκανε και στο Game 3 με την Εφές. Έμεινε πιστός στις αρχές του, προσαρμόστηκε και πήρε μία μεγάλη νίκη.
Οι “πράσινοι” έχουν ξανά το πάνω χέρι στην σειρά, την οποία μπορούν να τελειώσουν αύριο (2/5) στην Κωνσταντινούπολη. Απέχουν μία νίκη από το Final Four. Και το οφείλουν τις προσαρμογές που έκαναν, αλλά και την κλάση των παικτών τους.