X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Formula 1: Τι βελτιώσεις ετοιμάζουν RBR και Ferrari για το Σίλβερστοουν

Η Ferrari με τη Red Bull RED BULL CONTENT POOL

Ο "πόλεμος εξέλιξης" των δύο κορυφαίων φετινών μονοθεσίων της Formula 1 συνεχίζεται με πλήρη ισχύ για τη μάχη των φετινών τίτλων, και οι Red Bull RB18 και Ferrari F1-75 θα έχουν σημαντικές αναβαθμίσεις στο Βρετανικό GP το προσεχές τριήμερο.

Η πίστα του Σίλβερστοουν, που θα φιλοξενήσει την Κυριακή (3/7) το 10ο φετινό γύρο της F1, επιφυλάσσει ίσως τη σημαντικότερη αεροδυναμική δοκιμασία για τα φετινά μονοθέσια του σπορ - και ίσως την πιο ενδεικτική της δυναμικής τους.

Η συστοιχία των τριών υπερβολικά γρήγορων στροφών Maggotts, Becketts και Chapel θα βγάλουν στην επιφάνεια την ακριβή αεροδυναμική απόδοση της άντωσης που προκύπτει από το δάπεδο - βάσει των νέων φετινών κανονισμών που μετέφεραν την μεγαλύτερη παραγωγή της άντωσης σε αυτό το σημείο, έναντι του αμαξώματος και των πτερυγών.

Οι δύο ομάδες που διεκδικούν τον τίτλο δαπάνησαν εκ νέου ένα μέρος του φετινού τους -περιορισμένου στα 140 εκατομμύρια ευρώ- προϋπολογισμού, μιας και οι διαδοχικοί αγώνες στη Βρετανία και την Αυστρία τις φέρνουν στο μέσον του φετινού πρωταθλήματος. Η RBR για να διατηρήσει το σεβαστό της προβάδισμα στα δύο πρωταθλήματα, οδηγών και κατασκευαστών, και η Ferrari για να το περιορίσει.

Η Ferrari με τη Red Bull RED BULL CONTENT POOL

Η RBR έχει ετοιμάσει για το Σίλβερστοουν -που βρίσκεται ελάχιστα χιλιόμετρα μακριά από το εργοστάσιό της στο Μίλτον Κινς- μια σειρά από αναβαθμίσεις ειδικά του δαπέδου, για την παραγωγή περισσότερης άντωσης στις γρήγορες στροφές. Μαζί, έχει ανακατασκευάσει το δάπεδο για περισσότερη ακαμψία αποφεύγοντας τη χρήση επιπλέον συνδέσμων και εξαρτημάτων που θα αύξαναν το βάρος.

Σύμφωνα με πληροφορίες μάλιστα, το νέο σχέδιο του δαπέδου θα αποτελέσει το σημείο εκκίνησης για την αεροδυναμική μελέτη της RB19 του 2023. Επίσης, η ομάδα του Άντριαν Νιούι έχει τροποποιήσει την πίσω πτέρυγα και μαζί το μηχανισμό ενεργοποίησης του DRS, προκειμένου να επιδιορθώσει τη δυσλειτουργία που αυτό παρουσίασε στο Μπακού. Συνολικά, όπως λέει η RBR, οι βελτιώσεις του Σίλβερστοουν επιλύουν αρκετά μικρά αλλά σημαντικά μειονεκτήματα της RB18.

Η Ferrari από την πλευρά της έχει προχωρήσει σε όχι εκτενή αλλά σίγουρα σημαντικό ανασχεδιασμό σημείων του δαπέδου και του διαχύτη, όπως και της πίσω πτέρυγας - που έχει ηπιότερη καμπυλότητα στο κέντρο της και πιο συμπαγείς πλευρές, με σκοπό τη μείωση της αεροδυναμικής της αντίστασης χωρίς την απώλεια παραγωγής άντωσης.

Η Ferrari με τη Red Bull RED BULL CONTENT POOL

Οι βελτιώσεις του δαπέδου αποσκοπούν να την κάνουν ταχύτερη στις πολύ γρήγορες στροφές του Σίλβερστοουν, και για τον ίδιο σκοπό βοηθά και η περαιτέρω μείωση της απόστασης του δαπέδου από το έδαφος που επέτρεψε ο καλύτερος έλεγχος των -έντονων- αναπηδήσεων της F1-75.

Μια άλλη παράμετρος της δουλειάς της Scuderia αφορά στις τροποποιήσεις των ρυθμίσεων ειδικά για τον Κάρλος Σάινθ, που μόλις στον Καναδά ξεκίνησε να αισθάνεται άνετα στο κόκπιτ της F1-75. "Θέλω μόνο να αφοσιώνομαι στις απαιτήσεις κάθε αγώνα, να πηγαίνω σε κάθε πίστα και να προσπαθώ να βάζω τον εαυτό μου στο 'παράθυρο' απόδοσης του αυτοκινήτου και να αισθάνομαι άνετα με αυτό", είπε ο Ισπανός.

Και συμπλήρωσε: "Στον Καναδά το πέτυχα και ήμουν ταχύτς από τις πρώτες δοκιμές μέχρι το ρυθμό αγώνα. Εκεί πίεζα χωρίς το φόβο να γλιστρήσει η ουρά και να χάσω τον έλεγχο, όπως για παράδειγμα φοβόμουν στη Βαρκελώνη. Γίνεται καλή πρόοδος και έχουμε αλλάξει ορισμένα πράγματα στο αυτοκίνητο για να το φέρουμε πιο κοντά στις επιθυμίες μου - και φαίνεται ότι αυτά λειτουργούν. Όμως χρειάζομαι περισσότερες πίστες, και περισσότερα είδη στροφών, για να έχω μια σωστή αίσθηση για αυτό".

Ο διευθυντής της Red Bull, Κρίστιαν Χόρνερ RED BULL CONTENT POOL


Παρότι η RBR έχει κερδίσει τους έξι τελευταίους αγώνες της Formula 1, ο διευθυντής της Κρίστιαν Χόρνερ είπε ότι οδεύοντας προς το Σίλβερστοουν η Ferrari είναι το φαβορί στον βρετανικό αγώνα: "Από πλευράς καθαρής απόδοσης, μπορεί να πει κανείς ότι -όπως και στη Βαρκελώνη- αυτός θα είναι ένας δυνατός αγώνας για εκείνους", είπε ο Βρετανός. "Θα έχει ενδιαφέρον, διότι ακούω επίσης ότι η Ferrari θα έχει και ορισμένες αναβαθμίσεις", κατέληξε.

TAGS FORMULA 1 F1 FERRARI RED BULL
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ