Αναντολού Εφές – Παναθηναϊκός AKTOR: Ο κομβικός Μπράιαντ, το 5 Out των Τούρκων πλήγωσε τους “πράσινους” και ο κλεισμένος Ναν

Ο Στέφανος Μακρής αναλύει με την βοήθεια του Hudl Instat την ήττα του Παναθηναϊκού AKTOR από την Αναντολού Εφές στο Game 4 της σειράς. Ο Μπράιαντ που ξύπνησε από τον λήθαργό του, το 5 Out της Εφές έκανε την διαφορά, οι 20 πόντοι από ασίστ του Λάρκιν και ο κλεισμένος Ναν.
Ο Παναθηναϊκός AKTOR δεν τα κατάφερε στο Game 4 με την Αναντολού Εφές στην Κωνσταντινούπολη και γνώρισε την ήττα με 85-82, με αποτέλεσμα η σειρά να πηγαίνει σε Game 5 στο ΟΑΚΑ.
Το SPORT24 αναλύει με την βοήθεια του Hudl Instat την ήττα του “τριφυλλιού”.
Το ξύπνημα του Μπράιαντ και οι 20 πόντοι από ασίστ του Λάρκιν
Ο Ελάιτζα Μπράιαντ έχει κουβαλήσει όλη την σεζόν την Αναντολού Εφές. Στα πρώτα τρία παιχνίδια της σειράς με τον Παναθηναϊκό AKTOR, όμως, δεν έπιασε τα γνωστά του στάνταρ απόδοσης. Ήταν καλά κλεισμένος από την άμυνα του “τριφυλλιού”, πίεζε καταστάσεις. Στο Game 4 αυτό άλλαξε, με τον Αμερικανό σε πολλές περιπτώσεις να κουβαλάει την Αναντολού Εφές.
*Με κυκλάκι τα εύστοχα σουτ, με “x” τα άστοχαΟ Μπράιαντ άφησε το παιχνίδι να πάει σε αυτόν. Ήταν πιο μετρημένος, άφησε τον Λάρκιν να δημιουργήσει. Όταν το έκρινε απαραίτητο, όμως, πήρε τα σουτ που έπρεπε και έκανε ζημιά στον Παναθηναϊκό AKTOR. Τα εύσημα βέβαια πρέπει να πάνε και στον Λάρκιν για την χθεσινή νίκη της Εφές.
Με το “τριφύλλι” να τον παίζει όλο το βράδυ Hedge Out (ο ψηλός έβγαινε δυναμικά στο Pick and Roll), ο νατουραλιζέ γκαρντ δημιούργησε καταστάσεις για τους συμπαίκτες του. Έμεινε μεν στους 9 πόντους με 3/7 σουτ, αλλά μοίρασε άλλες 9 ασίστ, που πρόσφεραν στην Εφές άλλους 20 πόντους.
Το 5 Out της Εφές άλλαξε τα δεδομένα
Στα τρία πρώτα ματς της σειράς, ο Λούκα Μπάνκι είχε επιλέξει να έχει σταθερά στο παρκέ έναν κλασικό σέντερ (Οτούρου ή Πουαριέ). Στο Game 4, ωστόσο, αποφάσισε να παίξει το τελευταίο του χαρτί προς το τέλος της τρίτης περιόδου και κατόπιν από τα μέσα της 4ης περιόδου μέχρι το φινάλε: Έριξε στο παρκέ ταυτόχρονα τους Σμιτς και Οσμάνι (σημείωσαν από 15 πόντους), δύο 4αρο5αρια δηλαδή με καλό σουτ, που μπορούν να ανοίξουν το γήπεδο.
Κοινώς, ο Ιταλός ακολούθησε την λογική που έχει ο Παναθηναϊκός AKTOR όποτε περνάει τον Ντίνο Μήτογλου σε θέση 5. Αυτή η απόφαση έμελλε να αλλάξει τα δεδομένα. Αρχικά, στην τρίτη περίοδο η Εφές βρήκε ρυθμό με αυτά τα σχήματα και τελικά έμελλε να κλείσει το ματς με τον ίδιο τρόπο.
Το σχήμα με τους Σμιτς και Οσμάνι άνοιξε το γήπεδο. Η Εφές έπαιξε το λεγόμενο “5 Out”, όπου υπάρχουν δηλαδή 5 σουτέρ στο παρκέ στο ύψος του τριπόντου, ανοίγοντας την ρακέτα. Στις πρώτες δύο επιθέσεις με τέτοιο σχήμα, η Εφές είδε τους Οσμανί και Σμιτς να ευστοχούν σε τρίποντο. Κάπως, έτσι, ακολούθησε αυτή η φάση:
Ο Μπράιαντ έχει πάρει την μπάλα, με τον Χουάντσο να τον μαρκάρει. Με όλους τους συμπαίκτες του στο τρίποντο (5 Out) βλέπει ότι έχει χώρο να πάει προς το καλάθι.
Ο Μπράιαντ εφορμά προς το καλάθι, με όλους τους συμπαίκτες του να είναι πίσω από την γραμμή του τριπόντου. Οι Γκρέιμπριελ και Οσμάν (που είναι στην πίσω γραμμή της άμυνας) αργούν να πάνε σε βοήθεια.
Ο Μπράιαντ τελειώνει την φάση.
Είναι εύκολο να πει κάποιος ότι ο Παναθηναϊκός AKTOR θα μπορούσε να δώσει βοήθεια νωρίτερα. Με την Εφές να έχει ευστοχήσει σε δύο σερί τρίποντα νωρίτερα και να κλείνει το ματς με 13/27 τρίποντα συνολικά, αυτό δεν είναι τόσο απλό. Κι αν αυτή η φάση φαινόταν απλή, μία άλλη φάση στην 4η περίοδο ήταν πιο πολύπλοκη:
Ο Λάρκιν παίζει Pick and Roll με τον Σμιτς, με την Εφές να έχει στείλει τρεις παίκτες στην αδύνατη πλευρά, αδειάζοντας όλη την ρακέτα.
Με τον Λάρκιν να αποτελεί απειλή, Γιούρτσεβεν και Σλούκας βγαίνουν αμέσως πάνω του. Ο Λάρκιν πασάρει στον Ντόζιερ. Ο Σμιτς κόβει στο τεράστιο κενό που υπάρχει στην άμυνα του Παναθηναϊκού AKTOR.
Ναν και Γιούρτσεβεν μπερδεύονται σχετικά με το ποιος πρέπει να πάει στον Σμιτς, που είναι μόνος του κάτω από το καλάθι. Όλοι οι υπόλοιποι παίκτες του “τριφυλλιού” μαρκάρουν στο τρίποντο. Ο Ντόζιερ πασάρει την μπάλα.
Ο Σμιτς τελειώνει την φάση.
Η Εφές πήγε το ματς εκεί που ήθελε στο παιχνίδι. Έκανε παράγοντες τους Σμιτς και Οσμάνι, ακόμα και τον Γιλμάζ, απελευθέρωσε τον Μπράιαντ, είδε τον Λάρκιν να παίρνει σωστές αποφάσεις. Όλα αυτά φάνηκαν σε αυτές τις δύο φάσεις.
Ο Ναν ήταν, ξανά, εκτός ρυθμού
Ακόμα κι έτσι, πάντως, ο Παναθηναϊκός AKTOR ήταν μέσα στο ματς χάρη στον οίστρο του Όσμαν και του Σλούκα. Χρειαζόταν όμως κάτι παραπάνω από τον Ναν, στον τομέα των αποφάσεων. Ο Αμερικανός γκαρντ έμεινε στους 12 πόντους με 3/12 σουτ, 2 ασίστ και 2 λάθη σε 32 λεπτά συμμετοχής. Κυρίως, όμως, έπεσε – για τρίτη φορά σε τέσσερις αγώνες της σειράς – στην παγίδα της προσαρμοσμένης άμυνας των Τούρκων.
Ο Ναν δεν διάβασε σωστά το παιχνίδι. Δεν έβλεπε πάσες που – όταν έχει καθαρό μυαλό – τις βλέπει. Κάπως έτσι, έγιναν φάσεις όπως αυτή:
Ο Ναν παίρνει σκριν από τον Γιούρτσεβεν, με όλη την άμυνα της Εφές να τον περιμένει.
Ο Ναν πηγαίνει προς το καλάθι, έχοντας σοτν γοφό του τον Λάρκιν. Όλη η άμυνα της Εφές είναι προσαρμοσμένη πάνω του, ενώ Σλούκας και Όσμαν είναι ελεύθεροι στην περιφέρεια.
Ο Ναν παίρνει ένα δύσκολο floater, ενώ τρεις συμπαίκτες του (Μήτογλου, Σλούκας, Όσμαν) είναι ελεύθεροι στην περιφέρεια. Η πάσα στον Όσμαν στην γωνία είναι δύσκολο λόγω Τόμπσον, αλλά, γενικά, έχει επιλογές.
Στην τέταρτη περίοδο, έγινε μία άλλη παρόμοια φάση:
Ο Ναν παίρνει σκριν από τον Γιούρτσεβεν, ενώ όλη η άμυνα της Εφές τον περιμένει
Η Εφές παίζει Hedge Out (ο ψηλός βγαίνει σε βοήθεια). Ο Γιούρτσεβεν ρολάρει στο καλάθι, δίνοντας επιλογή πάσας στον Ναν (που δεν πασάρει), ενώ ο Σλούκας ανεβαίνει στις 45 μοίρες.
Ο Ναν επιλέγει να πάρει ένα σουτ υπό πίεση, ενώ ο Σλούκας είναι ελεύθερος στις 45 μοίρες.
Ο Ναν είναι πρώτα σκόρερ και μετά δημιουργός. Όλοι το ξέρουν αυτό. Φέτος έχει αποδείξει πολλές φορές ότι πλέον είναι διατεθειμένος να πασάρει με μεγαλύτερη συχνότητα. Στην σειρά με την Εφές ωστόσο έχει καταφέρει να συνδυάσει την δημιουργία με την εκτέλεση με συνέπεια μόνο στο Game 3. Στους δύο αγώνες στο ΟΑΚΑ το έκανε μόνο ανά διαστήματα (στην 4η περίοδο στο Game 1 και για 3 δεκάλεπτα στο Game 2). Στο Game 4 δεν το έκανε καθόλου. Και πλήρωσε το τίμημα.
Είναι ακόμα το φαβορί
Ο Παναθηναϊκός AKTOR πήγε στην Κωνσταντινούπολη έχοντας ως πρώτο στόχο να πάρει μία νίκη, ώστε να επιστρέψει την σειρά στο ΟΑΚΑ. Το ιδανικό σενάριο θα ήταν οι δύο νίκες και η πρόκριση στο Final Four. Το ιδανικό σενάριο δεν πραγματοποιήθηκε, αλλά οι “πράσινοι” εξακολουθούν να είναι το φαβορί.
Ο Παναθηναϊκός AKTOR έχει μία από τις πιο καυτές έδρες της Ευρώπης και καλύτερο ρόστερ από την Αναντολού Εφές. Αυτό που μένει να κάνει, είναι να το δείξει αυτό στο παρκέ στο Game 5. Αν επιστρέψει στις βασικές του αρχές, τότε θα τα καταφέρει και θα βρεθεί στο Final Four. Πρέπει όμως να είναι προσεκτικός. Η Εφές δεν αστειεύεται. Και το έχει δείξει σε όλη την σειρά.