X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Formula 1: "Βόμβα" Αλόνσο, η Aston Martin ταχύτερη της Ferrari στην προσομοίωση αγώνα

Ο Φερνάντο Αλόνσο στις δοκιμές του Μπαχρέιν με την Aston Martin 2023 AP IMAGES/FRANK AUGSTEIN

Η Ferrari φάνηκε να έχει στις δοκιμές του Μπαχρέιν με τη νέα SF-23 το περσινό της πρόβλημα στη διαχείριση ελαστικών, και ο Φερνάντο Αλόνσο το επιβεβαιώνει λέγοντας πως η Aston Martin AMR23 ήταν «λιγάκι ταχύτερη» από τη Scuderia στις αγωνιστικές συστοιχίες γύρων.

Οι δοκιμές εξέλιξης των νέων μονοθεσίων της Formula 1 δεν ενδείκνυνται για απολύτως ασφαλή συμπεράσματα, ειδικά στην απόλυτη ταχύτητα σε έναν γύρο, όμως από τις προσομοιώσεις αγώνα προκύπτουν κάποιες σχετικά ασφαλείς ενδείξεις διότι μπορεί να προβλεφθεί με σχετική ακρίβεια το φορτίο καυσίμων κάθε μονοθεσίου.

Σε μια τέτοια προσομοίωση αγώνα οι ομάδες κάνουν συστοιχίες γύρων ανάμεσα σε προκαθορισμένα πιτ-στοπς αλλαγής ελαστικών, όπως ακριβώς θα έκαναν και στον αγώνα, με σκοπό να διαπιστώσουν το ρυθμό φθοράς κάθε είδους γόμας στις τέσσερις γωνίες του μονοθεσίου.

Πολλοί ειδικοί της F1, λοιπόν, παρατήρησαν στις δοκιμές των νέων μονοθεσίων της F1 2023 στο Μπαχρέιν την απότομη πτώση της απόδοσης της Ferrari SF-23 στη διάρκεια μιας τέτοιας προσομοίωσης. Η Scuderia ήλπιζε ότι με το νέο της φετινό cavallino θα έλυνε το περσινό αυτό πρόβλημα της F1-75, που ήταν μία από τις αιτίες που δεν κατάφερε να ανταγωνιστεί τη Red Bull RB18 για τη διεκδίκηση των τίτλων στο δεύτερο μισό του 2022.

Ο Φερνάντο Αλόνσο στις δοκιμές του Μπαχρέιν με την Aston Martin 2023 AP IMAGES/FRANK AUGSTEIN


Όμως, η απόδοση της SF-23 στις δοκιμές δεν άφησε θετικά συμπεράσματα στον τομέα αυτόν - τουλάχιστον στους παρατηρητές. Και η υποψία τους αυτή ενισχύθηκε ακόμα περισσότερο και από τα λόγια του Φερνάντο Αλόνσο, της γενικώς εντυπωσιακής σε απόδοση και αξιοπιστία Aston Martin AMR23 όλο το τριήμερο, ότι το βρετανικό μονοθέσιο ήταν "λιγάκι ταχύτερο" της Ferrari SF-23 στις συστοιχίες γύρων της προσομοίωσης.

"Την τελευταία ημέρα των δοκιμών κάναμε προσομοίωση αγώνα", είπε ο Ισπανός. "Συμπληρώσαμε 57 γύρους, όπως ακριβώς θα κάνουμε αυτό το τριήμερο στο Μπαχρέιν. Τοποθετήσαμε καύσιμα για 57 γύρους, και κάναμε τους 57 γύρους με αγωνιστικές ρυθμίσεις, ακόμα και με τις αλλαγές ελαστικών. Η Ferrari έκανε ταυτόχρονα το ίδιο πρόγραμμα με εμάς, με τα ίδια καύσιμα για τον αγώνα, και τα ίδια πιτ-στοπς. Κι ήμασταν λίγο ταχύτεροι".

Πάντως, η ιταλική εφημερίδα La Gazzetta dello Sport γράφει πως τα ανησυχητικά συμπεράσματα για τη διαχείριση των ελαστικών από τη SF-23 οφείλονται στο μεγάλο φορτίο καυσίμου που έφερε διαρκώς το cavallino - ειδικά με τη γόμα C3. Στις δοκιμές του Μπαχρέιν χρησιμοποιήθηκαν και οι μαλακότερες γόμες C4 και C5, αλλά στο GP του Μπαχρέιν αυτό το τριήμερο η C3 θα είναι η πιο μαλακή, δίπλα στη μέση C2 και τη σκληρή C1.

Οι Ιταλοί, συγκεκριμένα, αναφέρουν πως ακόμα και στις μικρές εξόδους της Ferrari SF-23 από το γκαράζ, ακόμα και με τα πιο μαλακά ελαστικά, το μονοθέσιο είχε σταθερά υψηλό φορτίο καυσίμων, που έφτανε τα 35-40 κιλά. Και το φορτίο αυτό δεν έπεφτε ποτέ κάτω από τα 20 κιλά, σε αντίθεση με τη Red Bull που έβαζε στην RB19 λιγότερα καύσιμα για κάθε stint στην προσομοίωση αγώνα - όσα καύσιμα θα χρειαζόταν σε ρεαλιστικές συνθήκες.

Ο Κάρλος Σάινθ στις δοκιμές του Μπαχρέιν με τη Ferrari 2023 AP IMAGES/FRANK AUGSTEIN

Με λίγα λόγια, όπως γράφει η ιταλική εφημερίδα, η διαχείριση των ελαστικών από τη SF-23 ήταν παραπλανητική λόγω του αυξημένου βάρους από το φορτίο καυσίμων κάθε φορά - μεγαλύτερου από αυτό που θα χρειαζόταν για την κάλυψη όλης της απόστασης ενός αγώνα, και το οποίο συνέβαλλε στην υπέμετρη φθορά των ελαστικών της. Κι ακόμη, ότι απομένει να φανεί πώς θα διαχειρίζεται η RB19 τις διάφορες γόμες της με πλήρες φορτίο καυσίμων.

Σε κάθε περίπτωση, αυτά θα αποδειχθεί αν ισχύουν -ή όχι- την προσεχή Κυριακή 5/03, στο πρώτο GP του 2023 στο Μπαχρέιν. Από την άλλη, όμως, επιβεβαιώνουν τη γενικότερη αίσθηση από τις δοκιμές ότι η Aston Martin έχει τη δυναμική όχι μόνο να πλησιάσει, αλλά και να ανταγωνιστεί τις τρεις κορυφαίες ομάδες της F1 τη φετινή σεζόν.

TAGS FORMULA 1 F1 FERRARI ASTON MARTIN ΦΕΡΝΑΝΤΟ ΑΛΟΝΣΟ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ