X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

GP ΒΡΑΖΙΛΙΑΣ

GP Βραζιλίας, Formula 1: Μυθική νίκη Χάμιλτον στο Ιντερλάγκος

Μάχη ανάμεσα σε Χάμιλτον και Φερστάπεν στο γκραν πρι της Βραζιλίας | 14 Νοεμβρίου 2021 © 2021 ANDRE PENNER/AP IMAGES

Με μια από τις πιο μεγαλειώδεις εμφανίσεις της καριέρας του στη F1, ο Λιούις Χάμιλτον κέρδισε το GP Βραζιλίας, περνώντας στα ίσα τον Μαξ Φερστάπεν στην πίστα, και μείωσε τη διαφορά τους στο πρωτάθλημα από τους 21 στους 14 βαθμούς – βάζοντας και πάλι "φωτιά" στη μάχη του τίτλου.

Ο Λιούις Χάμιλτον κέρδισε το GP Βραζιλίας παρότι εκκίνησε τελευταίος στον αγώνα Sprint Qualifying, όπου ανελίχθηκε στην 5η θέση, και παρότι εκκίνησε το Κυριακάτικο (14/11) GP από τη 10η θέση, λόγω αλλαγής του θερμικού κινητήρα της Mercedes την Παρασκευή.

Ο Βρετανός πέρασε τον Φερστάπεν στην πίστα στον 59ο γύρο, μετά από αλλεπάλληλες, οριακές προσπάθειες, και ενώ οι δύο ισορροπούσαν στα όρια των κανονισμών. Ήταν μια από τις μεγάλες μάχες της χρονιάς, που όμως τώρα έληξε καθαρά.

Το βάθρο έκλεισε ο Βάλτερι Μπότας, εμπρός από τους Σέρχιο Πέρεθ, Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ, που έκαναν μοναχικό αγώνα στο δεύτερο μισό της εξάδας.

Μετά τη νίκη του ο Χάμιλτον μείωσε τη διαφορά από την κορυφή για την κατάκτηση του τίτλου στους 14 βαθμούς.


Στην εκκίνηση ο Μαξ Φερστάπεν πέρασε άμεσα τον κάτοχο της πολ ποζίσιον Βάλτερι Μπότας, και σύντομα το ίδιο έκανε και ο Σέρχιο Πέρεθ. Την ίδια ώρα, ο Χάμιλτον πολύ γρήγορα, εκμεταλλευόμενος και την επαφή του Λάντο Νόρις με τον Κάρλος Σάινθ, ανέβηκε στην 6η θέση.

Ο Λιούις μέσα στους πρώτους δύο γύρους πέρασε και τις Ferrari, για να φτάσει πίσω από τον Μπότας, και δέχθηκε την απλόχερη κίνηση του Φινλανδού να του ανοίξει δρόμο στην ευθεία για να καταδιώξει τις Red Bull.

Λίγους γύρους αργότερα, ο Χάμιλτον πλησίασε και με το DRS πέρασε σχετικά εύκολη την RB-Honda του Πέρεθ. Ο Φερστάπεν, σε εκείνο το σημείο, ήταν 3,5-4,0 δευτερόλεπτα εμπρός από τον Άγγλο. Έτσι, η Mercedes στον 22ο γύρο επιχείρησε το undercut με το πρώτο πιτ-στοπ του Χάμιλτον. Η RBR απάντησε αμέσως, αλλά όταν ο Ολλανδός γύρισε στην πίστα το προβάδισμά του από τον Λιούις είχε μειωθεί στο μισό.

Όλα έδειχναν ότι με ένα ακόμα undercut ο Λιούις θα μπορούσε να περάσει μέσα από τα πιτς. Για τον σκοπό αυτό, η RBR κάλεσε πρώτη, απρόσμενα, τον Μαξ στα πιτς για να τποθετήσει τη σκληρή γόμα. Ο Λιούις, έχοντας ακόμη ζωή στα ελαστικά του, αποφάσισε να μείνει για δύο ακόμη γύρους στην πίστα – ώστε με το επόμενο σετ να είναι ακόμα ταχύτερος του Μαξ, λόγω της διαφοράς πρόσφυσης.

Έτσι κι έγινε. Πολύ σύντομα ο Χάμιλτον βρέθηκε στο κιβώτιο ταχυτήτων της RB-Honda, και ακολούθησε μια συγκλονιστική μάχη 25 γύρων. Ο Λιούις έκανε αλλεπάλληλες προσπάθειες να περάσει, ο Φερστάπεν αμύνονταν -μέσα στα όρια των κανονισμών, όπως αποφάσισαν οι αγωνοδίκες-, αλλά στον 59ο γύρο ο Χάμιλτον σφράγισε την κίνησή του.

Πέρασε τον Ολλανδό πριν καν οι δύο φτάσουν στην τρίτη στροφή, τέθηκε επικεφαλής και άμεσα χάθηκε στον ορίζοντα – καθώς ο Φερστάπεν με τα ελαστικά του δεν είχε απαντήση για το ρυθμό του Άγγλου. Ο Πέρεθ, που καθυστέρησε λίγο τη δεύτερη είσοδό του στα πιτς έμεινε λίγο μακριά από τον Μπότας, και εκεί έληξε και η μάχη του βάθρου.

Το GP Βραζιλίας είχε, νωρίς, μία περίοδο οχήματος ασφαλείας, και άλλες δύο εικονικού οχήματος ασφαλείας, για τον καθαρισμό των συντριμμιών από σχετικά ανώδυνες επαφές αρκετών οδηγών. Αυτό όχι μόνο έκλεισε τις διαφορές, αρχικά, αλλά και βοήθησε λίγο τον Μπότας στο δεύτερο πιτ-στοπ του, που συνέπεσε με το δεύτερο VSC.

Μετά τις αρχικές αψιμαχίες με τις McLaren, η Ferrari έκανε με τους Λεκλέρ και Σάινθ άνετο αγώνα στο τέλος της εξάδας. Ο Πιέρ Γκασλί απάντησε σήμερα στα προβλήματά του αυτό το τριήμερο, όπως και οι δύο Alpine – με τον Αλόνσο να ανεβαίνει από την 12η στην 9η θέση, κάνοντας μόνο ένα πιτ-στοπ.

Το επόμενο GP της Formula 1 έρχεται σε μόλις μία εβδομάδα (21/11): είναι ο πρώτος από τους τρεις αγώνες του φινάλε της σεζόν, ο πρώτος από τους τρεις της Μέσης Ανατολής, το GP του Κατάρ στην πίστα του Λοσάιλ.


TAGS GP ΒΡΑΖΙΛΙΑΣ FORMULA 1 ΛΙΟΥΙΣ ΧΑΜΙΛΤΟΝ ΜΑΞ ΦΕΡΣΤΑΠΕΝ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ