X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

GP ΜΕΞΙΚΟ

GP Μεξικού, κατατακτήριες: Η μεγάλη ανατροπή και Μπότας - Χάμιλτον στην πρώτη σειρά εκκίνησης

Ο Βαλτέρι Μπότας της Mercedes στο GP του Μεξικό © 2021 EDUARDO VERDUGO/ASSOCIATED PRESS

Οι Βάλτερι Μπότας και Λιούις Χάμιλτον έκαναν τη μεγάλη έκπληξη, και κατέκτησαν τις δύο πρώτες θέσεις της εκκίνησης του GP Μεξικού, παρότι μέχρι απόψε κυριαρχούσε απόλυτα η RB-Honda. Στη δεύτερη σειρά με τους Φερστάπεν και Πέρεθ. Ατύχημα χωρίς σοβαρές συνέπειες του Στρολ στο Q1.

Ελάχιστοι περίμεναν το 1-2 της Mercedes στις δοκιμές κατάταξης του GP Μεξικού, 18ου από τους 22 αγώνες του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1, δεδομένης της παράδοσης της Red Bull σε αυτή την πίστα και του πόσου ταιριαστή είναι και στο μονοθέσιό της, και στον κινητήρα της Honda. Κάτι τέτοιο, άλλωστε, είχε φανεί και από την κυριαρχία στις RBR στις ελεύθερες δοκιμές.

Όμως, η Mercedes φαίνεται πως είχε κάποιον "άσσο στο μανίκι της", καθώς κράτησε για το τέλος τους εντυπωσιακούς χρόνους του Βάλτερι Μπότας και του Λιούις Χάμιλτον. Ο Φινλανδός ήταν, μάλιστα, τριάμισι δέκατα του δευτερολέπτου ταχύτερος του Φερστάπεν, και ο Βρετανός δύο δέκατα.

Οι τελικοί χρόνοι αυτοί σημειώθηκαν στην πρώτη προσπάθειά τους στο Q3, καθώς στη δεύτερη κανείς τους δεν βελτίωσε. Οι δύο RBR βρισκόντουσαν σε σχηματισμό, ώστε ο Φερστάπεν να εκμεταλλευτεί το κενό αέρος του Σέρχιο Πέρεθ, όμως μια έξοδος του Γιούκι Τσουνόντα εμπρός από τον Μεξικανό χάλασε τον γύρο του Πέρεθ, και στέρησε και από τον Φερστάπεν ίσως έναν καλύτερο χρόνο. Ο Ολλανδός χαρακτήρισε και τον Τσουνόντα, μεταξύ άλλων, "ανόητο ηλίθιο".

Παρόλα αυτά, στην πρώτη προσπάθεια των πρωτοπόρων στο Q3 τίποτα δεν είχε χαλάσει την προσπάθεια των οδηγών της RBR - παρά μόνο τα ξαφνικά γλιστρήματα που άρχισαν να έχουν με τη μαλακή γόμα, ειδικά των πίσω τροχών. Ήταν μια απρόσμενη έκπληξη, για τον Φερστάπεν, από τις ρυθμίσεις της RB16B.

Η κατάταξη στις κατατακτήριες δοκιμές της Formula 1

Ο Μπότας, επίσης, είχε σημειώσει τον πρώτο χρόνο στο Q1 - αλλά ακόμη, τότε, δεν είχε καταστεί αρκετά σαφές ότι αυτή ήταν μια σχετικά ρεαλιστική απεικόνιση των πραγμάτων. Φάνηκε σαν ο Φερστάπεν να είχε εφησυχάσει με την πρώτη του προσπάθεια.

Ακόμα πιο ενθαρρυντικό για τη Mercedes και τον Χάμιλτον είναι το γεγονός ότι ήταν ταχύτεροι της RBR και με τη μέση γόμα, με την οποία προκρίθηκαν από το Q2 και θα εκκινήσουν τον αγώνα. Με αυτά τα ελαστικά ο Λιούις ήταν αρχικά 16 χιλιοστά πίσω από τον Φερστάπεν, και έπειτα πήρε τον πρώτο χρόνο από τον Ολλανδό με διαφορά 9 χιλιοστών.

Από άποψη στρατηγικής δεν υπάρχουν, αρχικά, διαφορές: οι Φερστάπεν-Χάμιλτον σημείωσαν τον ταχύτερό τους γύρο στο Q2 με τη μέση γόμα, και με αυτή είναι που θα εκκινήσουν. Στη δεύτερη περίοδο, πίσω από τους δύο διεκδικητές του τίτλου, οι Μπότας, Λεκλέρ και Πέρεθ απείχαν περίπου μισό δευτερόλεπτο.

Η πρώτη περίοδος των δοκιμών κατάταξης διακόπηκε στο 7ο λεπτό λόγω ατυχήματος του Λανς Στρολ. Ο Καναδός γλίστρησε στην έξοδο της τελευταίας στροφής, πατώντας στο βρώμικο εξωτερικό της τόξο, χτύπησε στη μπαριέρα και ξήλωσε πρώτα την πίσω και μετά την εμπρός πτέρυγα της Aston Martin.

Ο Στρολ δεν φάνηκε να υπέστη κάποιον τραυματισμό, αλλά δεδομένης της σφοδρότητας (12g) της πρόσκρουσης, οδηγήθηκε στο ιατρικό κέντρο της πίστας για προληπτικές εξετάσεις. Μέχρι να απομακρυνθεί το μονοθέσιο και τα συντρίμμια, και να καθαριστεί η πίστα από τα συντρίμμια, η διακοπή κράτησε 26 λεπτά.

Νικητής της μάχης των ομάδων β' δυναμικής ήταν, με διαφορά, ο Πιέρ Γκασλί της Alpha Tauri. Ο Γάλλος κατάφερε να αφήσει πίσω του τον εξαιρετικά ταχύ όλο το διήμερο Κάρλος Σάινθ της Ferrari. Ο ομόλογος του Ισπανού, Σαρλ Λεκλέρ, πλησίασε στο ένα δέκατο τον Φερστάπεν στο Q1 και πέτυχε τον τέταρτο χρόνο στο Q2, αλλά στο Q3 έμεινε ένα δέκατο πιο πίσω, υποχωρώντας πίσω και από τον Ντάνιελ Ρικιάρντο της McLaren.

Η έκπληξη του Q1 ήταν ο αποκλεισμός του Φερνάντο Αλόνσο, σε άλλο ένα απογοητευτικό τριήμερο της Alpine μετά το Όστιν. Ο Εστεμπάν Οκόν προκρίθηκε στο Q2, όπως και στο Q3 οι Γιούκι Τσουνόντα (Alpha Tauri) και Λάντο Νόρις (McLaren), παρότι όλοι τους -μαζί με τον Λανς Στρολ- θα εκκινήσουν από το τέλος λόγω αλλαγής εξαρτημάτων της μονάδας ισχύος.

Το GP Μεξικού θα ξεκινήσει στις 21:00 το βράδυ της Κυριακής (7/11).

TAGS GP ΜΕΞΙΚΟ MERCEDES F1 ΒΑΛΤΕΡΙ ΜΠΟΤΑΣ FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ