X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Tο πρόγραμμα του GP Αυστραλίας και τα μυστικά της Μελβούρνης

Daniel Ricciardo, McLaren MCL36, arrives on the grid MCLAREN MEDIA CENTRE

Ο τρίτος φετινός αγώνας της Formula 1 μεταφέρει το καραβάνι από τη Μέση Ανατολή στην Ωκεανία, και στο σιρκουί Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης. Δείτε τις αναλυτικές ώρες των ελεύθερων και κατατακτήριων δοκιμών και του GP της Κυριακής (24/03), καθώς και τις 5 hot πληροφορίες για το σιρκουί της Αυστραλίας.

Η Μελβούρνη απουσίασε από το πρόγραμμα της Formula 1 τη διετία 2020-’21 λόγω της πανδημίας, αλλά το 2022 επέστρεψε για να μείνει. Ο σχεδιασμός της συνδυάζει τις προδιαγραφές των σιρκουί του Μπαχρέιν και της Τζέντα που άνοιξαν το φετινό πρωτάθλημα, αλλά και πάλι ο Μαξ Φερστάπεν φαντάζει ως το αδιαφιλονίκητο φαβορί με τη Red Bull RB20.

Η Ferrari δεν έχει ιδιαίτερες αναβαθμίσεις για την SF-24 σε αυτό τον αγώνα, όμως θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν και κατά πόσο θα μπορέσει στη Μελβούρνη να βγάλει στην επιφάνεια περισσότερη από τη δυναμική του cavallino για να μειώσει λίγη από την υστέρησή της από την πρωταθλήτρια.

Όμως, ένα πρώτο ερωτηματικό για τον αγώνα αυτού του τριημέρου είναι αν θα αγωνιστεί ο Κάρλος Σάινθ με τη Ferrari SF-24. Ο Ισπανός -που διεγνώσθη με σκωληκοειδίτιδα πριν δύο εβδομάδες στη Τζέντα και υπεβλήθη άμεσα σε χειρουργική επέμβαση- θα κληθεί να περάσει από εξετάσεις και δοκιμασίες φυσικής κατάστασης από τη FIA, και αναμένεται να συμμετάσχει στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής πριν αποφασιστεί αν θα λάβει μέρος στο υπόλοιπο διήμερο. Αν όχι, θα αντικατασταθεί -όπως και στη Σαουδική Αραβία- από τον Όλι Μπέρμαν.

Ένα άλλο ερωτηματικό είναι αν η Mercedes, μετά τη μελέτη όλων των δεδομένων των πρώτων δύο αγώνων, θα καταφέρει να ξεδιαλύνει λίγο το δυσεπίλυτο γρίφο της W15 - η οποία δεν είχε την ανταγωνιστικότητα που θα ήθελε η ομάδα, υστερώντας κυρίως σε τελική ταχύτητα στις ευθείες. Η ομάδα του Μπράκλεϊ θα κάνει ορισμένους “πειραματισμούς” με τις ρυθμίσεις στην προσπάθεια να ξεκλειδώσει τη δυναμική του μονοθεσίου της.

Πέραν αυτών, σίγουρα στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος θα βρεθούν και οι Αυστραλοί Όσκαρ Πιάστρι και Ντάνιελ Ρικιάρντο. Ο πρώτος δεν έχει στα χέρια του μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική McLaren, από την άποψη ότι η MCL38 δεν δείχνει ικανή να πλησιάσει τη Ferrari, ενώ ο Ρικιάρντο έχει το έξτρα κίνητρο ότι πρέπει να κάνει ορισμένες εντυπωσιακές εμφανίσεις αν θέλει να κρατήσει τις φιλοδοξίες του για την αναβάθμιση στη Red Bull Racing το 2025.

Στρατηγική
Για πρώτη φορά φέτος οι ομάδες θα έχουν στη διάθεσή τους τη μαλακότερη από τις πέντε διαφορετικές γόμες της Pirelli - τη C5. Η μέση γόμα θα είναι η C4 και η σκληρή η C3. Αυτό δείχνει ότι η επιφάνεια του Άλμπερτ Παρκ δεν καταπονεί ιδιαίτερα τα ελαστικά. Κάθε οδηγός θα έχει στη διάθεσή του 2 σετ σκληρής γόμας, 3 σετ μέσης γόμας και 8 σετ μαλακής.

Τα ελαστικά της Pirelli για το GP Αυστραλίας 2024 PIRELLI MEDIA


Στον περσινό αγώνα 13 οδηγοί χρησιμοποίησαν την (τότε) σκληρή γόμα C2 για τουλάχιστον 47 από τους 58 γύρους του αγώνα, συνεπώς η Pirelli διαθέτει τη C3 ως σκληρή φέτος. Οι ομάδες έχουν ελάχιστη εμπειρία από την απόδοση της μαλακότερης γόμας όλων, της C5, και ίσως από αυτό να επωφεληθούν οι ομάδες με την καλύτερη διαχείριση των ελαστικών τους.

Παραδοσιακά, το GP Αυστραλίας είναι αγώνας ενός πιτ-στοπ. Όμως, η επιλογή της μαλακότερης γόμας φέτος μπορεί να το αλλάξει αυτό, για οδηγούς που θα θελήσουν με αυτή να “επιθετούν” στην αρχή ή στο τέλος του αγώνα. Εξάλλου, η Αυστραλία βρίσκεται στα ξεκινήματα του Φθινοπώρου, και δεν έχει τις υψηλές θερμοκρασίες του καλοκαιριού - το θερμόμετρο θα κυμαίνεται στοθυς 19-21° Κελσίου στη διάρκεια του αγώνα, και το ενδεχόμενο βροχής είναι χαμηλότερο του 20%.

Παρακάτω μπορείτε να δείτε το πρόγραμμα του 3ου φετινού αγωνιστικού τριημέρου της Formula 1, από την Παρασκευή (22/3) μέχρι την Κυριακή (24/3), μαζί με πολλές άλλες ενδιαφέρουσες πληροφορίες για το GP της Αυστραλίας:

Άλμπερτ Παρκ, Μελβούρνη, ο Ντάνιελ Ρικιάρντο με το McLaren MCL36 στο GP Αυστραλίας 2022 MCLAREN MEDIA CENTRE

Πρόγραμμα GP Αυστραλιας 2024
Παρασκευή 22 Μαρτίου

  • 03:30-04:30: Ελεύθερες Δοκιμές 1 (FP1)
  • 07:00-08:00: Ελεύθερες Δοκιμές 2 (FP2)

Σάββατο 23 Μαρτίου

  • 03:30-04:30: Ελεύθερες Δοκιμές 3 (FP3)
  • 07:00-08:00: Δοκιμές κατάταξης (Q)

Κυριακή 24 Μαρτίου

  • 06:00: Αγώνας (GP)

GP Αυστραλίας 2024 / Μελβούρνη, 22-24 Μαρτίου 2024

5 Hot Info για την πίστα της Μελβούρνης

  • Η πρώτη φορά που έγινε αγώνας της Formula 1 στο Άλμπερτ Παρκ ήταν το 1996, μόλις τέσσερις μήνες μετά το GP στην Αδελαΐδα το 1995. Έκτοτε έχουν διεξαχθεί εκεί 26 GP. Τις περισσότερες νίκες στη Μελβούρνη τις έχει η Ferrari: 9, τέσσερις εκ των οποίων με τον Μίχαελ Σουμάχερ. Πέντε εν ενεργεία οδηγοί έχουν κερδίσει στο GP της Μελβούρνης: οι Φερνάντο Αλόνσο (2006), Λιούις Χάμιλτον (2008,’15), Βάλτερι Μπότας (2019), Σαρλ Λεκλέρ (2022) και Μαξ Φερστάπεν (2023). Συνολικά στο GP Αυστραλίας, μαζί με την Αδελαΐδα, το ρεκόρ (11) νικών έχει η McLaren.

  • Δεδομένου ότι το GP διεξάγεται στους δημόσιους δρόμους του Άλμπερτ Παρκ, η επιφάνεια της ασφάλτου έχει ορισμένα “σαμαράκια”, τα οποία οι οργανωτές προσπάθησαν να εξομαλύνουν με την τοποθέτηση νέου ασφαλτοτάπητα το 2022. Επίσης, η δημόσια χρήση του δρόμου σημαίνει ότι αρχικά το σιρκουί είναι πολύ ολισθηρό, και βελτιώνεται σε πρόσφυση με την πάροδο του τριημέρου.

  • Το Άλμπερτ Παρκ είναι μία από τις ταχύτερες πίστες του προγράμματος, καθώς ο Λιούις Χάμιλτον κέρδισε την πολ ποζίσιον του 2019 με μέση ωριαία ταχύτητα 235 km/h. Ο σχεδιασμός του απαιτεί ένα πολύ συγκροτημένο σύνολο ρυθμίσεων, και ειδικότερα ακριβές εμπρός μέρος για την είσοδο σε πολλές από τις στροφές της πίστας.

  • Με την επιστροφή του αγώνα -έπειτα από την πανδημία- το 2022 μεγάλωσε το πλάτος της πίστας σε αρκετά σημεία, όπως στην πρώτη στροφή όπου έχουν συμβεί πολλές φορές στο παρελθόν ατυχήματα. Η στροφή 6 έχει νέα χάραξη με μεγαλύτερο φάρδος που επιτρέπει αρκετά υψηλότερες ταχύτητες, ενώ το σικέιν των στροφών 9-10 έχει αντικατασταθεί από μία πολύ ανοιχτή καμπή υψηλής ταχύτητας.

  • Το 2023 το GP της Μελβούρνης ήταν ιδιαίτερα επεισοδιακό: μετά από πολλαπλά συμβάντα και διακοπές με κόκκινες σημαίες, μόνο 12 οδηγοί κατάφεραν να δουν την καρό σημαία. Τέσσερις από τους οδηγούς που εγκατέλειψαν (Πιέρ Γκασλί, Εστεμπάν Οκόν, Νικ ντε Βρις και Λόγκαν Σάρτζεαντ) όταν ενεπλάκησαν σε ατύχημα στην πρώτη στροφή κατά την επανεκκίνηση μετά την πρώτη κόκκινη σημαία.
TAGS FORMULA 1 F1 F1 2024 GP ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ