Τα αυτοκίνητα όπως είναι το ακραίο SUV, BMW XM, αποτελούν τεχνολογική βιτρίνα και ως τέτοια, έχουν το δικό τους ξεχωριστό ενδιαφέρον, μια και μας δίνουν την ευκαιρία να έρθουμε σε επαφή με ένα “παράλληλο σύμπαν”.
Παραδοσιακό diesel με κλασσική τετρακίνηση, η GLC 220d είναι ο ορισμός όχι μόνο των Premium SUV αλλά και της ποιότητας κύλισης και της ταξιδιωτικής εμπειρίας μιας Mercedes-Benz. Όμως τώρα, με την υβριδική της υποβοήθηση, μπορεί να ρίξει την κατανάλωση στο ταξίδι ακόμα και κάτω από 5,5 lt/100 km.
Ανάμεσα στις έξυπνα τοποθετημένες εμπορικά προτάσεις της MG για την ελληνική αγορά, βρίσκουμε και αυτό εδώ το σκούρο station wagon που χωρίς να πει πολλά με την πρώτη ματιά, κατάφερε να μας κερδίσει με τη συνολική του αξία.
Με μικρές στιλιστικές αλλαγές και μεγαλύτερες τεχνολογικές εμπλούτισε πρόσφατα η εταιρεία της Χιροσίμα το μεσαίου μεγέθους της SUV, το Mazda CX-5, και το δοκιμάζουμε εδώ στην κορυφαία του και τετρακίνητη έκδοση e-Skyactiv G 2.5 των 194 ίππων με ήπια υβριδική υποβοήθηση.
Το Ioniq 5 είναι ο,τι κοντινότερο σε Tesla Cybertruck υπάρχει στην Ελληνική αγορά, καθώς με τις επιβλητικές του διαστάσεις και τη σχεδίασή του, δεν περνάει πουθενά απαρατήρητο και γίνεται πρώτο θέμα στη συζήτηση, ακόμα και τώρα, τρία χρόνια από την πρώτη του κυκλοφορία.
Η νέα γενιά του Opel Astra μπαίνει για πρώτη φορά στην πρίζα για να προσφέρει έως και 60 «ηλεκτρικά» χιλιόμετρα με κάθε φόρτιση, όμως η κορυφαία του PHEV έκδοση επαναφέρει τα ένδοξα αρχικά GSe για να του προσδώσει και σπορ χαρακτήρα.
Πόσο καταναλώνει, πόσο κοστίζει, πώς αποδίδει με το εξαιρετικό μοτέρ βενζίνης 1.0 T-GDI και πώς στέκεται απέναντι στον ανταγωνισμό ένα από τα πιο αξιόλογα αυτοκίνητα πόλης του καιρού μας, μετά και από την πρόσφατη ανανέωση της εμφάνισης και του εξοπλισμού του; Έχουμε τις απαντήσεις.
Το πιο προσιτό premium SUV της Mercedes-Benz, στη βασική του έκδοση GLA 200 με τον κινητήρα 1,33 λίτρων και 163 ίππων, ανανεώθηκε σημαντικά αποκτώντας ήπια υβριδική τεχνολογία και μια σειρά από αναβαθμίσεις του ψηφιακού εσωτερικού του.
Προσανατολισμένο στην οικονομία και στην άνεση της καθημερινότητας, το Renault Clio στη διττή του έκδοση βενζίνης/υγραερίου TCe 100 LPG είναι μια επίσημη, εργοστασιακή έκδοση LPG, που μπορεί να κάνει 100 χιλιόμετρα με μόλις 5 ευρώ.
Αυτή τη φορά έχουμε στα χέρια μας το πραγματικό value for money SUV αυτοκίνητο από την MG, που έχει ανατρέψει όλα όσα ξέραμε για την αγοραστική αξία των 19.000 ευρώ.
Η τόλμη της Volvo δείχνει να είναι στο σωστό μονοπάτι για άλλη μια φορά, μια και φέρνει την κατάλληλη στιγμή, ένα εξαιρετικό δείγμα γραφής- πρόβλεψη για τα μελλούμενα στα SUV και όχι μόνο, έχοντας μάλιστα και ευθυγραμμισμένο τιμοκατάλογο.
Το στυλ του αμαξώματος του XCeed, είναι χαρακτηριστικό άλλων, εξ ορισμού “ακριβότερων” κατασκευαστών αυτοκινήτων, οπότε και μόνο ως τολμηρή προσέγγιση, αξίζει μια ιδιαίτερη μνεία στην Kia για το λανσάρισμα ενός σπορ πεντάθυρου στην αγορά.
Η κυριαρχική διάθεση της BMW στην “αρχοντική” κατηγορία των C-SUV, εκφράζεται με τον πλέον εμφατικό τρόπο μέσα από την εξαιρετική -βασική μέχρι νεοτέρας- X1 xDrive25e.
Σ' ένα αυτοκινητικό σύμπαν που γεμίζει με διογκωμένα και υπερυψωμένα αυτοκίνητα, το Hyundai i10 κρατά στη ζωή ορισμένες παραδοσιακές αξίες: του μικρού αυτοκινήτου πόλης με μια αμυδρή εσάνς των παλιών “GTi”. Οδηγούμε την κορυφαία από τις εκδόσεις του, Hyundai i10 1.0T N Line.
Με το Avenger, η Jeep κατάφερε να διατηρήσει τις παραδοσιακές αξίες, σε μια κλίμακα που δεν μας είχε συνηθίσει, μόνο και μόνο για να αποδείξει πως έχει μετεξελιχτεί -με τη βοήθεια και του Ομίλου Stellantis- σε μια κραταιά δύναμη σε όλες τις κατηγορίες των SUV.
Η ανανέωση της 6ης γενιάς του Opel Corsa δεν περιορίζεται στην υιοθέτηση της νέας μάσκας Vizor, αλλά επεκτείνεται σε ένα εξαίρετο μηχανικό σύνολο του τρικύλινδρου μοτέρ βενζίνης 1.2 Turbo με το καλορυθμισμένο αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων.
Η ανανέωση του ηλεκτρικού SUV C40 από τη Volvo έρχεται με ορισμένες αλλαγές που “πρέπει να σου τις πουν” γιατί δεν φαίνονται και εμείς είμαστε εδώ για τα περαιτέρω.
Μετά τον εμπλουτισμό του Suzuki Ignis με ήπια υβριδική τεχνολογία στον ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.2 λίτρου που καίει κάτω από 6,0 lt/100km, τώρα η προσθήκη του νέου αυτόματου κιβωτίου CVT είναι το τελευταίο από τα διαρκή βήματα βελτίωσης ενός μικρού αυτοκινήτου πόλης που γίνεται όλο και καλύτερο.
Μετά την εμπορική επιτυχία που έγραψε η VW με τα SUV, αρχής γενομένης από το Tiguan, έφτασε η ώρα της “αναζήτησης” κάτι διαφορετικού στη μικρότερη κατηγορία, με το εναλλακτικό Taigo να δίνει “πάτημα” σε όσους θέλουν οπωσδήποτε σπορτ διάθεση στο αυτοκίνητο τους- έστω και στην εμφάνιση.
Με αιχμές του δόρατος την ποιότητα, τους χώρους, την οδική συμπεριφορά και τον εξοπλισμό του, πέραν φυσικά του status του, το Audi Q2 καλύπτει καλά -μετά και από την ανανέωση του 2021- τα όποια μειονεκτήματα της ηλικίας του. Δοκιμάζουμε την ισχυρότερη εκ των δύο εκδόσεών του, την 35 TFSI με τους 150 ίππους.
Σε ένα περιβάλλον που τα ηλεκτρικά έχουν αρχίσει και “ανθούν”, η επιμονή ορισμένων εταιρειών στο να προσφέρουν προτάσεις με κινητήρες diesel, έχει πραγματικά μεγάλη αξία. Ειδικά όταν το τελικό προϊόν είναι τόσο καλό όσο το αειθαλές SUV της Peugeot.
Το πιο συμπαγές SUV της Skoda είχε ανέκαθεν πολλά να προσφέρει με λογική τιμή, με αιχμή του δόρατος τους χώρους. Το δοκιμάζουμε στην ισχυρότερη -και πρόσφατα τροποποιημένη- έκδοση του τρικύλινδρου κινητήρα 1.0 λίτρου των 110 ίππων.
Θέλοντας και μη, όλοι πρέπει να αποδεχτούμε την πραγματικότητα που έχει όλο και περισσότερο ηλεκτρικό ρεύμα στο δρόμο και αντικειμενικά, αν το “αύριο” έχει τα χαρίσματα του SUV Audi Q4 Sportback 50 e-tron που έχουμε εδώ, τα πάντα θα είναι λίγο πιο εύκολα στην προσαρμογή, για όλους.
Η εταιρεία της Χιροσίμα κοιτάζει από διαφορετικό ύψωμα τον κόσμο της αυτοκίνησης, και αυτό γίνεται σαφές και από το CX-30: ένα συμπαγές SUV, πιστό σε διαφορετικές σχεδιαστικές και μηχανικές ιδέες. Δοκιμάζουμε την αναβαθμισμένη του δίλιτρη έκδοση των 186 ps.
Ποιοτικό περιβάλλον, πολύ καλοί χώροι (το MPV που λέγαμε), οικονομική κίνηση αλλά και δυναμισμός όπου χρειαστεί. Αυτά είναι τα στοιχεία- κλειδιά του μοντέλου με το οποίο η Mercedes-Benz κάνει τη διαφορά, σε μια κατηγορία που μάλλον αδικαιολόγητα, οδεύει προς εξαφάνιση.
Το Suzuki Vitara πέρασε στην πλήρως υβριδική (HEV) εποχή του χωρίς την παραμικρή αστοχία στον όλο ιστό που το καθιστά κλασσική αξία στα SUV - ιστό που εξυφαίνεται από τις μηχανικές του επιλογές, την αξιοπιστία, την παράδοση στην τετρακίνηση και την εξαίρετη σχέση αξίας-τιμής. Το οδηγήσαμε τόσο στη δικίνητη όσο και στην 4x4 (AllGrip) εκδοχή του.
Αμάλγαμα πολλών και διαφορετικών κατηγοριών, το Citroen C4 X φέρνει με επιτυχία τις μνήμες των Sedan και Liftback σε μια Crossover σιλουέτα, πετυχαίνοντας την αρετή ενός ολοκληρωμένου οικογενειακού αυτοκινήτου. Δοκιμάζουμε την ισχυρότερη έκδοση βενζίνης του τρικύλινδρου μοτέρ 1.2 PureTech.
Δεν είναι η ανανέωση που έκανε τη Stelvio ένα πραγματικά επιθυμητό μοντέλο, γιατί το μεγάλο SUV της Alfa Romeo ήταν τέτοιο έτσι και αλλιώς. Είναι ο χαρακτήρας και το DNA της που φέρνει πράγματα πρωτόγνωρα για την κατηγορία.
Συνυφασμένο με την ελληνική αυτοκίνηση τις τελευταίες δεκαετίες, και στις πέντε γενιές του, το Seat Ibiza δέχθηκε ένα ελαφρύ φρεσκάρισμα -στην εμφάνιση, την ποιότητα και τα ηλεκτρονικά του- για να μείνει επίκαιρο. Το δοκιμάζουμε με τον τρικύλινδρο κινητήρα 1.0 Eco TSI των 110 ίππων.
Την ώρα που ο αυτοκινητικός πλανήτης -από την Καλιφόρνια (Tesla) μέχρι το Βόλφσμπουργκ (VW)- ετοιμάζει το ηλεκτρικό των 25 χιλιάδων ευρώ, η MG το έχει ήδη στην Ελλάδα. Αυτή είναι η έκδοση του αμιγώς ηλεκτρικού MG4 που κοστίζει -με την επιδότηση- κάτω από 25 χιλιάρικα.
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Peugeot παρουσιάζει ένα πραγματικά εντυπωσιακό μοντέλο αλλά είναι η πρώτη φορά που η “ναυαρχίδα” των επιβατικών της, είναι τόσο “εύστοχη” σε όλα τα επίπεδα.
Η Volkswagen δεν επέλεξε για το Polo GTI τις ακρότητες που θα πήγαζαν από το παρελθόν των παλιών, ωμών GΤi: το γερμανικό hot-hatch είναι πρώτα ένα δυναμικό αυτοκίνητο του καιρού του, και μετά μία κατασκευή σπορ συγκινήσεων.
Ένα SUV από τη Mercedes-Benz, δεν είναι ποτέ μια “απλή” υπόθεση υπεροχής. Όπως όλα τα μοντέλα της Γερμανικής μάρκας, έτσι και η GLC στην υβριδική της εκδοχή με τη μεγάλη μπαταρία που υπόσχεται αντίστοιχη αυτονομία, έχει το δικό της ξεχωριστό ενδιαφέρον.
Στην πλημμυρίδα των SUV, το Skoda Fabia Monte Carlo μένει πιστό στη φιλοσοφία του χαμηλού hot-hatch που φτιάχνει την ψυχολογία με νοσταλγικές πρακτικές σπορ συγκινήσεων. Διαβάστε πού διαφέρει από τις άλλες εκδόσεις του Fabia, στην κορυφαία του έκδοση 1.5 λίτρου και 150 ίππων με το αυτόματο κιβώτιο DSG7.
Η Lexus ανέκαθεν είχε τον τρόπο της και τώρα, με την κορυφαία SUV πρόταση της αγοράς από τη γκάμα της, ρίχνει το γάντι στο κατεστημένο των Γερμανών και αναζητά τους “ψαγμένους” που θα εκτιμήσουν τη διαφορετικότητα.
Με την X5 η BMW μας “σύστησε” τη μεγάλη κατηγορία των premium SUV, που στη δική της κωδικοποίηση, ήταν και παραμένει “SAV”. Στη συγκεκριμένη έκδοση που οδηγούμε τώρα, δικαιολογείται στο σπορ ύφος, μια και οι επιδόσεις είναι κορυφαίες, όπως και η πολυτέλεια.
Το MG ZS, που μπαίνει στην κατηγορία-“φωτιά” των B-SUV, είναι από εκείνα τα αυτοκίνητα που έχουν τη δυναμική να αλλάξουν την τροπή των πραγμάτων με την εξαίρετη σχέση όσων προσφέρει σχετικά με όσα ζητά. Οδηγούμε την κορυφαία του -θερμική- έκδοση με τον τρικύλινδρο 1.0 Turbo.
Το MX-5 είναι ήδη 23 χρόνια στην αγορά και αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της Mazda, που βάζει στο στόχαστρο όσους αναπολούν την ατόφια οδήγηση και θέλουν όλες τις παραδοσιακές χαρές ενός πισωκίνητου.
Το Ford Puma στα B-SUV δύσκολα βρίσκει αντίπαλο, καθώς είναι δυνατό σε όλες τις συνθήκες, με χαμηλή κατανάλωση και καλούς χώρους, ενώ στην έκδοση που οδηγήσαμε με τον χιλιάρη turbo Ecoboost και τους 155 ίππους, αποδεικνύεται και ιδιαίτερα ευχάριστο για τον οδηγό που θέλει να κινηθεί πιο σβέλτα χωρίς να ξεφεύγει σε κατανάλωση.
Εν όψει της έλευσης του νέου που έχει “υπογραφή” Toyota, το υπάρχον Mazda 2 αποχαιρετά την αγορά και εμείς οδηγούμε την πιο πλούσια και εκλεκτή έκδοσή του, που μοιάζει να απευθύνεται μόνο σε όσους έχουν τατουάζ το σήμα της μάρκας.