X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Formula 1: Ο Μπινότο δεσμεύεται για το 2023 από τη Ferrari, η Audi στον ορίζοντα

Ο Ματία Μπινότο SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

Σύμφωνα με πληροφορίες από την Ιταλία, η Scuderia Ferrari θα αποζημιώσει για όλο το 2023 τον Ματία Μπινότο με τη συμφωνία να μην εργαστεί για άλλη ομάδα πριν το τέλος του έτους. Ο Τσέζαρε Φιόριο εντείνει τις φήμες ότι ο Ιταλός οδεύει στην Audi, από το 2024.

Η τακτική των ομάδων της Formula 1 να απαγορεύουν στα υψηλόβαθμα στελέχη τους να μετακινούνται απευθείας μετά την αποχώρησή τους σε μια άλλη ομάδα δεν είναι ούτε καινούρια ούτε παράξενη πλέον.

Πρόκειται για το αποκαλούμενο "έτος αγρανάπαυσης" και γίνεται με σκοπό να εμποδιστεί η μεταφορά τεχνικών πληροφοριών από την παλιά στη νέα ομάδα ενός τέτοιου στελέχους.

Κάτι τέτοιο, σύμφωνα με ιταλικά δημοσιεύματα, συμβαίνει και στην περίπτωση της Ferrari και του Ματία Μπινότο. Ο Ιταλός παραιτήθηκε από τη θέση του αγωνιστικού διευθυντή στο τέλος του περασμένου Νοεμβρίου, και τυπικά αποχώρησε από τη θέση την τελευταία μέρα του 2023 - μία εβδομάδα πριν από την έλευση του διαδόχου του, Φρεντερίκ Βασέρ.

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα Formu1a.uno, όμως, ο Μπινότο δεν μπορεί φέτος να εργαστεί σε κάποια άλλη ομάδα, καθώς έφτασε σε συμφωνία με τη Ferrari για ένα "έτος αγρανάπαυσης", μέχρι το τέλος του 2023 που θα έληγε το συμβόλαιο μεταξύ των δύο πλευρών που έσπασε τον περασμένο Νοέμβριο.

Αυτό σημαίνει ότι ο Μπινότο δεν θα εργάζεται και δεν θα έχει καμία επαφή με τη Ferrari σε όλη τη διάρκεια του 2023, αλλά παράλληλα δεν θα επιτρέπεται να δουλεύει για καμία άλλη ομάδα μέχρι το τέλος του έτους. Η συμφωνία περιλαμβάνει την οικονομική αποζημίωση του Ιταλού από τη Scuderia για όλο αυτό το χρονικό διάστημα.

Παράλληλα, αυτό επίσης σημαίνει ότι θα πρέπει να περιμένουμε τουλάχιστον ένα χρόνο ακόμα για να διαπιστώσουμε τον επόμενο σταθμό της καριέρας του Ματία Μπινότο. Οι φήμες εντείνονται ότι αυτός θα είναι στο Χίνβιλ, στο εργοστάσιο της Sauber που θα μετονομαστεί σε Audi το 2026.

Τον περασμένο Δεκέμβριο έγκυρα ιταλικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν ότι ο Ιταλός είχε συζητήσεις με τη διοίκηση της Audi. Παράλληλα, μετά την αποχώρηση του Φρεντ Βασέρ από τη θέση του αγωνιστικού διευθυντή της Sauber (Alfa Romeo F1, μέχρι το τέλος του 2023), για να πάρει τη θέση του Μπινότο στη Ferrari, η Sauber ανακοίνωσε την απόκτηση του Αντρέας Σιντλ από τη McLaren.

Ωστόσο, ο Σιντλ δεν έχει μηχανολογική εξειδίκευση αλλά είναι περισσότερο διοικητικός, και επίσης δεν ανέλαβε τη θέση του αγωνιστικού διευθυντή αλλά μία θέση παραπάνω: του διευθύνοντος συμβούλος της ομάδας. Που σημαίνει ότι η θέση του αγωνιστικού διευθυντή στο Χίνβιλ παραμένει κενή - και κατά πολλούς θα καλυφθεί από τον Μπινότο το 2024, όταν πια ο Ιταλός θα έχει αποδεσμευθεί από τη Ferrari.

Τις φήμες ενέτεινε στο μεταξύ και ο πρώην αγωνιστικός διευθυντής της Ferrari τη δεκαετια του 1990, Τσέζαρε Φιόριο, λέγοντας πως η ιδιαίτερη τεχνική εξειδίκευση και ικανότητα του Μπινότο θα είναι πολύ ελκυστικές για την Audi. "Αν βρισκόμουν σε θέση που θα έπρεπε να μπω στη F1 σύντομα, δεν θα το σκεφτόμουν ούτε λεπτό: θα προσπαθούσα να υπογράψω τον Μπινότο, δεν θα τον άφηνα να ξεγλιστρήσει από τα χέρια μου", είπε ο Φιόριο.

Για τον ίδιο λόγο η απουσία του Μπινότο θα είναι πλήγμα για τη Scuderia, συνέχισε ο Φιόριο: "Εγώ θα τον κρατούσα στο Μαρανέλο. Το αυτοκίνητο της Ferrari το 2022 ήταν ισάξιο της Red Bull, ήταν τα δύο καλύτερα αυτοκίνητα της σεζόν. Ανταποκρίθηκαν καλά στις μεγάλες αλλαγές των κανονισμών. Τους έλειψε η αξιοπιστία, και αυτό τους στοίχισε το πρωτάθλημα, αλλά εξακολουθώ να πιστεύω ότι ο Ματία είναι ένας σπουδαίος τεχνικός", είπε ο Φιόριο μιλώντας στην ιταλική Corriere dello Sport.

Παρόλα αυτά, ο Φιόριο πιστεύει πως ο Φρεντερίκ Βασέρ έχει την ικανότητα να κάνει τη Ferrari και πάλι πρωταθλήτρια: "Ο Βασέρ δεν είναι ουρανοκαέβατος, και θα βρει έναν τρόπο να την ανεβάσει την κορυφή, χτίζοντας πάνω στην εξαιρετική βάση του Μπινότο. Θα πρέπει να καταφέρει να δώσει στην ομάδα τη δυνατότητα εξέλιξης του αυτοκινήτου κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Και θα πρέπει να παίρνει τις σωστές στρατηγικές αποφάσεις", κατέληξε.

Όμως, τεχνικά ο Βασέρ δεν έχει την εξειδίκευση του Μπινότο, κι έτσι η Scuderia θα κληθεί να καλύψει το κενό του απελθόντος αγωνιστικού της διευθυντή. Σύμφωνα με τα ιταλικά δημοσιεύματα η Scuderia σκέφτεται να καλέσει πίσω από τη Sauber τον τεχνικό διευθυντή της ομάδας του Χίνβιλ και πρώην εργαζόμενό της, Σιμόνε Ρέστα.

Μια άλλη φήμη είναι ότι για το ρόλο του τεχνικού διευθυντή προορίζει έναν από τους πλέον ταλαντούχους αεροδυναμιστές της, τον Ενρίκο Καρντίλε, που είναι αυτή τη στιγμή επικεφαλής του τομέα των σασί. Μέχρι τώρα τη θέση του τεχνικού διευθυντή κατείχε ο επιχειρησιακός διευθυντής της Scuderia στους αγώνες, Λορέν Μεκίς.

Τέλος, ακούγεται πως η Ferrari εξετάζει και τις επιλογές της για τη θέση του διευθυντή στρατηγικής στους αγώνες, θέση που κατέχει ο Ισπανός Ινάκι Ρουέντα.

TAGS FORMULA 1 F1 FERRARI AUDI
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ