X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Formula 1: H FIA λαμβάνει μέτρα για την "παραλίγο τραγωδία" στο Μπακού

Ο Εστεμπάν Οκόν είπε ότι απέφυγε μια «τεράστια καταστροφή» στο πιτ-στοπ του στον τελευταίο γύρο του GP του Αζερμπαϊτζάν, όπου συνάντησε πλήθος ανθρώπων που είχαν κατακλύσει την είσοδο των πιτς πριν καν τερματίσει ο αγώνας.

Η Alpine επέλεξε να περιμένει μέχρι το τέλος του αγώνα για το ένα και μοναδικό πιτ-στοπ του Εστεμπάν Οκόν στο GP του Αζερμπαϊτζάν. Ο Γάλλος είχε εκκινήσει από τα πιτς με τη σκληρή γομα, και περίμενε -μάταια, εντέλει- μια περίοδο οχήματος ασφαλείας για να γευτεί τους καρπούς του στρατηγικού του ρίσκου.

Το όχημα ασφαλείας δεν βγήκε ποτέ (μετά το αρχικό για τον Νικ Ντε Βρις, στον 10ο γύρο) κι έτσι ο Οκόν αναγκάστηκε να μπει στα πιτς στον τελευταίο γύρο, για να κάνει το πιτ-στοπ του - μιας και στους αγώνες της Formula 1 είναι υποχρεωτική η χρήση τουλάχιστον δύο τύπων γόμας.

Μπαίνοντας, όμως, συνάντησε πλήθος από φωτογράφους, δημοσιογράφους και μέλη των ομάδων που βρισκόταν στο χώρο του παρκ-φερμέ περιμένοντας να υποδεχθούν τον νικητή Σέρτζιο Πέρεζ και τους Μαξ Φερστάπεν και Σαρλ Λεκλέρ που έκλεισαν την πρώτη τριάδα του αγώνα.

Ο Οκόν χρειάστηκε να αποφύγει πανίκόβλητος το πλήθος, σε ένα σκηνικό που θύμιζε παλιές εποχές του Group B στα ράλι. "Αυτό είναι κάτι που δεν θέλουμε σε καμία περίπτωση να βλέπουμε», είπε στο τέλος ο Γάλλος πιλότος της Alpine.

"Δεν καταλαβαίνω γιατί αρχίζουμε να προετοιμαζόμαστε για το βάθρο και την τελετή [απονομής] ενώ ακόμα αγωνιζόμαστε. Απέμενε ακόμα ένας γύρος, και υπήρχαν οδηγοί που δεν είχαν κάνει πιτ-στοπ ακόμα. Φτάνοντας με 300 km/h, φρενάροντας πολύ αργά, είδα τις μπαριέρες και τους ανθρώπους τριγύρω. Αυτό είναι τρελό, Θα μπορούσε να είχε γίνει ένα τεράστιο [ατύχημα] σήμερα. Είναι αναμφίβολα κάτι που πρέπει να συζητηθεί. Αν έχανα το σημείο φρεναρίσματος θα ήταν μια μεγάλη καταστροφή, ήταν μια τρελή στιγμή", κατέληξε.

Η FIA πολύ σύντομα κάλεσε σε ακροαματική διαδικασία ενώπιον των αγωνοδικών τους υπεύθυνους του παρκ φερμέ για ένα επεισόδιο που -κατά την Ομοσπονδία- ήταν «ευτυχές ότι έληξε χωρίς σοβαρές συνέπειες».

Οι υπεύθυνοι της οργάνωσης επιβεβαίωσαν ότι οι προετοιμασίες για το παρκ φερμέ και την τελετή του βάθρου ξεκίνησαν πριν τη λήξη του αγώνα, και ενώ τα πιτς ήταν ακόμα ανοικτά για τα μονοθέσια. Έτσι, η FIA ξεκίνησε την άμεση σύνταξη διορθωτικών κανονισμών -σε συνεργασία με τη F1- για τις διαδικασίες που θα ακολουθούνται στα πιτς στο τελείωμα των αγώνων.

Η Ομοσπονδία, μάλιστα, ανέφερε πως αυτή η πρακτική των οργανωτών δεν είναι ασυνήθιστη, και συνέβαινε και σε άλλους αγώνες. Ενδεικτικά, κάτι αντίστοιχο είχε συμβεί και στο GP Αυστραλίας του 2022, κατά την είσοδο του Άλεξ Άλμπον της Williams στα πιτς στον τελευταίο γύρο, αλλά τότε η FIA δεν είχε προχωρήσει ούτε σε έρευνα του θέματος ούτε σε διορθωτικές κινήσεις.

TAGS FORMULA 1 GP ΑΖΕΡΜΠΑΪΤΖΑΝ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ