X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

F1

Τα 7 ρεκόρ που κυνηγά ο Μαξ Φερστάπεν μέχρι το τέλος του 2023

Red Bull Content Pool RED BULL CONTENT POOL

Σε μια από τις πλέον κυρίαρχες σεζόν ενός οδηγού στην ιστορία της Formula 1, και με ένα από τα πιο επιβλητικά μονοθέσια -τη Red Bull RB19- ο Μαξ Φερστάπεν οδεύει προς το τρίτο διαδοχικό του πρωτάθλημα σπάζοντας μια σειρά από ρεκόρ που έμοιαζαν ακατάρριπτα.

Ο 26χρονος Ολλανδός έχει κερδίσει τα 13 από τα 16 GP της Formula 1 μέχρι στιγμής -έχοντας χάσει μόνο την Άνοιξη στη Τζέντα και στο Μπακού από τον Σέρτζιο Πέρεζ- και το Φθινόπωρο στη Σιγκαπούρη από τον Κάρλος Σάινθ- και ετοιμάζεται να εξασφαλίσει και μαθηματικά τον φετινό τίτλο το προσεχές τριήμερο (6-8 Οκτωβρίου) στο GP του Κατάρ.

Με μια τόσο κυρίαρχη σεζόν, που εκπορεύεται από τη δική του αρτιότητα σε συνδυασμό με ένα από τα πλέον κυρίαρχα μονοθέσιο της ιστορίας της Formula 1, είναι δεδομένο ότι θα σπάσει φέτος μια σειρά από διαχρονικά ρεκόρ. Ας δούμε παρακάτω ορισμένα από τα πιο σημαντικά:

1. Περισσότερες διαδοχικές νίκες

Κερδίζοντας 10 διαδοχικές νίκες από το GP του Μαϊάμι στις 7 Μαΐου μέχρι το GP Ιταλίας στις 3 Σεπτεμβρίου, ο Μαξ Φερστάπεν έσπασε φέτος στη Μόντσα το ρεκόρ των εννέα διαδοχικών νικών στη Formula 1 που είχε ο Σεμπάστιαν Φέτελ -επίσης με τη Red Bull- από το 2013.

Ο Μαξ Φερστάπεν στο βάθρο της Σουζούκα, όπου πέτυχε τη 13η φετινή του νίκη RED BULL CONTENT POOL

Στην ιστορία της F1 μόνο τρεις ακόμα οδηγοί -πέραν του Ολλανδού και του Γερμανού- έχουν επτά διαδοχικές νίκες: ο Αλμπέρτο Ασκάρι το 1952-'53, ο Μίκαελ Σουμάχερ το 2004 και ο Νίκο Ρόσμπεργκ το 2015-'16. Ο «Σούμι» είχε, επίσης, το 2000-'01 έξι διαδοχικές νίκες.

2. Περισσότερες νίκες σε μία σεζόν

Αυτό είναι ένα ρεκόρ που κατέχει από πέρσι ο ίδιος ο Φερστάπεν. Με τη Red Bull RB18 πέτυχε το 2022 συνολικά 15 νίκες σε 22 αγώνες, καταρρίπτοντας το ρεκόρ 13 νικών σε μία σεζόν που μοιραζόταν ο Μίκαελ Σουμάχερ (2004) με τον Σεμπάστιαν Φέτελ (2013).

Μαξ Φερστάπεν, GP Ιαπωνίας 2023 RED BULL CONTENT POOL


Ο Μαξ έχει μέχρι στιγμής στο πρωτάθλημα του 2023 συνολικά 13 νίκες, και δεδομένου ότι απομένουν ακόμη 6 GP και ότι η Red Bull RB19 ξαναφάνηκε ανίκητη στο τελευταίο GP Ιαπωνίας, μπορεί μέχρι το τέλος του Νοεμβρίου να φτάσει αυτό το ρεκόρ σε δυσθεώρητα ύψη. Αν και εδώ οι οδηγοί του παρελθόντος υστερούν, καθώς με κάθε δεκαετία αυξανόταν ραγδαία ο αριθμός των αγώνων κάθε χρονιάς.

Το ρεκόρ περισσότερων νικών σε μία σεζόν διεκδικεί φυσικά φέτος και η Red Bull. Η ομάδα του Μίλτον Κινς έχει μέχρι στιγμής 15 νίκες σε 16 αγώνες (όσες ακριβώς η McLaren όλη τη σεζόν του 1988) και στους έξι επόμενους αγώνες της σεζόν θα θελήσει να σπάσει το ρεκόρ 19 νικών που σημείωσε η Mercedes το 2016.

3. Μεγαλύτερη βαθμολογική διαφορά κατάκτησης του τίτλου

Προς το παρόν το ρεκόρ της μεγαλύτερης διαφοράς στην τελική βαθμολογία από τον δεύτερο του πρωταθλήματος κατέχει ο Φέτελ, που είχε κερδίσει τον τίτλο του 2013 (τον τέταρτο και τελευταίο της καριέρας του) με 155 βαθμούς από τον δεύτερο Φερνάντο Αλόνσο - που οδηγούσε τότε για τη Ferrari.

Με τη νίκη του στο GP Βραζιλίας του 2013 ο Σεμπάστιαν Φέτελ κατέκτησε τον τέταρτο τίτλο του εκείνη τη χρονιά με τη διαφορά-ρεκόρ 155 βαθμών από τον Φερνάντο Αλόνσο RED BULL CONTENT POOL


Ο Φερστάπεν λίγο έλειψε να σπάσει αυτό το ρεκόρ πέρσι, τελειώνοντας τη χρονιά με διαφορά 146 βαθμών από τον Σαρλ Λεκλέρ. Μέχρι στιγμής, έξι αγώνες πριν το τέλος της χρονιάς, έχει προβάδισμα 177 βαθμών από τον δεύτερο της βαθμολογίας, τον ομόλογό του στην RBR Σέρτζιο Πέρεζ, που πέρασε μια παρατεταμένη περίοδο ντεφορμαρίσματος μέσα στο καλοκαίρι.

Αντίστοιχα, η Red Bull θέλει να σπάσει το ρεκόρ των 297 βαθμών με τους οποίους η Mercedes κατέκτησε τον τίτλο του 2016. Μέχρι στιγμής έχει διαφορά 318 βαθμών από την ίδια τη Mercedes, αλλά αυτή τη φορά με αντίστροφους όρους.

4. Περισσότεροι βαθμοί σε μία σεζόν

Με 400 βαθμούς ήδη, και άλλους 6 αγώνες (συν τα τρία Sprint και τους βαθμούς των ταχύτερων γύρων) να απομένουν φέτος, ο Μαξ Φερστάπεν μπορεί να σπάσει με άνεση το ρεκόρ των 454 βαθμών που έχει ο ίδιος από πέρσι. Δεύτερος στη σχετική λίστα είναι ο Χάμιλτον με 413 βαθμούς το 2019. Στους κατασκευαστές ήδη η Red Bull έχει φέτος 623 βαθμούς, και κυνηγά το ρεκόρ των 765 βαθμών που πέτυχε η Mercedes το 2016. Ωστόσο, για αυτό θα χρειαστεί τη βοήθεια και του Πέρεζ.

Μαξ Φερστάπεν, Red Bull RB19 - Honda RED BULL CONTENT POOL


5. Μεγαλύτερο ποσοστό νικών/αγώνων σε μία σεζόν

Δεδομένου του σταδιακού τριπλασιασμού των αγώνων μιας σεζόν από το 1950 μέχρι τις μέρες μας, το ποσοστό νικών σε μία χρονιά είναι πιο αντιπροσωπευτικό από τον απόλυτο αριθμό νικών. Όμως, φέτος ο Φερστάπεν μπορεί να το σπάσει και αυτό.

Το ρεκόρ κατέχει ο Αλμπέρτο Ασκάρι, που με 6 νίκες στα 8 GP του 1952 κέρδισε το 75% των αγώνων. Δεύτερος στο σχετικό πίνακα είναι ο Μίκαελ Σουμάχερ με 72,22% (13 νίκες σε 18 αγώνες) το 2004 και τρίτος είναι ο Τζίμι Κλαρκ με 70% (7 στα 10 το 1963).

Ο Αλμπέρτο Ασκάρι (δεξιά) με τον Χουάν Μανουέλ Φάντζιο στο πρώτο Grand Prix της Μόντενα το 1950 ASSOCIATED PRESS


Ο Μαξ έχει 13 νίκες φέτος, και απομένουν έξι αγώνες. Θα σπάσει το ρεκόρ αν φτάσει τις φετινές του νίκες σε 17, ενώ αν κερδίσει όλα τα υπόλοιπα φετινά GP θα ανεβάσει το επίτευγμα αυτό στο δυσθεώρητο 86,36%.

6. Νίκες από διαφορετικές θέσεις της εκκίνησης

Ένα από τα πιο παράξενα ρεκόρ που κυνηγά φέτος ο Ολλανδός είναι η επίτευξη της νίκης από διαφορετικές θέσεις της εκκίνησης. Στα πρώτα του επτά χρόνια στο σπορ ο Μαξ είχε κερδίσει εκκινώντας μόνο από τις τέσσερις πρώτες θέσεις. Όμως, από το 2022 επέκτεινε αυτό το επίτευγμα με νίκες από εννέα διαφορετικές θέσεις της εκκίνησης, χάρη και στις ποινές για αλλαγές μηχανικών μερών που παρατηρούνται στο δεύτερο μισό κάθε χρονιάς.

Ο Φερνάντο Αλόνσο πανηγυρίζει τη νίκη του στο GP Γερμανίας το 2012 ASSOCIATED PRESS


Στο GP Βελγίου, όπου εκκίνησε έκτος, o Φερστάπεν ισοφάρισε το ρεκόρ της νίκης από διαφορετικές θέσεις της εκκίνησης. Κι αν στους εναπομείναντες έξι αγώνες κερδίσει εκκινώντας από την 5η ή την 8η θέση, τότε θα σπάσει και το ρεκόρ αυτό.

Ο Σεμπάστιαν Φέτελ στο GP Βραζιλίας του 2013 RED BULL CONTENT POOL

7. Περισσότεροι γύροι επικεφαλής σε μία σεζόν

Μέχρι και το GP Ιαπωνίας ο Φερστάπεν έχει ηγηθεί σε συνολικά 712 γύρους σε 16 αγώνες της φετινής σεζόν της F1, και είναι μάλλον δεδομένο ότι θα σπάσει το σχετικό ρεκόρ των 739 γύρων στην κορυφή -σε μία σεζόν- που κατέχει ο Φέτελ, επίσης από το 2013. Αν όλα κυλήσουν ιδανικά για τον Ολλανδό, δε, τότε μπορεί να αγγίξει και το εξωπραγματικό ρεκόρ των 1000 γύρων στην κορυφή σε μία χρονιά.

TAGS F1 FORMULA 1 MAX VERSTAPPEN RED BULL
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ