X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Formula 1: Πόσο κόστισαν οι ζημιές κάθε οδηγού στη σεζόν του 2023

Aston Martin driver Lance Stroll of Canada goes out from his car after a crash during the qualifying session of the Singapore Formula One Grand Prix at the Marina Bay circuit, Singapore, Saturday, Sept. 16, 2023. (Caroline Chia/Pool Photo via AP) CAROLINE CHIA/POOL PHOTO VIA AP

Ο Λόγκαν Σάρτζεαντ της Williams βρέθηκε στην κορυφή της λίστας με τις περισσότερες και πιο δαπανηρές ζημιές στο μονοθέσιό του στα 22 GP της Formula 1 του 2023, κοστίζοντας στην ομάδα του δέκα φορές περισσότερα χρήματα σε σχέση με τον τελευταίο αυτής της λίστας, Μαξ Φερστάπεν.

Τα ατυχήματα που είχε ο Σάρτζεαντ στην πρώτη του χρονιά εκμάθησης στη F1 κόστισαν στη Williams σχεδόν 4 εκατομμύρια ευρώ. Όμως, τα ατυχήματα δεν είναι μόνο αποτέλεσμα της απειρίας αλλά και της ατυχίας ή της προσπάθειας ρύθμισης ενός μονοθεσίου, όπως αποδεικνύουν οι Κάρλος Σάινθ και Σέρτζιο Πέρεζ που ακολουθούν τον Αμερικανό στη λίστα των ζημιών του 2023, με κόστος 3,35 και σχεδόν 3 εκατομμυρίων ευρώ αντίστοιχα.

Για τις ομάδες της Formula 1 το κόστος μιας ζημιάς έχει διπλή επίπτωση: δεν είναι μόνο το κόστος καθαυτό, αλλά και ο αντίκτυπός του στο όριο ετήσιου προϋπολογισμού που υφίσταται για κάθε ομάδα εδώ και δύο χρόνια. Κάθε ζημιά στερεί χρήματα που θα πήγαιναν στην εξέλιξη του μονοθεσίου, της ίδιας ή την επόμενης σεζόν.

Ο Κάρλος Σάινθ εξετάζει τη Ferrari SF-23 μετά το ατύχημά του στις ελεύθερες δοκιμές του GP Λας Βέγκας 2023 AP PHOTO/NICK DIDLICK


Η παρουσία του Κάρλος Σάινθ στη δεύτερη θέση αυτής της λίστας οφείλεται εν πολλοίς στο ατύχημα των πρώτων ελεύθερων δοκιμών του Λας Βέγκας, όπου ο Ισπανός παρέσυρε το καπάκι υπονόμου που αποκολλήθηκε από το πέρασμα της Alpine του Εστεμπάν Οκόν λίγα δευτερόλεπτα νωρίτερα. Η ζημιά αυτή σε όλο το δάπεδο, στον κινητήρα, στη μπαταρία και σε άλλα εξαρτήματα της Ferrari SF-23, έφτασε -σύμφωνα με τη Scuderia- στα σχεδόν 2 εκατομμύρια ευρώ.

Ο Σέρτζιο Πέρεζ, αντίθετα, προκάλεσε τις περισσότερες φορές με δική του ευθύνη της ζημιές ύψους 2,96 εκατ. ευρώ στη Red Bull RB19, προσπαθώντας μετά από το GP του Μαϊάμι το Μάιο να ρυθμίσει ένα μονοθέσιο που όλο και περισσότερο εξελισσόταν για τα οδηγικά χαρακτηριστικά του Μαξ Φερστάπεν. Μια από τις πιο πικρές ζημιές για τον Μεξικανό ήταν το ατύχημά του -η σύγκρουση με τον Σαρλ Λεκλέρ- στην πρώτη στροφή του αγώνα της πατρίδας του, στην Πόλη του Μεξικού.

Το ατύχημα του Σέρτζιο Πέρεζ στην πρώτη στροφή του GP Μεξικού, κατά τη σύγκρουσή του με τη Ferrari του Σαρλ Λεκλέρ AP PHOTO/FERNANDO LLANO


Αντίθετα, με την R19 πια στα μέτρα του από την Άνοιξη, ο Μαξ Φερστάπεν βρέθηκε και αυτός για μια φορά στο τέλος μίας λίστας. Ο Ολλανδός ήταν ο μοναδικός οδηγός που τερμάτισε όλους τους αγώνες του 2023, κερδίζοντας μάλιστα τους 19 από τους 22 στο δρόμο για ορισμένα ασύλληπτα ρεκόρ που μοιάζουν ότι δεν πρόκειται να σπάσουν ποτέ.

Στις τελευταίες δύο δεκαετίες μόνο δύο οδηγοί πριν τον Φερστάπεν είχαν καταφέρει να τερματίσουν όλους τους αγώνες μιας σεζόν: ο Μίκαελ Σουμάχερ το 2002 και ο Λιούις Χάμιλτον το 2019, που φυσικά κυριάρχησαν στα αντίστοιχα πρωταθλήματα.

Η κατεστραμμένη Williams του Λόγκαν Σάρτζεαντ μετά το ατύχημα του Αμερικανού στις δοκιμές κατάταξης του GP Ιαπωνίας 2023 AP PHOTO/TORU HANAI


F1 2023 - ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΩΝ ΖΗΙΜΩΝ ΑΝΑ ΟΔΗΓΟ

  • Λόγκαν Σάρτζεαντ (Williams) - 3,98 εκατ. ευρώ
  • Κάρλος Σάινθ (Ferrari) - 3,35 εκατ. ευρώ
  • Σέρτζιο Πέρεζ (RBR) - 2,96 εκατ. ευρώ
  • Εστεμπάν Οκόν (Alpine) - 2,75 εκατ. ευρώ
  • Λανς Στρολ (Aston Martin) - 2,60 εκατ. ευρώ
  • Άλεξ Άλμπον (Williams) - 2,55 εκατ. ευρώ
  • Κέβιν Μάγκνουσεν (Haas) - 2,36 εκατ. ευρώ
  • Πιέρ Γκασλί (Alpine) - 2,22 εκατ. ευρώ
  • Όσκαρ Πιάστρι (McLaren) - 2,09 εκατ. ευρώ
  • Σαρλ Λεκλέρ (Ferrari) - 1,75 εκατ. ευρώ
  • Νίκο Χούλκενμπεργκ (Haas) - 1,42 εκατ. ευρώ
  • Νικ ντε Βρις / Ντάνιελ Ρικιάρντο (Alpha Tauri) - 1,40 εκατ. ευρώ
  • Λάντο Νόρις (McLaren) - 1,33 εκατ. ευρώ
  • Γιούκι Τσουνόντα (Alpha Tauri) - 1,15 εκατ. ευρώ
  • Γκουάνιου Τσόου (Alfa Romeo) - 1,10 εκατ. ευρώ
  • Λιούις Χάμιλτον (Mercedes) - 809 χιλιάδες ευρώ
  • Φερνάντο Αλόνσο (Aston Martin) - 763 χιλιάδες ευρώ
  • Βάλτερι Μπότας (Alfa Romeo) - 643 χιλιάδες ευρώ
  • Τζορτζ Ράσελ (Mercedes) - 616 χιλιάδες ευρώ
  • Μαξ Φερστάπεν (RBR) - 317 χιλιάδες ευρώ
TAGS FORMULA 1 F1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ