X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Μπινότο: "Ίσως κάποια στιγμή αργότερα" η προτεραιότητα για Λεκλέρ ή Σάινθ

O Ματία Μπινότο 2022 AP PHOTO/POOL/MANU FERNANDEZ

Παρότι οι φωνές στα ενδότερα της Formula 1 εντείνονται προς τη Ferrari να δώσει προτεραιότητα στον Σαρλ Λεκλέρ για τη μάχη του φετινού πρωταθλήματος με τον Μαξ Φερστάπεν, ο Ματία Μπινότο επιμένει ότι αυτό δεν πρόκειται να συμβεί - τουλάχιστον προς το παρόν.

Η Ferrari κάνει φέτος μια ριζική τομή στην ιστορία της, επιτρέποντας στους Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ να μάχονται επί ίσοις όροις στην πίστα. Σχεδόν ποτέ η Scuderia δεν λειτουργούσε έτσι - αλλά αντίθετα, όταν βρισκόταν σε θέση διεκδίκησης του τίτλου, έριχνε όλη της το βάρος σε έναν οδηγό.

Η αυτοκρατορία του Μίκαελ Σουμάχερ στο Μαρανέλο την περίοδο 2000-'04 δομήθηκε πάνω σε αυτό το αξίωμα, και δύσκολα θα σβήσουν οι μνήμες της εντολής στον Ρούμπενς Μπαρικέλο να παραχωρήσει τη νίκη του GP Αυστρίας το 2002 στον «Σούμι», και της κίνησης του Βραζιλιάνου να την παραχωρήσει στην τελευταία στροφή, του τελευταίου γύρου του αγώνα.

Υπό τον Στέφανο Ντομενικάλι η Scuderia άρχισε να λειτουργεί λίγο διαφορετικά πάνω σε αυτό το ζήτημα όταν διεκδικούσε τον τίτλο του 2008 - στηρίζοντας τον Φελίπε Μάσα, με δεδομένο ότι ο πρωταθλητής τότε Κίμι Ράικονεν είχε χάσει αρκετό έδαφος στη σεζόν.

Μετά από 15 άνυδρα χρόνια, η Ferrari βρέθηκε ξανά φέτος σε θέση πρωταθλητισμού - αλλά τώρα ο νυν διευθυντής της ομάδας, Ματία Μπινότο, πήγε την ελυεθερία των δύο οδηγών σε πρωτόγνωρα επίπεδα για τη Scuderia. Βρισκόμαστε στο μέσον της χρονιάς, και εξακολουθεί να μην ακολουθεί την παρελθοντικής νόρμα της απόλυτης προτεραιότητας της ομάδας σε έναν και μόνο οδηγό.

Πολλοί ειδικοί της F1 εκτιμούν ότι αυτό είναι ένα σοβαρό μειονέκτημα απέναντι στην επέλαση του Μαξ Φερστάπεν, που έχει την ολοκληρωτική προτεραιότητα στη Red Bull και κερδίζει για τον εαυτό του τους μέγιστους δυνατούς βαθμούς σε κάθε αγωνιστικό τριήμερο. Θεωρούν ότι η προτεραιότητα πρέπει να δοθεί στον Λεκλέρ, κυρίως επειδή έχει προβάδισμα 37 βαθμών από τον Σάινθ, μεγαλύτερο συμβόλαιο, περισσότερα χρόνια στην ομάδα.

Ένας από τους ειδικούς αυτούς είναι ένας παλιός σχεδιαστής της Scuderia, ο Ενρίκο Σκαλαμπρόνι. Ο Αργεντινός, ταλαντούχος και καινοτόμος αεροδυναμιστής, πήγε στο Μαρανέλο το Σεπτέμβριο του 1989 στη μετά-Μπάρναρντ εποχή της ομάδας, στη θέση του επικεφαλής σχεδιαστή. Μετεξέλιξε τη Ferrari 640 του Τζον Μπάρναρντ μαζί με τον Στιβ Νίκολς, αλλά έχασαν τους τίτλους από τη McLaren και τον Άιρτον Σένα στο επεισοδιακό φινάλε της σεζόν στη Σουζούκα.

Ο Σκαλαμπρόνι, λοιπόν, είπε για την έλλειψη προτεραιότητας ενός οδηγού στη Scuderia φέτος: "Η Ferrari πρέπει να έχει πρώτο και δεύτερο οδηγό στη μάχη με τον Φερστάπεν. Σε αυτό το επίπεδο, με τόσους πολλούς διαθέσιμους βαθμούς, πρέπει να το κάνουν. Ο δεύτερος οδηγός πρέπει να είναι εκεί για να δίνει προτεραιότητα στην ομάδα. Δεν έχει σημασία αν το όνομα είναι Λεκλέρ ή Σάινθ. Δεν έχει να κάνει με τον οδηγό, έχει να κάνει με την ομάδα.

Αν θέλουν να κερδίζουν ως ομάδα, δεν πρέπει να κάνουν ό,τι έκανε η Williams με τον Νάιτζελ Μάνσελ και τον Νέλσον Πικέ, για παράδειγμα. Το σημαντικότερο είναι να οδηγείς για την ομάδα. Οπότε, πιστεύω ότι το σημαντικότερο είναι ποιος από τους δύο έχει τους περισσότερους βαθμούς. Η Ferrari δεν το κοιτάζει αυτό τώρα, αλλά πρέπει να λάβει μια απόφαση. Πρέπει να αφοσιωθούν στον οδηγό με τους περισσότερους βαθμούς, και με τα λιγότερα προβλήματα", κατέληξε ο Αργεντινός.

Μιλώντας, και πάλι, για το θέμα, ο Ματία Μπινότο έμεινε ακλόνητος στην απόφασή του να μην υπάρξει προτεραιότητα για τον Σαρλ Λεκλέρ ή τον Κάρλος Σάινθ, σε αυτή τη μάχη για τον τίτλο οδηγών απέναντι στον Φερστάπεν. Είπε, μάλιστα, ότι αυτό είναι ένα "λεπτό ζήτημα", με βάση την ιστορία της ομάδας. Ωστόσο, δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο η προτεραιότητα της ομάδας να δοθεί σε έναν εκ των δύο οδηγών αργότερα στη σεζόν.

"Πρώτον, αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε σε κάθε αγώνα είναι να προσπαθούμε να μεγιστοποιούμε τους κερδισμένους βαθμούς για την ομάδα", είπε ο Μπινότο. "Μεγιστοποιώντας τους βαθμούς της ομάδας, είμαι σίγουρος ότι μεγιστοποιούμε και τις ευκαιρίες για τους οδηγούς αφαιρώντας βαθμούς από τους αντιπάλους. Ο αντίπαλος δεν είναι ο Σαρλ για τον Κάρλος και ο Κάρλος για τον Σαρλ, αλλά ο Μαξ (Φερστάπεν), ο Λιούις (Χάμιλτον) και οι άλλοι".

Ο Ιταλός συμπλήρωσε: "Το βλέπουμε ως εξής: δίνουμε προτεραιότητα στο ταχύτερό μας αυτοκίνητο στην πίστα. Πιστεύουμε ότι, ειδικά σε αυτό το χρονικό σημείο του πρωταθλήματος, είναι το καλύτερο που μπορούμε να κάνουμε. Αν, αργότερα στη χρονιά, υπάρξει ένας από τους δύο οδηγούς που πήρε τις περισσότερες ευκαιρίες, σίγουρα θα προσπαθήσουμε να του δώσουμε πλήρη προτεραιότητα - αλλά δεν είναι έτσι η κατάσταση αυτή τη στιγμή.

Οπότε, πρέπει να το αντιμετωπίσουμε, κι είμαι πολύ χαρούμενος που βλέπω τους δύο οδηγούς μας να μάχονται. Ξέρω πως όταν υπάρχει προτεραιότητα, όλοι μας κατηγορούν. Διότι (λένε ότι) πρέπει να έχουμε τα πράγματα ελεύθερα, και όταν αφήνουμε τα πράγματα ελεύθερα (λένε ότι) θα έπρεπε να δώσουμε προτεραιότητα. Έτσι, ό,τι κι αν κάνεις είναι πάντα λάθος.

Θυμάμαι πριν 20 χρόνια και πάλι στην Αυστρία, που άκουγα τις αποδοκιμασίες από τις εξέδρες, διότι ήμουν εδώ. Είναι πάντα ένα λεπτό ζήτημα, και κάθε άνθρωπος μετά τον αγώνα ξέρει πως πρέπει να αντιμετωπίζουμε κάθε κατάσταση. Όμως, και πάλι, αυτό που προσπαθούμε είναι να κερδίζουμε τους περισσότερους βαθμούς για την ομάδα, και αυτή είμαι αρκετά βέβαιος ότι είναι η σωστή επιλογή", κατέληξε ο ισχυρός άνδρας της Scuderia.

TAGS FORMULA 1 FERRARI ΚΑΡΛΟΣ ΣΑΙΝΘ ΣΑΡΛ ΛΕΚΛΕΡ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ