X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Ποιοί είναι οι μνηστήρες της Alpha Tauri, αν η Red Bull αποφασίσει να την πουλήσει

RED BULL CONTENT POOL

Η Red Bull, στη μετά-Ντίτριχ Μάτεσιτζ εποχή της, σκέφτεται να βάλει πωλητήριο στη δεύτερη ομάδα της στη Formula 1. Γιατί η Alpha Tauri έπαψε να της είναι πλέον χρήσιμη, και ποιοί θα ενδιαφέρονταν να την αγοράσουν.

Μετά το θάνατο του ιδρυτή και διοικητή της Red Bull Ντίτριχ Μάτεσιτζ τον Οκτώβριο του 2022, το μέλλον της Alpha Tauri στη F1 δείχνει νεφελώδες. Οι αιτίες είναι αρκετές, αγωνιστικές και μη, όμως η αλήθεια είναι πως η τωρινή είναι η ιδανική εποχή για να βάλει πωλητήριο μία ομάδα.

Όπως πικρά διαπίστωσε ο Μάικλ Αντρέτι, στην προσπάθειά του να κάνει την Andretti Global την 11η ομάδα της Formula 1 (και μάλιστα με την επίσημη υποστήριξη της General Motors, μέσω της Cadillac), το σπορ δεν αντιμετωπίζει με καθόλου καλό μάτι αυτή την προοπτική. Και κυρίως οι δέκα υφιστάμενες ομάδες, που δεν θα ήθελαν να μοιράσουν το μερίδιό τους από τα τηλεοπτικά δικαιώματα της F1 και σε ένα 11ο μέλος.

Καθώς ο Αντρέτι βρέθηκε εμπρός στην πρόταση να αυξηθεί η εγγύηση για μια νέα ομάδα που φιλοδοξεί να μπει στη F1 από τα 200 στα 600 (!) εκατομμύρια δολάρια, ώστε να δοθεί αποζημίωση στις άλλες 10 ομάδες για τα έσοδα που θα χάσουν, γίνεται λοιπόν σαφές ότι μια υπάρχουσα ομάδα του σπορ θα είναι μήλον της έριδος όχι μόνο για τον Αντρέτι, αλλά και για αρκετούς άλλους ενδιαφερόμενους μεγιστάνες ή διοικητές επιχειρήσεων ή κατασκευαστές που φιλοδοξούν να δημιουργήσουν τη δική τους ομάδα της F1.

Πέραν της εξαιρετικά προσοδοφόρας προοπτικής από την πώληση της Alpha Tauri, υφίστανται και αγωνιστικοί λόγοι για τους οποίους η Red Bull θα ήθελε να την πουλήσει. Πρώτα από όλα, η ομάδα βρίσκεται σε αγωνιστική κάμψη: πέρσι τερμάτισε στη φτωχή προτελευταία θέση του πρωταθλήματος, και η απόδοση της φετινής AT04 στις δοκιμές του Μπαχρέιν δεν αφήνει αισιοδοξία για κάτι πολύ καλύτερο.

Έπειτα, η Alpha Tauri έχασε τα τελευταία χρόνια έναν από τους βασικούς της λόγους ύπαρξης: την εξέλιξη νέων οδηγών για τη βασική ομάδα, Red Bull Racing. Ο Μαξ Φερστάπεν έχει συμβόλαιο μέχρι το τέλος του 2028, και η Ακαδημία της Red Bull άρχισε πια να "παράγει" περισσότερους αστέρες από όσους χρειαζόταν.

Εξάλλου, για τη θέση δίπλα στον Φερστάπεν επιλέχθηκε ένας οδηγός εκτός της οικογένειας της Red Bull, ο Σέρτζιο Πέρεζ, και αγνοήθηκε χαρακτηριστικά ο Πιέρ Γκασλί. Ακόμα και για την Alpha Tauri, φέτος ο Χέλμουτ Μάρκο (επικεφαλής της Ακαδημίας οδηγών της Red Bull) διάλεξε έναν οδηγό από τη Mercedes, τον Ολλανδό Νικ ντε Βρις.

Βάσει των παραπάνω, αλλά και της απόφασης της Red Bull να κλείσει αρκετά τμήματα της φίρμας ειδών μόδας Alpha Tauri, η αυστριακή εταιρεία κλίνει προς δύο επιλογές: είτε να πουλήσει την ομάδα της Φάνετσα, είτε να τη μεταφέρει στην έδρα της Red Bull Racing στο Μίλτον Κινς της Βρετανίας για να μειώσει το κόστος. Υπάρχει, βεβαίως, και το ενδεχόμενο να μην αλλάξει τίποτα.

Αν αποφασίσει να την πουλήσει, πάντως, το ενδιαφέρον θα είναι πολύ μεγάλο. Ο πρώτος και κύριος ενδιαφερόμενος θα ήταν η Andretti Global, που πιέζει τη FIA να εξασφαλίσει μια θέση στη F1 έχοντας την υποστήριξη της General Motors και τη συμφωνία με τη Renault/Alpine για να χρησιμοποιεί τους κινητήρες της.

Η ομάδα του Μάικλ Αντρέτι, βεβαίως, έχει ήδη ξεκινήσει την κατασκευή των κεντρικών της εγκαταστάσεων στην πόλη Φίσερς της Ιντιάνα, όμως ο Αμερικανός -πρώην οδηγός της F1- επιθυμεί μία βάση στην Ευρώπη για την υποστήριξή της. Θα προτιμούσε να ήταν στη Βρετανία, αλλά βεβαίως οι εγκαταστάσεις της Alpha Tauri στη Φαέντσα έχουν αναβαθμιστεί ιδιαίτερα τις δύο τελευταίες δεκαετίες απο τη Red Bull.

RED BULL CONTENT POOL

Εξάλλου, μπορεί να αγοράσει την ομάδα και να τη μεταφέρει στις ΗΠΑ. Κι αυτό είναι μια σταγόνα μπροστά στον ωκεανό των εκατομμυρίων δολαρίων που χρειάζεται για να εξασφαλίσει την 11η θέση στις ομάδες του σπορ.

Έπειτα, ενδιαφέρον για την αγορά της Alpha Tauri θα μπορούσαν να δείξουν δύο κατασκευαστές: η Honda και η Porsche. Τα δύο εργοστάσια που συνομιλούσαν με τη Red Bull Racing, αλλά εντέλει έχασαν το τρένο της για πολλούς λόγους και πολύ πριν η ομάδα του Μίλτον Κινς αποφασίσει να θεσπίσει τη χορηγική και τεχνολογική της συνεργασία με τη Ford.

Η Honda συμπεριλαμβάνεται στους έξι κατασκευαστές κινητήρων του 2026, αλλά ακόμη η διοίκησή της στο Τόκιο δεν έχει αποφασίσει αν θα συμμετάσχει επίσημα και εργοστασιακά στη F1. Πλέον, οι επιλογές της είναι περιορισμένες, όμως: αν θέλει να παρέχει κινητήρες, οι μόνες διαθέσιμες ομάδες είναι οι McLaren, Aston Martin και Williams. Όμως, ξαφνικά με την πώληση της Alpha Tauri προκύπτει το ενδεχόμενο να φτιάξει η Honda ξανά τη δική της πλήρη εργοστασιακή ομάδα. Παρότι κάτι τέτοιο ακούγεται πολύ ελκυστικό, η διοίκηση της εταιρείας φέρεται να έχει διαγράψει αυτή την πιθανότητα.

Όσο για την Porsche, μετά το ναυάγιο των συνομιλιών της για την αγορά του 50% της RBR μοιάζει εξαιρετικά αμφίβολο να θελήσει να αγοράσει τη β' ομάδα της Red Bull. Κυρίως διότι η συνεργασία με τη Red Bull Racing θα περιλάμβανε και το νεότευκτο εργοστάσιο κατασκευής κινητήρων της Red Bull Powertrains στο Μίλτον Κινς. Η Porsche δεν διαθέτει εργοστάσιο κινητήρων, και θα πρέπει να προχωρήσει και σε αυτή την επένδυση - ενώ ο χρόνος για το 2026 έχει γίνει πια οριακός.

Κάτι ανάλογο ισχύει και για τη Hyundai, που ακούγεται ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να μπει στη F1. Ακόμα κι αν στο παρασκήνιο οι σκέψεις της προχωρούν με γοργούς ρυθμούς, είναι εξαιρετικά αμφίβολο ότι θα είναι σε θέση να δεσμευτεί από τώρα για ένα τόσο μεγάλο βήμα, όπως είναι η αγορά μιας ήδη υπάρχουσας ομάδας.

Δύο άλλοι επίδοξοι αγοραστές θα μπορούσαν να ήταν δύο αγωνιστικές ομάδες σε μικρότερες κατηγορίες του μότορσπορ. Η πρώτη είναι η Hitech, που έχει την οικονομική υποστήριξη της ρωσικής Uralkali του Ντίμτρι Μαζέπιν, πατέρα του πρώην οδηγού της Haas Νικίτα Μαζέπιν. Ο πρώτος ενδιαφερόταν να αγοράσει τόσο τη Force India/Racing Point, πριν την αποκτήσει ο Λόρενς Στρολ και τη μετονομάσει σε Aston Martin F1, όσο και τη Haas από τον Αμερικανό Τζιν Χάας. Βεβαίως, μια πιθανή αγορά της Alpha Tauri θα εξαρτηθεί και από τη στάση της FIA στο ρωσο-ουρανικό ζήτημα.

Η δεύτερη ομάδα είναι η Mumbai Falcons. Ιδρύθηκε πριν από 4 χρόνια από την ινδική κατασκευαστική εταιρεία Gadhoke Group, και αμέσως αναδείχθηκε ως μία από τις κορυφαίες ομάδες της Ασίας - χάρη και στη συνεργασία με τη διακεκριμένη Prema. Η Mumbai Falcons είναι η αγωνιστική στέγη πολλών νέων ταλέντων από τις Ακαδημίες των ομάδων της F1, έχει στενές σχέσεις με τη FIA -κυρίως στο χώρο του Karting- και συμμετέχει στην ομάδα των promoters της Formula Regional Indian και της ινδικής Formula 4. Η γιγάντωσή της σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα είναι σπάνια, στην ιστορία του μότορσπορ.

TAGS FORMULA 1 F1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ