X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

H F1 έκανε αυτό που έπρεπε, κράτησε στο πρόγραμμα τη Σουζούκα και το Σίλβερστοουν

Ο Φερνάντο Αλόνσο με την Aston Martin AMR23 στο GP Βρετανίας 2023 ASTON MARTIN F1 MEDIA

Στην πλημμυρίδα των σιρκουί πόλεων, που (θα) πληθαίνουν διαρκώς στο πρόγραμμα της Formula 1, οι πίστες της Σουζούκα στην Ιαπωνία και του Σίλβερστοουν στη Βρετανία είναι ο πυρήνας του σπορ. Και η Liberty ανανέωσε τα συμβόλαιά τους μέχρι το 2029 και το 2034 αντίστοιχα.

Η στροφή 130R της Σουζούκα ή το σύμπλεγμα των Μάγκοτς-Μπέκετς-Τσάπελ του Σίλβερστοουν δεν μπορούν σε τίποτα να συγκριθούν ακόμα και με την πιο τεχνική στροφή στο καλύτερο σιρκουί δρόμων οποιασδήποτε από τις παγκόσμιες μητροπόλεις.

Παρότι και τα σιρκουί είναι δοκιμασίες του θάρρους και της τεχνικής του οδηγού σε ένα τούνελ από μπαριέρες, στις παραδοσιακές πίστες -της Σουζούκα, του Σίλβερστοουν, αλλά και του Σπα στο Βέλγιο- είναι που βρίσκεται η ψυχή της Formula 1.

Ίσως διότι οι έξοδοι διαφυγής επιτρέπουν στους οδηγούς να ισορροπούν πάνω στο απόλυτο όριο, και ίσως γιατί σε τέτοιου είδους στροφές αποκαλύπτεται σε όλο της το μεγαλείο η (αεροδυναμική, κυρίως) ικανότητα των μονοθεσίων.

Επίσης, τα φαντάσματα της ιστορίας του σπορ δεν κρύβονται ούτε στο σιρκουί της Τζέντα ή της Σιγκαπούρης, ούτε ανάμεσα στους ουρανοξύστες του Σικάγο ή της Νέας Υόρκης. Κρύβονται στο παλιό κεκλιμένο οβάλ της Μόντσα -που η θέση της στο πρόγραμμα εξακολουθεί να είναι επισφαλής- ή στο σικέιν της Σουζούκα ή στους δρόμους που περνούν από το Σταβελό και τα άλλα χωριά του δάσους των Αρδεννών.

Από την άποψη αυτή, η F1 διατήρησε σε κάποιο βαθμό το σκληρό πυρήνα της ανανεώνοντας τα συμβόλαιά της Σουζούκα μέχρι το 2029 και του Σίλβερστοουν μέχρι το 2034. Ο αγώνας της χώρας του ανατέλλοντος ηλίου, καθώς και το GP Βρετανίας, βρισκόταν σε κίνδυνο καθώς ήταν οι μοναδικοί που δεν διέθεταν ενεργό συμβόλαιο και εγγυημένη θέση στο πρόγραμμα για το 2025. Όμως τώρα αυτό λύθηκε.

Πρόσφατα η Liberty Media ανακοίνωσε την ανανέωση του συμβολαίου της με την πίστα της Σουζούκα, που ανήκει στη Honda, βάζοντας τέλος στις φήμες που πλήθαιναν για ενδεχόμενη μετακίνηση του Ιαπωνικού GP στους δρόμους της Οζάκα.

Φερνάντο Αλόνσο, Aston Martin AMR23, GP Ιαπωνίας 2023 ASTON MARTIN F1 MEDIA


Το νέο συμβόλαιο της Σουζούκα δεν είναι τόσο μακροχρόνιο όσο της Αυστραλίας ή του Μπαχρέιν (δείτε αναλυτικά εδώ όλα τα συμβόλαια), αλλά τουλάχιστον εξασφαλίζει τη θέση της πίστας στο πρόγραμμα μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Η ανανέωση της συμφωνίας σχετίζεται, φυσικά, με την εργοστασιακή εμπλοκή της Honda στο σπορ, που παρέχει κινητήρες στην πρωταθλήτρια Red Bull Racing και από το 2026 θα προσφέρει τις μονάδες ισχύος της στην Aston Martin F1.

Μετά από αυτή την εξέλιξη για την πίστα του Τόκιο, οι ελπίδες της Οζάκα είναι πλέον ελάχιστες να φιλοξενήσει και δεύτερο GP επί ιαπωνικού εδάφους - κάτι που είχε γίνει προ 30ετίας, με την προσθήκη του αγώνα της Άιντα στην περιφέρεια της Γιοκοχάμα, και έπειτα πριν από μιάμιση δεκαετία με την προσθήκη του Φούτζι που ανήκει στην Toyota.

Θυμίζουμε ότι το GP Ιαπωνίας φέτος μεταφέρθηκε από τον Οκτώβριο στον Απρίλιο, ανάμεσα στα GP Αυστραλίας και Κίνας, για τον περιορισμό των μεταφορικών εξόδων.

Περνώντας στο Σίλβερστοουν, το πρώην αεροδρόμιο της RAF που φιλοξένησε το πρώτο GP της ιστορίας της Formula 1 το 1950, εξασφάλισε τη θέση του στο πρόγραμμα του σπορ για ένατη διαδοχική δεκαετία μετά τη νέα συμφωνία που εκτείνεται έως και το 2034.

Η συμφωνία για την παραμονή του GP Βρετανίας στο Σίλβερστοουν ανακοινώθηκε σήμερα (8/02), προς τέρψιν των υποστηρικτών του Λιούις Χάμιλτον, του Τζορτζ Ράσελ ή του Λάντο Νόρις. Εξάλλου, οι ομάδες της Formula 1 στη συντριπτική τους πλειοψηφία έχουν τα εργοστάσιά τους σε απόσταση λίγων δεκάδων χιλιομέτρων από το Σίλβερστοουν.

Ο διευθύνων σύμβουλος της F1, Στέφανο Ντομενικάλι, είπε χαρακτηριστικά ότι η Σουζούκα “είναι συνυφασμένη” με τη Formula 1, και ότι το Σίλβερστοουν βρίσκεται “στην καρδιά” του σπορ. Το φετινό GP Βρετανίας θα διεξαχθεί στις αρχές Ιουλίου.

TAGS FORMULA 1 F1 GP ΙΑΠΩΝΙΑΣ GP ΒΡΕΤΑΝΙΑΣ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ