X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Formula 1: "Πράσινο φως" της FIA για τους κινητήρες του 2026 και τις αλλαγές για το porpoising

Ο Σαρλ Λεκλέρ @ 2022 MATTHIAS SCHRADER / AP IMAGES

H FIA υπερψήφισε την τελική διατύπωση των τεχνικών κανονισμών για τους κινητήρες της Formula 1 του 2026, ανοίγοντας το δρόμο για την είσοδο των Porsche και Audi. Παράλληλα, επικύρωσε τις αλλαγές για την επίλυση του φαινομένου των αναπηδήσεων (porpoising) των μονοθεσίων και την ενίσχυση του roll-hoop.

Η έγκριση των τελικών κανονισμών των μονάδων ισχύος που θα χρησιμοποιούν τα μονοθέσια της Formula 1 από το 2026 φέρεται να ήταν το τελευταίο εμπόδιο για την επίσημη ανακοίνωση τόσο της Porsche όσο και της Audi για την είσοδό τους στο σπορ την ίδια χρονιά.

Η Porsche αναμένεται να συνεργαστεί με τη Red Bull Racing, αγοράζοντας το 50% της ομάδας, και η Audi να αγοράσει εξ ολοκλήρου τη Sauber (Alfa Romeo F1)σε ορίζοντα τριετίας για να διαμορφώσει αμιγώς δική της ομάδα.

Η τελική υπερψήφιση των αλλαγών του 2026 στους κινητήρες ήταν μια τυπική διαδικασία, καθώς έχει συμφωνηθεί από καιρό από όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές, αλλά η Ομοσπονδία καθυστερούσε να την τελεσφορήσει - με ευθύνη, όπως ακούγεται, του προέδρου της, Μοχάμεντ μπεν Σουλαγέμ.

Οι αλλαγές του 2026 είναι σημαντικές, αλλά όχι ριζοσπαστικές. Περιλαμβάνουν την αφαίρεση του ενός εκ των δύο ηλεκτροκινητήρων, του πολύπλοκου και εξαιρετικά δαπανηρού MGU-H -όπως φημολογείται κατ' απαίτηση των Porsche, Audi-, τη χρήση αποκλειστικά βιοκαυσίμων και μεγαλύτερο ποσοστό συμβολής της ηλεκτρικής ενέργειας στη συνολική ισχύ του μονοθεσίου.

Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης V6 Turbo 1.6 λίτρου θα παραμείνει αναλλοίωτος, αν και με περιορισμένη πίεση του καυσίμου, προκειμένου -σύμφωνα με τη FIA- να διατηρηθεί το σημερινό επίπεδο του θεάματος. Ταυτόχρονα, όμως, η ηλεκτρική ισχύς του υβριδικού συστήματος θα αυξηθεί κατά 50%, στα 350 kW.

Παράλληλα, από την 1η Ιανουαρίου του 2023 θα τεθεί σε ισχύ για τους κατασκευαστές και το όριο προϋπολογισμού στην εξέλιξη των μονάδων ισχύος του 2026, προκειμένου να υπάρξει -πέραν της αγωνιστικής- και οικονομική ισοτιμία. Το όριο προϋπολογισμού τέθηκε στα 95 εκατομμύρια δολάρια για την εξέλιξη των κινητήρων την περίοδο 2022-'25, και στα 130 εκατ. δολάρια από το 2026 και μετά.

Επιπλέον αποφασίστηκε ότι η υπέρβαση από κάθε οδηγό του ορίου εξατημάτων της μονάδας ισχύος θα τιμωρείται με χρηματικό πρόστιμο για τα λιγότερο σημαντικά παραπτώματα, και με αφαίρεση βαθμών από το πρωτάθλημα για τα σοβαρότερα. Όλα αυτά, σύμφωνα με τη FIA, αποφασίστηκαν και για να γίνει η F1 πιο ελκυστική σε νέους κατασκευαστές.

Οι αλλαγές για το porpoising

Παράλληλα με τους κανονισμούς των κινητήρων του 2026, το Παγκόσμιο Συμβούλιο του Μότορσπορτ ενέκρινε και τις αλλαγές που θα γίνουν για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα αναπηδήσεων των μονοθεσίων στις υψηλές ταχύτητες, που εμφανίστηκε φέτος -χάρη στη ριζική αναθεώρηση των αεροδυναμικών κανονισμών- και προκαλεί ιδιαίτερη καταπόνηση στους οδηγούς.

Συγκεκριμένα, από το GP Βελγίου στις 26-28 αυτού του Αυγούστου η FIA θα παρακολουθεί στενά το φαινόμενο και θα εισάγει αλλαγές για τον έλεγχο της ελαστικότητας των επιμέρους τμημάτων του δαπέδου των μονοθεσίων. Από το 2023, το χείλος περιμετρικά του δαπέδου θα αυξηθεί σε ύψος κατά 15 χιλιοστά, θα αυξηθεί το ύψος της εισαγωγής του διαχύτη και ο τελευταίος θα ανυψωθεί.

Η FIA θα απαιτήσει, επιπλέον, την τοποθέτηση ενός επιπλέον αισθητήρα για την παρακολούθηση του φαινομένου του porpoising σε κάθε μονοθέσιο. Όλες οι αλλαγές, λέει η FIA, θα γίνουν με τρόπο που δεν θα εμποδίζουν τα σχέδια των μηχανικών μερών κάθε επιμέρους ομάδας.

Τέλος, το ΠΣΜ ενέκρινε και τις αλλαγές στις προδιαγραφές του roll-hoop, μετά την σοκαριστική εξαϋλωση του εξαρτήματος αυτού στο σφοδρό ατύχημα του Γκουάνιου Τσόου στο φετινό GP Βρετανίας. Οι νέες του προδιαγραφές θα αποτρέπουν το φαινόμενο να «σκάβει» το έδαφος το roll-hoop όταν ένα μονοθέσιο σέρνεται ανάποδα στην αμμοπαγίδα - όπως συνέβη με την Alfa Romeo του Κινέζου. Παράλληλα, θα αυξηθεί σημαντικά και η ισχύς της δοκιμής αντοχής του roll-hoop.

TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ