X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

GP Ιαπωνίας: Ο Φερστάπεν στην κορυφή στις πρώτες δοκιμές της Σουζούκα

Red Bull driver Max Verstappen of the Netherlands takes part in the first free practice session at the Suzuka Circuit in Suzuka, central Japan, Friday, April 5, 2024, ahead of Sunday's Japanese Formula One Grand Prix. (AP Photo/Hiro Komae) AP PHOTO/HIRO KOMAE

Ο Μαξ Φερστάπεν ξεκίνησε το τριήμερο του GP Ιαπωνίας με τον πρώτο χρόνο στις εναρκτήριες ελεύθερες δοκιμές, δύο δέκατα μπροστά από τη Ferrari του Κάρλος Σάινθ. Ατύχημα για τον Λόγκαν Σάρτζεαντ, χωρίς σοβαρές συνέπειες.

Ο παγκόσμιος πρωταθλητής Μαξ Φερστάπεν πέτυχε στο τέλος της πρώτης περιόδου ελεύθερων δοκιμών του GP Ιαπωνίας -4ου φετινού γύρου της Formula 1- τον χρόνο 1:30.056 με τη μαλακή γόμα, που έμελλε να είναι ο ταχύτερος με διαφορά σχεδόν δύο δεκάτων του δευτερολέπτου από τον Σέρτζιο Πέρεζ με την έτερη Red Bull RB20 και από τον Κάρλος Σάινθ με τη Ferrari SF-24.

Στη συνέχεια, υπήρξε άλλο ένα κενό περίπου τριών δεκάτων του δευτερολέπτου από τους Τζορτζ Ράσελ και Λιούις Χάμιλτον, που άφησαν με τις δύο Mercedes W15 ελάχιστα πίσω τους τον Σαρλ Λεκλέρ με την έτερη Ferrari, που συμπλήρωσε την πρώτη εξάδα.

Καθώς υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο βροχής στη 2η περίοδο των ελεύθερων δοκιμών (5/04, 09:00), οι ομάδες προσπάθησαν στο πρώτο ημίωρο της 1ης περιόδου να συγκεντρώσουν δεδομένα με τη μέση και τη σκληρή γόμα στις συστοιχίες γύρων ενόψει του αγώνα.

Και προς το τέλος οι περισσότεροι οδηγοί έκαναν τον έναν γρήγορο γύρο τους με τη μαλακή, που διαμόρφωσε την τελική κατάταξη. Για την ακρίβεια, ορισμένοι οδηγοί είχαν βγει ήδη στην πίστα με τα ελαστικά αυτά περίπου στο ημίωρο της διαδικασίας, οπότε τον ταχύτερο χρόνο έκανε ο Χάμιλτον, αλλά το πρόγραμμά τους διακόπηκε από την έξοδο και το ατύχημα του Λόγκαν Σάρτζεαντ.

Ο Αμερικανός έχασε τον έλεγχο της Williams στη στροφή Dunlop και βγήκε στην αμμοπαγίδα, πριν προσκρούσει ισχυρά και μετωπικά -αλλά χωρίς σοβαρές συνέπειες- στον προστατευτικό τοίχο της εξωτερικής πλευράς της στροφής.

Ο Λόγκαν χρησιμοποιούσε το σασί που είχε καταστρέψει ο Άλμπον στο δικό του ατύχημα στις ελεύθερες δοκιμές του GP Αυστραλίας, και η Williams είχε στο μεταξύ επισκευάσει. Τώρα την ομάδα περιμένει άλλος ένας αγώνας δρόμου για να επιδιορθώσει και αυτή τη ζημιά, καθώς δεν θα έχει έτοιμο τρίτο -εφεδρικό- σασί πριν το GP του Μαϊάμι το Πάσχα.

Οι κόκκινες σημαίες για το ατύχημα έμειναν για περίπου 10 λεπτά, και στη συνέχεια οι οδηγοί επέστρεψαν για να κάνουν τους γρήγορους γύρους τους με τη μαλακή γόμα - όπως είχαν προγραμματίσει πριν από τη διακοπή. Με το 1-2 με τις δύο Red Bull RB20, οι Φερστάπεν και Πέρεζ γύρισαν και πάλι στη συλλογή δεδομένη με τη σκληρή γόμα, μέχρι την καρό σημαία.

Σε κοντινή απόσταση από τον Λεκλέρ και τις Mercedes βρέθηκε ο Φερνάντο Αλόνσο, αλλά με την Aston Martin AMR24 των προηγούμενων προδιαγραφών. Αντίθετα, ο Λανς Στρολ δοκίμαζε το ανανεωμένο μονοθέσιο της αγγλικής ομάδας, με σημαντικές σχεδιαστικές αλλαγές, αλλά ένα απρόοπτο με τη συσκευή αεροδυναμικών μετρήσεων χάλασε λίγο το πρόγραμμα της ομάδας.

Παραδόξως η McLaren δεν φάνηκε ανταγωνιστική, όπως αναμενόταν, καθώς ο Όσκαρ Πιάστρι και ο Λάντο Νόρις ήταν σχεδόν 6 δέκατα μακριά από τις Mercedes και Aston Martin, και χωρίστηκαν από τον Γιούκι Τσουνόντα της RB στο τέλος της πρώτης δεκάδας.

Με την RB, τέλος, σήμερα το πρωί συμμετείχε ο νεαρός της Ακαδημίας της Red Bull Αγιούμου Ιουάσα, στη θέση του Ντάνιελ Ρικιάρντο, ο οποίος αποφεύγοντας τα λάθη έφτασε στα 0,9 δευτερόλεπτα από το χρόνο του Τσουνόντα.

GP Ιαπωνίας 2024, 1η περίοδος ελεύθερων δοκιμών FORMULA 1
TAGS FORMULA 1 F1 F1 2024 GP ΙΑΠΩΝΙΑΣ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ