X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Formula 1: Μέχρι τη νέα Ferrari SF-23 στην Ίμολα η Scuderia θα κερδίσει "μόνο με ένα θαύμα"

Ο Σαρλ Λεκλέρ στο Μπαχρέιν 2023 AP PHOTO/ARIEL SCHALIT

H Scuderia δοκιμάζει το νέο δάπεδο της SF-23 στη Μελβούρνη, ενόψει του μεγάλου της πακέτου αναβάθμισης στο GP της Ίμολα στο τέλος Μαΐου - αλλά οι Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ δεν τρέφουν καμία ελπίδα για νίκη αυτό το τριήμερο στο GP Αυστραλίας.

Το νέο δάπεδο της Ferrari SF-23 δοκιμάστηκε από την ιταλική ομαδα για τρεις γύρους και στις ελεύθερες δοκιμές του προηγούμενου αγωνιστικού τριημέρου της Formula 1, στη Σαουδική Αραβία, αλλά η Scuderia αποφάσισε να μην το χρησιμοποιήσει στον αγώνα της Τζέντα.

Η χάραξη και οι προδιαγραφές του σιρκουί της αραβικής πόλης δεν ευνοούσαν τη χρήση του νέου δαπέδου, αλλά η πίστα του Άλμπερτ Παρκ στη Μελβούρνη -όπου διεξάγεται αυτό το τριήμερο το 3ο φετινό GP της F1- ίσως ενδείκνυνται για τη χρήση του, δεδομένης της ομαλότητας της ασφάλτου που επιτρέπει τη ρύθμιση χαμηλότερου ύψους από το έδαφος.

Στόχος της Ferrari με το νέο δάπεδο είναι να βρει μια πρώτη λύση για το μεγάλο της πρόβλημα, που είναι η φτωχή διαχείριση των ελαστικών στις συστοιχίες γύρων του αγώνα. Συγκεκριμένα, η υπέρμετρη φθορά τους και το πολύ μικρό «παράθυρο» ρυθμίσεων που αυτή επιτρέπει.

Το νέο δάπεδο εντάσσεται στην προσπάθεια της ομάδας να ελέγξει καλύτερα τη μεταφορά βάρους κατά το διαμήκη άξονα, που βρίσκεται στο επίκεντρο του προβλήματος, να περιορίσει την ευαισθησία του μονοθεσίου στις διακυμάνσεις του ύψους από το έδαφος, κι έτσι να διευρύνει το παράθυρο ρυθμίσεων και διαχείρισης των ελαστικών.

Η πίστα της Μελβούρνης είναι πολύ πιο ταιριαστή για τη Ferrari στην προσπάθειά της αυτή, καθώς πέραν της ομαλότερης ασφάλτου είναι ένα σιρκουί διαφορετικό από της Τζέντα - προϋποθέτει ρυθμίσεις μέσης -προς υψηλής- άντωσης. Αναλόγως των δεδομένων από τις δοκιμές η Scuderia θα αποφασίσει αν θα χρησιμοποιήσει το νέο δάπεδο στον αγώνα της Κυριακής.

Όμως, το σημαντικό είναι πως τα δεδομένα που θα προκύψουν από τη Μελβούρνη για το νέο δάπεδο εντάσσονται στο πακέτο της μεγάλης αναβάθμισης που ετοιμάζει η ομάδα για την SF-23, και το οποίο αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο του στο GP της Εμίλια Ρομάνια στις 19-21 Μαΐου.

"Το χρονοδιάγραμμά μας αλλάζει διαρκώς διότι πιέζουμε πάρα πολύ και πλησιάζουμε, κι αυτά είναι καλά νέα" δήλωσε στη Μελβούρνη ο Σαρλ Λεκλέρ. "Ξέρω ότι υπάρχουν πολλές αναβαθμίσεις που θα έρθουν στο αυτοκίνητο τους προσεχείς μήνες, και αυτό θα μας βοηθήσει να κλείσουμε τη διαφορά (από τη Red Bull)".

Εξηγώντας τα προβλήματα της SF-23 στον αγώνα, ο Μονεγάσκος συνέχισε: "Στις δοκιμές κατάταξης είμαστε καλοί, από το ξεκίνημα της χρονιάς. Πρέπει να αφοσιωθούμε στον αγώνα, όπου το αυτοκίνητό μας είναι αρκετά οριακό. Αν είναι σωστές όλες οι παράμετροι, τότε μπορούμε να αντλήσουμε την ταχύτητα του αυτοκινήτου. Όμως, αν κάτι αλλάξει στις συνθήκες ή στο βάρος, τότε μπαίνουν περιορισμοί στο αυτοκίνητο πιο συχνά".

Από την πλευρά του, μιλώντας για τις αναβαθμίσεις της Ferrari που έρχονται, ο Κάρλος Σάινθ είπε: "Δεν θα συμβεί σε έναν αγώνα, ούτε δύο, ούτε τρεις. Ίσως μεσοπρόθεσμα, αλλά τουλάχιστον έχουμε έναν ξεκάθαρο στόχο στο μυαλό μας. Το αυτοκίνητο κάνει όσα δείχνουν τα δεδομένα, και η αίσθηση είναι επίσης η ίδια. Αυτό είναι που με κάνει αισιόδοξο. Συν το γεγονός ότι η Ferrari έχει την ικανότητα και το ανθρώπινο δυναμικό για να αλλάξει τα πράγματα γρήγορα".

Όσο για τις προσδοκίες της ιταλικής ομάδας αυτό το τριήμερο στην Αυστραλία, κανείς εκ των δύο οδηγών της Scuderia δεν φάνηκε και τόσο αισιόδοξος: "Δεν περιμένω θαύματα αυτό το τριήμερο", είχε χαρακτηριστικά ο Λεκλέρ. "Στο τέλος, έχουμε ένα αυτοκίνητο που έχει εξελιχθεί από πέρσι, αλλά όχι καλό όσο η Red Bull. Ειδικά στο ρυθμό του αγώνα. Δεν είναι αρκετά καλό για τη νίκη αυτό το τριήμερο.

Μετά από αυτό τον αγώνα έχουμε κενό τριών εβδομάδων και θα κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε για να φέρουμε αναβαθμίσεις στο αυτοκίνητο το συντομότερο δυνατόν. Δουλεύουμε σκληρά για να επιστρέψουμε στην κορυφή. Έχουμε πολύ ισχυρό κίνητρο για να το πετύχουμε. Ξέρουμε πάνω σε ποιους τομείς πρέπει να δουλέψουμε", κατέληξε.

Και ο Σάινθ συμπλήρωσε: "Δεν υπάρχει κάτι που να μου λέει ότι ξαφνικά θα είμαστε ταχύτεροι από τις Red Bull. Ίσως να έχουμε λίγο καλύτερες πιθανότητες [στην Αυστραλία], αλλά προτιμώ να κρατήσω χαμηλά τις προσδοκίες διότι αυτό είναι το ρεαλιστικό. Είναι δύσκολο να αλλάξουν όσα περιμένουμε μόνο και μόνο επειδή πηγαίνουμε σε μια διαφορετική πίστα".

TAGS FORMULA 1 F1 FERRARI
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ